Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
28681/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta juryt saavat olla, mutta painoarvo pitäisi olla pienempi kuin puolet. Vaikka 25% ja yleisöllä 75%.

Epäilen kyllä, että juryjen painoarvoa ei pienennetä finaalissa. Tänä vuonna kuitenkin teleäänille tulee lisää painoarvoa, kun semeissä ei ole juryja ja finaalissakin tulee muun maailman äänet teleääninä. Toki vastaavat yhteensä yhden osallistujamaan teleääniä.

00-luvulla viisuja järjestettiin pitkään pelkillä teleäänillä ja käytännöstä luovuttiin, kun ns. vanhat euroviisumaat tympääntyivät siihen, että kärkisijat menivät jatkuvasti Itä-Eurooppaan. Naapurimaiden äänestäminen ja diasporaäänet olivat liian isossa roolissa. Viisut alkoivat myös muistuttaa yhä enemmän friikkisirkusta, eivätkä isot rahoittajamaat katsoneet tätä hyvällä. Italiahan olikin välillä pitkään poissa. Jos isot rahoittajamaat vetäytyvät kisoista, on se kuolinisku Euroviisuille.

Aivan. Silloin kun vanhoja viisumaita v*tuttaa, kun katsojat äänestävät väärin tehdään isoja muutoksia. Mitäs siitä, että samalla sitä muutosta rukatessa pyllistetään sitten toisille maille, kun kyseiset muutokset ovat negatiivisia heidän pärjäämisensä kannalta.

Vierailija
28682/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyöjät silti näyttävät uskovan Käärijän mahiksiin juryista huolimatta, kun roikkuu jatkuvasti siellä kakkosena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28683/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon Kärtsälle voittoa jo ihan sen takia, että suomalaiset negaajat saisivat nenilleen :D 

Ärsyttää tuo ainainen valitus, että ei Suomi voi millään voittaa.

Vierailija
28684/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytähän Kärtsy noille aliarvioiville raadeille mistä sut on tehty. Vedä niin hieno esitys jota muistellaan vuosienkin päästä toisinkuin monia geneerisiä balladeja ja muita mitäänsanomattomuusbiisejä. 😜

Ei sillä ole tonaalista kapasiteettia *näyttää" yhtään kenellekään.

UMK esitys meni ihan hyvin. Se on ollut yksi katsotuimmista ESC-kanavalla. Ei tarvi olla mikään Celine Dion näyttääkseen. Hän on räppäri.

Lavakarismaa löytyy myös enemmän kuin monelta

Hän ei ole räppärin ruumiillistuma eikä äänellistymä. Iskelmä istuisi hänen äänelleen paremmin, samoin puku kropalle. Tangokuningasainesta!

CCC biisissä on vain pari kohokohtaa, jotka saa yleisön tanssimaan mukana. Muu aika menee niitä kohtia odotellessa. Sen pitäis olla joko musiikillisesti kasvava biisi tai kohokohtia useampi. Tietenkin koko biisi voisi olla yhtä nostetta.

Tämä nyt on tietysti vain typerä haukkumistrolliviesti, mutta minusta Käärijän ääni räppiskenessä on nimenomaan ihanan raikas. Aivan tarpeeksi sieltä löytyy näitä ihme matalalta mumisijoita, jotka hädin tuskin jaksavat suutansa avata. Käärijä artikuloi selvästi ja tykkään hänen heleästä äänestään, se istuu hänen tyyliinsä mainiosti.

Vierailija
28685/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän reggae-versiota on katsottu 5000 kertaa useammin kuin yhteisvideota.

Ylipäätään Käärijän preparty-videoita on katsottu ylivoimaisesti eniten, muita katsotaan jotain 200-500 kertaa, Käärijää 20 000. Sama toistuu riippumatta siitä, kuka videot on ladannut.

Suomalaiset niitä katselee :D 

Kommenteista päätellen kyllä muidenkin maiden viisufanit

Suomalaiset keksineet itselleen ulkomaisen nimen jotta näyttäisi siltä että ulkomaillakin tykätään. Kommentivat enkuksi. Osa kupletin juonta.

