Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä ollut näin lihava!!

Vierailija
03.08.2026 |

BMI pomppasi kesän aikana lukemaan 32 ja se todella näkyy ja tuntuu. 😔 Vielä kesän alussa olin ”lievästi lihava” eli alle BMI alle 30 ja nyt sit kaikkien aikojen huippulukemat. Hengästyttää liian helposti, vatsa on tiellä kun solmin kengännauhoja, saati sit kaksoisleuka ja että kaikki vaatteet puristaa. Voi apua, tästä on pitkä matka alas…

Olen ikuinen laihduttaja, mutta näin huonosti ei ole mennyt koskaan. Parin vuoden aikana tullut yli 10 kg lisää! Syitä: liikaa ruokaa ja juomaa, liian vähän ja liian kevyttä treeniä, siihen vielä lisäksi stressaava elämäntilanne ja vaihdevuodet. 

Tsempatkaa mut uuteen alkuun, pliiis! 😢

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait huonot geenit. Jotkut onnekaat eivät ole moksiskaan siitä mitä syö tai miten liikkuu. Epäreiluahan se on, mutta sellaista elämä on.

Vierailija
2/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudestaan tupakoimaan, koska syöpöttely meni liiallisuuksiin ja lihoin. Puolessa vuodessa tippui 10 kg, kun ei enää tee niin mieli herkkuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait huonot geenit. Jotkut onnekaat eivät ole moksiskaan siitä mitä syö tai miten liikkuu. Epäreiluahan se on, mutta sellaista elämä on.

No kyllä lihoavat, te olette vain itsepetoksessa, kun ette myönnä paljonko syötte

Vierailija
4/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, pehmeät muodot. Nam! M52

Vierailija
5/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi oli kolme vuotta sitten 31. Ja oli hirveetä, näytin hirveeltä, vielä paljon painolukemaani lihavammalta, olin pelkkää rasvaa, lihasta ei nimeksikään. 

Olin myös tosi huonossa kunnossa. Aloitin maltillisesti elämäntaparemonttia, ja muistan kuinka ekalla kolmen kilsan kävelylenkillä jalkoja särki ihan hirveesti jo puolessa välissä. Ja hengästytti. 

No, siitä sitten aloitin kävelyn lisäksi kuntosalia, ekan vuoden kävin kerran viikossa. Tärisytti ja hengästytti sielläkin ja joka kerran jälkeen olin kuin hakattu. 

No, pikakelaus nykytilanteeseen: bmi 21,5 ja oon elämäni parhaassa kunnossa. Käyn salilla 2 x viikossa ja lisäksi harrastan pitkänmatkanpyöräilyä, juoksua, kävelylenkkejä, uimista. Saan mm. vedettyä kaksi leukaa ja tehtyä 10 miestenpunnerrusta (kolme vuotta sitten en saanut tehtyä punnerruksia edes polvet maassa). 

Elämä on ihan mahtavaa hoikkana ja varsinkin hyväkuntoisena! Kaikki vaatteet näyttää hyvältä päällä. Olo on kevyt, jäntevä ja voimakas. Käsivarsissa erottuu lihakset, samoin vatsassa, ja pakarat ei oo enää lättänät vaan lihaksikkaan pyöreät. 

Niin joo, oon nelivitonen nyt, eli en ihan tyttönen minäkään enää. 

Jos mä pystyin, säkin pystyt. Mut aloita maltilla ja muista ettet pidä kiirettä. Paino putosi mulla tosi hitaasti, vajaan kilon kuussa, mutta silläpä jaksoin ja jaksan edelleen, kun en tehnyt mitään tiukkaa laihdutus-kitukuuria, vaan opettelin syömään järkevästi, niin, miten voin syödä koko loppuelämäni. Myös herkkuja syön, mitään en ole kieltänyt itseltäni. 

Vierailija
6/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama :( ahdistaa ja hävettää.

