Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Ilmankostutin. Jokin kosteuttava kasvosuihke/hoitovesi, päälle kosteuttavaa seerumia ja kaiken tuon kosteuden sidot jollain hyvällä kasvoöljyllä. Pesu ainoastaan puhdistusöljyllä, heitä kaikki vaahdot ja pesugeelit pois.
Parin viikon loma jossain etelän lämmössä tekee nannaa iholle
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Vierailija kirjoitti:
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Niin siis tarkennuksena, ettei tietenkään mitään varatalovoiteita kasvoille. Silmänympäryksiin erikseen esim kookosrasvaa tai muuta luonnollista.
Whamisan Deep Rich -kasvovesi on pitänyt kasvoni hyvässä kunnossa jo toista talvea! Kallis puteli mutta tosi riittoisa. Kasvovesi on paksuhkoa ja se taputellaan käsin naamalle ja voidaan kerrostaa.
Lisäksi jotain ihotyypille sopivaa seerumia ja todellakin jotain muuta kuin perusvoidetta. Perusvoide sopii vartalolle - ei kasvoille.
Suosittelen kuivan ihon pesuun ihan suolasaippuaa. Sillä puhdistat ja hoidat ihon luonnollisesti. Ne suolan mineraalit ravitsee ihon ja ylläpitää kosteustasapainon.
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Mun lemppari myös. Tuolla saa tuloksia heti ja iho pehmenee sekä kosteutus uppoaa loistavasti. Vielä kaiken lisäksi luomua niin ei tarvitse allergioita pelätä.
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Voisikohan olla ulkoilman ahavoittamaa ihoa? Miten usein pesette ihoanne?
Ilmankostutin hoitaa ihoa ja silmien ja nenän limakalvoja. Itse atoopikkona ihmettelen, miten olen aiemmin ilman pärjännyt.
Mun iho on myös kuiva kuin autiomaa. Käytän ihan apobasen lilaa voidetta, kun herkälle naamalleni ei käy ihan mikä tahansa tökötti.
rasvaa, rasvaa, rasvaa.Mulla on atooppinen iho joka kiusaa mua ympäri vuoden.
Mullakin on ihan jumalattamon kuiva ja rasvainen ihopohja. Melkeinpä tulehtunut. Nyt nitä vinkkejä jakamaan.
Paljon juot päivässä vettä? Nesteytä, nesteytä
On tärkeää varmistaa, että saat riittävästi ravitsevaa rasvaa ruokavalion kautta. Mieti, kuinka usein suihkutat itsesi, kuinka kauan suihkutat ja mikä on veden lämpötila. Kuinka usein käyt saunassa? Mitä pesuaineita käytät? Minkä välineen kanssa peseydyt, esimerkiksi sienen, harjan tai jonkin muun? Käytätkö kuorintoja? Onko makuuhuoneessasi ilmankostutin?
Jokin apteekin perusvoiteista saattaisi toimia poispestävänä puhdistusmaitona.
Rasvaat ihan liikaa. Lopetin rasvaamisen jo iät sitten ja nyt iho paljon parempi.