Ainakin videoitten tekijöistä suurin osa  on ulkomaalaisia. Itse asiassa suomalaisen tekemä reaktiovideo tai Top-lista on harvinaisuus, toki niitä on, mutta ei montaa.

Vierailija
28686/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että UMK:ssa Käärijä oli raatienkin suosikki

Niitä raateja ei paljoa ollut. Millainen kokoonpano? Puhelinäänestys oli puhallus, tässä tietotekniikan takapajul.. eikun kärkimaassa.

Mulla meni usko UMK raateihin sekä sen puhelinäänestykseen.

Luotan kuitenkin siihen, että ESC on hoitanut tekniikkapuolen siten kuin pitääkin ja että homma toimii ja juryt Juryjä.

Jos kerran raadit niin kovin aina äänestävät puhtaiden vokaalien ja hyvän pop biisin perusteella, niin miksi ihmeessä Ruotsi antoi Benjaminille 12 pistettä?

Vierailija
28687/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon Kärtsälle voittoa jo ihan sen takia, että suomalaiset negaajat saisivat nenilleen :D 

Jep. Ite oon ehkä outo suomalainen, kun minä taas uskon, että tänä vuonna voidaan oikeasti voittaa viisut. En kuitenkaan suhtaudu asiaan pakkomielteisesti tai vedä jotain huutoraivareita, jos ei voitetakaan, mutta kyllä mä myönnän, että oon vähän pettynyt jos Käärijä ei ole top viidessä. Sitä "hyvää kokemusta" ja "kivaa menoa" on haettu jo niin monena vuonna, että nyt on ihanaa, kun edustaja itsekin on myös kunnianhimoinen ja itsevarma, mutta kuitenkin sopivan nöyrä ja toisia kunnioittava. Uskon, että asennekin vaikuttaa siihen, miten kisoissa käy.

Vierailija
28688/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ite oon ehkä outo suomalainen, kun minä taas uskon, että tänä vuonna voidaan oikeasti voittaa viisut. En kuitenkaan suhtaudu asiaan pakkomielteisesti tai vedä jotain huutoraivareita, jos ei voitetakaan, mutta kyllä mä myönnän, että oon vähän pettynyt jos Käärijä ei ole top viidessä. Sitä "hyvää kokemusta" ja "kivaa menoa" on haettu jo niin monena vuonna, että nyt on ihanaa, kun edustaja itsekin on myös kunnianhimoinen ja itsevarma, mutta kuitenkin sopivan nöyrä ja toisia kunnioittava. Uskon, että asennekin vaikuttaa siihen, miten kisoissa käy.

Sama juttu. Minullakin on nyt hyvä tunne siitä, että saatetaan vaikka voittaa. Jos ei niin sitten ei, mutta en nää voitolle mitään estettäkään. 

Vierailija
28689/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että UMK:ssa Käärijä oli raatienkin suosikki

Niitä raateja ei paljoa ollut. Millainen kokoonpano? Puhelinäänestys oli puhallus, tässä tietotekniikan takapajul.. eikun kärkimaassa.

Mulla meni usko UMK raateihin sekä sen puhelinäänestykseen.

Luotan kuitenkin siihen, että ESC on hoitanut tekniikkapuolen siten kuin pitääkin ja että homma toimii ja juryt Juryjä.

Jos kerran raadit niin kovin aina äänestävät puhtaiden vokaalien ja hyvän pop biisin perusteella, niin miksi ihmeessä Ruotsi antoi Benjaminille 12 pistettä?

Sitä ihmettelin itsekin. Ainoa selitykseni on se, että UMK:n raadit pisteyttivät niin, ettei yhtenä kriteerinä ollutkaan vocal capacity vaan esityksen mieleenpainuvuus. Tästä kriteerin muutoksestahan oli julkisestikin juttua. Nyt vain kävi niin, ettei kriteeri kuitenkaan muuttunut itse Euroviisuissa.

Vierailija
28690/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Suomi voi voittaa. Onhan se kerran jo todistettukin. Itse en usko voittoon vielä tänä vuonna, mutta UMK on niin hyvässä nosteessa, että lähivuosina se on hyvinkin mahdollista.

Vierailija
28691/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä lumosi Anna (Liisan Kokon) perheen

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009524893.html

Vierailija
28692/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi katsoa viime vuoden vedonlyöntiä ja miten niissä kävi. Top 10:ssä kaikki paitsi voittaja ja espanja meni pieleen ja vielä monesti useilla sijoilla. Sitten top 10 ulkopuolelta esim liettua ennustettiin viimiseksi just ennen finaalia, mutta oli lopulta 14. Rasmus oli kolmanneksi viiminen, mutta vedonlyönnin ennusteissa just ennen finaalia jopa 12. Ruotsi oli ennusteissa kakkonen, mutta oli lopulta neljäs. 

Kaikki on mahdollista.

Vierailija
28693/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytähän Kärtsy noille aliarvioiville raadeille mistä sut on tehty. Vedä niin hieno esitys jota muistellaan vuosienkin päästä toisinkuin monia geneerisiä balladeja ja muita mitäänsanomattomuusbiisejä. 😜

UMK esitys meni ihan hyvin. Se on ollut yksi katsotuimmista ESC-kanavalla. Ei tarvi olla mikään Celine Dion näyttääkseen. Hän on räppäri.

Hän ei ole räppärin ruumiillistuma eikä äänellistymä. Iskelmä istuisi hänen äänelleen paremmin, samoin puku kropalle. Tangokuningasainesta!

CCC biisissä on vain pari kohokohtaa, jotka saa yleisön tanssimaan mukana. Muu aika menee niitä kohtia odotellessa. Sen pitäis olla joko musiikillisesti kasvava biisi tai kohokohtia useampi. Tietenkin koko biisi voisi olla yhtä nostetta.

No tämä. Olen Käärijän persoonan fani.

Mutta sen "ooou, mä lähden tanssimaan" -kohdan odottelu on lähinnä yhtä kasvavaa kiusaantuneisuuttta. Videolla se odotteluaika täyttyi tehokkaista ilmeistä ja nopeista leikkauksista.

Nyt se ei täyty muulla kuin pahastii ylävireisellä, ohueksi puristuneella huudolla.

Ja tähän lisätään vielä empivää askellusta eurolavojen välissä.

Vierailija
28694/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saan itkupotkuraivarit, jos Suomi ei voita. 🙄

Vierailija
28695/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi koirat🤣🤣🤣 raukat :D

Vierailija
28696/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Olen Käärijän persoonan fani.

Mutta sen "ooou, mä lähden tanssimaan" -kohdan odottelu on lähinnä yhtä kasvavaa kiusaantuneisuuttta. Videolla se odotteluaika täyttyi tehokkaista ilmeistä ja nopeista leikkauksista.

Nyt se ei täyty muulla kuin pahastii ylävireisellä, ohueksi puristuneella huudolla.

Ja tähän lisätään vielä empivää askellusta eurolavojen välissä.

Olisiko PB ollut parempi? ;)

Vierailija
28697/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi koirat🤣🤣🤣 raukat :D

Koirat eivät Kokon mukaan ole boleroistaan yhtä innoissaan kuin lapset.

Vierailija
28698/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä päivän piristykseksi Verkan esitys Helsingin viisuista :)

Russia goodbye. Ei, eihän me tietenkään niin lauleta.

Vierailija
28699/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Minullakin on nyt hyvä tunne siitä, että saatetaan vaikka voittaa. Jos ei niin sitten ei, mutta en nää voitolle mitään estettäkään. 

Jos nuo "harjoitusraadit" ei anna suomelle juuri pisteitä ja jää suuressa osassa nollille niin eiköhän se jostain kerro jo.

Vierailija
28700/34469 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ommella kissalleni Käärijän boleron malliset valjaat. Musta kissa vielä.

Ketju on lukittu.