Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?

Vierailija
04.01.2023 |

Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?

Vinkit jakoon pliis!!

Kommentit (1815)

Vierailija
161/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedö

Vierailija
162/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedö

Mittaatte asunnon ilmankosteuden näin niinku ensin.

Tulisi olla mielellään 40%.

Jos ei ole hanki ilmankostutin.

Ei ole iho-ongelmaa kuukauden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän postasi sen taas kerran!

Vierailija
164/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatkuvasti pese vedellä ihon luontaisia suoja-aineita

Vierailija
165/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erioil niin koko talo haisee vanhainkodille.

Vierailija
166/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkasta asunnon ilmankosteus. Pienennä ilmanvaihtoa kovilla pakkasilla ja mahdollisesti huonelämpöä. Saat helposti nostettua kosteutta 5% joka voi olla riittävä. Talvella sisäilma on usein aivan liian kuivaa.

Komppaan tätä. Uusissa ja uudehkoissa taloissa on usein aivan liian kuiva ilma. Selvitin oman talon ilmankosteuden viime talvena, ja se oli järkyttävät 7%. Hankimme 2 ilmankostutinta ja vähitellen saimme ilmankosteuden sinne päälle 30%. Tämä on edelleen aika alhainen, mutta silti moni vaiva helpotti, esimerkiksi jatkuvat nuhat ilman mitään infektiota ja juurikin kuiva talvi-iho. Silti tarvitsen erittäin kosteuttavia tuotteita talvisin iholle, mutta ilmankosteuden korjaaminen on tässä yksi auttava tekijä. Muutoin minulle toimii monen kertoma kaava: kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle hoitava kosteusvoide, jossa on myös öljyjä mukana.

Vierailija
167/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuvottavaa ja sairasta tekstiä

Vierailija
168/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.

Mun lemppari myös. Tuolla saa tuloksia heti ja iho pehmenee sekä kosteutus uppoaa loistavasti. Vielä kaiken lisäksi luomua niin ei tarvitse allergioita pelätä.

Hei haloo; Luomulaatu ei estä allergioita

Vierailija
169/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkasta asunnon ilmankosteus. Pienennä ilmanvaihtoa kovilla pakkasilla ja mahdollisesti huonelämpöä. Saat helposti nostettua kosteutta 5% joka voi olla riittävä. Talvella sisäilma on usein aivan liian kuivaa.

Komppaan tätä. Uusissa ja uudehkoissa taloissa on usein aivan liian kuiva ilma. Selvitin oman talon ilmankosteuden viime talvena, ja se oli järkyttävät 7%. Hankimme 2 ilmankostutinta ja vähitellen saimme ilmankosteuden sinne päälle 30%. Tämä on edelleen aika alhainen, mutta silti moni vaiva helpotti, esimerkiksi jatkuvat nuhat ilman mitään infektiota ja juurikin kuiva talvi-iho. Silti tarvitsen erittäin kosteuttavia tuotteita talvisin iholle, mutta ilmankosteuden korjaaminen on tässä yksi auttava tekijä. Muutoin minulle toimii monen kertoma kaava: kosteuttava kasvovesi, kosteuttava seerumi ja päälle hoitava kosteusvoide, jossa on myös öljyjä mukana.

No en ole huomannut ainakaan että meillä olisi liian kuiva ilma. En sitten tiedä teistä.

Vierailija
170/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että intialaisten aajur-veedassa (ayurveda: elämän tiede) kuiva iho yhdistetään lähinnä vaata-dooshan (vaata-doSa; harvoin näet tuota vimpampäälle tarkasti translitteroituna; lähes aina 'vatadosha', tjms.) hallitsemiin yksilöhin. Helpoin lääke tuohon lienee vaata-tyypeille suositellun dieetin ja päivärythmin yms. noudattaminen.

https://tinyurl.com/mstt29dn

Vierailija
171/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Mary Kay tuotteita ja olen ollut tyytyväinen ihon kuntoon.

Talvi-iho kaipaa kunnolla kosteutta.

Juo vettä reilusti ja syö hedelmiä riittävästi.

Vierailija
172/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikolta vinkkejä:

Lisää kalansyöntiä. Joka toinen päivä annos vaihtelevaa laatua, vähintään.

Tutustu korealaiseen kosmetiikkaan. Ihoni pelastus tänä talvena on ollut Frudia-merkin erittäin kosteuttava mustikkavoide. 6e pintaan saa pikkuisen purkin kokeiltavaksi, sopiiko omalle iholle. Nyrkkisääntönä kuitenkin, että voidetta kannattaa vaihdella, tai iho tottuu ja voi ärtyä.

Ihoa saa ja pitääkin kuoria, mutta noin kerran viikossa max! Kuivaus hellästi taputtelemalla.

Kala maksaa ihan sikana. Syön viikottain kalaa jotka ostan paikallisesta kalakaupasta mutta ei sieltä alle 100 euron ostoksilla pääsee koskaan ulos.

Vierailija
173/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sopisi asuinpaikaksi Utsjoki.

Vierailija
174/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Mary Kay tuotteita ja olen ollut tyytyväinen ihon kuntoon.

Talvi-iho kaipaa kunnolla kosteutta.

Juo vettä reilusti ja syö hedelmiä riittävästi.

Mitä nämä sisältää? Sain joskus tuotenäytteitä, mutta en uskaltanut käyttää, kun incejä ei löydy mistään. Ilmeisesti sisältö on niin karmea, etteivät halua julkisesti kertoa?

Vierailija
175/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsamme vilisee kaikennäköisiä saivartelijoita.

Vierailija
176/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muuta epsanjaan

Vierailija
177/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
178/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin lääkärissä varmuuden vuoksi. Noin kuiva iho ei mene enää normaalin kirjoon.

Pese ihoa säännöllisesti, vesi kosteuttaa ihon ja sen jälkeen "suljet" kosteuden ihoon rasvalla. Jos et käy lääkärissä, niin mene kuitenkin apteekkiin ostamaan kunnon voiteet.

Öljyt on tällä hetkellä hittituote. Itse aknesta kärsivänä suhtaudun niihin varoen. Muutaman virhearvion jälkeen en halua lähteä kokeilemaan, sattuuko joku tuote olemaan minulle sopiva vai tukkiiko huokoset niin että kestää kuukausia saada iho kuntoon. 

Vierailija
179/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hth tekee ihmeitä, siis ihan vartalovoidekin.

Vierailija
180/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä