Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
2401/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://imgur.com/eIJFwy8

Tässä tää mun kommentti, mikähän sana on kielletty! :D

Mua ainakin ra-sit-taa tää ta-vu-tus

Vierailija
2402/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin toki alkup. ilman tavuja, mutta kun ei tullu läpi, niin kokeilin kaikkia kikkoja ja mikään ei auttanut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimattomia ovat vauva.fi:n tiet... bannattu sana voi olla ihan mikä tahansa normaalikin sana, jota joku spämmää joskus jossain.

Vierailija
2404/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksei saa? Siis ymmärrän tietenkin, että live-esitys on oma juttunsa ja sen voi helposti mokata, mutta en kyllä näe mitään syytä miksei voisi livenäkin olla intensiivinen. Näyttävä show ja hyvä kameratyöskentely kantavat pitkälle.

Tottakai voi, mm. nopeilla leikkauksilla, intensiivisillä zoomauksilla ja jopa kameran hytkymisliikkeillä. Mutta luuletteko, että umk-tiimillä olisi tällainen efektien ja intensiteetin luominen hallussa? Ei ole :D Heillä kamerat liitelee missä sattuu silloin kun kappaleessa tulee droppi tai muu intensiivinen kohta. Umk-finaalin kameratyöskentely ei ole koskaan myötäillyt musiikkia tai tunnelmaa, zoomailutkin on usein kohdistunut tärkeällä hetkellä johonkin rumpalin kenkään :D

Toivon, että tällä kertaa onnistutaan, mutta aiempi kokemus saa pelkäämään pahinta. Kunpa musiikkivideoiden tekijätiimi otettaisiin mukaan myös finaalin lavashown suunnitteluun. Mutta ilmeisesti pysyvät omilla tonteillaan, harmi.

Vierailija
2405/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea päästä videosta yli. Ensinnäkin noi kuvitteelliset hulk tyyliset feikkilihakset... Täydellinen metafora sille tunteelle kun itsevarmuus lähtee nousuun juoman myötä. Alku kerätään itsevarmuutta kehän reunalla (tai sen kuvitteellisen tanssilattian sivussa). Sit lähetään, ja turpaan tulee niin että helisee. Mutta täysillä vaan jorataan. Sick sick sick!

"Nyt lähden tanssimaan niinkun cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa"

Kuinkahan moni suomalainen tähänkin voi samaistua? Älkää väittäkö etteikö sanatkin ole nerokkaat.

Vierailija
2406/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli Suomi ja kotimainen ja suomalainen, aattelin josko ne joten muutin Finlandiksi, poistin nimet, muutin sanoja ja lopulta tavutin, ei silti tullu!

Jos viesti on bannattu et voi sitä yrittää lähettää monta kertaa peräkkäin muokkamalla. Jotenkin varmaan ipn kautta tms ottaa. Tollasta tavutettua tekstiä ei myöskään huväksy

Vierailija
2407/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin toki alkup. ilman tavuja, mutta kun ei tullu läpi, niin kokeilin kaikkia kikkoja ja mikään ei auttanut!

Sun pitää vaihtaa kaikki rivot sanat pyypyy-sanoiksi, esim. kaakaa ja piekki!

Vierailija
2408/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä biisi, mutta live-esitykseen ei saa riittävää intensiteettiä. Tuo toimii ainoastaan videolla.

Ai miksei saa? Siis ymmärrän tietenkin, että live-esitys on oma juttunsa ja sen voi helposti mokata, mutta en kyllä näe mitään syytä miksei voisi livenäkin olla intensiivinen. Näyttävä show ja hyvä kameratyöskentely kantavat pitkälle.

Tietenkin myös itse biisin pitää kuulostaa hyvältä livenä, mutta onneksi biisi on hyvällä tapaa niin yksinkertainen, että tuskin siinä tulee mitään kummoisia haasteita.

Sanoisin, että Cha Cha Cha on sellainen helmi, joka kannattaa valita vaikka livessä jotain ongelmia olisikin, sillä tarvittaessa niitä parannuksia ehtii vielä tehdä ennen varsinaista kisaa.

Vierailija
2409/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea päästä videosta yli. Ensinnäkin noi kuvitteelliset hulk tyyliset feikkilihakset... Täydellinen metafora sille tunteelle kun itsevarmuus lähtee nousuun juoman myötä. Alku kerätään itsevarmuutta kehän reunalla (tai sen kuvitteellisen tanssilattian sivussa). Sit lähetään, ja turpaan tulee niin että helisee. Mutta täysillä vaan jorataan. Sick sick sick!

"Nyt lähden tanssimaan niinkun cha cha cha enkä pelkääkään tätä maailmaa"

Kuinkahan moni suomalainen tähänkin voi samaistua? Älkää väittäkö etteikö sanatkin ole nerokkaat.

Eikä pelkästään suomalainen kyllä esim. pandemia ja Ukrainan sota koskettaa koko maailmaa.

Vierailija
2410/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan suuri yleisö suomalaisista kuitenkaan innostua Käärijästä niin paljon, kuin mitä täällä palstalla ja Viisukuppilassa/tubessa ym. Ainakin jos iltapäivälehtien Face-kommentteja lukee, on suhtautuminen aika nihkeää. Hyvä sinänsä jos biisi herättää mielipiteitä, eihän mitäänsanomaton kiinnostaisi ketään tarpeeksi, mutta menevätkö äänet sitten jollekin huonommalle "turvallisemmalle" kuten Robin...

Vierailija
2411/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan suuri yleisö suomalaisista kuitenkaan innostua Käärijästä niin paljon, kuin mitä täällä palstalla ja Viisukuppilassa/tubessa ym. Ainakin jos iltapäivälehtien Face-kommentteja lukee, on suhtautuminen aika nihkeää. Hyvä sinänsä jos biisi herättää mielipiteitä, eihän mitäänsanomaton kiinnostaisi ketään tarpeeksi, mutta menevätkö äänet sitten jollekin huonommalle "turvallisemmalle" kuten Robin...

Suhtautuminen euroviisuihin on yleisesti ollut näissä iltapuluissa tosi negatiivista eikä koko kilpailun funktiota ymmärretä ollenkaan. Jättäisin siten nämä mielipiteet omaan arvoonsa koska nämä ihmiset tuskin edes katsovat UMK:ta saati että käyttäisivät antipatioissaan rahaa äänestämiseen.

Vierailija
2412/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BC aikana oli ihan samanlaista. Kauhisteltiin, ettei tollasta todellakaan voi lähettää ja ihan p askaa on.

Vierailija
2413/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vedonlyöjät, mitä sivuja käytätte umk-voittajan veikkaukseen? Itse löysin yöllä vain yhden vedonlyöntisivuston, jossa olisi pystynyt nyt jo veikkaamaan umk-voittajaa. Käärijä oli vasta toiseksi viimeisenä, kerroin 12. En kuitenkaan luottanut sivustoon, koska siellä lupailtiin liittymisen jälkeen 100 e ilmaista pelirahaa. Kuulosti hyvin epäilyttävältä.

Käärijän kerroin tulee pienenemään merkittävästi, joten siksi olisi ollut kiva lyödä umk-voittajasta vetoa jo viime yönä ennen kuin suuri yleisö herää ja kappaleen suosio kasvaa.

Vierailija
2414/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania nää reaktiovideot. Tyypit tekee näitä nyt hihnalta Käärijästä. 😁

🤐

Vierailija
2415/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vedonlyöjät, mitä sivuja käytätte umk-voittajan veikkaukseen? Itse löysin yöllä vain yhden vedonlyöntisivuston, jossa olisi pystynyt nyt jo veikkaamaan umk-voittajaa. Käärijä oli vasta toiseksi viimeisenä, kerroin 12. En kuitenkaan luottanut sivustoon, koska siellä lupailtiin liittymisen jälkeen 100 e ilmaista pelirahaa. Kuulosti hyvin epäilyttävältä.

Käärijän kerroin tulee pienenemään merkittävästi, joten siksi olisi ollut kiva lyödä umk-voittajasta vetoa jo viime yönä ennen kuin suuri yleisö herää ja kappaleen suosio kasvaa.

Mm. Betfair ja Unibet on tarjonnut UMK-kertoimia, en tiedä ovatko tällä hetkellä auki.

Vierailija
2416/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BC aikana oli ihan samanlaista. Kauhisteltiin, ettei tollasta todellakaan voi lähettää ja ihan p askaa on.

Mä lähetin ilolla BC:n, tätä en. -eri

Vierailija
2417/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten vieläkään tiedä mistä zitti e buoni:ssa sanotaan suomeksi tai mistä se kertoo ja se oli mun lemppari heti kun kuulin. 

Vierailija
2418/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en muuten vieläkään tiedä mistä zitti e buoni:ssa sanotaan suomeksi tai mistä se kertoo ja se oli mun lemppari heti kun kuulin. 

Se kertoo siitä ettei olla kilttejä ja hiljaa. Muttei se tosiaan kovin olennaista ole.

Vierailija
2419/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden iltapäivälehtien kommentoijat ovat yleensä jotain vanhempia jääriä. En laita painoarvoa heidän kannanotoilleen.

Muutenkaan en jaksa yhtään analysoida, mikä uppoaa kehenkin ja mitä kannattaisi valita. Suhtaudun näihin kisoihin täysin tunteella. Jos biisi vie mennessään, niin ihan sama vaikka kaikki muut inhoaisi. Minä nautin, hehkutan, äänestän ja toivon menestystä. Viime vuonna olisin lähettänyt Isaac Senen.

Vierailija
2420/34469 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tajusi Ukrainan biisin tai Italian biisin sanat? Sanoilla ei siis väliä. Hyvällä biisillä on. Ei lähetetä enkkukielistä, eihän! Ne on niin nähty.

Ketju on lukittu.