Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menet apteekkiin näyttämään naamasi, osaavat varmaan suositella sulle oikeanlaiset avenen tuotteet, useamman kympin tulet tästä köyhtymään, mutta se kannattaa. Ihon lisäkosteutukseen kannattaa ostaa avene suihkutettava mineraalivesi, joka rauhoittaa ja kosteuttaa ihoa, voi suihkia iholle pitkin päivää.( ja nyt odotan ekaa joka tulee kiljumaan, että se on kallista vettä). Älä mene missään nimessä änkemään tohon yhtälöön jotakin luonnonkosmetiikkaa kymmenineen kasviuutteineen, saatat saada allergisen reaktion tän päälle...Vartalon pesuun on hyvä orionin pesuöljy, joka on oikeasti voidemainen eli mukava käyttää, pesee, muttei kuivata.
Se ON kallista vettä, joka voi vaikuttaa jopa haitallisesti liian korkean pH:n takia.
https://www.virvefredman.com/ostolakossa/kosteuttava-kasvosuihke-lahdev…
no nyt löysitkin asiantuntijalausunnon :D
Muutto tänne Espanjan lämpöön??
Eucerin apteekista maailman paras. Iho on kuin lapsen bepa käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menet apteekkiin näyttämään naamasi, osaavat varmaan suositella sulle oikeanlaiset avenen tuotteet, useamman kympin tulet tästä köyhtymään, mutta se kannattaa. Ihon lisäkosteutukseen kannattaa ostaa avene suihkutettava mineraalivesi, joka rauhoittaa ja kosteuttaa ihoa, voi suihkia iholle pitkin päivää.( ja nyt odotan ekaa joka tulee kiljumaan, että se on kallista vettä). Älä mene missään nimessä änkemään tohon yhtälöön jotakin luonnonkosmetiikkaa kymmenineen kasviuutteineen, saatat saada allergisen reaktion tän päälle...Vartalon pesuun on hyvä orionin pesuöljy, joka on oikeasti voidemainen eli mukava käyttää, pesee, muttei kuivata.
Se ON kallista vettä, joka voi vaikuttaa jopa haitallisesti liian korkean pH:n takia.
Virve on kosmetiikan ammattilainen ja omistaa pH-liuskoja, joiden tuloksen tulkinta vaatii vain toimivat silmät. Minkä alan ammattilainen itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve on kosmetiikan ammattilainen ja omistaa pH-liuskoja, joiden tuloksen tulkinta vaatii vain toimivat silmät. Minkä alan ammattilainen itse olet?
kokemusasiantuntija ;) lueppa linkkaamasi "artikkelin" kommenttiosio, siinä moni herkkäihoinen on kertonut saaneen apua ko. "turhista vesisuihkeista". Normaali-ihoiselle ei näistä varmaan olekaan mitään iloa eikä näitä ole heille kehitettykään. Ei herkkäihoisetkaan ala käyttämään esim. rasvaisen akneihon tuotteita kun kiva vain kokeilla ja kas kuivatti ihon = pskoja tuotteita. Ja juu herkilläkin voi olla aknea, ennen kun siitä joku repeää.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ihan jumalattamon kuiva ja rasvainen ihopohja. Melkeinpä tulehtunut. Nyt nitä vinkkejä jakamaan.
Ihotautilääkärin kautta kannattaisi mennä...
Apteekista Avenen Cicalfate-voide kasvoille, erittäin hyvä atooppiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Totta hitossa saa. Ei ennen mitään muuta ollutkaan.
Nykyään pitää olla pelkälle naamalle 9 eri purkkia ja kropalle toinen mokoma ja jösses, jos pistät väärää rasvaa väärän päähän. Kääntyy vielä huulet 90 astetta...
Sitten vaahdotaan ilmastonmuutoksesta. Jokainen ihminen pärjäisi palasaippualla puoli vuotta, helosanilla tmv. ja hammastahnalla loistavasti. Jätteen määrä vähenisi valtavasti, eikä yhtään sikiötä tai kusimukia tarvitsisi sotkea enää koskaan rasvapurkkiin.
"Ennen" ei käytetty perusvoiteita, kun ne on keksitty vasta 1950-luvulla.
Eikö sinusta vuosi 1950 ole ennen?? No johan...
Minulla olisi erittäin kuiva iho talvisin jos en hoitaisi tehokkaasti. Rutiini tällähetkellä; L'occitane suihkuöljyt vartalolle. Elemis vartaloöljy heti suihkun jälkeen. Kuorinnat kerran pari viikossa.
Kasvoille Codage hydramask tarvittaessa, voi jättää yöksi.
Kasvoille Exuviance cream cleanser, jos meikkiä Sisley cleaning balm.
Kostettavat essence vedet. Hyviä on Sisley essential lotion, elemis pro collagen essence ja Exuviance skinrise laput.
Skinceunatics hyaluronic serum. Kosteusvoide esim. Sisley velvet saffron cream. Silmienympärille Guerlain Royal Abeille serum.
Paljon vettä, oliiviöljyä voi ottaa ihan lusikalla suoraan.
Ja kuivaharjaus vartalolle toimii jos vaan jaksaa pitää rutiinia yllä. Käytän myös hiuspohja seerumia pari kertaa viikossa, etenkin talvisin. Kesällä pääse huomattavasti helpommalla.
