Terveystalon työterveys:kokemuksia
Mitä mieltä olette Terveystalon työterveydestä?Omalla kohdallani se on näyttäytynyt silkkana maksavan yrityksen rahastuksena.Kokeita ja kuvauksia määrätään,vaikka ei olisi mitään vaivaakaan ja haluaa vain uusia resptin.Osa lääkäreistä voi olla ihan ok,mutta tuollainen rahastuspumppu pitäisi lopettaa ja laittaa rahat oikeaan terveydenhuoltoon.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se ap:n oikea terveydenhoito? Ilmeisesti sitä että pitäs mennä julkiselle kipeänä jonottamaan. Kiitos ei!
Olen erittäin tyytyväinen Terveystalon työterveyteen. Palvellut pian 20 vuotta, kaikissa vaivoissa, isoissa ja pienissä. Hyvät hoitajat, lääkärit ja fysioterapeutit. Julkisella kävin vain kerran päivystyksessä lähetteellä ja koronarokotteissa.
Jos matalapalkkaiselta viedään tämäkin etu, ja pakotetaan julkiselle, saa jäädä työntekokin.
No niin. Sieltä se tulee: potilaat ovat eriarvoisessa asemassa julkisin varoin. Systeemiä pitää muuttaa niin että työterveyden julkinen tuki poistuu taustalta. Ne työnantajat jotka haluavat maksaa tuosta, voivat kustantaa sen kokonaan työntekijäetuna kuten esim autoetu tmv. Nyt systeemi on ihan kestämätön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se ap:n oikea terveydenhoito? Ilmeisesti sitä että pitäs mennä julkiselle kipeänä jonottamaan. Kiitos ei!
Olen erittäin tyytyväinen Terveystalon työterveyteen. Palvellut pian 20 vuotta, kaikissa vaivoissa, isoissa ja pienissä. Hyvät hoitajat, lääkärit ja fysioterapeutit. Julkisella kävin vain kerran päivystyksessä lähetteellä ja koronarokotteissa.
Jos matalapalkkaiselta viedään tämäkin etu, ja pakotetaan julkiselle, saa jäädä työntekokin.No niin. Sieltä se tulee: potilaat ovat eriarvoisessa asemassa julkisin varoin. Systeemiä pitää muuttaa niin että työterveyden julkinen tuki poistuu taustalta. Ne työnantajat jotka haluavat maksaa tuosta, voivat kustantaa sen kokonaan työntekijäetuna kuten esim autoetu tmv. Nyt systeemi on ihan kestämätön!
Tässä voisi olla paikkaa oikeusasiamiehen kantelullekin?
Vierailija kirjoitti:
Jos matalapalkkaiselta viedään tämäkin etu, ja pakotetaan julkiselle, saa jäädä työntekokin.
Noo kyse kai siitä et työterveys tekee täysin turhia tutkimuksia. Lueppas uudellen ketjua jos luetunymmärtäminen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Silti kaikilla matalapalkkaisilla ei ole muuta kuin tarkastukset Terveystalolla. Niistä ei terveys kohene ja terveyskeskukseen matka käy, kun oikea sairaus iskee. Onko tämä sitä tasa-arvoa työntekijöiden kesken? Toisille kunnon hoito ja toiset heitteille? Työterveyden saisi kokonaan lopettaa ja kaikki samalle viivalle, oli se viiva sitten huono tai hyvä.
Meillä om ollut työterveyshuolto Terveystalossa ja sen jälkeen Mehiläisessä, Nyt on Pihlajalinnassa. Ehdottomasti paras näistä on Terveytalo, ei kahta puhetta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalo ainakin työpaikkana on ihan syvältä. Siellä katsotaan vain miten paljon tulosta teet firmalle.
No, kerro missä ei katsota tulosta? Sellaista työpaikkaa ei nykyisin enää löydy, jossa ei mitata ja katsota työntekijän tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä om ollut työterveyshuolto Terveystalossa ja sen jälkeen Mehiläisessä, Nyt on Pihlajalinnassa. Ehdottomasti paras näistä on Terveytalo, ei kahta puhetta asiasta.
Vaikea uskoa
Nämähän nyt vaihtelee ihan yksittäisten kokemusten mukaan, kuten kommenteista saadaan nähdä. Itselläni on ollut melko huonoja kokemuksia Terveystalosta (yksityisasiakkaana, ei työterveys).
Minulla oli aiemmin oma sairaskuluvakuutus, ja silloin huomasin kyllä selvästi ainakin Mehiläisessä, että sitä osasivat kyllä lypsää, kun saivat selville että en itse maksa kuin pienen omavastuun. Johan riitti testeissä ja kokeissa ramppaamista, yrittivät esim. aivan väkisellä vängätä minulle astman, vaikkei ollut mitään oiretta siihen suuntaan. Saivat hyvät rahat kaikista niistä turhista kokeista. Lopetin ne sitten kesken kun tajusin että tämä on nyt jo väärin. Eikä ole astmaa näkynyt, ei kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aava ja Mehiläinen on parempia.
Sanoisin, että Mehis paras ja Aava sen jälkeen. Ennen oli Diacor, jonka laatu vaihteli ihan hulluna. Mihin se katosi?
Terveystalo osti Diacorin. Meillä oli ennen tt-huolto siellä ja siirtyi kaupan myötä Terveystaloon. Meillä siihen kyllä oltiin tyytyväisiä, kun toimipisteitä oli ympäri pääkaupunkiseutua, lähellä monen kotia. Yksi huono nimetty lääkäri meillä oli, nuori piittaamattoman oloinen mies, mutta hänet saatiin vaihdettua.
Terveystalo tuli kuitenkin liian kalliiksi, työnantaja sanoi syyksi, että tutkimuksia määrätään tuplasti keskiarvoon verrattuna tms. Luulin sen olevan pihiyttä, mutta ehkä siinä sitten oli jotain perää. Nyt meillä on joku vakuutukseen perustuva sopimus. Ei voi itse varata aikaa, vaan soitetaan vakuutusyhtiön puhelinhoitajalle, joka arvioi hoidon tarpeen ja tarvittaessa varaa ajan. Itse olen asioinut vain chattilääkärin kanssa ja käynyt rokotuksissa.
Olen ollut parissa eri firmassa terveystalon asiakkaana jo parinkymmenen vuoden ajan, siitä asti kun kyseinen ryöstöputiikki on perustettu. Alkuun oli loistava palvelu, mutta tänä päivänä hoitoon pääsy on tehty työterveysasiakkaille mahdottomaksi. Pitää ensin jonottaa hoitaja chattiin kaksi tuntia jonka jälkeen pääset anomaan lääkäriaikaa. Oma Lääkärille pääsee aikaisintaan kahden viikon päästä, mutta epäpätevälle itänaapurille aikoja piisaa kun kukaan muu ei sinne halua.
Onneksi voin pitää saikkuni ilman noiden apuakin, ja diabetes seurannat siirsin julkiselle puolelle joka on toiminut hyvin. Ei mitään hyvää sanottavaa kyseisestä lafkasta, jatkossa en aioi edes osallistua työnantajan vaatimiin ikäkausi tarkatuksiin yms, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa
Jep, todella vaikea uskoa että joku tuottaa paskempaa palvelua kuin Terveystalo.
Ei Neuvostoliitto mihinkään ole hajonnut, se on siirretty Jaakonkadulle. Ainakin tt asiakkaiden pompottamisen ja jonotuttamisen perusteella
Aavaan olen ollut tyytyväinen. Asiallinen toimija. Tuttavani on puhunut Terveystalon huonosta kokemuksesta, mutta syytä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi Terveystalossa oleva sanoi ettei halua ottaa vastaan rekkafirmojen ja vastaavien duunaripaikkojen asiakkaita. Haluaa kohdata akateemisia asiakkaita, joita oli ennen jotakin firmaliitosta (oli jossain pienemmässä lääkärifirmassa joka fuusioitui Terveystaloon). Ovat kuulemma miellyttävämpiä. Ei siinä mitään, samahan se on vaikka ravintoloissakin, jossa on mukavampia ja helpompia asiakkaita. Saa asiakkaita kai luokitella. Toivon mukaan palvelu pysyy saman tasoisena.
Justiinsa. Siinä onkin lääkärillä asenne kohdillaan.
Terveystalon 150 kg, 150 cm työterveyshoitaja käski laihduttaa, minä 68 kg ja 170 cm tuolloin. Lisäksi terveystiedot päätyivät työnantajan tietoon. En suosittele.
Hyvää palvelua sain, työpaikka vaihtoi silti paremman tarjouksen myötä Mehiläiseen. Hyvää palvelua olen saanut sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kävin jalkapatin takia monta kertaa kalliilla erikoislääkärillä.Ja kun vihdoin sain kuukausien jälkeen lähetteen HUSsiin niin sielä tutkiva lääkäri puhkaisi patin saman tien ensiavuksi ennen leikkausta...TT lääkäri vain tutki ja kuvaili pari kuukautta...Eli vähän tehotonta minusta tuo toiminta.
Työterveyslääkäri on pahnan pohjimmainen lääkäriränkingissä. He harvoin osaavat kovinkaan paljon. Olisin erittäin skeptinen suhteensa. Työkaverin 30v mies kuoli 8 päivässä syöpään, kun oireita oli tulkittu väärin. Vatsasyöpää tutkittiin helikobakteerina, mahatautina ja ties minä.Lopulta erikoispäivystykseen heikon kunnon takia ja jäljelle jäi 2 orpolasta.Sen jälkeen olen kääntynyt terveyskeskuksen puoleen enkä käytä ko.palvelua.
Käännyn suoraan erikoislääkärille ja maksan itse, jos vakavaa vaivaa. Toki mulla on sairaskuluvakuutus, jolla tehty mm.2 gastroskopiaa, koska on refkuksi ja palleatyrä ollut pitkään. Ei onneksi löytynyt pahempaa! Mieluummin vaikka maksaa siis sen 400 e, kun makaa haudassa. Eikö niin? Julkiselle puolelle on hankala päästä gastroon nopeasti.
Minun tapauksessa työterveyslääkäri määräsi Terveystalon erikoislääkärille joka myös vain tutki ja kuvaili.
Vasta kun sai HUSsiin lähetteen (sinne ei niin vaan mennä vaikka rahaa olisi) niin heti tapahtui....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kävin jalkapatin takia monta kertaa kalliilla erikoislääkärillä.Ja kun vihdoin sain kuukausien jälkeen lähetteen HUSsiin niin sielä tutkiva lääkäri puhkaisi patin saman tien ensiavuksi ennen leikkausta...TT lääkäri vain tutki ja kuvaili pari kuukautta...Eli vähän tehotonta minusta tuo toiminta.
Työterveyslääkäri on pahnan pohjimmainen lääkäriränkingissä. He harvoin osaavat kovinkaan paljon. Olisin erittäin skeptinen suhteensa. Työkaverin 30v mies kuoli 8 päivässä syöpään, kun oireita oli tulkittu väärin. Vatsasyöpää tutkittiin helikobakteerina, mahatautina ja ties minä.Lopulta erikoispäivystykseen heikon kunnon takia ja jäljelle jäi 2 orpolasta.Sen jälkeen olen kääntynyt terveyskeskuksen puoleen enkä käytä ko.palvelua.
Käännyn suoraan erikoislääkärille ja maksan itse, jos vakavaa vaivaa. Toki mulla on sairaskuluvakuutus, jolla tehty mm.2 gastroskopiaa, koska on refkuksi ja palleatyrä ollut pitkään. Ei onneksi löytynyt pahempaa! Mieluummin vaikka maksaa siis sen 400 e, kun makaa haudassa. Eikö niin? Julkiselle puolelle on hankala päästä gastroon nopeasti.
Minun tapauksessa työterveyslääkäri määräsi Terveystalon erikoislääkärille joka myös vain tutki ja kuvaili.
Vasta kun sai HUSsiin lähetteen (sinne ei niin vaan mennä vaikka rahaa olisi) niin heti tapahtui....
Sama.Tekevät tutkimuksia joista osa päätyy väärän potilaan kansioon ja lopulta työterveys tyrkkää oikealle lääkärille husiin,jossa hoito onnistuu puenellä viiveellä.husissa on osaamista tauteihin,se on pakko sanoa.siellä ei vissiin kynänpyörityksellä pärjää.
I do not run kirjoitti:
Terveystalon 150 kg, 150 cm työterveyshoitaja käski laihduttaa, minä 68 kg ja 170 cm tuolloin. Lisäksi terveystiedot päätyivät työnantajan tietoon. En suosittele.
Työterveystiedot eivät saa päätyä työnantajalle. Se on aivan peruslähtökohta. En tiedä mitä TT oikein tekee, jos näin on toimittu !