UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Nonni kaikki annaliisat ja muut innokast
stalkkerit, kärtsäri ilmotti että sen pittuus on siis 170cm
Missä!? Höh ois saanut olla lyhyempikin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on käynyt 6 vuotta leikkaamassa pottatukkansa jollain Markolla. Kukaan muu ei kuulemma saa siihen koskea
Sehän on helppoleikata itekin. Viilikuppi päähän ja tukka rajaa myöten keittiösaksilla veks.
Miks muuten Käärijällä hiuksista se pitempi osa on aina ihan paskasen/rasvasen näkönen? Omituisesti "palkeilla" niin että iho näkyy välistä. Kuin harvapiikkinen harava.
Jos se nahkainen kissa nuoleskelee sen otsatukkaa. Siltä se ainakin näyttää🤷
Luulisin ettei kissa ole hänen oma, ehkä vain hoidossa. Tai ainakin mun mielestä hassua sanoa että pitää enemmän koirista kun silittelee omaa kissaansa :D tai ehkä tuli tyttiksen mukana.
Oli omistaja kuka tahansa, niin selkeästi on ollut paljon Käärijän kanssa tekemisissä.
Toisaalta esim. toinen minun nykyisistä kissoista käyttäytyy vastaavasti ihan kenen kanssa vaan, on sellainen ylisosiaalinen. Mutta eiköhän tuo Kärtsän kissakaveri ole tyttöystävän tuoma :)
Ton mutanttirodun piirteisiin kuuluu ylisosiaalisuus "ei ole kranttu seuransa suhteen"
luonnon keino deletoida mutanttikanta , altistuu helposti vaaroille.
Ei kotikissa taida paljon vaaroja kohdata...
Paitsi jos menee kadulla tervehtimään erästäkin Taideteollisen ex-proffaa/"kuvataiteilijaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
stalkkerit, kärtsäri ilmotti että sen pittuus on siis 170cmMissä!? Höh ois saanut olla lyhyempikin :D
Niin. Missä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi Kärtsälle tulla yllätyksenä että kautta aikojen ihmiset on olleet kiinnostuneita julkkisten suhteista ja muista yksityisasioista pikku detaljeja myöten. Ehkä siinä se on oikeassa että heteromiehiä ei välttämättä kiinnosta jonkun Till Lindemannin seurustelut mutta naisia ja viisuhomoja kiinnostaa. Vois sanoa että mitäs läksit. 😀
Itsekin se lietsoi tuota juttelemalla että artistin on hyvä olla mystinen ja esittää olevansa saatavilla.
No ei tietenkään ole tullut yllätyksenä, mutta kun tuollainen pallo lähtee pyörimään syntyy kauhea lumipalloefekti. Tuo kiinnostus siis käytännössä räjähti yhdessä yössä. Onhan se aivan normaalia, että vaikka kuinka olisi varautunut niin sitten kun se omalle kohdalle tuolla tavalla vyöryy on se silti tavallaan yllätys. Käärijä kuitenkin on ollut jo pitkään artisti ja pikkujulkkis, joten jotain siitä julkisuudesta entuudestaan jo tiesi. Silti saanut olla suhteellisen rauhassa ja nyt yhtäkkiä kaikki tunnistaakin ja kaikkia kiinnostaa. Kaikkeen ei vaan voi osata aina täydellisesti varautua, vaikka niin luulisi.
Vaikuttaa siltä, ettei tykkää julkisuudesta pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on käynyt 6 vuotta leikkaamassa pottatukkansa jollain Markolla. Kukaan muu ei kuulemma saa siihen koskea
Sehän on helppoleikata itekin. Viilikuppi päähän ja tukka rajaa myöten keittiösaksilla veks.
Miks muuten Käärijällä hiuksista se pitempi osa on aina ihan paskasen/rasvasen näkönen? Omituisesti "palkeilla" niin että iho näkyy välistä. Kuin harvapiikkinen harava.
Jos se nahkainen kissa nuoleskelee sen otsatukkaa. Siltä se ainakin näyttää🤷
Luulisin ettei kissa ole hänen oma, ehkä vain hoidossa. Tai ainakin mun mielestä hassua sanoa että pitää enemmän koirista kun silittelee omaa kissaansa :D tai ehkä tuli tyttiksen mukana.
Sehän sano, että "olen hieman enemmän koiraihminen, mutta tämä kissa....Tätä kissaa rakastan. "
Miten musta tuntuu, että Käärijä sanoo sen mitä ihmiset odottaa hänen sanovan.
Tyypillinen vaaka, miellyttämishaluinen ja sopeutuva, mukava hemmo.
Mutta sitten oikeesti...hmm..ihan eri tyyppi, sellainen jolla on vahvat mielipiteet.
Esittää nyt vaan tuommosta roolia, kun ei halua ärsyttää ketään. Paitsi meitä, joita ärsyttää ympäripyöreät latteudet ja itsestään selvät lätinät. Pitemmän päälle hänelle voi käydä rasittavaksi tuo kieli keskellä suuta oleminen ja tietynlainen varovaisuus puheissaan, ettei vaan tule loukanneeksi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
stalkkerit, kärtsäri ilmotti että sen pittuus on siis 170cmMissä!? Höh ois saanut olla lyhyempikin :D
Niin. Missä??
Instagramissa, mainostaa paitojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mähä sanoin että näyttää kuvissa 170-175 cm! Ei sillä että mulle olis väliä, söpö on söpö missä koossa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Missä??
Instagramissa, mainostaa paitojaan.
"The model in the picture is 170 cm short". Eli voi olla nuo kengät jalassakin 170cm T-paidan mittasuhteiden hahmottamuseksi.
Itse veikkaisin tärä. Siitä n 4 cm pois.
Ei siis ole tuossa vastannur lisäkysymykseem 'with or without shoes"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
stalkkerit, kärtsäri ilmotti että sen pittuus on siis 170cmMähä sanoin että näyttää kuvissa 170-175 cm! Ei sillä että mulle olis väliä, söpö on söpö missä koossa vaan.
Onkohan ne nyt surullisia Yliksellä, pitää löytää jotain muuta haukkumista. Jaxuhalit sinne palstalle. /s
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mitä väliä?
no esim paidan mittasuhteiden hahmottamiseksi
https://www.instagram.com/p/CqFmWFVoNrR/?igshid=YmMyMTA2M2Y= tämä paitajulkaisu on kyseessä siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mitä väliä?
no esim paidan mittasuhteiden hahmottamiseksi
Sun on nyt varmaan ihan itse hahmotettava ne neljä senttiä
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä! 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus Euroviisut oli semmoinen nolo paikka, mutta nykyään se vaikuttaa olevan hyvä ponnahduslauta musiikkiuraa tekeville. Jopa pelkkä Umk:kin on hyvä nosteenpaikka artisteille ja bändeille.
On se kiva, että Umk näkyy myös ulkomaalaisillekin. Näkevät suomalaista viihdettä :)
Mua vähän huvittaa se, kuinka suomalaiset dissaa joukolla UMK:n tasoa, mutta ulkomaalaiset tänäkin vuonna ovat kehuneet sitä lähes maasta taivaaseen. Osasta se on jopa parempi kuin Mello, sillä musiikissa on variaatiota paljon enemmän, Mellossa samat tyypit on usean biisin takana ja valtaosa biiseistä on sitä samaa liukuhihnatuotettua ruotsipoppia. Moni tubettaja on sanonut, että UMK:ssa ei ollut oikein yhtään heikkoa biisiä mukana.
Se on kohteliaisuutta ja myös viisujen alkuinnostusta, koska Suomen biisit julkaistiin hyvissä ajoin. Totuus on se, ettei noista muista umk-kappaleista olla kiinnostuneita kuin korkeintaan Suomessa, eikä kaikista edes Suomessa.
Öööö... ei? Näitä kommentteja siis näkee ihan joka paikassa kansainvälisissä viisukeskusteluissa, joissa fokuksena ei ole suomalaisia varten tehty sisältö millään tavalla. Ei siis ole kyse pelkästään mistään suomalaisille osin suunnatusta reaktiovideosta tubessa, vaan esim. keskusteluista, joissa keskustellaan eri maiden viisukarsinnoista. Moni myös tykkää kovasti kuunnella suomen kieltä ja sanoo sitä kauniiksi, voihan se meistä olla vaikea uskoa, mutta samaa kuulee ympäri maailmaa olevilta faneilta.
Mistä tietää kenenkin kansallisuuden pelkän nimimerkin perusteella? Eurovisionworld paljasti, että sivuston äänestyksessä israelilaiset, armenialaiset ja suomalaiset on äänestäneet eniten oman maan kappaletta viisuvoittajaksi.
En tee oletuksia nimimerkkien, vaan sisällön perusteella. Kyllä sen ulkomaalaisuuden (en ole puhunut mitään kansalaisuuden tunnistamisesta) nyt huomaa, jos joku puhuu UMK:staja/tai Mellosta esim. siihen malliin, että vertailee niitä oman maansa valintasysteemiin, tai sanoo vaikka, että tänä vuonna seurasi 1. kertaa myös Suomen UMK:n finaalilähetystä (ja ehkä kiittelee myös, että se lähetettiin livenä myös englanniksi selostettuna) jne. jne.
Lisäksi huomauttaisin, että harvempi suomalainen rummuttaa missään, että UMK oli taas tänäkin vuonna todella laadukas niin esiintyjien kuin kaiken muunkin osalta! ;-D
Mutta kyllä senkin huomaa, että varsinkin tänä vuonna suomalaiset ovat kovin aktiivisia kv-foorumeilla. Monella on kova tarve avata CCC:n syvintä olemusta joka ikisessä videossa, keskustelussa yms. Ainoa pieni lohtu on se, että ruotsalaiset tummuttavat oman ehdokkaansa puolesta jopa vieläkin naurettavammalla vimmalla, muistuttavat toisiaan siitä, kuinka nyt pitää jokaisen katsoa ahkerasti Tattoo-videota viisukanavalla ja muualla, jotta saadaan Loreenille mahdollisimman paljon näyttökertoja... Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa vasta tammikuu. En varmaan koskaan ole sanonut näin tässä vaiheessa kevättä 😢
Mä taas toivon, että olisi jo toukokuu, koska silloin voisin viimein päästä irti tästä pakonomaisesta tarpeestani seurata tätä keskustelua ja seurata kaikkea viisuihin liittyvää sisältöä netissä! Mulla ei ole mitään itsekuria tän asian suhteen. Viisut oon katsonut lähes joka vuosi alakoulusta asti, mutta koskaan aiemmin en oo kiinnostunut seuraamaan skeneä tällä tavalla.
Tämä vie multa resursseja ihan liikaa ja haittaa muuta elämää! :-D Ainoa hyvä asia on se, että en kuitenkaan ole kaukorakastunut Käärijään, vaikka mulla onkin taipumusta moiseen käytökseen. Mitä tästä elämästä tulisi, jos kaiken päälle pitäisi vielä vahdata Käärijän somekanavia 24/7?! :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mitä väliä?
Annaliisat pilvilinnoissaan vissiin pohtii nyt joukolla, voisivatko kuvitella seurustelevansa itseään lyhyemmän miehen kanssa. X-D Siksi se sentintarkka pituus on niin tärkeä, että tietää, joutuuko itse esim. pussatessa kumartumaan alaspäin!