Onko teillä airfryer? Mitä ruokia sillä teette?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Atrian grillikäristeet tulivat pinnaltaan tympeän koviksi paahtuneina..ei ole aitoa grillimakkaran tuntua.
Ja perunoihin tulee se kuminen/nahkamainen pinta. Vedessä keitetty on yivoimainen.
Lihapullien kypsentämiseen sopii.
Jos yrität tehdä keitettyjä perunoita airfryerissä, olet kyllä ymmärtänyt laitteen idean ihan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ison uunin käyttö jäänyt tosi vähäiselle kun ostin uunimallisen fryerin.
Kanat, kananmunat, wingsit, ranut, muffinsit, lämpimät leivät...
Sehän on muuten aika hyvä ja kakkukin tulee nätisti. Mutta on se toisaalta kakka. Hitonmoinen tiskaus, monta osaa joka kerta pestäväksi. Kattokaapa sen sisälle yläosiin kun vetää kaiken kananrasvan sinne. Jäänee jokaiselta tiskaamatta. Ennenpitkää ruokamyrkytys...?
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä mitään ruokia voi tehdä paitsi oikeasti kunnolla näppärästi ja niin että tulisi hyvää, ehkä lämmittää ranskalaiset ja makkaranpalaset. On lämmitykseen ja puolivalmistepullien paistoon oikein mainio. Grillimakkara tulee hyvää myös.
Minä teen airfryerilla joka aamu kaurapuuroa. Sillä saa oikein hyvän uunipuuron.
Muutenkin käytetään airfryeria aina kun vain mahdollista. Siinä voi tehdä kaikkea mitä uunissakin voi tehdä. Se on vaan nppärämpi ja nopeampi käyttää.
Uuni lämmitetään vain jos ruoka ei mahdu airfryeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanat, kananmunat, wingsit, ranut, muffinsit, lämpimät leivät...Sehän on muuten aika hyvä ja kakkukin tulee nätisti. Mutta on se toisaalta kakka. Hitonmoinen tiskaus, monta osaa joka kerta pestäväksi. Kattokaapa sen sisälle yläosiin kun vetää kaiken kananrasvan sinne. Jäänee jokaiselta tiskaamatta. Ennenpitkää ruokamyrkytys...?
Ruokamyrkytys on mahdoton, ei mikään pöpö elä uunilämpötilassa. Mä nakkaan ne osat tiskikoneeseen.
Me tehdään esim. ranskalaisia ja vastaavia tai pakastepizzaa. Hyvä puoli on että paistuvat nopeammin ja eivät ole niin rasvaisia. Että ehkä hieman turha, mies halusi välttämättä tuon vaikkei ikinä edes tee ruokaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanat, kananmunat, wingsit, ranut, muffinsit, lämpimät leivät...Sehän on muuten aika hyvä ja kakkukin tulee nätisti. Mutta on se toisaalta kakka. Hitonmoinen tiskaus, monta osaa joka kerta pestäväksi. Kattokaapa sen sisälle yläosiin kun vetää kaiken kananrasvan sinne. Jäänee jokaiselta tiskaamatta. Ennenpitkää ruokamyrkytys...?
Mitä osia siinä pitää pestä?
En minä ole mitään pessyt. Peltejä olen pari kertaa pessyt tiskikoneessa. Ei niitäkään usein tarvitse pestä kun käyttää leivinpaperia.
Yläosassa näyttää olevan lämpövastus ja puhallin. Eivät ne mitään rasvaa ole itseensä vetäneet.
Ranskalaisia ja jotain kanankoipia ihmiset yleensä sillä tekee.
Harvoin kuulee jonkun tekevän oikeaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Määrittele se oikea ruoka. Ja kerro, mikä taho sinut on valinnut päättämään sen, mikä se oikea ruoka on.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä suurin kusetus koskaan, jokaisella löytyy uuni missä on kiertoilma ja se on ihan sama asia ja sähköäkään ei mene enempää jopa vähemmän
Meillä on kiertoilmauuni ja airfryer ja af on nopeampi. Se on kuuma välittömästi. Ranet tulee valmiiksi kymmenessä minuutissa. Jääkaappikylmät raa'at perunat lohkottuna valmiina 20 min.
Ja mitä nyt suurimpiin kusetuksiin tulee, kyllä joku Wincapita oli isompi kusetus kuin airfryer.
Meillä pieni ja valmistetaan lohkoperunoita, pakaste leipomotuotteita, siipiä ja ym. Koko perheen ruoka tehdään uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuivattelen pallejani saunan jälkeen, eipä tuolla muuta käyttöä oikein ole.
Eipä niillä muuta käyttöä ole, savolainen imppa munakoisoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele ja lue ohjeet niin laite pitää kääntää ja puhdistaa myös ylöpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kanankoipia, lohkoperunoita, muffinseja, kalapihvejä, possunkyljyksiä. Ovatko nämä oikeaa tuokaa?
Vierailija kirjoitti:
No justiinsa eilen kanapullia, 200 astetta noin kymmenen minuuttia, tein pienikokoisia.
Ja monta osaa pestäväksi, eihän ole kuin kaksi!
On minulla sellainen satisfryeri, mutta en sitä kyllä keittiössä käytä vaan makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipas lämpöiset voikkarit nopsaan airilla.
-TAKUULLA tulee MIKROLLA nopsammin!
Kaikilla ei ole mikroa, mulla ei esim ole ikinä moista maailmanlopun vehjettä ollu
Vierailija kirjoitti:
Kuivattelen pallejani saunan jälkeen, eipä tuolla muuta käyttöä oikein ole.
Pysykää persuääliöt pois keskusteluista, nämä ovat ihmisille. Mene helvettiin, kuole häkään sinne saunaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipas lämpöiset voikkarit nopsaan airilla.
-TAKUULLA tulee MIKROLLA nopsammin!
Kaikilla ei ole mikroa, mulla ei esim ole ikinä moista maailmanlopun vehjettä ollu
Mun äitini käytti samaa sanamuotoa joskus 80-luvun lopussa, kun meille tuli mikro. Ei ole maailma loppunut vieläkään.
Olen lukenut jostakin ettei kannata ostaa moista pölyttymään. Meinasin kyllä mainosten innoittamana sortua.
Ihanko tosissasi väität, että uuni veisi vähemmän sähköä kuin airfryer? Tai jossain oikein isojen satsien teossa se voi ehkä ollakin mahdollista, mutta pienien annnosten kanssa ei ihan varmasti pidä paikkaansa.