UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Käärijä jää kyllä mieleen. Joten voittajaainesta.
Ei ole voittaja-ainesta! Juntti Vantaalta piiskaa tanssijoita lavojen päältä,mörisee ja katsoo alta kulmien ja lipoo kieltään puolialasti. Tamppaa ja löntystää. Ei mikään ihme ettei Eurooppa ymmärrä mistä siinä on kyse.
Lipoo, tamppaa ja löntystää 😂Näinhån se on! Kyllä Suomen kieli on rikas 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös IL uutisoinut Loreenin tylystä reaktiosta Käärijän esitykseen:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänö Käärijän vauhdikasta esitystä.
-Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Entä mitä Loreen haluaa kynsillään ja kiehnäämisellään sanoa?
Samanlaisia kynsiä näyttää olevan tänä vuonna monella muullakin artistilla, myös Euroviisuissa.
Mutta Loreenin omia sanoja lainaten, mitä Loreen haluaa kynsillään sanoa?
Minusta ne eivät ole kovin nätit, tulee vähän kauhuelokuvat mieleen. Ja yhdistettynä ylitäytettyihin huuliin, kokonaisvaikutelma ulkonäöstä on aika pelottava. Toisaalta kappale on hyvin lällynlää, joten ehkä siinä haetaan kontrastia, jotain mieleenjäävää.
En siis ole ainut, joita ne häiritsee. Siksi on ihan oikeastikin ihmetyttänyt, että onko niillä jokin sanoma vai onko niiden tarkoitus tosiaan vain tuo esityksen mieleen jääminen.
Luinkohan jostain videon kommenteista, että liittyisivät jotenkin hänen marokkolaisiin sukujuuriinsa... Tiedä sitten, onko totta.
Eihän marokkolaisilla tuollaisia kynsiä ole, kuulostaa tekotaiteellisella ja kaukaa haetulta selitykseltä. Eikä niistä tosiaan muu tule mieleen kuin jokin kauhuelokuvan kuolleista noussut hahmo, mitä ajatusta tukee myös se jatkuva maassa möyriminen.
Voihan sen noinkin nähdä. Paljon symboliikkaa sisältävä taiteellinen esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös IL uutisoinut Loreenin tylystä reaktiosta Käärijän esitykseen:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänö Käärijän vauhdikasta esitystä.
-Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Entä mitä Loreen haluaa kynsillään ja kiehnäämisellään sanoa?
Samanlaisia kynsiä näyttää olevan tänä vuonna monella muullakin artistilla, myös Euroviisuissa.
Mutta Loreenin omia sanoja lainaten, mitä Loreen haluaa kynsillään sanoa?
Minusta ne eivät ole kovin nätit, tulee vähän kauhuelokuvat mieleen. Ja yhdistettynä ylitäytettyihin huuliin, kokonaisvaikutelma ulkonäöstä on aika pelottava. Toisaalta kappale on hyvin lällynlää, joten ehkä siinä haetaan kontrastia, jotain mieleenjäävää.
En siis ole ainut, joita ne häiritsee. Siksi on ihan oikeastikin ihmetyttänyt, että onko niillä jokin sanoma vai onko niiden tarkoitus tosiaan vain tuo esityksen mieleen jääminen.
Luinkohan jostain videon kommenteista, että liittyisivät jotenkin hänen marokkolaisiin sukujuuriinsa... Tiedä sitten, onko totta.
Eihän marokkolaisilla tuollaisia kynsiä ole, kuulostaa tekotaiteellisella ja kaukaa haetulta selitykseltä. Eikä niistä tosiaan muu tule mieleen kuin jokin kauhuelokuvan kuolleista noussut hahmo, mitä ajatusta tukee myös se jatkuva maassa möyriminen.
Onhan siinä tosiaan sellainen kuolleista herätetty fiilis. Zombi kaikin puolin.
