Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämässä mitään odottamisen arvoista?

Vierailija
03.01.2023 |

Töitä ja työttömyyttä, ruoanlaittoa, tiskausta, kävelylenkkejä ulkona ja harrastuksia. Joka päivä hampaiden harjaus ja lankaaminen, huolellinen ateriasuunnittelu että ei liho ja pysyy terveenä, jokapäiväistä asioista huolehtimista, laskujen maksua...

Siivousta, tiskausta, ruoanlaittoa, siivousta tiskausta ruoanlaittoa...joka päivä samoja asioita elämän loppuun saakka kunnes kuolee.

Siis tätäkö on elämä, samoja h-vetin rutiineita joka päivä kunnes kuolee, vaa'alla käyntiä, lenkkeilyä, salia, ruoanlaittoa tiskausta siivousta....Voi itku tätäkö tämä vain on? Tämänkö takia synnyin? Tähän loputtomaan suoritukseen?????????

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vain jaksa enää tätä täyttä turhuutta kaikessa. Olen niin väsynyt tähän turhaan elämään. ap

Vierailija
2/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide tekee elämästä elämisen arvoisen.

Minä olen valinnut musiikin päälajiksi. Schubert, Beethoven. Luen myös kirjallisuutta ja lueskelen maalaustaiteesta ja taiteilijoista ja heidän taidepyrkimyksiään. Tietysti tutkin maalauksia. Van Gogh, Monet ym. Lainaa kirjastosta Dostojevskia tai vaikka Virginia woolfia.

Paljon vain pohdiskelen itsekseni, se on mukavaa, kun ajatus saa liihottaa vapaasti.

Entä seksi? Eikö sekin ole ihanaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valinnut musiikin päälajiksi. Schubert, Beethoven. Luen myös kirjallisuutta ja lueskelen maalaustaiteesta ja taiteilijoista ja heidän taidepyrkimyksiään. Tietysti tutkin maalauksia. Van Gogh, Monet ym. Lainaa kirjastosta Dostojevskia tai vaikka Virginia woolfia.

Paljon vain pohdiskelen itsekseni, se on mukavaa, kun ajatus saa liihottaa vapaasti.

Diibadaabaa nuo taiteet, wolffit ja dostojevskit. On jo luettu. ap

Vierailija
4/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lukenut, ainakaan ajatuksella. Taide ei kelvannut, mutta et sanonut mitään kahesta muusta ehdotuksesta. Ne osui hedelmälliseen maaperään?

Vierailija
5/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulla ole mitään toteuttamiskelpoisia haaveita elämässäsi? Itse olen matkalla Kanarialta kotiin ja suunnittelen jo uutta matkaa. Ensi viikolla aloitan laulutunnit, joista olen haaveillut vuosikaudet.

Vierailija
6/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lukenut, ainakaan ajatuksella. Taide ei kelvannut, mutta et sanonut mitään kahesta muusta ehdotuksesta. Ne osui hedelmälliseen maaperään?

Sun kannattaa jättää jatkossa vastaamatta aloituksiin joihin kapasiteettisi ei riitä vastaamaan. Ihme lapsellinen pintaliitäjä. ap

7/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Kesä!

Vierailija
8/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele, hyvä kirja vie sinut toisiin maailmoihin, ihmisten pään sisälle. Mikä voisi olla kiehtovampaa ja intiimimpää.

Ja musiikki on korkeamman tasoista kommunikaatiota. 

Vierailija
9/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas! Ikuinen elämä Jumalan luona, Kristuksen morsiamena. Sitä odotan ihan joka hetki!

Vierailija
10/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoilla ajatuksilla ollaan täälläkin! 😔

Vierailija
11/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveista totta kirjoitti:

Miksei sinulla ole mitään toteuttamiskelpoisia haaveita elämässäsi? Itse olen matkalla Kanarialta kotiin ja suunnittelen jo uutta matkaa. Ensi viikolla aloitan laulutunnit, joista olen haaveillut vuosikaudet.

Miksi luulet ettei ole mitään haaveita elämässä? Johan tuossa lukee, että on harrastuksia. Nekin ja kaikki muukin on silti pelkkää tylsyyden viivästyttämistä. Kirjoitan esimerkiksi artikkeleita harrastuksena. Kyllä moni taitelija ja lääkäri on esimerkiksi väsynyt elämäänsä. Täytyy olla todella yksinkertainen ettei tajua sitä ettei mikään lopulta ole muuta kuin tylsyyden ja tyhjänpäiväisyyden siirtämistä. ap

Vierailija
12/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoilla ajatuksilla ollaan täälläkin! 😔

No niin, joku sentään ymmärtää lukemaansa tällä pöljien höpöttelysivulla. ap

Vierailija
13/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivas! Ikuinen elämä Jumalan luona, Kristuksen morsiamena. Sitä odotan ihan joka hetki!

Sama kuin heittäisi koko elämänsä hukkaan.

Uskonto on pilannut monen elämän, kun jättävät elämättä, kun odottavat vain kuolemaa.

Vierailija
14/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan että sä

Ratkaiset mikromuoviongelman

Alat rengastamaan lintuja

Huolehdit ekologisista käytävistä

Poistat lupiinit ja muut vieraslajit

Kunnostat pilaantuneita maa-alueita

Lopetat jengiytymisen

Autat vanhuksia

Vierailija
15/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ettei ole mitään haaveita elämässä? Johan tuossa lukee, että on harrastuksia. Nekin ja kaikki muukin on silti pelkkää tylsyyden viivästyttämistä. Kirjoitan esimerkiksi artikkeleita harrastuksena. Kyllä moni taitelija ja lääkäri on esimerkiksi väsynyt elämäänsä. Täytyy olla todella yksinkertainen ettei tajua sitä ettei mikään lopulta ole muuta kuin tylsyyden ja tyhjänpäiväisyyden siirtämistä. ap

Et maininnut tulevaisuuden haaveitasi, vain harrastuksiasi, joista et selvästikään saa kylliksi iloa elämääsi. Minä en ainakaan tunnista tuosta kirjoituksestasi omaa elämääni. Minun elämäni ei ole pelkkää tylsyyden siirtämistä, eikä ole monen muunkaan.

Vierailija
16/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joka päivä jotain erilaista. Aloita jo tänään työntämällä keitetty kananmuna ahteriisi.

Vierailija
17/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla sentään harrastuksia.

Työttömän elämä on pelkkää siivousta, tiskaamista, pyykinpesua, ruoanlaittoa niiden pakollisten pesytymisten ja hampaiden harjaamisten ja satunnaisten lumitöiden ohella.

Laskujen maksu ahdistaa kun kaikki rahat hupenee niihin eikä tässäkään kuussa ole varaa ostaa uusia pikkareita rikkinäisten tilalle. Harrastuksista voi vain haaveilla. Joo, ei nappaa enää toi kävely tuolla jäisillä ja/tai auraamattomilla teillä.

Viikon kohokohta on lauantainen kauppareissu joka myös ahdistaa kun ikinä ei ole varaa ostaa mitään edes hieman parempaa ruokaa. Kyllästyttää iänikuinen halpojen ruokien ruokalistojen suunnittelu.

Vierailija
18/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyden siirtämistä? En muista koska viimeksi olisin ollut tylsistynyt. Voin töiden jälkeen mennä yksin kotiin, istua vaan ja antaa ajatusten tulla. Sitä se lukeminen saa aikaan. Aivoissa se luettu, koettu elää omaa elämäänsä ja luo uusia hedelmiä, joita hiljaisuudessa voi poimia. Sibeliuskin sanoi: "Hiljaisuus puhuu"

Vierailija
19/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et maininnut tulevaisuuden haaveitasi, vain harrastuksiasi, joista et selvästikään saa kylliksi iloa elämääsi. Minä en ainakaan tunnista tuosta kirjoituksestasi omaa elämääni. Minun elämäni ei ole pelkkää tylsyyden siirtämistä, eikä ole monen muunkaan.

Mikään määrä haaveita ei kuitenkaan poista sitä, että joka päivä on syötävä, siivottava, laitettava ruokaa, peseydyttävä, urheiltava ja hoidettava rutiinit ja arkena käytävä töissä. Toisin kuin yläluokkaisella aatelisella taiteilijalla niin minulla on jokapäiväinen pakko tehdä tietyt asiat ja vasta niiden jälkeen voin toteuttaa muita asioita joilla on itselleni merkitystä. Miksei näitä jokapäiväisiä velvollisuuksia saa kirota mielessään? ap

Vierailija
20/26 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

psalmi 92   13

Hurskaat kukoistavat kuin palmupuu,

kasvavat korkealle kuin Libanonin setrit.

14Heidät on istutettu Herran temppeliin,

he kukoistavat Jumalamme esipihoilla.

15Vielä vanhoinakin he ovat voimissaan,

versovat ja vihannoivat,

16kertovat Herran oikeamielisyydestä.

Herra on minun turvakallioni,

tällasta olisi tarjolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi