Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
20861/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, kuka tuota äänensävytöntä vaakkumista ja huutoa jaksaa kuunnella keikoilla? Cha chaan, MicMacin ja Välikuoleman kertsit menee. Lopusta nousee vaan adrenaliini, väärällä tavalla

Vaakkumista voi ei näitä kommentteja XD

Vierailija
20862/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka jossain sanonut, että haluaisi Salkkarinäyttelijäksi tai ylipäätään näyttelemään. Itse luin vaan sen jutun, jossa kertoi fanittavansa Salkkareita muttei maininnut, että haluaisi itse mukaan. En kyllä toivoisi häntä sinne vaikka joskus sarjaa olen seurannutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20863/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka jossain sanonut, että haluaisi Salkkarinäyttelijäksi tai ylipäätään näyttelemään. Itse luin vaan sen jutun, jossa kertoi fanittavansa Salkkareita muttei maininnut, että haluaisi itse mukaan. En kyllä toivoisi häntä sinne vaikka joskus sarjaa olen seurannutkin.

Joo, se oli joku vanha haastattelu missä puhui että näytteleminen kiinnostaa ja siitä että haluaisi tehdä hyvinkin erilaisia juttuja. En nyt muista mikä haastis se oli.

Vierailija
20864/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, kuka tuota äänensävytöntä vaakkumista ja huutoa jaksaa kuunnella keikoilla? Cha chaan, MicMacin ja Välikuoleman kertsit menee. Lopusta nousee vaan adrenaliini, väärällä tavalla

Varmaan aika moni kuvista päätellen ainakin. Musiikkimakuja kun on monenlaisia, sun majusi ei ehkä olekaan se ainoa "oikea". ;-)

Vierailija
20865/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että Suomi voittaisi Käärijällä vaikka Loreen ei olisikaan mukana. Top 5 -sijoitus melko varma, mutta yleensä tällaiset huumoribiisit eivät kuitenkaan ole voittaneet. Vähän niinkuin Käärijänkin suosikki Verka v.2007. Esitys on erottuva ja siinämielessä voi pärjätä teleäänissä hyvin, mutta voittoon on usein vaadittu vielä laadukkaampi esitys ja parempi lauluääni. Ainakaan Juryt eivät yleesnsä kovin perusta tällaisista. Israelin Netta oli pieni poikkeus huumorikategoriassa, mutta siinä saattoi vedota ajan hermoilla oleva metoo-sanoma ja hyvä äänen käyttö ja siksi jurykin tykkäsi.

2007 oli vain teleäänestys eikä juryja. Suomalaiset jumittavat liikaa Loreenissa, jonka kappaleessa ei ole mitään tälle vuodelle sopivaa ajankohtaista asiaa. Loreen on kuin Azerbaizdanin Running Scared jos voittaisi.

Nyt maailmassa tapahtuu paljon ja kovin pliisulla viisulla ei voiteta. Mikäli Kroatoan Let3:n rauhanlaulu ymmärretään rauhanlauluksi, se on vahvoilla voittajaksi ainakin jurypisteissä. Tänä vuonnahan yksi kriteereistä on tunnistettavuus eli anti-radiotapettisuus.

Vierailija
20866/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka jossain sanonut, että haluaisi Salkkarinäyttelijäksi tai ylipäätään näyttelemään. Itse luin vaan sen jutun, jossa kertoi fanittavansa Salkkareita muttei maininnut, että haluaisi itse mukaan. En kyllä toivoisi häntä sinne vaikka joskus sarjaa olen seurannutkin.

Näin haastattelun missä kysyttiin että mitä tekisi jos joskus lopettaa musiikkiuransa. Sanoi että vois näytellä. Salkkarit tulee siitä kun sanoi että syksyllä hänet nähdään "ismon lemmikkinä". Muuta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20867/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole noissa vanhoissa keikkapätkissä ollut Käärijän juttu että se syöksyy yleisöön pogoilemaan ja törmäilemään ja kontaktia on ollut. Näytti että ennen yleisössä olikin paljon nuoria miehiä mutta onhan se muutos kun keikkapaikat pursuaakin nyt nuoria ihastuneita naisia.

Tää on muuten aivan totta! Mihin ne nuoret lippismiehet onkaan hävinneet?

Ne varmaan manailee nyt kotonaan että me kuunneltiin Käärijää silloin kun juuri kukaan ei tuntenut sitä, Euroviisut pilasi sen. No, jotain pitää menettää että saa uutta.

Lordille kävi Suomessa niin, että vanha fanikunta ei tykännyt Euroviisuihin osallistumisesta ja hylkäsi bändin. Euroviisuvoiton jälkeen oli hetken kova hype, mutta piakkoin Suomen keikoilla ei ollut juuri ketään, kun euroviisukansankin hype jäi taakse.

Tää on muuten realistisin tulevaisuudenkuva Käärijän kohdalla, ellei hittikone ala hyrähtelemään

Sillä erolla ettei Putaansuu ollut koskaan samanlainen idoli ja suurten tunteiden kohde kuin Käärijä. Kuka sitä kuminaanaaria olisikaan voinut ihailla?

Sä olet tainnut unohtaa, mitä se oli vuonna 2006. Lordin jäsenet voittivat kaikenmaailman suomen halutuin mies/nainen jne. äänestyksiä. Vaikka ne oli ehkä osaksi tsoukkia, niin kyllä Lordin jäsenten ympärillä kävi kova kuhina. Varsinkin ne kaksi vaaleaa miesjäsentä oli kuumaa valuuttaa naisten keskuudessa. Somen valta ei ollut niin suurta silloin, joten nämä asiat on ehkä vaipuneet jo unholaan.

Muistan nuo viisut hyvin, mutta en kyllä muista kenenkään tuttavapiirissäni ainakaan tosissaan fanittaneen Lordia tuolloin. Enemmän heitä pidettiin hieman vitsinä asujen vuoksi ja vähän salaa toivottiin sitä menestystä viisuissa, kun mediassa sen mahdollisuutta niin kovasti hehkutettiin. Vaikka kyllähän se voitto silti kelpasi. t. eri

Niin tuo oli ennen viisuja. Voiton jälkeen näistä kyllä revittiin ihan kaikki irti ja kaikissa mahdollisissa kissanristijäisissä talutettiin näytille. Vähän aikaa.

Vierailija
20868/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieju -> sonta -> Salkkarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20869/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jonkun kotikutoisen Kummeli-huumorin väsäämisen, mutta se hetki jos ryhtyy joksikin Salkkari tai Putous "tähdeksi", voin viimeistään sanoa että I'm over you. FOREVER.

Vierailija
20870/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole noissa vanhoissa keikkapätkissä ollut Käärijän juttu että se syöksyy yleisöön pogoilemaan ja törmäilemään ja kontaktia on ollut. Näytti että ennen yleisössä olikin paljon nuoria miehiä mutta onhan se muutos kun keikkapaikat pursuaakin nyt nuoria ihastuneita naisia.

Tää on muuten aivan totta! Mihin ne nuoret lippismiehet onkaan hävinneet?

Ne varmaan manailee nyt kotonaan että me kuunneltiin Käärijää silloin kun juuri kukaan ei tuntenut sitä, Euroviisut pilasi sen. No, jotain pitää menettää että saa uutta.

Lordille kävi Suomessa niin, että vanha fanikunta ei tykännyt Euroviisuihin osallistumisesta ja hylkäsi bändin. Euroviisuvoiton jälkeen oli hetken kova hype, mutta piakkoin Suomen keikoilla ei ollut juuri ketään, kun euroviisukansankin hype jäi taakse.

Tää on muuten realistisin tulevaisuudenkuva Käärijän kohdalla, ellei hittikone ala hyrähtelemään

Sillä erolla ettei Putaansuu ollut koskaan samanlainen idoli ja suurten tunteiden kohde kuin Käärijä. Kuka sitä kuminaanaaria olisikaan voinut ihailla?

Sä olet tainnut unohtaa, mitä se oli vuonna 2006. Lordin jäsenet voittivat kaikenmaailman suomen halutuin mies/nainen jne. äänestyksiä. Vaikka ne oli ehkä osaksi tsoukkia, niin kyllä Lordin jäsenten ympärillä kävi kova kuhina. Varsinkin ne kaksi vaaleaa miesjäsentä oli kuumaa valuuttaa naisten keskuudessa. Somen valta ei ollut niin suurta silloin, joten nämä asiat on ehkä vaipuneet jo unholaan.

Muistan nuo viisut hyvin, mutta en kyllä muista kenenkään tuttavapiirissäni ainakaan tosissaan fanittaneen Lordia tuolloin. Enemmän heitä pidettiin hieman vitsinä asujen vuoksi ja vähän salaa toivottiin sitä menestystä viisuissa, kun mediassa sen mahdollisuutta niin kovasti hehkutettiin. Vaikka kyllähän se voitto silti kelpasi. t. eri

Niin tuo oli ennen viisuja. Voiton jälkeen näistä kyllä revittiin ihan kaikki irti ja kaikissa mahdollisissa kissanristijäisissä talutettiin näytille. Vähän aikaa.

En kyllä huomannut muutosta asennoitumisessa myöskään viisujen jälkeen. Voittoa fiilisteltiin, mutta bändiin ja sen jäseniin suhtauduttiin aika lailla kuten ennekin. Mediassa toki hehkutettiin, mutta oma kokemus oli, että sen voiton ajateltiin tulleen lähinnä erilaisuudella (sekä estetiikan kuin musiikkityylin osata) eikä niinkään todella hyvällä biisillä. En tiedä ketään, joka olisi innostunut Lordista tuon kisan ulkopuolella. Toki mun oma kuplani on vain yksi näkökulma aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20871/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti, kuka tuota äänensävytöntä vaakkumista ja huutoa jaksaa kuunnella keikoilla? Cha chaan, MicMacin ja Välikuoleman kertsit menee. Lopusta nousee vaan adrenaliini, väärällä tavalla

Varmaan aika moni kuvista päätellen ainakin. Musiikkimakuja kun on monenlaisia, sun majusi ei ehkä olekaan se ainoa "oikea". ;-)

Hah, lippispääpojat ryyppylomalla tykkäs kun adrenaliinilla huudettiin joka toinen sana vtt u a kovalla sykkeellä - sekin muuttui nyt, kun tuli nolot Viisut.

Ja naisyleisö tykkää ja tungeksii kun Kärtsä väläyttelee hymyään ja ylävartaloaan, vaikka vaakkuisi nuotin vierestä säätiedotusta.

Siinä on musiikkitalentti noin niinku toissijaista

Vierailija
20872/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä näkee sen videon kun kuulemma happamalta näyttävä Loreen reagoi Käärijän biisin?

Nyt löytyi:

Luulin että oli liioittelua, mutta Loreen näyttää kyllä todella happamalta katsoessaan Suomen ja muidenkin maiden biisejä :D Muut Melodifestivalen-osallistujat näyttivät iloisilta ja kiinnostuneilta. Näköjään Loreen tavoittelee toista voittoa aivan veren maku suussa

Älytöntä panettelua. Hänen kasvojensa perusilme ja peruspiirteet ovat tuollaiset. Ainoa asia, mikä häntä Käärijän esityksessä ihmetytti oli se, ettei hän ymmärtänyt mitä Käärijä haluaa laulullaan viestiä.

Suomalaisten Loreen-jahti ja viikkojen, jopa kuukausien, itku Loreenista menee kyllä yli ymmärryksen. Jos haluaa pilata oman viisukeväänsä Loreenista nillittämällä niin please, pidä se henkilökohtaisena asianasi, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20873/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin jonkun kotikutoisen Kummeli-huumorin väsäämisen, mutta se hetki jos ryhtyy joksikin Salkkari tai Putous "tähdeksi", voin viimeistään sanoa että I'm over you. FOREVER.

Mun puolestani Jere saa ainakin tehdä tulevaisuudellaan ihan mitä ikinä haluaa, tuskin räppäämälläkään pärjää enää parinkymmenen vuoden päästä. En kyllä muutenkaan usko tämän kontekstin ulkopuolella fanittavani Käärijää, vaikka kovin sympaattisen oloinen kaveri onkin. Kotimaista nykymusiikkia tulee kuunneltua todella vähän, eikä hänen genrensä oikein ole mun juttu ollut ikinä. CCC tekee ison poikkeuksen tässä. :-D

Vierailija
20874/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuketjuun oli linkattu ruotsalainen juttu, jossa sanottiin että hyvin mahdollisesti Loreenin leipägrilliä ei voikaan sellaisenaan siirtää Liverpooliin. Täytyykö heidän laittaa esitykseensä sittenkin jotain muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20875/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenin etumatka vaan kasvaa. Loreen 38% Käärijä 14% (Eurovision Bets)

Mikä etumatka? Luulin, että kisa käydään vasta toukokuussa ja mitään etumatkoja ei ole, kun kaikki äänestävät samaan aikaan. Vedonlyönti on ihan oma maailmansa eikä aina osu oikeaan ollenkaan. Valtaosa äänestäistä kuulee biisit ekaa kertaa vasta kisoissa.

Joku sanoikin aikaisemmin, että vedonlyönnin ideahan on pohjimmiltaan se, että suurin osa häviäisi siinä. Eli huijataan porukka veikkaamaan väärää. Tosin kyllähän nuo suosiosta jotain kuitenkin kertoo.

Eihän olisi muuten mitään järkeä pyörittää vedonlyöntifirmaa jos se tekisi persnettoa. Eihän muitakaan firmoja pyöritetä hyväntekeväisyysperiaatteella. Ilman muuta kova hope ja vastahyökkäykseen kuuluvat asiaan.

Vierailija
20876/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuketjuun oli linkattu ruotsalainen juttu, jossa sanottiin että hyvin mahdollisesti Loreenin leipägrilliä ei voikaan sellaisenaan siirtää Liverpooliin. Täytyykö heidän laittaa esitykseensä sittenkin jotain muuta?

Jes, siinä on Käärijän tsäännssi, lauo maaliin!

Vierailija
20877/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä varmaan jää ikuinen katkera Euroviisutrauma, josta en pääse yli jos nyt sitten kaikista mahdollisista LOREEN tulee ja vie tämän kisan jo nähdyllä elähtäneellä esityksellään. Perhana :D

Siis ihan kuka tahansa muu kelpaisi, vaikka Ukrainakin toistamiseen.

Miksi et pysty nauttimaan viisuista EBU-maiden rauhanfestareina, joilla kaikki tyypit voivat olla omana itsenään ja tulla hyväksytyiksi yhteisessä turvallisessa tilassa?

Vierailija
20878/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä näkee sen videon kun kuulemma happamalta näyttävä Loreen reagoi Käärijän biisin?

Nyt löytyi:

Luulin että oli liioittelua, mutta Loreen näyttää kyllä todella happamalta katsoessaan Suomen ja muidenkin maiden biisejä :D Muut Melodifestivalen-osallistujat näyttivät iloisilta ja kiinnostuneilta. Näköjään Loreen tavoittelee toista voittoa aivan veren maku suussa

Älytöntä panettelua. Hänen kasvojensa perusilme ja peruspiirteet ovat tuollaiset. Ainoa asia, mikä häntä Käärijän esityksessä ihmetytti oli se, ettei hän ymmärtänyt mitä Käärijä haluaa laulullaan viestiä.

Suomalaisten Loreen-jahti ja viikkojen, jopa kuukausien, itku Loreenista menee kyllä yli ymmärryksen. Jos haluaa pilata oman viisukeväänsä Loreenista nillittämällä niin please, pidä se henkilökohtaisena asianasi, kiitos!

Joo, hänellä nyt on sellaiset kasvonpirteet, että halutessaan hänet voi kuvitella ylimieliseksi, vaikka ei sanoisi yhtään mitään. En juurikaan välitä tämänvuotisesta biisistään, mutta en silti myöskään jaksa noita henkilöön meneviä dissauskommantteja täällä.

Luin muuten juuri, että on kovin epävarmaa, saako Loreen voileipäglillinsä painavaa yläosaa mukaan Liverpooliin, voi tuottaa ongelmia sen valtavan painon ja tuotantoteknisten syiden vuoksi. Voi siis olla, että joutuu suunnittelemaan lavashown vielä uusiksi. Jännää.

Vierailija
20879/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä näkee sen videon kun kuulemma happamalta näyttävä Loreen reagoi Käärijän biisin?

Nyt löytyi:

Luulin että oli liioittelua, mutta Loreen näyttää kyllä todella happamalta katsoessaan Suomen ja muidenkin maiden biisejä :D Muut Melodifestivalen-osallistujat näyttivät iloisilta ja kiinnostuneilta. Näköjään Loreen tavoittelee toista voittoa aivan veren maku suussa

Älytöntä panettelua. Hänen kasvojensa perusilme ja peruspiirteet ovat tuollaiset. Ainoa asia, mikä häntä Käärijän esityksessä ihmetytti oli se, ettei hän ymmärtänyt mitä Käärijä haluaa laulullaan viestiä.

Suomalaisten Loreen-jahti ja viikkojen, jopa kuukausien, itku Loreenista menee kyllä yli ymmärryksen. Jos haluaa pilata oman viisukeväänsä Loreenista nillittämällä niin please, pidä se henkilökohtaisena asianasi, kiitos!

Joo, hänellä nyt on sellaiset kasvonpirteet, että halutessaan hänet voi kuvitella ylimieliseksi, vaikka ei sanoisi yhtään mitään. En juurikaan välitä tämänvuotisesta biisistään, mutta en silti myöskään jaksa noita henkilöön meneviä dissauskommantteja täällä.

Luin muuten juuri, että on kovin epävarmaa, saako Loreen voileipäglillinsä painavaa yläosaa mukaan Liverpooliin, voi tuottaa ongelmia sen valtavan painon ja tuotantoteknisten syiden vuoksi. Voi siis olla, että joutuu suunnittelemaan lavashown vielä uusiksi. Jännää.

Eihän se suomalaisten ongelma ole. Suomalaiset äänestivät aikoinaan kuution viisuedustajaksi ja lavalle mahtuivat vain Etel, Darude ja Sebu kun kuutio ei päässyt liian painavana rikkomaan lavaa Israeliin.

Briteillä on vastuu muidenkin maiden edustajien hengestä ja terveydestä. Jos halliin ei voi ripustaa Loreenin prässiä niin sitten ei voi. Kukaan ei ota sitä riskiä, että rakenteet pettävät ja prässi putoaa ihmisten niskaan.

Kuvioita saa nykytekniikalla muillakin keinoilla. Kuvioissa ei ollut mitään niin uniikkia, että Loreenin esitys olisi niistä kiinni. Ja vielä kerran: ei ole suomalaisten asia väännellä täällä käsiä ja voihkia kuinka Loreen pärjää. Kyllä kymmenen miljoonan ihmisen maassa osataan muuttaa esitys turvalliseksi.

Vierailija
20880/34469 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin esityksen ainoa mieleenpainuva juttu oli se kasviprässi.

Ketju on lukittu.