N 54
Mulla loppuvuoden sairastelukierre kuivatti ja herkisti kasvojen ihon tosi pahasti. Paras apu on ollut karsia ihonhoitotuotteet ihan minimiin. Mahdollisimman tuoksuttomia ja ei-aktiivisia ainesosia sisältäviä tuotteita. Iltaputsarina puhdistusemulsio tai vaikka perusvoide, aamulla vain vedellä huuhtelu. Jostain syystä vesi tuntuu tosi hyvältä, kun ihoa oikein kirvelee ja polttelee.
Kuivuuteen ja hilseilyyn on auttanut kerrostaminen. Eli ensin alle vaikka kosteuttavaa kasvovettä tai "yksinkertaista" seerumia jopa parisen kerrosta. Päälle jotain tuhtia voidetta, mulla on ollut apteekin Locobase tai Bepanthen -voide. Nyt parin viikon kuluttua iho alkaa olla vihdoin ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuivan ihon pesuun ihan suolasaippuaa. Sillä puhdistat ja hoidat ihon luonnollisesti. Ne suolan mineraalit ravitsee ihon ja ylläpitää kosteustasapainon.
Ei sovi ainakaan minulle. Minulla on talvisin jopa atooppisia punaisia läiskiä. Suolasaippua kirvelee ihan vietävästi ja saa ihon punoittamaan, jos päivittäisessä pesussa käyttää.
Minä peseydyn nykyisin suht edullisella dove-suihkusaippualla. Olikohan se Deeply nourishing. Yllättävän hyvä kuivalle iholle. Minulla on myös kallista suihkuöljyä, mutta mielestäni se ei esim. poista hien hajua kainaloista, joten tuo dove puhdistaa paremmin.
Käytän aamuisin hyalyronihapposeerumia, jonka päälle levitän noin vartin imeytymisen jälkeen hyvää päivävoidetta. En oleskele kovalla pakkasella tai tuulisella säällä talvella ulkona enempää kuin on pakko. Eniten minulla ainakin ärsyttää ihoa, jos joutuu olemaan paljon pakkasessa.
Öljyjä olisi hyvä syödä, siis rypsiä, oliiviöljyä,, lisäksi kalaöljyjä tai tyrniä. Itse hoidan ja putsaam mahdollisimman vähän. Meikit pois esim. rasvallatai öljyllä. Kauhulla luin tota yhtäkin listaa käytetystä kosmetiikkamäärästä, on siinä altistusta. Sitten kosteutukseen hauchkan tai mossen tms öljyä. Paljon liikuntaa, ulkoilua, saunomista, vettä ja monipuolista ravintoa, lisäksi ainakin 2-3 krt viikossa avanto ja alko sekä sokeri pois. Aivan varmasti paranee ihokin.
Kasvojen pesu iltaisin hellävaraisella miedolla saippualla, kosteuttava perusvoide koko iholle ja lisäksi paljon Bepanthenia kuiviin kohtiin. Illalla nukkumaan mennessä. Voide imeytyy yön aikana.
Ja käsiin paljon rasvaa nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Ceridal -kylpyöljyä (apteekista) pari tippaa vauvan kylpyveteen. Mitään muuta ei tarvita, missään tapauksessa ei mitään saippuoita eikä shampoita vauvan herkälle iholle.
Näin hoidin omat vauvani eikä mitään iho-ongelmia ollut koskaan. Pyllyn pesu pelkällä lämpimällä vedellä ja sen jälkeen vaippa-alueelle sitä Natusanin paksua rasvaa. Näillä keinoilla ei ollut edes vaippaihottumaa koskaan.
Jos joskus oli ollut vaippa vaihtamatta vähän liian kauan ja iho punoitti niin pesun jälkeen ilmakylpyjä, sitten punoitukseen bepanthenia ja lopuksi sitä Natusania.
Neuvolassakin kehuttiin vauvojeni hyvää ihoa. Osta siis Ceridalia, Natusania ja Bepanthenia.
Muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppuvuoden sairastelukierre kuivatti ja herkisti kasvojen ihon tosi pahasti. Paras apu on ollut karsia ihonhoitotuotteet ihan minimiin. Mahdollisimman tuoksuttomia ja ei-aktiivisia ainesosia sisältäviä tuotteita. Iltaputsarina puhdistusemulsio tai vaikka perusvoide, aamulla vain vedellä huuhtelu. Jostain syystä vesi tuntuu tosi hyvältä, kun ihoa oikein kirvelee ja polttelee.
Kuivuuteen ja hilseilyyn on auttanut kerrostaminen. Eli ensin alle vaikka kosteuttavaa kasvovettä tai "yksinkertaista" seerumia jopa parisen kerrosta. Päälle jotain tuhtia voidetta, mulla on ollut apteekin Locobase tai Bepanthen -voide. Nyt parin viikon kuluttua iho alkaa olla vihdoin ennallaan.
Saman suuntaiset neuvot :)
Syötynä kollageenista ei ole muuta hyötyä kuin rahan siirto kauppiaan taskuun.
Piz Buin'nin aurinkovoide kasvoille sk 30 on auttanut minua. Lisäksi syön biotiinivalmistetta. Ostan ne Prismasta, koska sieltä saa samat paljon edullisemmin kuin apteekista.
Tsemppiä kaikille korppuihoisille!<3