Vierailija
7/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Normaalin painon ja liikalihavan välinen ero johtuu 99,99% ruoka- ja liikuntatavoista. Geenien syyttäminen on vain  tekosyitä. 

Vierailija
8/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun helteet alkaa olla ohi, otat vaan uuden startin. Aloita erittäin vhh tai keto ruokavalio jolla saat makeanhimon kuriin. 1-2 vko on vaikeeta ja voi tulla kurjiakin oireita, juot vaan paljon vettä ja syöt vatsan täyteen 3x päivässä niin että olet oikeesti kylläinen (hiilihydraatitonta ruokaa, paljon lihaa/kalaa/kasviksia). Huomaat heti kuinka jo pari kolme kiloo lähtee heti, sit saattaa kestää hetki kun oikeasti rasva alkaa palamaan, mutta sitten se lähtee pikkuhiljaa tippumaan mutta vaatii kurinalaisuutta pysyä erossa herkuista.

Lisää liikuntaa se määrä kuin jaksat.

Huom. Laihduttaminen tapahtuu lautasella, ei salilla.

Lue insuliiniresistenssistä, se avartaa paljon ajattelua siitä mistä yleensä on kyse meillä keski-ikäisillä naisilla kun rasva vaan kertyy ja kertyy vaikka mitä tekis.

Vierailija
9/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun helteet alkaa olla ohi, otat vaan uuden startin. Aloita erittäin vhh tai keto ruokavalio jolla saat makeanhimon kuriin. 1-2 vko on vaikeeta ja voi tulla kurjiakin oireita, juot vaan paljon vettä ja syöt vatsan täyteen 3x päivässä niin että olet oikeesti kylläinen (hiilihydraatitonta ruokaa, paljon lihaa/kalaa/kasviksia). Huomaat heti kuinka jo pari kolme kiloo lähtee heti, sit saattaa kestää hetki kun oikeasti rasva alkaa palamaan, mutta sitten se lähtee pikkuhiljaa tippumaan mutta vaatii kurinalaisuutta pysyä erossa herkuista.

Lisää liikuntaa se määrä kuin jaksat.

Huom. Laihduttaminen tapahtuu lautasella, ei salilla.

Lue insuliiniresistenssistä, se avartaa paljon ajattelua siitä mistä yleensä on kyse meillä keski-ikäisillä naisilla kun rasva vaan kertyy ja kertyy vaikka mitä tekis.

Mitkä v*tun helteet!? 

Vierailija
10/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Normaalin painon ja liikalihavan välinen ero johtuu 99,99% ruoka- ja liikuntatavoista. Geenien syyttäminen on vain  tekosyitä. 

No no no no... eipäs nyt vedetä mutkia suoraksi. Ensinnäkin meillä kaikilla on eri lähtökohdat esim aineenvaihdunnan toimivuus ja kehon kyky käyttää rasvaa polttoaineena. 

Miesten keho toimii täysinneri tavalla kuin naisten. 

Sitten on ne vaihdevuodet ja kilpirauhasen vajaatoiminta mitä ei ole miehillä. Ja naistenkin kesken nämä 2 em asiaa tekee todella paljon sille miten paino lähtee nousuun vaikka 2 samanikäistä ja kokoista söisi ja liikkuisi tismalleen samoin.

Vierailija
11/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut syö ihan täyttä suurkalorista roskaruokaa eivätkä liiku yhtään, ja ovat laihoja (eivät hyväkuntoisia mutta silti laihoja tai normi painossa) ja jotkut syö kotiruokaa jossa ei ole sen enempää kaloreja kuin yköselläkään, ja harrastavat arkiliikuntaa vaikka koiran kanssa, mutta ovat silti lihavia. Ihmisissä on eroja. Toiset lihoo toiset ei. Se on ihan lajityypillinen ominaisuus se variaatio ihmisen geeneissä ja vaikka metsbolisessa terveydessä.

Vierailija
12/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan pielessä mahtaa sitten olla liikalihavien ruokavalio, kun minä syön useamman pakastepizzan viikossa ja siihen päälle karkit, sipsit ja jäätelöt?

Bmi 19,6

Vierailija
13/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä geenejä syytä, liian isot annoskoot ja liiat herkut on suurin syy tähän tilaan. Kun treenasin reippaammin, pysyi mieliteotkin kurissa ja kehon malli oli parempi. Nyt on liikunta ollut lähinnä kävelyä ja satunnainen salitreeni, niin eihän ne mitään kuluta tai auta pitämään kuntoa yllä. 

Toinen juttu on sit se, mitä hallaa ainainen jojoilu on tehnyt. Se alkoi jo 2000-luvun alussa, kun ihanne oli huippulaiha, ja normaalipainoinen oli kaikkien mielestä lihava (tai no olihan laihuus, ei siis edes hoikkuus, vaan nimenomaan laiha tyttö, kauneusihanne jo 90-luvulla). Muistan miten kauhistuin, kun Bridget Jones piti itseään lihavana ja tajusin olevani lähes saman painoinen. Kopioin jostain Painonvartijoiden pistetaulukot ja eikun kituuttamaan… Nyt sit yli 20 kiloa tullut siihen ”lihavuuteen”, että jeppis…

Vierailija
14/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis tossa muistelee

Vierailija
15/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä geenejä syytä, liian isot annoskoot ja liiat herkut on suurin syy tähän tilaan. Kun treenasin reippaammin, pysyi mieliteotkin kurissa ja kehon malli oli parempi. Nyt on liikunta ollut lähinnä kävelyä ja satunnainen salitreeni, niin eihän ne mitään kuluta tai auta pitämään kuntoa yllä. 

Toinen juttu on sit se, mitä hallaa ainainen jojoilu on tehnyt. Se alkoi jo 2000-luvun alussa, kun ihanne oli huippulaiha, ja normaalipainoinen oli kaikkien mielestä lihava (tai no olihan laihuus, ei siis edes hoikkuus, vaan nimenomaan laiha tyttö, kauneusihanne jo 90-luvulla). Muistan miten kauhistuin, kun Bridget Jones piti itseään lihavana ja tajusin olevani lähes saman painoinen. Kopioin jostain Painonvartijoiden pistetaulukot ja eikun kituuttamaan… Nyt sit yli 20 kiloa tullut siihen ”lihavuuteen”, että jeppis…

I feel you. Kuulostaa niin tutulta. Myös tuo Bridget Jonesin tilanne :D

Unohdin mainita että mäkin oon jojoillut ja aloittanut eri dieettejä varmasti satoja kertoja. Mulle käänteentekevä juttu oikeasti oli se, etten nyt 3 vuotta sitten aloittanut mitään dieettiä enkä kieltänyt mitään. Moni hehkuttaa ketoa ja vhh:ta, mutta mulla nekään ei kyllä paria kuulautta pidempään toiminut, on tosi vaikea kyläillä ja viettää sosiaalista elämää tuolla tyylillä. 

Mun piti lisäksi opetella purkamaan ne teinistä asti iskostuneet "herkut on pahasta" - päähänpinttymät, ja että jos "repsahti" niin koko homma pilalla. Ei se mene niin. Kun sallii kaiken (ja syö KUNNOLLA) niin mieliteot hälvenee. Kielletty houkuttelee aina, minua ainakin. Nyt kun kaikkea saa syödä, ei niin tee mieli. Ja monesti mieliteot johtuu vaan liian vähäisestä syömisestä, laihduttaessa pitäisi jaksaa olla pitkäjänteinen eikä yrittää mahdollisimman nopeasti kiloja pois. Se kostautuu, ainakin itsellä aiemmin. 

T. 5

Vierailija
16/16 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko kesän ollut juomatta kaljaa, en ole herkutellut ja paino pudonnut 8 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme