Mielipide siitä että naisella ei mene kauneudenhoitoon kuin 5e /kk?
Kommentit (62)
Minä olen aina käyttänyt vain ihan tavallista apteekin perusvoidetta, en mitään muuta. Pessyt olen kasvoni vedellä. Olen 62v farmaseutti. En siis käytä mitään meikkiäkään, en edes omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta kasvojen pesu ja koSteutus pitää saada kuntoon.
Kaikilla ei ole kuivaa ihoa, joka tarvitsee erillistä kosteutusta. Kasvot voi pestä vedellä.
Eikä iho kuivukaan, kun sitä ei alvariinsa hinkkaa kemikaaleilla. Siksihän miehilläkin pysyy iho hyvänä pelkällä tavallisella pesulla, kun eivät ole koskaan itseään sellaiselle ihon ja hiukset pilaavalle kemikaalikuormalle toteuttaneet.
Mistä tulee tämä harhaluulo, että miesten ihot olisivat jotenkin kauniita? En ole nähnyt nelikymppistä miestä, jolla olisi tasainen, kuulas ja juonteeton iho. Samanikäisiä naisia kyllä.
Miehillä on luontaisesti paksumpi iho, joten siitäkin johtuu erot.
Puhtaanapito ei ole kauneudenhoitoa, turha kemikaaliläträys naamaan taasen on. Ja jos tarkkoja ollaan, se on rumuudenhoitoa. Ja kaikki toisia ihmisiä varten, jos et tuijota peiliin koko ajan, et myöskään tiedä miltä näytät. Likainen on eri asia ruma, puhdas on eri asia kuin kaunis.
Täytyy nostaa markkinamiehille hattua, kun ovat keksineet vaikka mitä "pakollisia" myrkkyjä mitä täytyy hieroa keholle säännöllisesti että ihminen näyttäisi "luonnolliselta". Siis kun oikeasti ei tarvita kuin mietoa pesuainetta ja dödöä, jolla saa paremman tuloksen ja rahaa säästyy tonni kaupalla pitkässä juoksussa, huomattavasti pienemmästä kemikaalialtistuksesta puhumattakaan. Eli on keksitty keinotekoinen ongelma, johon on myyty kalliilla rahalla "ratkaisu". Boonuksena vielä se, että jos on naamansa rasvaamiseen totuttanut, niin on pakko jatkaa tai se kuivuu korpuksi, kun ihon luontainen rasvan tuotanto ei enää toimi.
Meikkejä ja kosteusvoiteita jos ei lasketa, menee shamppooseen hoitoaineeseen, suihkugeeliin ja käsien pesuaineeseen jo yli 10 euroa. Mutta ne on normaalia hygieniaa, ei kauneiden hoitoa. Kasvovoide, vartalovoide ja meikit kun laskee riittää 10 euroa, kun niitä ei joka kuukausi tarvitse ostaa.
Minulla ei mene paljoa rahaa kauneuden hoitoon. Shampoo ja hoitoaine kestää jotain 3kk, kun pesen hiukset pari kertaa viikossa. Hiusöljy pesun jälkeen ja puteli on riittoisa. Kestää vuoden. Kasvoille tarvittaessa nivea soft. Suihkusaippua kestää pari kuukautta. Dödö kestää pitkään. Kasvot pesen vedellä. Iho on hyvä.
Harvoin käytettäviä tuotteita minulla on lämpösuoja, muotovaahto ja - lakka. Lämpösuoja on pari vuotta vanha. Meikit olen vasta uusinut, edellisen oli kuivetuneet kun niin harvoin käytän. Rimmelin ja essencen tuotteet yhteensä oli jotain 20€ eli bb-voide, puuteri, luomiväri, kulmakynä.
Noista tulee laskettuna jotain 8€, kun laskee, että vuodessa neljä shampoo+hoitoainetta ja kuusi suihkusaippuaa ym. Nuo meitkitkin laskin mukaan. Hiukset leikkaan itse. Huulirasvaa en käytä.
Taitaa olla sitten hyvät geenit ja virheetön iho. Minulla menee rasvoihi ja kasvon puhdistukseen paljo rahaa ja silti iho on kamalassa kunnossa. Geenit ne on.
Kukin tyylillään. Itsellä menee toistasataa euroa kuukaudessa ripsiin ja kynsiin. En meikkaa yhtään näiden lisäksi.
No 5€/kk on paljon vähemmän kuin normi 1000€/kk eli tällainen on luultavasti luonnonkaunis.
E-pillerit voi vaikuttaa ihoon ja siihen, että tarvii kasvoille muutakin kuin vedellä pesun.
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit voi vaikuttaa ihoon ja siihen, että tarvii kasvoille muutakin kuin vedellä pesun.
Tai ihan vaan likainen työ joten kasvot on pakko pestä kunnon putsarilla.
Minkä lasket kauneudenhoitoon? Onko hiustenleikkuu sitä, meikit, hammaslankain, hiusvärit, kynsisakset, mikä näistä on kauneudenhoitoa?
En välitä pahemmin niistä, joilla on tarve keulia tyylillä; "minäpä olen niin mainio, kun edes käytä kosmetiikkaa! Olen niin vaatimaton ja luonnonkaunis, toisin kuin nuo muut." Toki, jos ihminen ei paina muita alas sen takia, että he ovat tehneet toisenlaisia valintoja kauneudenhoidon suhteen niin minimalistinen tyyli on ok ja käytännöllistä. Varmaan suurin osa suomalaisista menee tähän kategoriaan?
Ylentää itseään alentamalla muita. Pitää selvästi itseään parempana ja fiksumpana ihmisenä, kun ei tuhlaa rahojaan mihinkään naiselliseen hömpötykseen.
Kertoo hyvästä itsetunnosta ja siitä, ettei ole tarvetta lähteä mukaan naisten tapaan kokea, että pitäisi ehostautua miehiä varten. Ei ole myöskään lähtenyt mukaan yritysmaailman yrityksiin saada naiset tuntemaan epävarmuutta ulkonäöstään ja ostamaan kaiken maailman tuotteita.
Kerrankin on kauneudenhoitoa välttelevä ihminen perustanut oman ihan asiallisen ketjun eikä tullut kauneudenhoitoketjuihin riehumaan ja hehkuttamaan hoitamattomuuttaan. Tähän olen kehottanut ja tällaista kannatan. Iso kiitos hyvästä toiminnasta!
Pesuaineet, dödöt ja kuukautistarvikkeet eivät kuulu kauneudenhoitoon. Ne kuuluu hygieniaan. Kauneudenhoitoon kuuluu ihovoiteet, meikit, hiusvärit, kynsilakat ym
Vierailija kirjoitti:
Kuivattaen! Kunnes saaavutaan mukavaan ikään 40-50 ja alkaa muutenkin iho kuivumaan.. sitten ei enää naurata.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sitten hyvät geenit ja virheetön iho. Minulla menee rasvoihi ja kasvon puhdistukseen paljo rahaa ja silti iho on kamalassa kunnossa. Geenit ne on.
Voisiko olla kyse siitä, että käytät liikaa niitä kalliita rasvoja ja puhdistus kemikaaleja?
Ihosi on saanu kemikaaliöverit ja siksi oireilee.
T: atoopikko
Hyvinvoinnin hoitoon menee sitten jonkinverran enemmän. Ehkä 50-100 e/kk. Mutta se on vain naisia itseään varten, ei silmäniloksi miehille.