Espanjan kappale on paljon paremmin laulettu ja muutenkin sykähdyttävämpi. Ja kuulostaa jopa espanjalaiselta. On melko karmeaa, jos häviää Loreenin muoviselle zombiviisulle (juu, nyt meni sanankäyttö vähän komedian puolelle). Toivottavasti hyvää naislaulajaa ja tyylikästä kappaletta arvostavat antavat äänensä Espanjalle. Eikä Ranskakaan ole Loreenia huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös IL uutisoinut Loreenin tylystä reaktiosta Käärijän esitykseen:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänö Käärijän vauhdikasta esitystä.
-Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Entä mitä Loreen haluaa kynsillään ja kiehnäämisellään sanoa?
Samanlaisia kynsiä näyttää olevan tänä vuonna monella muullakin artistilla, myös Euroviisuissa.
Mutta Loreenin omia sanoja lainaten, mitä Loreen haluaa kynsillään sanoa?
Minusta ne eivät ole kovin nätit, tulee vähän kauhuelokuvat mieleen. Ja yhdistettynä ylitäytettyihin huuliin, kokonaisvaikutelma ulkonäöstä on aika pelottava. Toisaalta kappale on hyvin lällynlää, joten ehkä siinä haetaan kontrastia, jotain mieleenjäävää.
Viron Alina vrt. Ruotsin Loreen. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
Viron esitys voimakas, pelkistetyn yksinkertainen, luonnollinen esittäjän kynsiä ja ulkoasua myöten ja siksi vangitseva, tehokas. Alikan ääni pääosassa.
Ruotsi teennäinen, laskelmoitu, kylmä. Juna meni jo.
Samaa mieltä. Tykkään myös Alikasta. Paras balladi tänä vuonna. Loreenin kappaletta en ole jaksanut edes kunnolla kunnella loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös IL uutisoinut Loreenin tylystä reaktiosta Käärijän esitykseen:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänö Käärijän vauhdikasta esitystä.
-Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Entä mitä Loreen haluaa kynsillään ja kiehnäämisellään sanoa?
Samanlaisia kynsiä näyttää olevan tänä vuonna monella muullakin artistilla, myös Euroviisuissa.
Mutta Loreenin omia sanoja lainaten, mitä Loreen haluaa kynsillään sanoa?
Minusta ne eivät ole kovin nätit, tulee vähän kauhuelokuvat mieleen. Ja yhdistettynä ylitäytettyihin huuliin, kokonaisvaikutelma ulkonäöstä on aika pelottava. Toisaalta kappale on hyvin lällynlää, joten ehkä siinä haetaan kontrastia, jotain mieleenjäävää.
En siis ole ainut, joita ne häiritsee. Siksi on ihan oikeastikin ihmetyttänyt, että onko niillä jokin sanoma vai onko niiden tarkoitus tosiaan vain tuo esityksen mieleen jääminen.
Luinkohan jostain videon kommenteista, että liittyisivät jotenkin hänen marokkolaisiin sukujuuriinsa... Tiedä sitten, onko totta.
Eihän marokkolaisilla tuollaisia kynsiä ole, kuulostaa tekotaiteellisella ja kaukaa haetulta selitykseltä. Eikä niistä tosiaan muu tule mieleen kuin jokin kauhuelokuvan kuolleista noussut hahmo, mitä ajatusta tukee myös se jatkuva maassa möyriminen.
Onhan siinä tosiaan sellainen kuolleista herätetty fiilis. Zombi kaikin puolin.
Espanjan kappale on paljon paremmin laulettu ja muutenkin sykähdyttävämpi. Ja kuulostaa jopa espanjalaiselta. On melko karmeaa, jos häviää Loreenin muoviselle zombiviisulle (juu, nyt meni sanankäyttö vähän komedian puolelle). Toivottavasti hyvää naislaulajaa ja tyylikästä kappaletta arvostavat antavat äänensä Espanjalle. Eikä Ranskakaan ole Loreenia huonompi.
Juu ei. Upeita esiintyjiä myös Ranskan ja Espanjan naiset. Ja Israelin laulaja osaa myös esiintyä ja tanssia! Onhan tuossa Loreenilla haastajia.
Jos vaikka Eestin Alika esittäisi Loreenin "Tattoo"-viisun niin ei taatusti olisi voittajaehdokas, vaikka on ihan huippuartisti taidoiltaan. Mutta sen sijaan Loreen voi esittää miten heikon kappaleen tahansa niin voittaa viisut mennen tullen.
nimim. "Keisarin uudet vaatteet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös IL uutisoinut Loreenin tylystä reaktiosta Käärijän esitykseen:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänö Käärijän vauhdikasta esitystä.
-Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Entä mitä Loreen haluaa kynsillään ja kiehnäämisellään sanoa?
Samanlaisia kynsiä näyttää olevan tänä vuonna monella muullakin artistilla, myös Euroviisuissa.
Mutta Loreenin omia sanoja lainaten, mitä Loreen haluaa kynsillään sanoa?
Minusta ne eivät ole kovin nätit, tulee vähän kauhuelokuvat mieleen. Ja yhdistettynä ylitäytettyihin huuliin, kokonaisvaikutelma ulkonäöstä on aika pelottava. Toisaalta kappale on hyvin lällynlää, joten ehkä siinä haetaan kontrastia, jotain mieleenjäävää.
Viron Alina vrt. Ruotsin Loreen. Eroa kuin yöllä ja päivällä.
Viron esitys voimakas, pelkistetyn yksinkertainen, luonnollinen esittäjän kynsiä ja ulkoasua myöten ja siksi vangitseva, tehokas. Alikan ääni pääosassa.
Ruotsi teennäinen, laskelmoitu, kylmä. Juna meni jo.
Samaa mieltä. Tykkään myös Alikasta. Paras balladi tänä vuonna. Loreenin kappaletta en ole jaksanut edes kunnolla kunnella loppuun!
Mikähän siinä tosiaan on, ettei Loreenin biisiä jaksa kuunnella edes loppuun? Usean muunkin kuullut näin sanovan. Esitys on huikean näyttävä ja Loreen osaa liikehtiä ja laulaa, mutta jostain syystä kiinnostus lopahtaa kesken esityksen. Olisiko niin, ettei se oikein kehity mihinkään, vaikka yleisvaikutelma onkin hyvä?
Epäilemättä silti menestyy, sillä raatipisteet tulee Ruotsille jo muutenkin lähes itsestäänselvyytenä ja lyhyessä kertauspätkässä kuulostaa ja näyttää todella hyvältä, joten tulee varmasti saamaan myös katsojaääniä.
Uusimmassa Käärijän haastattelussa yllätyin miten hänen kielitaitonsa on huomattavasti parantunut parissa viikossa.
Oletteko muuten katselleet takavuosien tai ihan viimeisten muutaman vuoden ajalta euroviisujen pressitilaisuuksien haastatteluja. Eivät kaikki artistit suinkaan puhu sujuvaa englantia. Siellä on paljon Käärijän tasoisia englannin taitajia, jotka ymmärtävät sujuvasti mutta eivät ole harjottaneet puhetaitojaan. Itäblokin maiden edustajat ja vanhan Neuvostoliiton maiden artistit erityisesti. Eipä heille sitten esitetäkään pressissä niin paljon kysymyksiä, mutta viisumenestyksen kanssa se ei korreloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Käärijä jää kyllä mieleen. Joten voittajaainesta.
Ei ole voittaja-ainesta! Juntti Vantaalta piiskaa tanssijoita lavojen päältä,mörisee ja katsoo alta kulmien ja lipoo kieltään puolialasti. Tamppaa ja löntystää. Ei mikään ihme ettei Eurooppa ymmärrä mistä siinä on kyse.
Lipoo, tamppaa ja löntystää 😂Näinhån se on! Kyllä Suomen kieli on rikas 👍
Onhan tuo tarkka kuvaus, mutta minä olen nauranut itsekseni aiemmin ketjussa lukemalleni Käärijän luonnehdinnalle, jonka mukaan hän on kuin vaappuva paidaton torttutaikina lavalla. :D Olen eri mieltä, koska onhan Käärijässä paljon enemmän luonnetta kuin torttutaikinassa, mutta tämä vaan muistutukseksi siitä, että kyllä täällä osataan nähdä kaikki artistit muussa kuin parhaassa valossa.
Tässä hengessä totean, että Israelin laulajan naama on ilmeisesti botoxoitu niin veltoksi, ettei suu meinaa enää aueta. Koko naama on täysin ilmeetön. Tai ehkä huulitäytteet ovat lähteneet liikkeelle ja aiheuttaneet hermovaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmassa Käärijän haastattelussa yllätyin miten hänen kielitaitonsa on huomattavasti parantunut parissa viikossa.
Oletteko muuten katselleet takavuosien tai ihan viimeisten muutaman vuoden ajalta euroviisujen pressitilaisuuksien haastatteluja. Eivät kaikki artistit suinkaan puhu sujuvaa englantia. Siellä on paljon Käärijän tasoisia englannin taitajia, jotka ymmärtävät sujuvasti mutta eivät ole harjottaneet puhetaitojaan. Itäblokin maiden edustajat ja vanhan Neuvostoliiton maiden artistit erityisesti. Eipä heille sitten esitetäkään pressissä niin paljon kysymyksiä, mutta viisumenestyksen kanssa se ei korreloi.
Ei ehkä kuitenkaan voi sanoa, että olisi paljon Käärijän tasoisia englannin taitajia, mutta yleensä joka vuosi joku tai joitakin, Parina viime vuonna Ukrainan ja Azerien edustajat ovat tarvinneet tulkkia tai muuta apua haastatteluissa. Myös Italian edustajissa on osa ollut heikosti englantia osaavia, mutta bändikaverit ja duokaveri ovat paikanneet tilanteen ja ottaneet vastuun haastatteluista. Ei voi tosiaankaan kuitenkaan sanoa, että huono kielitaito olisi ollut menestyksen esteenä.
Tuosta Loreenin reaktiosta Käärijän videoon vielä: kertoo aika paljon, että katsoo videota noin happamana ja vielä tuo kommentti, että mitähän mahtaa haluta kappaleella sanoa. Loreen tiimeineen on satakymmenen prosenttia varmasti nähnyt ja kuullut Käärijän biisin jo ennen tuota reaktiovideota ja jos kappaleen sanoma häntä on/olisi kiinnostanut, hän on/olisi ottanut siitä selvää.
Vaikuttaisi siis katsojalle siltä, että pitää biisiä varteenotettavana kilpailijana ja siksi suhtautuu kuin kettu happamiin pihlajanmarjoihin. Todellisia ajatuksia ei toki leikatusta videosta voi ottaa irti.
Olisi näyttänyt mielestäni paremmalta, että varteenotettavan kilpailijan videoon suhtautuisi edes vähän positiivisemmin, antaa ylimielisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Loreenin reaktiosta Käärijän videoon vielä: kertoo aika paljon, että katsoo videota noin happamana ja vielä tuo kommentti, että mitähän mahtaa haluta kappaleella sanoa. Loreen tiimeineen on satakymmenen prosenttia varmasti nähnyt ja kuullut Käärijän biisin jo ennen tuota reaktiovideota ja jos kappaleen sanoma häntä on/olisi kiinnostanut, hän on/olisi ottanut siitä selvää.
Vaikuttaisi siis katsojalle siltä, että pitää biisiä varteenotettavana kilpailijana ja siksi suhtautuu kuin kettu happamiin pihlajanmarjoihin. Todellisia ajatuksia ei toki leikatusta videosta voi ottaa irti.
Olisi näyttänyt mielestäni paremmalta, että varteenotettavan kilpailijan videoon suhtautuisi edes vähän positiivisemmin, antaa ylimielisen kuvan.
Totta kai se olisi näyttänyt paremmalta, jos oman suosikin videoon suhtautuisi positiivisemmin. En kuitenkaan näe, että Loreen olisi ollut ylimielinen. Sanoi vain, mitä ajatteli, ainakin osittäin. Ehkä jätti sanomatta, että ei tykkää.
Palasin tänne katsomaan, onko politiikka jäänyt viimein taka-alalle. Onneksi on, oon luukuttanut Cha Cha Cha:ta ties kuinka monta kertaa ja harvoin kukaan tyyppi saa mut nauramaan tällä tavalla kuin Kärtsä. Mitä enemmän olen hänen haastiksia ja juttuja kuunnellut, sitä enemmän hänestä pidän.
Yli 1,5 miljoonaa näyttökertaa Käärijän vedolla Euroviisujen virallisella kanavalla. Monella muulla viisulla on 200-600 tuhatta näyttökertaa. Tämä enteilee todella hyvää. Pottatukkainen Jere Vantaalta hurmasi Suomen ja Euroopan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Loreenin reaktiosta Käärijän videoon vielä: kertoo aika paljon, että katsoo videota noin happamana ja vielä tuo kommentti, että mitähän mahtaa haluta kappaleella sanoa. Loreen tiimeineen on satakymmenen prosenttia varmasti nähnyt ja kuullut Käärijän biisin jo ennen tuota reaktiovideota ja jos kappaleen sanoma häntä on/olisi kiinnostanut, hän on/olisi ottanut siitä selvää.
Vaikuttaisi siis katsojalle siltä, että pitää biisiä varteenotettavana kilpailijana ja siksi suhtautuu kuin kettu happamiin pihlajanmarjoihin. Todellisia ajatuksia ei toki leikatusta videosta voi ottaa irti.
Olisi näyttänyt mielestäni paremmalta, että varteenotettavan kilpailijan videoon suhtautuisi edes vähän positiivisemmin, antaa ylimielisen kuvan.
Totta kai se olisi näyttänyt paremmalta, jos oman suosikin videoon suhtautuisi positiivisemmin. En kuitenkaan näe, että Loreen olisi ollut ylimielinen. Sanoi vain, mitä ajatteli, ainakin osittäin. Ehkä jätti sanomatta, että ei tykkää.
Mutta olisi se jotenkin ruotsalaista ja myös ennakkosuosikille tyypillisempää ja toivottavampaakin käytöstä, että suhtautuu kilpailijoihin jopa korostetun ystävällisesti. Kyse kuitenkin kisasta, missä äänet tulee näistä muista maista, niin kannattaako kerätä missään maassa otsikkoa, että ennakkosuosikki suhtautuu nuivasti kyseisen maan esitykseen. Ja siis vaikka ei suhtautuisikaan suoraan nuivasti, niin kannattaisi pelata varman päälle ja suhtautua edes littipeukun verran positiivisesti. Eli huonoa pr:ää.
Vierailija kirjoitti:
Yli 1,5 miljoonaa näyttökertaa Käärijän vedolla Euroviisujen virallisella kanavalla. Monella muulla viisulla on 200-600 tuhatta näyttökertaa. Tämä enteilee todella hyvää. Pottatukkainen Jere Vantaalta hurmasi Suomen ja Euroopan.
Hyvin on Käärijän videolla katselukertoja ko. kanavalla. Vain kolmella on enemmän: Norja 3 milj., Kroatia 2,6 milj. ja Espanja 1,8 milj. Ranskalla on saman verran katselukertoja kuin Suomella.
Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!
Mission failed. Käärijä loose Eurovision.
Eihän marokkolaisilla tuollaisia kynsiä ole, kuulostaa tekotaiteellisella ja kaukaa haetulta selitykseltä. Eikä niistä tosiaan muu tule mieleen kuin jokin kauhuelokuvan kuolleista noussut hahmo, mitä ajatusta tukee myös se jatkuva maassa möyriminen.