Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
2461/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robinista tuli mieleen Benjamin Ingrosso. Joka pärjäsi joskus hyvin.

Pärjäsi hyvin? eikö se saanut yleisöltä todella surkeat pisteet ja oli melkeen viiminen vain niillä. Nyt semmassa ei ole jurya joten ei pääsisi edes finaaliin...

BI pärjäsi toki Ruotsin Melloissa hyvin, mutta ei enää sen jälkeen.

Vierailija
2462/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tajusi Ukrainan biisin tai Italian biisin sanat? Sanoilla ei siis väliä. Hyvällä biisillä on. Ei lähetetä enkkukielistä, eihän! Ne on niin nähty.

Ukrainan biisi ei ollut paras. Mutta Ukrainan kuului voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten: ei kai niitä vitunulkom. raateja enää ole käytössä ? Jos, niin sitten sinne liverpooliin lähtee joku helv Kiira ja robin kun laulaa enkuks.

Joo niillä on edelleen 25% painoarvo :( loput sitten yleisöäänestyksen perusteella

Käytännössä nämä "ulkomaan raadit" koostuvat kai muutamasta Suomessa juuri umk:n aikana oleilevasta ko. maan toimittajasta tai muusta turistista.

Näitten raatien kokoonpanoista ei paljon julkista tietoa anneta. 

Vierailija
2464/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että Robin enää toista kertaa yrittää UMK:n kautta? Itse epäilen, että tuskin. Vähän sääli, että mikään reitti ei ota onnistuakseen, mutta jokin tarttumapinta on oltava ensin.

Miten niin ei ota onnistuakseen? Sehän on noista kaikista menestynein artisti kuitenkin. Typerys.

Vierailija
2465/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käärijä on aika namu :P

Vierailija
2466/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benkun biisiä paheksuttiin täällä seksin vuoksi, itse luukutin sitä. No minä paheksun överiryyppäystä, josta kertovaa biisiä täällä hehkutetaan. 😂 Seksi ja ihastuksistaan fantasiointi on ihanaa toisin kuin päihdeongelmainen sekoilu.

Vierailija
2467/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääriän videon lopussa hänet julistetaan voittajaksi ja yleisö mylvii. Mahtava idea sekin.

Vierailija
2468/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän yritätte dissata Robinia, sitä varmemmin hän saa tuet taakseen.

Vierailija
2469/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään Robinia tai muita ehdokkaita vastaan, mut kyllähän tää nyt vie 100-0. Etenee kuin juna.

Vierailija
2470/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cha cha chaa on nimestään huolimatta todella suomalainen biisi. Tällaisistahan me tykätään.

Vierailija
2471/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benkun biisiä paheksuttiin täällä seksin vuoksi, itse luukutin sitä. No minä paheksun överiryyppäystä, josta kertovaa biisiä täällä hehkutetaan. 😂 Seksi ja ihastuksistaan fantasiointi on ihanaa toisin kuin päihdeongelmainen sekoilu.

Biisi ei kerro överiryyppäyksestä 

Vierailija
2472/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän biisissä on tosi monta tasoa. Hölmöimmät näkee siinä vain ryyppäämisen. Mikä sekin ok. Mutta tässähän on kyse estoista. Miehisistä estoista. Sisäänrakennetusta miehenmallista. Demoneista. Vapautumisesta. Seksuaalirajoista. Ja sitten vielä viitteitä niin moneen tyylisuuntaan ja artistiin, etten jaksa edes luetella. Nerokas.

Vierailija
2473/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blind Channelilla oli ekan 24h aikana 130k näyttökertaa ja se on kai UMK:n ennätys. Jos Käärijän nykyvauhti pysyy, Käärijällä ensimmäisen vuorokauden näyttökerrat tulevat olemaan yli 170k.

Siis mulla on pakkomielle kuunnella biisiä ja katsoa videota repeatillä :D :D Oon niin fiiliksissä nyt Euroviisuista, et Suomella on tällainen biisi lähettää sinne!!

Se on jänskä biisi ja video, mutta mulla ainakin tulee pää kipeäksi, jos yritän toistamiseen kuunnella. Ja ne sanat eivät tee oikeutta suomalaisille.

Vierailija
2474/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robinista tuli mieleen Benjamin Ingrosso. Joka pärjäsi joskus hyvin.

Pärjäsi hyvin? eikö se saanut yleisöltä todella surkeat pisteet ja oli melkeen viiminen vain niillä. Nyt semmassa ei ole jurya joten ei pääsisi edes finaaliin...

Olisi päässyt kuudentena semifinaalista finaaliin pelkillä yleisöäänillä. Finaalissa oli seitsemäs lähinnä juryäänillä.

Vierailija
2475/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän biisissä on tosi monta tasoa. Hölmöimmät näkee siinä vain ryyppäämisen. Mikä sekin ok. Mutta tässähän on kyse estoista. Miehisistä estoista. Sisäänrakennetusta miehenmallista. Demoneista. Vapautumisesta. Seksuaalirajoista. Ja sitten vielä viitteitä niin moneen tyylisuuntaan ja artistiin, etten jaksa edes luetella. Nerokas.

Niin. Suomalaiset on niin estoisia, että perskännit kun ottaa voi seurustella. Senhän ne ulkomaalaiset tietää, varsinkin turistialueilla.

Vierailija
2476/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tajusi Ukrainan biisin tai Italian biisin sanat? Sanoilla ei siis väliä. Hyvällä biisillä on. Ei lähetetä enkkukielistä, eihän! Ne on niin nähty.

Ukrainan biisi ei ollut paras. Mutta Ukrainan kuului voittaa.

Kalushi Orchestran biisissä oli hienot sanat.

Vierailija
2477/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää biisi antaa tossa c-osassa mahdollisuuden rakastamaani asun- ja lavasettingin vaihtoon, joita Suomi ei oo (ollenkaan?) valitettavasti hyödyntänyt aiemmin. Huh huh tulee kovaa settiä

Ootan myös innolla millaiset (naamiais)asut ja kyltit umk-finaalissa on tätä kannustamassa, kuten usein on aiemmin näkynyt olleen

Vierailija
2478/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta reaktio taas, "i LOVE it"

Vierailija
2479/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Käärijän biisin lyriikat ovat ironiset ja vähän kieli poskessa kirjoitetut eivätkä niinkään ryyppäämistä ihannoivat.

Ei mulla kyllä ole mitään Benkun biisiä vastaan, se on toiseksi paras.

Vierailija
2480/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea päästä videosta yli. Ensinnäkin noi kuvitteelliset hulk tyyliset feikkilihakset... Täydellinen metafora sille tunteelle kun itsevarmuus lähtee nousuun juoman myötä. Alku kerätään itsevarmuutta kehän reunalla (tai sen kuvitteellisen tanssilattian sivussa). Sit lähetään, ja turpaan tulee niin että helisee. Mutta täysillä vaan jorataan. Sick sick sick!

En tiedä kaivanko liian syvälle, mutta näen tässä myös sukupuolistereotypia-symbolismia. Alussa ollaan jumissa toksisessa, tunteet patoavassa maskuliinisuudessa, ja lopuksi vapaudutaan ja antaudutaan feminiiniselle pehmeydelle. En itse juo ja suomalainen alkoholikulttuuri vatuttaa, mutta tässä biisissä on niin monia muita kerroksia että itsenikin kaltainen raivoabsolutisti rakastuu.

Mä en edes handlannut ennen tätä koko lopun peruukkia. Tää biisihän on kuin sipuli (no ne kerrokset)...

Ketju on lukittu.