Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Vierailija kirjoitti:
En tiedö
Mittaatte asunnon ilmankosteuden näin niinku ensin.
Tulisi olla mielellään 40%.
Jos ei ole hanki ilmankostutin.
Ei ole iho-ongelmaa kuukauden päästä.
Älä jatkuvasti pese vedellä ihon luontaisia suoja-aineita
Erioil niin koko talo haisee vanhainkodille.
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta asunnon ilmankosteus. Pienennä ilmanvaihtoa kovilla pakkasilla ja mahdollisesti huonelämpöä. Saat helposti nostettua kosteutta 5% joka voi olla riittävä. Talvella sisäilma on usein aivan liian kuivaa.
Komppaan tätä. Uusissa ja uudehkoissa taloissa on usein aivan liian kuiva ilma. Selvitin oman talon ilmankosteuden viime talvena, ja se oli järkyttävät 7%. Hankimme 2 ilmankostutinta ja vähitellen saimme ilmankosteuden sinne päälle 30%. Tämä on edelleen aika alhainen, mutta silti moni vaiva helpotti, esimerkiksi jatkuvat nuhat ilman mitään infektiota ja juurikin kuiva talvi-iho. Silti tarvitsen erittäin kosteuttavia tuotteita talvisin iholle, mutta ilmankosteuden korjaaminen on tässä yksi auttava tekijä. Muutoin minulle toimii monen kertoma kaava: kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle hoitava kosteusvoide, jossa on myös öljyjä mukana.
Niin kuvottavaa ja sairasta tekstiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Mun lemppari myös. Tuolla saa tuloksia heti ja iho pehmenee sekä kosteutus uppoaa loistavasti. Vielä kaiken lisäksi luomua niin ei tarvitse allergioita pelätä.
Hei haloo; Luomulaatu ei estä allergioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta asunnon ilmankosteus. Pienennä ilmanvaihtoa kovilla pakkasilla ja mahdollisesti huonelämpöä. Saat helposti nostettua kosteutta 5% joka voi olla riittävä. Talvella sisäilma on usein aivan liian kuivaa.
Komppaan tätä. Uusissa ja uudehkoissa taloissa on usein aivan liian kuiva ilma. Selvitin oman talon ilmankosteuden viime talvena, ja se oli järkyttävät 7%. Hankimme 2 ilmankostutinta ja vähitellen saimme ilmankosteuden sinne päälle 30%. Tämä on edelleen aika alhainen, mutta silti moni vaiva helpotti, esimerkiksi jatkuvat nuhat ilman mitään infektiota ja juurikin kuiva talvi-iho. Silti tarvitsen erittäin kosteuttavia tuotteita talvisin iholle, mutta ilmankosteuden korjaaminen on tässä yksi auttava tekijä. Muutoin minulle toimii monen kertoma kaava: kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle hoitava kosteusvoide, jossa on myös öljyjä mukana.
No en ole huomannut ainakaan että meillä olisi liian kuiva ilma. En sitten tiedä teistä.
Luulisin että intialaisten aajur-veedassa (ayurveda: elämän tiede) kuiva iho yhdistetään lähinnä vaata-dooshan (vaata-doSa; harvoin näet tuota vimpampäälle tarkasti translitteroituna; lähes aina 'vatadosha', tjms.) hallitsemiin yksilöhin. Helpoin lääke tuohon lienee vaata-tyypeille suositellun dieetin ja päivärythmin yms. noudattaminen.
Käytän Mary Kay tuotteita ja olen ollut tyytyväinen ihon kuntoon.
Talvi-iho kaipaa kunnolla kosteutta.
Juo vettä reilusti ja syö hedelmiä riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Atoopikolta vinkkejä:
Lisää kalansyöntiä. Joka toinen päivä annos vaihtelevaa laatua, vähintään.
Tutustu korealaiseen kosmetiikkaan. Ihoni pelastus tänä talvena on ollut Frudia-merkin erittäin kosteuttava mustikkavoide. 6e pintaan saa pikkuisen purkin kokeiltavaksi, sopiiko omalle iholle. Nyrkkisääntönä kuitenkin, että voidetta kannattaa vaihdella, tai iho tottuu ja voi ärtyä.
Ihoa saa ja pitääkin kuoria, mutta noin kerran viikossa max! Kuivaus hellästi taputtelemalla.
Kala maksaa ihan sikana. Syön viikottain kalaa jotka ostan paikallisesta kalakaupasta mutta ei sieltä alle 100 euron ostoksilla pääsee koskaan ulos.
Ap:lle sopisi asuinpaikaksi Utsjoki.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Mary Kay tuotteita ja olen ollut tyytyväinen ihon kuntoon.
Talvi-iho kaipaa kunnolla kosteutta.
Juo vettä reilusti ja syö hedelmiä riittävästi.
Mitä nämä sisältää? Sain joskus tuotenäytteitä, mutta en uskaltanut käyttää, kun incejä ei löydy mistään. Ilmeisesti sisältö on niin karmea, etteivät halua julkisesti kertoa?
Palsamme vilisee kaikennäköisiä saivartelijoita.
Sinuna kävisin lääkärissä varmuuden vuoksi. Noin kuiva iho ei mene enää normaalin kirjoon.
Pese ihoa säännöllisesti, vesi kosteuttaa ihon ja sen jälkeen "suljet" kosteuden ihoon rasvalla. Jos et käy lääkärissä, niin mene kuitenkin apteekkiin ostamaan kunnon voiteet.
Öljyt on tällä hetkellä hittituote. Itse aknesta kärsivänä suhtaudun niihin varoen. Muutaman virhearvion jälkeen en halua lähteä kokeilemaan, sattuuko joku tuote olemaan minulle sopiva vai tukkiiko huokoset niin että kestää kuukausia saada iho kuntoon.
Hth tekee ihmeitä, siis ihan vartalovoidekin.
En tiedö