Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla narsisti paljastuu narsistiksi?

Vierailija
04.01.2023 |

.

Kommentit (257)

Vierailija
101/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kylmä viba tulee, aina, ei vain kerran. Matalataajuista kylmää vibraa.

Tästä tunnistin mieheni. Tuntui fyysisenä havaintona kylmyys mikä hänestä säteili.

Vierailija
102/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi yksi kysymys: eräs henkilö lähipiirissä alkoi moittimaan minua eräänä pyhäpäivänä siitä kuinka puheenaiheeni ovat vääriä, ja että ikäänkuin hän määrittää mistä täällä saa keskustella. Mielellään hän esitelmöisi loputtomasti omista tekemisistään ja ratkaisuistaan ja jossain määrin luo tunnetta että pitäisi haluta samoja asioita kuin hän.

Ehdoton huomio on se, että tuollainen käytös on häirinnyt ja vähän ahdistanutkin minua, mutta en ole ajatellutkaan diagnosoida häntä miksikään. Vaan nyt sain kuulla että tämä henkilö oli itse sanonut minua narsistiksi. En kyllä saa yhtään kiinni mihin hän tämän perustaa. Miten te muut suhtautuisitte tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusta hallita.

Mun mies haluaa hiihtää ensimmäisenä, jotta joudun anella että nopeampana odottaisi.

Mun mies tekee ruokaa ja on yllättynyt etten edelleenkään voi syödä sitä allergiani vuoksi.

Antaa mulle rikkaana nöyryyttävän halpoja lahjoja.

Ei huolestu jos mulla on paha mieli.

Antaessaan jotain pientä, tyyliin maksaa parkkimaksun, edellyttää suurta kiitollisuuden osoitusta, jolloin hän paistattelee hyväntekijän spotlightissa.

Vierailija
104/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusta hallita.

Mun mies haluaa hiihtää ensimmäisenä, jotta joudun anella että nopeampana odottaisi.

Mun mies tekee ruokaa ja on yllättynyt etten edelleenkään voi syödä sitä allergiani vuoksi.

Antaessaan jotain pientä, tyyliin maksaa parkkimaksun, edellyttää suurta kiitollisuuden osoitusta, jolloin hän paistattelee hyväntekijän spotlightissa.

Miten sanoinkuvaamattoman ärsyttävää ja raivostuttavaa. Mutta narsistinen käytös on usein ihan sairaan törkeää. Miten ihmeessä kestät tuollaista?

Vierailija
105/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kylmä viba tulee, aina, ei vain kerran. Matalataajuista kylmää vibraa.

Tästä tunnistin mieheni. Tuntui fyysisenä havaintona kylmyys mikä hänestä säteili.

Minä ajattelin sen olevan aikuisuutta ja ryhdikkyyttä. Se oli tyhjyyttä, kylmyyttä, mitäänsanomattomuutta. Ei siellä takana ollut kuin hemmoteltu dramaqueen. Tai siis king.

Vierailija
106/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin sen olevan aikuisuutta ja ryhdikkyyttä. Se oli tyhjyyttä, kylmyyttä, mitäänsanomattomuutta. Ei siellä takana ollut kuin hemmoteltu dramaqueen. Tai siis king.

Samoin! Minäkin Luulin sitä aluksi viileähermoisuudeksi eli kypsäksi aikuisuudeksi. Ja kyvyksi ottaa etäisyyttä tilanteeseen tms. Joksikin eteväksi.

Totuus oli pelkkä kylmä kolkko etäisyys. Tyhjää. Pieni tunnevaurioitunut kiukutteleva poika.

Vierailija
107/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusta hallita.

Miten sanoinkuvaamattoman ärsyttävää ja raivostuttavaa. Mutta narsistinen käytös on usein ihan sairaan törkeää. Miten ihmeessä kestät tuollaista?

Odotan että lapsi aloittaa tarhan ja minä pääsen töihin. Eli kunnes asetelma on turvallisempi niiltä osin minulle.

Vierailija
108/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä narsisti paljastuu juuri uhriensa kautta. Siis muiden ihmisten.

Normaalit ihmiset ei tunkeile. Narsistin/ muun pers.häiriön tunnistaa siitä että henkilö pyrkii kaikin tavoin sekaantumaan muiden asioihin, ja kiusaamaan heti kun mahdollista. Kaikenlainen hämmennys on se tavoite.

Huomatkaa siis, että ilman muita se ei kykene. Eli se pitää hylätä totaalisesti.

Diagnooseja ei tarvi miettiä. Jos henkilö on ikävä tyyppi, vältä sitä.

Vierailija
109/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä narsisti paljastuu juuri uhriensa kautta. Siis muiden ihmisten.

Normaalit ihmiset ei tunkeile. Narsistin/ muun pers.häiriön tunnistaa siitä että henkilö pyrkii kaikin tavoin sekaantumaan muiden asioihin, ja kiusaamaan heti kun mahdollista. Kaikenlainen hämmennys on se tavoite.

