Miksi karppaus piti lopettaa? Uusi tutkimus osoittaa
että karppaus parantaa useita terveysmarkkereita.
Tutkimus https://www.health.harvard.edu/blog/low-carb-diet-helps-cut-blood-sugar…
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii lyhyen aikavälin laihdutukseen. Veriarvot paranee vaikka laihduttaisi leivoksilla, yksi proffa kokeili tuota. Pääasia että laihtuu.
Pömppövatsaisille nopea apu päästä esidiabeteksesta eroon. Terveelle ihmiselle sitten terveellisempi ruokavalio, josta ei tulisi syöpää eikä verisuonitauteja niin helposti kuin joistain lihoista.
Kun on päässyt normaalitilaan niin monipuolinen ruokavalio on vaan terveellisempi pidemmällä tähtäimellä.
Sokerin ja pullan puputtaminen ei monipuolista ruokavaliota yhdenkään järkevän ihmisen mielestä.
Jännä, miten karppaajat aina luulevat/väittävät, että hiilihydraatteja ravintoonsa sisällyttävät mussuttavat sokeria ja pullaa. En minä ainakaan. Syön runsaskuituista täysjyväruisleipää, kauraleseitä, kaurapuuroa yms., mutta en lähes koskaan pullaa, vaaleaa leipää, pastaa tai lisättyä sokeria.
Italialaiset syövät valtavasti valkoista pastaa ja elävät pitkään.
Aasiassa vedetään valkoista riisiä eikä mitään täysjyvää. Täysjyvähehkutus on oman "laadukkaan" ravitsemustutkimuksemme aikaansaannos.
Ihmiset jotka väittävät etteivät koskaan syö pullaa tai valkoista vehnää on ortorektikoita. Ei epäilystäkään. Ruoka on silloin muuttunut pakkomielteeksi ja sen kulttuurinen ulottuvuus on hävinnyt täysin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka väittävät etteivät koskaan syö pullaa tai valkoista vehnää on ortorektikoita. Ei epäilystäkään. Ruoka on silloin muuttunut pakkomielteeksi ja sen kulttuurinen ulottuvuus on hävinnyt täysin.
Teidän mielestänne kaikki, jotka ovat edes suurinpiirtein normaalipainon puitteissa ovat ortorektikoita.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla se näyttäisi olevan pakkomielle tunkea pullaa kaikkien kurkkuun. Onko todellakin noin ylivoimasta uskoa, että kaikki eivät todellakaan pidä pullasta tai valkoisesta vehnästä? Pakkopullan syönnin jälkeinen olo, vatsan kuplinta, närästys ja ihottuma eivät todellakaan innosta syömään pullaa. Eihän se edes maistu hyvälle muiden kuin sokerihimoisten sairaiden suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kolesteroliarvot, jos yli puolet ravinnosta on rasvaa? Ei voi olla hyvä.
Minulla on loistavat kolesteroli- ja muutkin veriarvot.
-se 15 vuotta karpannut, normaalipainossa, ilman sappivaivoja ja ummetusta
- se virallista ravintosuositusta noudattava, hoikka ja liikunnallinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kolesteroliarvot, jos yli puolet ravinnosta on rasvaa? Ei voi olla hyvä.
-se 15 vuotta karpannut, normaalipainossa, ilman sappivaivoja ja ummetusta
Minunkin kolesteroliarvoni paranivat ketolla, varsinkin triglyt ja hdl olivat aivan loistavat. Aiemmin olin yrittänyt laskea kolesteroleja jättämällä mm kanamunia vähemmäksi sekä käyttämällä benecolia. Ne muutokset eivät vaikuttaneet arvoihini mitenkään, olivat pysyneet ihan samoina.
T. Aina normaalipainoinen ollut
Italialaiset syövät valtavasti valkoista pastaa ja elävät pitkään.