Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Kuiva iho täytyy aina kosteuttaa kaksikerroksisesti.
Ensin kosteutus ja sitten kosteudenhaihtumisen blokkausvoide heti perään. Kumpikaan ei toimi yksin.
Vauvalle turvallinen kombo on vaikkapa apteekin xyliderm geeli, jonka päälle perus sininen nivea.
Päällimmäisen voiteen tulee olla rasvainen. Toki muukin apteekin rasvainen perusvoide käy, mutta tuo Nivea on omasta kokemuksesta erinomainen a edullinen kutisevan kuivan ihon kosteusblokki. Myös Dermosilillä on hyviä erikoisvoiteita.
Nivea ei ole vauvalle turvallinen! On erittäin vahvasti hajustettu viidellä eri hajusteaineella.
Sisäisesti kosteutta, a vitamiini, öljyt (kala, omegat, tyrni tms...) , oliiviöljy on hyvä.
Itse kun iän myötä kuivahdin korpuksi niin paras ihorasva ja sarja on Avene. Kallista mutta riittoisaa. Ja ei nyt niin kallista muihin huippusarjoihin verrattuna ees . Näillä opeilla sain ihon kuntoon. Ja toki suojaaminen pakkasella. Ja saunomisen lopetin kokonaan. Ei kuumaa eikä kylmää iholle.
Uskaltaisin noilla spekseillä suositella luonnonkosmetiikka. Niillä saat ihollesi lisäkosteutusta ja rauhoitusta, ja ne ovat todella tehokkaita. Suosittelen sinulle mineraalivesiä, joka tekee ihostasi pehmeän ja kosteutetun. Se on hieman kalliimpi kuin tavallinen vesi, mutta se kannattaa ehdottomasti! Vartalonpesuun suosittelen luonnollista pesuöljyä, joka on todella miellyttävää käyttää. Se pesee tehokkaasti ja samalla hoitaa ihoasi, ilman että se kuivattaa sitä.
Ennen kuin löysin syväkosteuttavan kasvoveden, ihoni oli todella pintakuiva ja kiristävän tuntuinen. Kaikki naamiot ja öljyt eivät auttaneet minua lainkaan. Onneksi löysin tämän ihanaisen tuotteen: https://tinyurl.com/3xr6hbnj joka pelasti ihoni.
Tämä korealaisen ihonhoidon fermentointi-menetelmällä valmistettu kosteuttava toner on todella tehokas ja pehmeä. Se imeytyy hetkessä iholleni, ja sen ansiosta ihoni tuntuu hehkuvalta ja kuulalta. Voit käyttää tätä tuotetta useampaan kerrokseen, jopa seitsemään, mutta minulle neljä kerrosta on ollut riittävä.
Erityisesti talviaikaan nenänympärysihoni kuivuu ja hilseilee helposti, mutta tällä tuotteella olen saanut hilseilyn kuriin jo parin käyttökerran jälkeen. Iho tuntuu kokonaisuudessaan kosteutetulta ja pehmeältä, eikä minun tarvitse käyttää toneria kuin tippa tai pari. Olen myös käyttänyt tätä tehohoitona ja olen ollut todella tyytyväinen tuloksiin. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin noilla spekseillä suositella luonnonkosmetiikka. Niillä saat ihollesi lisäkosteutusta ja rauhoitusta, ja ne ovat todella tehokkaita. Suosittelen sinulle mineraalivesiä, joka tekee ihostasi pehmeän ja kosteutetun. Se on hieman kalliimpi kuin tavallinen vesi, mutta se kannattaa ehdottomasti! Vartalonpesuun suosittelen luonnollista pesuöljyä, joka on todella miellyttävää käyttää. Se pesee tehokkaasti ja samalla hoitaa ihoasi, ilman että se kuivattaa sitä.
Atopik apteekista, tai Allergia- ja astmaliiton suosittelema Laponie of Scandinavia. Kotimaista luonnonkosmetikkaa kumpikin. Pelkkää vettä ei kannata ostaa minkään merkkisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Kuiva iho täytyy aina kosteuttaa kaksikerroksisesti.
Ensin kosteutus ja sitten kosteudenhaihtumisen blokkausvoide heti perään. Kumpikaan ei toimi yksin.
Vauvalle turvallinen kombo on vaikkapa apteekin xyliderm geeli, jonka päälle perus sininen nivea.
Päällimmäisen voiteen tulee olla rasvainen. Toki muukin apteekin rasvainen perusvoide käy, mutta tuo Nivea on omasta kokemuksesta erinomainen a edullinen kutisevan kuivan ihon kosteusblokki. Myös Dermosilillä on hyviä erikoisvoiteita.Nivea ei ole vauvalle turvallinen! On erittäin vahvasti hajustettu viidellä eri hajusteaineella.
Ihan järkky ohje oli tämä kyllä! En ikinä laittaisi vauvan iholle mitään niveaa. Enkä muitakaan hajustettuja.
Tsemppiä korppuihoille T. kaunis ja nuori N23
Minulla auttoi raaka glyseroli, kun sain kokovartaloihottuman pitkästä ja kovasta pakkasjaksosta. Minulla myös taipumusta atopiaan, mutta yleensä oireilee vain kasvoissa ja käsissä, eli niissä paikoissa, jotka altistuvat kuivalle ilmalle. Jos käyt suihkussa, niin käytä korkeintaan haaleaa vettä. Glyseriinin kun levittää heti suihkun jälkeen kosteassa suihkutilassa, niin se imee samalla vettä ihoon. Sitten kun se on kokonaan imeytynyt, niin jotain todella korkean rasvapitoisuuden voidetta iholle esim. punainen apobase. Glyseriiniä saa isojakin määriä halvalla tukuista. Apteekeissa myydään myös glyserolia, mutta ne ovat litrahinnaltaan aivan älyttömiä ja usein vielä laimennettuja.
Glyseroli on hygrofiili, eli se imee itseensä vettä, mutta se myös imeytyy todella tehokkaasti ihon läpi, jolloin se imee voimakkaasti vettä ihosolujen sisälle. Se on myrkytöntä ja elimistömme tuottaa sitä itsekin. Se maistuu makealle etanolille. Se tuntuu geelimäiseltä ja paksulta. Se myös estää lämmön haihtumista iholta, mikä saa aikaan lämmittävän tunteen niin kauan, kuin se ei ole imeytynyt. Käytän sitä koko keholle tarvittaessa, myös päänahalle, mutta huuhtelen sen hiuksista pois kun se on imeytynyt parin tunnin kuluttua, koska muuten hiukset eivät kuivu koskaan.
Atopian kanssa on tuskallista kamppailla kovilla pakkasilla, mutta tästä glyserolista on ollut kyllä suuresti apua. Ei tullut minullakaan ekana mieleen, mutta suosittelen kokemukseni pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin löysin syväkosteuttavan kasvoveden, ihoni oli todella pintakuiva ja kiristävän tuntuinen. Kaikki naamiot ja öljyt eivät auttaneet minua lainkaan. Onneksi löysin tämän ihanaisen tuotteen: https://tinyurl.com/3xr6hbnj joka pelasti ihoni.
Tämä korealaisen ihonhoidon fermentointi-menetelmällä valmistettu kosteuttava toner on todella tehokas ja pehmeä. Se imeytyy hetkessä iholleni, ja sen ansiosta ihoni tuntuu hehkuvalta ja kuulalta. Voit käyttää tätä tuotetta useampaan kerrokseen, jopa seitsemään, mutta minulle neljä kerrosta on ollut riittävä.
Erityisesti talviaikaan nenänympärysihoni kuivuu ja hilseilee helposti, mutta tällä tuotteella olen saanut hilseilyn kuriin jo parin käyttökerran jälkeen. Iho tuntuu kokonaisuudessaan kosteutetulta ja pehmeältä, eikä minun tarvitse käyttää toneria kuin tippa tai pari. Olen myös käyttänyt tätä tehohoitona ja olen ollut todella tyytyväinen tuloksiin. Suosittelen lämpimästi.
Luin tämän ostos-TV:n mainostajan äänellä ja äänensävyllä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuivan ihon pesuun ihan suolasaippuaa. Sillä puhdistat ja hoidat ihon luonnollisesti. Ne suolan mineraalit ravitsee ihon ja ylläpitää kosteustasapainon.
Suola pahentaa atopiaa. koska suola kuivattaa.
Lopettakaa tämä hölynpölykeskustelu!
Juo tarpeeksi nestettä, älä liikaa kuitenkaan, syö omega-öljy-kapseleita. Käy kysymässä muita ohjeita lääkäriltä tai muulta alan asiantuntijalta.
Kyllästyttää lukee tämmöisiä kitinä kirjoituksia ihmisiltä jotka käy useita kertoja päivässä pesemässä ihonsa liuottimella puhtaaksi luontaisesta suojasta
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyttää lukee tämmöisiä kitinä kirjoituksia ihmisiltä jotka käy useita kertoja päivässä pesemässä ihonsa liuottimella puhtaaksi luontaisesta suojasta
Provo!
Sain avun kuivaan ihooni Cera Ve- nimisestä apteekin tuotteesta. Ensin ostin lotion-version, se on aika vetistä ja saa laittaa usein. Sitten älysin ostaa moisturizer-version; se on paksumpaa ( valkoista), sitä laitan yöksi ja naama on kuin vauvan peppu (ei yhtä haiseva) aamusta. Tuotetta on myös silmänympärysvoiteena ja vartalovoiteena, vain kokeilemalla löydät omasi, minä vannon tämän nimeen eikä hintakaan ole paha. Apteekkituotteena luotan myös sen laatuun.