Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
28041/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt uupumisen jo alle parikymppisenä ja nyt lähempänä kolmeakymppiä tunnistan jo omat rajat. Harmi, että niin moni käy sen vasta vanhempana... Oon iso Käärijä-fani ja kyllä muakin vähän hirvittää kattoa tota menoa ja tunnistan tuota, että sitä takoo, kun rauta on kuumaa ja sit joutuu sairaslomalle, kun ei ei enää jaksa aamuisin nousta minnekään. Katsoin jo kauhuissani tätä viikkoa, että ensin Madrid, sitten Liettua, Amsterdam ja Lontoo. Ja Suomen keikat päälle. Mun mielestä kans aikalisä olisi nyt tarpeen ja olisi nyt viimein aika keskittyä viisuihin ja jättää mahdollisimman vähälle kaikki muu. Kesällä ehtii sitten keikkailla ja toukokuussakin on se jäähallikeikka. Terveys ennen kaikkea.

Kyllä nuori ihminen jaksaa, jos tykkää siitä mitä tekee ja viihtyy ihmisten parissa.

MUTTA, jos ihminen on introvertti hän rasittuu monin verroin enemmän kuin extrovertti vastaavassa tilanteessa. Introvertti havainnoi ympäristöään/tapaamiaan ihmisiä paljon enemmän kuin extrovertti ja siten tarvitsee enemmän aikaa ja irtiottoa hulinasta käsitelläkseen kaikkea tapahtunutta.

Introvertin täytyy säännöllisin väliajoin vetäytyä, sulkeutua ärsykkeiltä jaksaakseen jatkaa.

On kyse itsetuntemuksesta. En tiedä, miten hyvin Käärijä tuntee itsensä. Joku tietää rajansa aiemmin joku myöhemmin ja toiset taas ei koskaan. Tai tietävät/tuntevat, mutta eivät välitä hälytysmerkeistä vaan paahtavat menemään ja ennenpitkää tulee pakkopysähdys.

Minusta tuo "kyllä nuorena jaksaa" on vähän vaarallinen hokema. Kyllä, nuorena jaksaa enemmän kuin vanhempana, mutta nuorten uupumus on oikeasti iso ongelma ja yllättävän monella se alkaa jo lukiossa (kuten mulla) nykyään. Olen kyllä herkkä, saan tietyissä määrin ihmisten kanssa olemisesta energiaa, mutta viihdyn myös hyvin yksin ja tarvitsen myös omaa rauhaa palautukaseni. 

Tässä Käärijän menossahan ei kyse ole vain ihmisten kanssa olemisesta, vaan matkustamisesta uusiin paikkoihin tosi lyhyen ajan sisään ja se matkustaminen myös vie energiaa. Lisäksi täytyy olla skarppi ja hyväntuulinen haastiksissa, lavalla ja muissa oheisjutuissa, vaikka kuinka väsyttäisi ja ärsyttäisi. 

Vierailija
28042/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreen voittaa viisut. Ääninäyte Amsterdamista oli taas täysin omaa luokkaansa.

Käärijälle 2 sija on paras. Siitä on hyvä lähteä kiertåmään Euroopan gay-klubeja hyväån hintaan, kun on vähån pötkötellyt ensiksi.

Loreenin biisi on niin valmiiksi kuultua eli tylsä.

Mielummin Ranska tai Viro voisi voittaa, kuin Ruotsi. Ruotsilla on aina nuo valttikortit, että mukamas niin hyvä.

Käärijää en ottanut mukaan ajatukseni juoksuun, kun tietysti ajattelisin niin sinivalkosilmäisesti hänestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28043/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haberihan kertoi, kun oli taas lupautunu voice of germanyyn lähteä liitämåän, niin sai yhtenä edellisenä iltana uupumuskohtauksen että kieriskeli vaan tuskissaan sängyssä ja itkeny suunnilleen eikä päässyt ylös.

Fiksu tyttöystävä oli sanonu että voit jäädä tåhän lepäämään eikä sun tarvitse lähteä mihinkään. Siitä oli sitten jotenki saanu voimaa hoitaa sovitun homman loppuun ja sitten rauhoitti kalenterinsa kokonaan.

Fiksua. Mikään ei loppupeleissä mene terveyden edelle. Ei edes viisut tai hienoimmat uramahdollisuudet. Järkevää olisi purkaa kissanristiäiset pois kalenterista jotta voisi keskittyä olennaiseen jos ei kohta viisutkin ole tätämenoa niin että ei voimat riitä.

Tai kannattaa vaihtaa kokonaa alaa.

Vierailija
28044/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti Käärijä näyttää väsyneeltä. Tuolla väsymystilalla ei viisuja voiteta. Pitää olla skarppi ja levännyt ja väsymys vaikuttaa ääneenkin

Kyllä, nyt pitäisi hetki hengähtää, menee jo ylikierroksilla. Ehdottomasti pitäisi nyt jättää pieniä haastatteluja ja esiintymisiä väliin, nukkua ja rauhoittua.

Tämän toivomuksen voisi suunnata toimittajille ja warnerin keikkamyyntiin.

Myös Käärijä-fanit voisivat vähän rauhoittua.

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta mutta. Jos olisin itse uupunut ja joku kävisi sanomassa siitä työnantajalleni, en suinkaan keventäisi työtahtia vaan alkaisin peitellä uupumusta huolellisemmin. Sitä en kylläkään tiedä, voisiko faneilta tulevilla viesteillä olla mitään positiivista vaikutusta. Ehkä jotkut tsemppiviestit instapostausten yhteyteen ovat neutraali tapa osoittaa tukea. Ja ehdottomasti pitää fanien ymmärtää olla riepottelematta Kärdeä enempää.

"Tsemppiviestit"

Muistan, miten kamalilta tsemppaishuudot kuulostivat, kun taju puoliksi kankaalla hiihti veren maku suussa koulun hiihtokisoissa.

"Hyvähyvähyvä, hop hop"

Ei mitään viestejä Käärijälle. Jättäkää se rauhaan ja antakkee sen olla jos ootte huolissanne.

Vierailija
28045/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa nyt läheiset Käärijää. Tehkää hyvää ruokaa, peskää vaatteita, siivotkaa, kuskatkaa sitä, ettei sen tarvi itse ajaa, peskää sen hiukset jne. Ja päästäkää aina pötköttelemään.

Meneekö huolenpito nyt vähän överiksi. Ei se mikään neliraajahalvaantunut ole.

Ei mene. Henkilö, jolla on terveysrajoitteita. Ja siihen nähden enemmån tai vähemmän ylibuukattu kalenteri ja järkyttävät odotukset niskassa.

On pahempiakin rikoksia, kuin virtuaalinen huolenpito. Mielellåni kyllä pitäisin huolta todellisuudessakin.

Vierailija
28046/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt uupumisen jo alle parikymppisenä ja nyt lähempänä kolmeakymppiä tunnistan jo omat rajat. Harmi, että niin moni käy sen vasta vanhempana... Oon iso Käärijä-fani ja kyllä muakin vähän hirvittää kattoa tota menoa ja tunnistan tuota, että sitä takoo, kun rauta on kuumaa ja sit joutuu sairaslomalle, kun ei ei enää jaksa aamuisin nousta minnekään. Katsoin jo kauhuissani tätä viikkoa, että ensin Madrid, sitten Liettua, Amsterdam ja Lontoo. Ja Suomen keikat päälle. Mun mielestä kans aikalisä olisi nyt tarpeen ja olisi nyt viimein aika keskittyä viisuihin ja jättää mahdollisimman vähälle kaikki muu. Kesällä ehtii sitten keikkailla ja toukokuussakin on se jäähallikeikka. Terveys ennen kaikkea.

Kyllä nuori ihminen jaksaa, jos tykkää siitä mitä tekee ja viihtyy ihmisten parissa.

MUTTA, jos ihminen on introvertti hän rasittuu monin verroin enemmän kuin extrovertti vastaavassa tilanteessa. Introvertti havainnoi ympäristöään/tapaamiaan ihmisiä paljon enemmän kuin extrovertti ja siten tarvitsee enemmän aikaa ja irtiottoa hulinasta käsitelläkseen kaikkea tapahtunutta.

Introvertin täytyy säännöllisin väliajoin vetäytyä, sulkeutua ärsykkeiltä jaksaakseen jatkaa.

On kyse itsetuntemuksesta. En tiedä, miten hyvin Käärijä tuntee itsensä. Joku tietää rajansa aiemmin joku myöhemmin ja toiset taas ei koskaan. Tai tietävät/tuntevat, mutta eivät välitä hälytysmerkeistä vaan paahtavat menemään ja ennenpitkää tulee pakkopysähdys.

Minusta tuo "kyllä nuorena jaksaa" on vähän vaarallinen hokema. Kyllä, nuorena jaksaa enemmän kuin vanhempana, mutta nuorten uupumus on oikeasti iso ongelma ja yllättävän monella se alkaa jo lukiossa (kuten mulla) nykyään. Olen kyllä herkkä, saan tietyissä määrin ihmisten kanssa olemisesta energiaa, mutta viihdyn myös hyvin yksin ja tarvitsen myös omaa rauhaa palautukaseni. 

Tässä Käärijän menossahan ei kyse ole vain ihmisten kanssa olemisesta, vaan matkustamisesta uusiin paikkoihin tosi lyhyen ajan sisään ja se matkustaminen myös vie energiaa. Lisäksi täytyy olla skarppi ja hyväntuulinen haastiksissa, lavalla ja muissa oheisjutuissa, vaikka kuinka väsyttäisi ja ärsyttäisi. 

Hyväntuulisuus on Käärijässa feikkiä. Esittää julkisuudessa hyväntuulista vaikka ei ole oikeesti sellainen ja siten kuuluisuus koettelee jaksamista kahta kauheammin.

Vierailija
28047/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla on perjantaina Kuopiossa ja lauantaina Lappeenrannassa keikalla. En sitten tiedä, onko hänellä jotain yksityisiä keikkoja vielä, mutta nuo on julkiset.

Ottaisi nyt sitten arkipäivät ainakin lepäillen.

Vierailija
28048/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 1700-luvulla elänyt ennustaja ukko osannut ennustaa suomen sijoitukset laulukilpailuissa?

Vierailija
28049/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa nyt läheiset Käärijää. Tehkää hyvää ruokaa, peskää vaatteita, siivotkaa, kuskatkaa sitä, ettei sen tarvi itse ajaa, peskää sen hiukset jne. Ja päästäkää aina pötköttelemään.

Ei mene. Henkilö, jolla on terveysrajoitteita. Ja siihen nähden enemmån tai vähemmän ylibuukattu kalenteri ja järkyttävät odotukset niskassa.

On pahempiakin rikoksia, kuin virtuaalinen huolenpito. Mielellåni kyllä pitäisin huolta todellisuudessakin.

Sitä en epäile!

Mutta ylihuolehtivainen on vaarassa sairastua itse.

Vierailija
28050/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväntuulisuus on Käärijässa feikkiä. Esittää julkisuudessa hyväntuulista vaikka ei ole oikeesti sellainen ja siten kuuluisuus koettelee jaksamista kahta kauheammin.

No mun mielestä hän on kyllä aidosti hyväntuulisen oloinen ihminen, mutta ehkä joissakin alkaa paistaa se, että hymyillään, vaikkei oikeasti hymyilytä ja yritetään olla energisiä, vaikka oikeasti vaan tekisi mieli painaa pää tyynyyn ja peitto korviin.

Vierailija
28051/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsä on aikuinen ihminen, luulisi että osaisi ottaa itselleen myös aikaa nukkumiseen ja lepoon.

Vierailija
28052/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yhteiskuva, mutta aikamoiset silmäpussit Kärtsällä.

https://www.instagram.com/p/CrGTxG7ogCo/?utm_source=ig_web_copy_link

Vierailija
28053/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsit virtuaalisen huolenpidon. Oletko sitä sukupolvea, joka piti huolta ja ruokki Tamagotchia :D

Vierailija
28054/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärtsä on aikuinen ihminen, luulisi että osaisi ottaa itselleen myös aikaa nukkumiseen ja lepoon.

Valitettavasti moni aikuinen ei osaa sitä. Näkee uupumistilastoista ja unettomuuden yleisyydestä.

Vierailija
28055/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kuluttua alkaa Lontoossa pressitilaisuus ja sitten soundcheck ennen illan konserttia.

Ja taas mennään. En oikein jaksa enää edes iloita näistä, kun on sellainen olo, että Kärtsärin kynttilää poltetaan molemmista päistä. Pelkään, että karusellin pysäyttää joko täydellinen uupumus tai jokin fyysinen sairastuminen. Parhaassa tapauksessa kävisi kuten ylempänä Haberille, eli että ihan siihen pisteeseen asti ei tarvitsisi mennä.

Sama fiilis. Homma on nyt sellaista että sitä tehdään enemmän nuuskan ja energiajuomien voimin ja puristetaan että vielä irtoaa. Ehkä vähän tekohymyäkin vääntäen.

Sama hommahan se on kaikilla noilla euroviisuedustajilla, lähes samat partyt käytynä ja paljon keikkoja, harjoittelua, haastatteluita koko ajan (seuraan lähes kaikki somessa niin on joku käry asiasta). Se on vähän silleen, että ken leikkiin lähtee se leikin kestäkööt.

Osa edustajista on kiertänyt kaikki pre-partyt eli yhteensä kuudet.

Paljon aluskasvillisuus-kilpailijoita, joilla ei ole saumaa sijoittua ja mediapaineita tuskin ollenkaan. Prepartyt ainoa paikka tulla nähdyksi

Vierailija
28056/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 1700-luvulla elänyt ennustaja ukko osannut ennustaa suomen sijoitukset laulukilpailuissa?

Ei mutta Nostradamus ennusti Lordin voiton. Tai siis tällä ajatuksella leikiteltiin silloin Lordin voittaessa. Ne ennustukset ovat sitä luokkaa, että sopivat moneen asiaan epämääräisyytensä takia. Toisaalta, jos Nostradamus ei sillä pohjoisesta nousevalla tähdellä tarkoittanutkaan Lordia, vaan Käärijää.

Vierailija
28057/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitsit virtuaalisen huolenpidon. Oletko sitä sukupolvea, joka piti huolta ja ruokki Tamagotchia :D

Eh eh sanoisi nyt Spede.

Vierailija
28058/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwiblogsin Youtube-kanavalla on livestream pressitilaisuudesta klo 16.30 alkaen.

Saisko linkin.?

Vierailija
28059/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin.

Nyt tuli jaksamisen resepti. Sanoo Loreenillekin "Fu*k you annoying bi*ch". Ja Lukelle "Go to h*ll, you f*ng homosexual"

Ja johan alkaa potta kiiltää ja silmät kirkastua!

Vierailija
28060/34469 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on lukittu.