Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivea .Itse käytän talvella ja hyvä tulos. Itselläkin erittäin kuiva iho.
Mulla nivean rasvat tuntuu enemmän kuivattavan kuin kosteuttavan
Sama. Iho tuntuu aina ihan hiekkapaperilta rasvauksen jälkeen :D
Saippua/pesugeelit pois! Vesiliukoisella perusvoiteella (aqualan, humektan) peseydyt. Ja paksulla perusvoiteella (canoderm) lumiukkorasvaus.
Perusvoidetta VOI laittaa naamaankin!
Vierailija kirjoitti:
Saippua/pesugeelit pois! Vesiliukoisella perusvoiteella (aqualan, humektan) peseydyt. Ja paksulla perusvoiteella (canoderm) lumiukkorasvaus.
Perusvoide on tarkoitettu käsien ja jalkojen iholle.
Moi Forestin vauvavoide sopii hyvin vauvaiholle (ap:lle)
Lokkeilen vinkkejä. Itsellä kutiaa ja hilseilee sääret ja kädetkin. Naama melko ok, kun joka pesun jälkeen seerumi ja voide, vähintään. Ei vaan jaksaisi sitä rasvarallia koko kropalle 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuivaa lähinnä kädet, ja sekin todennäköisesti siksi, että pesen niitä usein. Kasvot tulee pestyä vain suihkussa käydessä, joten niihin ennättää suojaava rasva muodostumaan itsestään. Ehkä tuo kasvojen kuivuminen onkin lähinnä naisten ongelma, jotka meikkaavat, putsaavat, meikkaavat, putsaavat jne. Eikä tässä mitään naisvihaa ole, vaikka se kortti taitaisi taas lähteä aika herkästi lapasesta, ihan vain havainto elävästä elämästä.
Meillä mies raapii sääriään ja selkää kiristää kuiva nahka. Varmaan meikkaa ja putsaa niitä liikaa salaa 🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Lokkeilen vinkkejä. Itsellä kutiaa ja hilseilee sääret ja kädetkin. Naama melko ok, kun joka pesun jälkeen seerumi ja voide, vähintään. Ei vaan jaksaisi sitä rasvarallia koko kropalle 🙄
Mulla riittää pesu ja seerumi. Green peel apple on tosi hyvä mitä tossa jo aikaisemmin ehdoteltiinkin.
Hei ap, käytäppä oliiviöljyä sisäisesti ja ulkoisesti. Ihan on hieno hipiä , eikä ryppyjäkään,,, 67 v mamma.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, käytäppä oliiviöljyä sisäisesti ja ulkoisesti. Ihan on hieno hipiä , eikä ryppyjäkään,,, 67 v mamma.
ai sitä samaa mitä käytän paistamiseen,,
Taidat rasvata liikaa? Minä rasvaan kerran vuodessa t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvoide on tarkoitettu käsien ja jalkojen iholle.
No nyt sitten tarvii hirvittävän hyvät perustelut 😁😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai sitä samaa mitä käytän paistamiseen,,
Ihan sitä samaa.
Eläinrasvoja suun kautta nautittuna. Maistuu hyvälle ja iho pysyy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Madaran tai Weledan vauvojen ihonhoitoon tarkoitetut kosteusvoiteet. Hierontaan kylvyn jäljiltä kostealle iholle.
Hellävarainen puhdistusmaito ihon puhdistukseen. Kasvopesun jälkeen suihkutellaan esim. haute-segala ruusuvesi tai Laveran kosteutussuihketta. Sitten kosteuttava seerumi (esim. Laveran) ja lopuksi kosteusvoide esim. L300 sarjasta kuivalle iholle tarkoitettu. Suosittelen myös Weledan Skin foodin kahta eri rasvaa. Tärkeää on juoda tarpeeksi vettä, pestä iho viileällä vedellä, pitää vitamiinitasoista huolta ja muistaa säännöllisyys ihonhoidossa. Ihoa pitää hoitaa.
Otin suuhuni mustan makkaran majoneesilla
Ja jos rasva kirvelee niin se on liian ohutta (veden osuus suuri). Paksumpaa/rasvaisempaa silloin käyttöön.
Minulla kuivaa lähinnä kädet, ja sekin todennäköisesti siksi, että pesen niitä usein. Kasvot tulee pestyä vain suihkussa käydessä, joten niihin ennättää suojaava rasva muodostumaan itsestään. Ehkä tuo kasvojen kuivuminen onkin lähinnä naisten ongelma, jotka meikkaavat, putsaavat, meikkaavat, putsaavat jne. Eikä tässä mitään naisvihaa ole, vaikka se kortti taitaisi taas lähteä aika herkästi lapasesta, ihan vain havainto elävästä elämästä.