Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?

Vierailija
04.01.2023 |

Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?

Vinkit jakoon pliis!!

Kommentit (1815)

Vierailija
141/1815 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seerumi ja silmänympärysvoide (hajustamaton, herkälle iholle tarkoitettu). Plus se, että älä pese (varsinkaan naamaa) liian lämpimällä vedellä.

Vierailija
142/1815 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko täällä jo ollut, mutta mulle lääkäri kehotti unohtamaan kaikki pesuaineet ja käyttämään suhkusaippuna/pesuaineena apteekin perusvoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1815 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötynä kollageenista ei ole muuta hyötyä kuin rahan siirto kauppiaan taskuun.

Paransi mun vuosikausia hilseilleen selän ihon. Eli on hyötyä.

Vierailija
144/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
145/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.

Kiitos huippuneuvosta!

Vierailija
146/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä suun kautta

Vierailija
147/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaat ihan liikaa. Lopetin rasvaamisen jo iät sitten ja nyt iho paljon parempi.

Hirveä provo!

Vierailija
148/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti autotohtorilla on nykyään kallista.

Vierailija
149/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen sattuman summa, että mun kova ja karhea ihoni on nykyään hyvävointinen ja kosteutettu. Tällä naamalla sai ennen raastettua parmesaania, kun nykyään se kuultaa kosteutusta (ei rasvaa).

Mies sai jalkahoitajaltaan Aco voidetta lohkeileviin ja kuiviin kantapäihinsä. Se tuubi pyöri tässä pöydillä jonkin aikaa ja mä kerran sitten tuskastuneena kasvojen ihooni päätin testata.

Ensin oli rauhallinen saunahetki ja ihon kuorinta. Tavallisia kahvipuruja käytän ja LVn nestesaippuaa. Hitaasti hieron ihoa ja hellä pesu. Ei raavita pyyhkeen kanssa, vaan taputetaan. Sitten kasvonaamio sellainen joka sisältää runsaasti hyaluronihappoa. Taas taputellaan ja hierotaan.

Lopuksi paksulti tuota Acon "kantapäärasvaa" ja annetaan ihan omia aikoja imeytyä. Yleensä levitän paksun valkoisen kerroksen ja toisinaan vielä toisenkin päälle. Hyvin imeytyy, eikä jätä tahmaiseksi. Tämä rituaali siis iltaisin, kun aamusta on kiire.

Aamulla kädenlämpöisellä vedellä kastelu ja huutelu. Misellivettä taputellaan ja sen jälkeen ohuen ohut kerros Acon "kantapäärasvaa". Annan olla rauhassa noin puolisen tuntia. Aamupalat yms. Sitten kevyt duunimeikki ja menoksi.

Lisäksi vielä tietenkin paljon juodaan vettä ja huolehditaan kodin ilmankosteudesta. Tää oli toinen asia, josta oikein hätkähdin, että miten paljon vaikuttaakaan positiivisesti. Hankin kaksi järeempää kostutinta ja alkoi akan iho ja kukat voimaan hyvin.

Ihotautilääkärillä olin käynyt ja kosmetologilla. Kumpikin ihastuksissaan, että ihoni voi nykyään hyvin. Kerroin uudesta rutiinista ja vähän naureskellen kumpainenkin, että jos kerran toimii, niin jatka ihmeessä.

Nykyään syön myös D-vitamiinia 100 mikrogrammaa läpi vuoden. En tiedä vaikuttaako sekin. Ennen annostus oli vaan 50 um. Tämä siis ihotautilääkärin suosituksesta, kuten myös öljylisä ruokaan. 2 rkl per päivä.

miksi jätät miselliveden iholle? Siinä on ainesosia jotka kannattaa kyllä huuuhtoa pois vedellä.

Vierailija
150/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen sattuman summa, että mun kova ja karhea ihoni on nykyään hyvävointinen ja kosteutettu. Tällä naamalla sai ennen raastettua parmesaania, kun nykyään se kuultaa kosteutusta (ei rasvaa).

Mies sai jalkahoitajaltaan Aco voidetta lohkeileviin ja kuiviin kantapäihinsä. Se tuubi pyöri tässä pöydillä jonkin aikaa ja mä kerran sitten tuskastuneena kasvojen ihooni päätin testata.

Ensin oli rauhallinen saunahetki ja ihon kuorinta. Tavallisia kahvipuruja käytän ja LVn nestesaippuaa. Hitaasti hieron ihoa ja hellä pesu. Ei raavita pyyhkeen kanssa, vaan taputetaan. Sitten kasvonaamio sellainen joka sisältää runsaasti hyaluronihappoa. Taas taputellaan ja hierotaan.

Lopuksi paksulti tuota Acon "kantapäärasvaa" ja annetaan ihan omia aikoja imeytyä. Yleensä levitän paksun valkoisen kerroksen ja toisinaan vielä toisenkin päälle. Hyvin imeytyy, eikä jätä tahmaiseksi. Tämä rituaali siis iltaisin, kun aamusta on kiire.

Aamulla kädenlämpöisellä vedellä kastelu ja huutelu. Misellivettä taputellaan ja sen jälkeen ohuen ohut kerros Acon "kantapäärasvaa". Annan olla rauhassa noin puolisen tuntia. Aamupalat yms. Sitten kevyt duunimeikki ja menoksi.

Lisäksi vielä tietenkin paljon juodaan vettä ja huolehditaan kodin ilmankosteudesta. Tää oli toinen asia, josta oikein hätkähdin, että miten paljon vaikuttaakaan positiivisesti. Hankin kaksi järeempää kostutinta ja alkoi akan iho ja kukat voimaan hyvin.

Ihotautilääkärillä olin käynyt ja kosmetologilla. Kumpikin ihastuksissaan, että ihoni voi nykyään hyvin. Kerroin uudesta rutiinista ja vähän naureskellen kumpainenkin, että jos kerran toimii, niin jatka ihmeessä.

Nykyään syön myös D-vitamiinia 100 mikrogrammaa läpi vuoden. En tiedä vaikuttaako sekin. Ennen annostus oli vaan 50 um. Tämä siis ihotautilääkärin suosituksesta, kuten myös öljylisä ruokaan. 2 rkl per päivä.

miksi jätät miselliveden iholle? Siinä on ainesosia jotka kannattaa kyllä huuuhtoa pois vedellä.

Mietin ihan samaa! Tosi epäselvät ohjeet

Vierailija
151/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalin hiuspanta

Vierailija
152/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaöljyä ulkoisesti.

Esim. rypsi

Vierailija
153/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rentoja päiviä jolloin et tee mitään.

Vierailija
154/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikillä voi peittää naaman punoituksen. Semmoset kohdat joissa on näppylöitä punastuu kun juo alkoholia.

Vierailija
155/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rentoja päiviä jolloin et tee mitään.

Stressi kuivattaa ihoa

Vierailija
156/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kevyt duunimeikki" - Oikeasti kuivaan naamaan ei pysty mitään meikkiä laittamaan kun iho hilseilee niin pahasti.

Vierailija
157/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikillä voi peittää naaman punoituksen. Semmoset kohdat joissa on näppylöitä punastuu kun juo alkoholia.

Kuulostaa ruusufinniltä. Pakkanen tekee saman punoituksen.

Vierailija
158/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myytävä Vichy Mineral 89 on hyvin kosteuttava, öljymäinen tuote. Ainakin mun pintakuivalla iholla toimii tosi hyvin. Hinta 20-30€ mutta yksi pullo riittää tosi pitkään.

Vierailija
159/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kuivuminen suojaa ihmistä kylmyydeltä. Lisäksi sitä kuivattaa ilman alhainen suhteellinen kosteus.

Kosmetiikkaa tulee käyttää kylmällä harkiten ja hyvin säästeliäästi. Osta vaikka apteekista iso tuubi edullista voidetta, jonka kosteuttava ja rasvaava ominaisuus ovat tasapainossa, se kosteuttaa ja notkeuttaa, ehkäisee halkeamia ja hilseilyä. Pieni hilseily tarvella on normaalia. Jos se tuntuu liialliselta, kuivaharjaa vaikka päivittäin kylpyharjalla.

Ihon uloimmanen kerros on kuollutta ainetta, sen kuuluukin olla kuiva. Kesällä, kun suhteellinen korkeus on korkea ja on lisäksi lämmintä, ihminen hikoilee kuin apina. Ihon pinta tulee liukkaaksi ja ikäänkuin jollakin hienolla liejulla käsitellyksi.

Vierailija
160/1815 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?

Meidän 6-vuotiaan talvikuivaan ihoon auttoi Apobasen 60% perusvoide. Monet muut kokeiltu ennen sitä, mutta tämä osoittautui meillä parhaaksi avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme