Terveystalon työterveys:kokemuksia
Mitä mieltä olette Terveystalon työterveydestä?Omalla kohdallani se on näyttäytynyt silkkana maksavan yrityksen rahastuksena.Kokeita ja kuvauksia määrätään,vaikka ei olisi mitään vaivaakaan ja haluaa vain uusia resptin.Osa lääkäreistä voi olla ihan ok,mutta tuollainen rahastuspumppu pitäisi lopettaa ja laittaa rahat oikeaan terveydenhuoltoon.
Kommentit (150)
Mikä ihmeen vimma terveystalossa on antaa painon pudotusohjeita. Kun olin 70 kiloa (pituus 173) työterkkari varoitteli minua painosta. Olen edelleen tuon painoinen 69-71 eikä sittemmin ole asia noussut esiin muualla. En ole enää nuori joten ei kai tarvitse olla missimitassa?
Vaihtelevia kokemuksia. Aikaisemmin (toisessa toimipisteessä kuin nyt) sai helposti suomea osaamattomia ja/tai hieman kujalla olevia lääkäreitä. Nyt eri toimipisteessä kaikki toimii kuin junan vessa. Reseptiasioissa chat-lääkäri on paras keksintö ikinä.
Jos saisivat digipalvelyt toimimaan mulle kelpaa. Ihan sama muuten kunhan ei joudu itse maksamaan.Hinta näyttää olevan suolainen jos joutuisi itse kustantamaan.Mikähän kämäri ne palvelut on muuten laatinut.Jokainen tietotekniikan opiskelija tekisi patemmat.
En ole onneksi tarvinnut tuota firmaa. Oma työterveyshoito Pihlajalinnassa, jossa erinomainen fysioterapia.
Vierailija kirjoitti:
I do not run kirjoitti:
Terveystalon 150 kg, 150 cm työterveyshoitaja käski laihduttaa, minä 68 kg ja 170 cm tuolloin. Lisäksi terveystiedot päätyivät työnantajan tietoon. En suosittele.
Työterveystiedot eivät saa päätyä työnantajalle. Se on aivan peruslähtökohta. En tiedä mitä TT oikein tekee, jos näin on toimittu !
Tein kirjallisen reklamaation Terveystalolle. Vastausta ei koskaan tullut. Vaihdoin työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Threadissa mainitaan edullinen Reseptori. Kävin sivuilla ja hinnat ällistyttävän alhaiset. Kyse suomalaisesta lääkäriyrityksestä. Onko kellään tarkempia omia kokemuksia tuosta? Varsinkin nyt flunssakaudella ei tohtisi maksaa kovaa hintaa näille Terveystaloille. Heillä lyhyt etävastaanotto pari sataa ja Reseptorilla 30e.
Ei ole kokemusta, mutta kyseessä on ns. Chattilääkäripalvelu. Vastaava on Mehiläisellä alle 40 € käynniltä ja varmaan Terveystalollakin on omansa. Kyseessä on siis eri asia kuin vastaanottokäynti etänä, josta laskutetaan normaalin vastaanottokäynnin hinta. Etävastaanotolle myös varataan tietty aikaslotti lääkäriltä ihan kuin tultaisiin vastaanotolle. Chatissa taas ei ole ajanvarausta vaan siellä odotellaan, että lääkäri vapautuu. Voi toki päästä hetikin, mutta voi myös joutua odottamaan pitkään.
Chattilääkäripalvelu soveltuu kyllä pieniin vaivoihin ihan hyvin. Ainakin Mehiläisessä voi postata kuvan ja sen vuoksi erilaisten pienten ihottumiin näyttäminen sopii sinne. Myös vaikkapa virtsatieinfektion tai silmätulehduksen hoito sopii hyvin chattilääkäriin. Sitten taas jos aletaan puhua oikeasti sairaista ihmisistä, he tarvitsevan oikean käynnin reilulla ajalla ja siitä tulee sitten enemmän hintaakin. Siis ei kenenkään sydänvaivoja tietty voi hoitaa chatissa.
Mun mielestä chattilääkärillä on paikkansa. Ei se toki vastaanottotoimintaa korvaa, mutta juuri pikkuvaivoihin se on hyvä. Tarttuvien tautien osalta chatti on myös loistomahdollisuus, jos ei tarvitse lähteä tartuttamaan tautia vastaanotolle.
Terveystalon työterveyslääkäreiltä saa nykyisin käytännössä vain etäaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa, työterveyslääkäri työpaikallani oli yksityisessä terveystalossa miespuolinen lääkäri. Oli vaiva melkein mikä vaan, hoitopöydälle selälleen ja rinnat tarkistettiin. Silloin ei mistään metoosta ollut mitään tietoa, yksi naiskollega laittoi koko talolle viestin tuon ihmisen käytöksestä, kun oli kokenut koko vastaanoton painajaisena. Sitten me muut naiset uskallettiin kertoa, mikä tuo lekuri oli. Eipä enää hoitanut meidän firman asiakkaita. Vieläkin oksettaa.
No,yksi työterveyslääkäri ehdotti yksityistapaamista.Vähän samaa genreä.[/quote
Sama kokemus Terveystalosta, ettei vaan sama lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalon työterveyslääkäreiltä saa nykyisin käytännössä vain etäaikoja.
En tiedä miksi edes haluaisin vastaanoton toimipisteessä, jos kyse on työterveyslääkäristä. Oma kokemus on, että hän on vain välikätenä. Tehnyt omalla kohdalla "aina" (kaksi kertaa, kun olen häntä tarvinnut) lähetteen erikoislääkärille. Tämä etänä siis, ainakin omalle voin laittaa viestiä suoraan Oma Terveys sivulta.
Terveystalo oli jees, nyt työterveyshuolto Mehiläisessä ja nimetyt työterveyslääkärimme vaihtuvat koko ajan. En ole tyytyväinen. Tiedän, että olen työuupumuksen rajan ylittänyt, mutta en mene työterveyshuoltoon, koska en jaksa selittää samoja asioita eri ihmisille useaan kertaan. Kaadun varmaan jossain kohtaa saappaat jalassa. Ainakin on sitten ohi kaikki.
Mehiläisellä on tyly palvelu puhelin aspassa. Meillä on nyt Aava ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut aika lailla tauotta Terveystalon työterveysasiakas vuodesta 1989, toki alkuvuodet yritys oli eriniminen .
On ollut suppeita sopimuksia, melkein 15 vuoden ajan erittäin laaja sopimus, joka korvasi gynekologikäynninkin kerran vuodessa, hieronnat ja osan hammaslääkärikuluista. Olen myös jossain vaiheessa tarkistanut ja hyväksynyt ko. firman laskuja ja aina ovat olleet aiheellisia, asianmukaisia ja tehdyn sopimuksen mukaisia.
Potilaana olen saanut hyvän hoidon, sairauslomaa tarvittaessa, reseptien uusinnat sähköpostiviestiä laittamalla ja ajat varattua nopsaan. Silloin , kun on tarvinnut lähetteen sairaalan poliklinikalle, se on tehty. Kaiken kaikkiaan tosi laadukasta terveyshuoltotoimintaa .
Varmaan vaihtelee paikkakunnittain sitten ? Pohjoisen suunnalla ei ainakaan ongelmia
Pohjoisessa toimii muutenkin asiat paremmin, ihmiset on rehellisiä, empaattisia ja haluavat hoitaa työnsä hyvin.
Ei mulla ole kokemusta terveystalosta. Mutta mehiläisestä jäänyt negatiivinen kuva
Vierailija kirjoitti:
Maksava yritys on vakuutusyhtiö eikä työnantaja. Työnantaja tietysti maksaa vakuutusyhtiölle sairaskuluvakuutuksesta, mutta suorat kulut menevät vakuutusyhtiön piikkiin.
Mitä ihmettä sä selität? T: joku joka työkseen tarkastaa ja hyväksyy maksuun työterveyshuollon laskuja
Kun työntekijänä sairastut, tekevät he kaikkensa, ettei sinusta tulisi työkykyinen. Vaikka työnantajalla olisi laaja sairauskuluvakuutus, lähetetään julkiselle jonottamaan. Kaiken tämän lisäksi tekevät parhaansa, ettet pääsisi kuntoutustuelle saati sitten eläkkeelle.
Terveystalo; huono kokemus. Kaaduin 20.12, loukkasin oikea kyljen sekä oik käsi. Työterveyslääkäri käynti 22.12 ei suostunut kuvamaan oik käsi. Uusi käynti 28.12 koska käsi todella kioeä. Sama työterveyslääkäri ei ollut halukas kuvaamaan, mutta lopulta suostui = radius murtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo ainakin työpaikkana on ihan syvältä. Siellä katsotaan vain miten paljon tulosta teet firmalle.
Oho. Kerro lisää!
Noh, töihin ei saa kunnon perehdytystä, henkilöstöstä ei pidetä juuri huolta, epäasiallinen kohtelu mm. kun sairastuu tai on lapsi sairaana. Johtaminen on jotenkin huonoa, paska ns. Valuu alenpien niskaan. Nämä siis Terveystalon hoitajan (entisen sellaisen) näkökulmasta.
saavatko vain lääkärit lisätutkimuksista bonareita vai tuliko myös hoitajille jotain ?
Ei hoitajat mitään saa .
Eivätkä lääkäritkään saa.
t. lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa, työterveyslääkäri työpaikallani oli yksityisessä terveystalossa miespuolinen lääkäri. Oli vaiva melkein mikä vaan, hoitopöydälle selälleen ja rinnat tarkistettiin. Silloin ei mistään metoosta ollut mitään tietoa, yksi naiskollega laittoi koko talolle viestin tuon ihmisen käytöksestä, kun oli kokenut koko vastaanoton painajaisena. Sitten me muut naiset uskallettiin kertoa, mikä tuo lekuri oli. Eipä enää hoitanut meidän firman asiakkaita. Vieläkin oksettaa.
HÖH!
Sehän hyvä vain tarkistaa riittävän usein että tissilöiset on ja pysyy kiinteässä kunnossa. Niin osaa sitten ajoissa patistaa hommaamaan silarit tai tukevammat liivit, mitkä estää patalappu-efektin. Mikään ei ole enempää esteettisesti pahoinvointia aiheuttavaa, kuin kuntassa roikkuvat rännit naisella.
Kampin Itäblokkimainen keskus liukuportaineen on jäätävä,en koskaan löydä vastaanottohuonetta.Oikea arkkitehtuurin kultajyvänen.Moni terveyskeskus on viihtyisämpi