Huomatkaa siis, että ilman muita se ei kykene. Eli se pitää hylätä totaalisesti.

Diagnooseja ei tarvi miettiä. Jos henkilö on ikävä tyyppi, vältä sitä.

Kai olet jo maalittanut kaikki ikävät tyypit? Laittanut sanankin kiertämään?

Yäk.

Vierailija
110/257 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ihminen seuraa, stalkkaa, puhuu paskaa, kerää "todisteita", sekoittaa päät, tekee mustasta valkoista, kitisee huonosta lapsuudesta, ottaa viinaa, ja antaa turpaan, tavalla jos toisella.

Kostaa sekaisen päänsä kuvitelmat siitä mitä hänelle on tehty.

Nauran etäältä.

Toivon Siunausta maailmaan.

Vierailija
111/257 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuhiljaa, ei yhtäkkiä. Ensimmäinen merkki oli täydellinen empatian puuttuminen. Jos sulla on paha olo jostain, niin narsisti saa sen kyllä vielä pahemmaksi. Jos sulla on hyvä olo jostain, narsisti keksii siitä kyllä negatiiviset puolet. Narsisti ei välitä itkustasi. Kritiikit kovenee hiljalleen vuosien mittaan. Esim. Jos nauroin jollekin huumoriohjelmalle:

"Taidat olla väsynyt"...

"Ääneen nauraminen on teinimäistä"...

"Onko pakko nauraa"...

"Älä naura"

Täysin samat kokemukset!

Vierailija
112/257 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on narsisti ja paljastuu kyllä.

Ole erimieltä sen kanssa ja katso mitä tapahtuu. Narsisti ei kestä sitä että hänen kanssaan ollaan yhtään mistään erimieltä.

Itse kun deittailen tai tapailen esitän aina jostain triviaalista jutusta eriävän mielipiteeni mahdollisimman alkutekijöissään.

Olen ns. väistänyt aika monta luotia tällä tavoin.

Hyvä testi!!

Vierailija
113/257 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne sitä mitenkään erityisesti peittele vaan se kyllä paistaa läpi kautta linjan. Mikä ei taas tarkoita sitä että kaikki narsistit olisivat erityisen pahoja ihmisiä ja muut taas jotain enkeleitä.

Vierailija
114/257 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi yksi kysymys: eräs henkilö lähipiirissä alkoi moittimaan minua eräänä pyhäpäivänä siitä kuinka puheenaiheeni ovat vääriä, ja että ikäänkuin hän määrittää mistä täällä saa keskustella. Mielellään hän esitelmöisi loputtomasti omista tekemisistään ja ratkaisuistaan ja jossain määrin luo tunnetta että pitäisi haluta samoja asioita kuin hän.

Ehdoton huomio on se, että tuollainen käytös on häirinnyt ja vähän ahdistanutkin minua, mutta en ole ajatellutkaan diagnosoida häntä miksikään. Vaan nyt sain kuulla että tämä henkilö oli itse sanonut minua narsistiksi. En kyllä saa yhtään kiinni mihin hän tämän perustaa. Miten te muut suhtautuisitte tähän?

Tästä tulee minulle mieleen se, kuinka sisareni usein nimitti äitiä narsistiksi. Selän takana tietysti. Vuosien saatossa kävi niin, että sisarestani onn tullut enemmän narsistinen kuin äidistä, mutta hieman eri piirtein.  Äitini ei mm. harrastanut itsekehua ja puhkunut kaikille omasta paremmuudestaan. Ehkä ko. henkilö onkin itse narsistinen? Näinhän oli meillä.

Narsistisisareni on jopa käydessään meillä (!) laittanut minulle jauhot suuhun, kun puhuttiin tietystä asiasta. Sain kuulla "minä tiedän, blablablabla..." häneltä useampaan kertaan ja tavalla, että en kerta kaikkiaan saanut selittää asiaani loppuun. Teki mieli sanoa, että onpa kiva kun arkkitehti suunnitteli tuonne seinään aukon, josta pääsee ulos. Narsisti vaientaa toisen omalla mahtipontisuudellaan.

Voit ottaa selvää jo esim. tämän ketjun alusta, mitkä ovat narsistin tyypillisiä piirteitä. Minun kohdallani niitä olivat mm. kaikkitietävyys, aggressiivisuus, manipulointi, uhriutuminen, projisointi, suoranainen haukkuminen ja nimittely, impulsiivisuus ja arvaamattomuus. Narsisti mm. syytti minua käytöksestä, mikä on hänelle yleistä, eli olin hänen mielestään painostava ja pelottava. Narsisti pitää itseään muitten yläpuolella - on mielestään esim. älykkäämpi, lahjakkaampi, kauniimpi jne.

Olin vuosia narsistin hiekkasäkki, johon hän purki kaunansa, kateutensa, syytteli kaikesta aivan lapsuusajoilta saakka, haukkui ja nimitteli. Laitoin välit poikki. Muu ei auta. Hooverointiin en ole reagoinut. Kova askel, mutta en halua odottaa sydän syrjällään, mitä saan seuraavaksi kuulla ja miksi minua seuraavaksi haukutaan ja nimitellään. Jos minä olisin IKINÄ viestitellyt samalla tavalla kuin narsisti, voi juma sitä sotaa ja meteliä, mikä siitä olisi noussut. Narsisti on sitä mieltä, että minä litistän ihmiset. Asia on kyllä aivan toisin päin. Hän on itse väkivaltaisuudellaan (henkisesti ja fyysisesti) vallinnut kotioloissaan.

Lisätietoa narsistin piirteistä löytää helposti netistä ja mm. YouTubesta (esim. Dr. Ramani, englanniksi).

Vierailija
115/257 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelu loputon ahneus  ja  kateus  uhriutuminen  tunteeton  häikäilemätön

Vierailija
116/257 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en yleensä näihin kirjoittele, mutta nyt törmäsin itse niin hämmentävään tilanteeseen, että ajattelin kirjoittaa kokemuksiani. Olen itse ns. parisuhde ihminen ja matkan varrella on ollut suhteita muutamasta kuukaudesta kymmeniin vuosiin. En ole aikaisemmin (joutunut) perehtymään aiheisiin kuten traumasuhde tai narsismi. Nyt kuitenkin koin sen verran hämmentävän kokemuksen, että päädyin näihin asioihin tutustumaan, enkä ihan vastaavaan tarinaan törmännyt ja mielelläni kuulisin, josko joku olisi kokenut samaa. Tilanne oli siis sellainen, että tapasin upean ihmisen pari kk sitten. Tilanne lähti tosi nopeasti liikenteeseen ja tuli tunne, että olin löytänyt "sielunkumppanin". Puhuimme asiasta, että etenemmekö liian nopeasti. Totesimme kuitenkin molemmat, että kyllä edetään, mutta antaa mennä kun hyvältä tuntuu. Pari kk homma toimi kuin ajatus, kaikki tuntui niin hyvältä ja oikealta. Sitten, tuli yksi mitätön riita, jossa itse hieman ajattelemattomasti käyttäydyin. Toinen suuttui asiasta kohtuuttoman paljon. Pyysin anteeksi ajattelemattomuuttani ja asia mielestäni sovittiin. Tästä hetkestä lähtien kommunikointimme(viestittely) muuttui aikaisemmin niin lämpimästä keskustelusta viileäksi ja jopa piikitteleväksi. Otin tämän asian esille, että minusta tuntui pahalta kun koin, että suhteessamme on tapahtunut nyt jotain. Yritin asiaa pariin otteeseen ottaa esille(syyttämättä toista), joista toinen päätyi siihen, että sain vastauksen, että ei ole jaksamista asiaa käydä läpi ja hän lopetti suhteen.

Ei tämä asia mun maailmaa kaada, mutta sen verran hämmentynyt olin tilanteesta, että rupesin asiaa tutkimaan, mistä moisessa käytöksessä voisi olla kyse ja löytyisikö täältä "kohtalotovereita"?

Miten ihminen, joka on yhtenä päivänä "all over you", voi seuraavana päivänä olla niin kylmä ja etäinen 🤔

Vierailija
117/257 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää-kuumaa-leikki on olennainen osa myrkyllistä suhdetta. Pieni erimielisyys saa suhteettomat mittasuhteet. Tarkoituksena myös opettaa vastapuolelle, ettet jatkossa kysele liikoja, vaadi häntä keskustelemaan tai ole eri mieltä. Onneksi asia selvisi sinulle jo nyt nimim. Kotikatu. Alkuvaiheessa nämä ihmiset ovat hyviä peilaamaan toisen tarpeita. Siitä syntyy tunne sielunkumppanuudesta. Kameleontteina he ovat toisenlaisia jonkun muun seurassa.

Edellisessä suhteessa mies saattoi pyytää anteeksi ja keskusteltiin asia läpi. Silti seuraava kerta oli aina pahempi ja vähitellen anteeksipyynnöt jäivät pois. Kun olin jumissa suhteessa, hän kohteli miten halusi. Ja minä yritin varoa suututtamasta, mutta se oli mahdotonta. Kun jätin hänet, hän on pyydellyt taas anteeksi ja halunnut palata yhteen.

Vierailija
118/257 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaa ja laittaa kaverinsa ( hovinsa) stalkkaamaan myös.

Vierailija
119/257 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään lapsettoman pariskunnan, joista toinen on julkinarsisti ja toinen osapuoli herkkänahkainen narsisti. Surullinen pariskunta. Eroavat ja palaavat yhteen ja sama show jatkuu.

Vierailija
120/257 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat ovat yleensä väriltään keltaisia, valkoisia tai keltavalkoisia ja niissä on lisäteriötorvi. Lehdet ovat kapeita, tasasoukkia ja tylpähköjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi