Arvostele aamupalani sinä oman elämäsi Pippa
Kuppi maitokahvia, puolikas muffinssi, 2 voideltua ruisleipää keitetyllä munalla, puoli lasia tuoremehua, 2 kiwiä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Aika tuhti aamupala, sain laskettua noin 640 kcal. Ainakin päivän c-vitamiinit tulleet.
Mun laskujen mukaan n.460 kcal
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa omituiselta ja paljolta. Itse en saa alas aamuisin mitään, mutta joillekin se sopii.
Mutta eikö sulla tule nälkä hetikohta?
miksi tulisi hetikohta nälkä, jos susta toi määrä oli paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa omituiselta ja paljolta. Itse en saa alas aamuisin mitään, mutta joillekin se sopii.
Mutta eikö sulla tule nälkä hetikohta?miksi tulisi hetikohta nälkä, jos susta toi määrä oli paljon?
Sokeri lisää nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoremehua ei juoda v 2023.
2023 juon joka aamu yhden lasillisen, niinkuin aina ennenkin.
Taidat olla läski.
En todellakaan ole vaikka juonkin lasillisen päivässä. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen pystyy syömään vain PUOLIKKAAN muffinssin?
Hoikka ihminen. T. Se joka saattaa syödä puolikkaan banaanin
Ps. Kai te tajuatte että olette vanhoja ihmisiä, ettekä todellakaan tarvitse noin paljon kaloreita yhdellä aterialla?
Mä olen hoikka mutta jos päätän syödä muffinsseja niin silloin syön niitä vaikka kolme putkeen.
Ei kai tämä ketju muffinsseja koske? Kyllä minäkin saatan viikonloppuna vetäistä useamman muffinsin tai paketillisen keksejä. Tässä puhutaan nyt tasapainoisesta aamiaisesta.
Eihän puhuta. AP pyysi arvostelemaan aamiaisensa ja itse vastasit kysymykseen siitä, miten kukaan pystyy syömään vain puolikkaan muffinssin.
Sekoitat mut johonkin toiseen. En maininnut alunperin mitään muffinsseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuhti aamupala, sain laskettua noin 640 kcal. Ainakin päivän c-vitamiinit tulleet.
Ei riitä mihinkään. Minäkin sain vajaa 700 kcal, ehkä noin 650-680 kcal. Kolmasosa päivän kaloritarpeesta, ellet ole huippu-urheilija.
Ap tässä on sulle vinkki vähäkalorisemmasta mutta täyttävästä aamupalasta: luonnonjugurttia tai vähäsokerista jugurttia, johon sekoitat mysliä/kaurahiutaleita/hedelmiä/marjoja oman makusi mukaan. Älä lisää sokeria äläkä syö useampaa kulhollista. Lisäksi niin paljon kahvia kuin haluat.
- vihersmoothie
- kaksi viipaletta ruisleipää (ruista, vettä, suolaa), päällä hummusta, tofua ja kurkkua
- kuppi teetä
Näillä mennään taas pitkälle iltapäivään. Joskus 14-15 aikoihin lounas ja 20.30-21.30 päivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä mihinkään. Minäkin sain vajaa 700 kcal, ehkä noin 650-680 kcal. Kolmasosa päivän kaloritarpeesta, ellet ole huippu-urheilija.
Ihan kaloritaulukoista laskin.
Vierailija kirjoitti:
- vihersmoothie
- kaksi viipaletta ruisleipää (ruista, vettä, suolaa), päällä hummusta, tofua ja kurkkua
- kuppi teetä
Näillä mennään taas pitkälle iltapäivään. Joskus 14-15 aikoihin lounas ja 20.30-21.30 päivällinen.
Hummusta enkä tofua suuhuni pistä,yök.
Kaikki muu pois ja maito/kerma pois kahvista, niin pääset mun aamiaiseen. Ei tarvi laskea kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut kaloreita ihan ruokapakkauksen selosteita ja keittiövaakaa hyödyntäen, joten arvioisin olevani sinua tarkempi näissä laskelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus ja paino?
Mitä sä sillä tiedolla teet?
Ajattelin vaan että millanen mursu olet ja viritteletkö nyt jotain laihdutusjuttua? Meinasitko jaksaa oikein perjantaihin saakka ja sitten mäkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Muffinsit tehdään käytännössä aina paskaöljyyn. Esim kunnon pala voihin, maitoon ja muniin leivottua pullapitkoa olisi parempi ja maistuisi sata kertaa paremmalle.
Miten niin tehdään käytännössä aina paskaöljyyn? Itsehän sen voi päättää mihin öljyyn se muffinsin tekee. Itse olen tehnyt esim. avokado- tai kookosöljyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut kaloreita ihan ruokapakkauksen selosteita ja keittiövaakaa hyödyntäen, joten arvioisin olevani sinua tarkempi näissä laskelmissa.
Ne voi laskea kuule ihan ilmaisella appillä puhelimessa, sieltä löytyy oikeat tuotteetkin asianmukaisilla ravintoarvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet hyötyväsi tuollaisesta laskemisesta?
Onhan se tietty ajankulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi laskea kuule ihan ilmaisella appillä puhelimessa, sieltä löytyy oikeat tuotteetkin asianmukaisilla ravintoarvoilla.
Niitä ravintoarvoja on hyvä myös ymmärtää muutenkin kuin lukuina.
Kuulostaa hyvältä! Hiilareita reilusti päivän alkuun niin jaksaa painaa, kuitua leivästä ja kiiveistä, proteiinia kanamunasta ja maidosta, c-vitamiinia kiiveistä ja mehusta.
Monipuolinen aamupala auttaa jaksamaan ja tekemään hyviä ruokavalintoja myös myöhemmin päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä! Hiilareita reilusti päivän alkuun niin jaksaa painaa, kuitua leivästä ja kiiveistä, proteiinia kanamunasta ja maidosta, c-vitamiinia kiiveistä ja mehusta.
Monipuolinen aamupala auttaa jaksamaan ja tekemään hyviä ruokavalintoja myös myöhemmin päivällä.
Juu ei pysty syömään aamulla ennen lounasaikaa. Ajatuskin hirvittää. En käytä päihteitä ollenkaan, biologinen kello sanoisi, että päivä alkaa tuossa 11 kieppeillä.
Taidat olla läski.