Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta shampoon käyttö. Pese pelkällä hoitoaineella vähän aikaa, niin hiukset vahvistuvat.
Voi vtu mikä neuvo. Sitten ne ainakin menee liruna päätä myöten. Älä vaan ap noudata tuota neuvoa, tai sulla ei ole kohta sitä lirulettiäkään, vain kutiseva ja haiseva ja sairas
päänahka.Niin eli oletko kokeillut? Et, mutta silti tulet pätemään asiassa josta et tiedä mitään.
Itsellä oli päänahka punainen, hiukset rasvoittuvat ja ohuet kun vähensin dramaattisesti shampoon käyttöä 15 vuotta sitten ja kyllä kannatti. Siirtymä ei ole kaikille helppoa eikä käy ihan hetkessä, ja pelkkä vähentäminen/tuotteen vaihtaminen miedompaan voi riittää. Mutta ei vahvojen sulfaattien tunkemisessa päivittäin päänahkaan ole järkeä.
Ei kannata lopettaa pesemistä ellet halua että pääsi on verinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta shampoon käyttö. Pese pelkällä hoitoaineella vähän aikaa, niin hiukset vahvistuvat.
Voi vtu mikä neuvo. Sitten ne ainakin menee liruna päätä myöten. Älä vaan ap noudata tuota neuvoa, tai sulla ei ole kohta sitä lirulettiäkään, vain kutiseva ja haiseva ja sairas
päänahka.Niin eli oletko kokeillut? Et, mutta silti tulet pätemään asiassa josta et tiedä mitään.
Itsellä oli päänahka punainen, hiukset rasvoittuvat ja ohuet kun vähensin dramaattisesti shampoon käyttöä 15 vuotta sitten ja kyllä kannatti. Siirtymä ei ole kaikille helppoa eikä käy ihan hetkessä, ja pelkkä vähentäminen/tuotteen vaihtaminen miedompaan voi riittää. Mutta ei vahvojen sulfaattien tunkemisessa päivittäin päänahkaan ole järkeä.
Mulla alkaa kutiamaan niin paljon ettei mitään järkeä
Moi, tässä toinen liurihiuksinen. Ennen pesua laitan tarvittaessa hoitoainetta latvoihin. Sitten tuplapesu. Ensin päänahkaa hieroen ja annan vaikuttaa hetken ja hyvä huuhtelu. Sitten uusi pesu vaahdottaen ja taas perusteellinen huuhtelu. Annan kuivua itsestään puolikuiviksi (puolipitkät hiukset) ja sitten suihkutan hiukan suolasuihketta tyveen pää alaspäin ja pöyhin. Näin toimii itsellä, toki jokaisella voi olla yksilöllisiä eroja.
Näin talviaikaan myssy on haastava. Minulle hiusongelmat toi pitkän koronan sairastaminen. Myös ihan hätkähdin, mikä muutos hiuksissa oli tapahtunut. Sisarellani oli sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, mulla on siis ihan sama ongelma ja oon 33-v. nainen. En ole keksinyt keinoa enkä haluaisi leikata hiuksia:( föönaus pää alaspöin auttaa vähän. Hiukseni ovat vielä nopeasti rasvoittuvat.. not nice:/
Sama
Tuuheuttavat shampoot, suihkeet ja geelit.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
Suolashampoo auttaa parhaiten liuruhiuksiin
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen liuruhius hädässä osa 1000
Liuruhiuksi.
Vierailija kirjoitti:
Palasaippualla tietenkin! t. tuuheahiuksinen M36
Kaikkein parasta semmoinen aito oliivipalasaippua jostain etelän tuppukylästä.
Kaikki kampaamotuotteet ja varsinkin SP:n tuotteet. Erityismaininta luxe oil. Iitsellä blondatut pitkät hiukset, kihara. Shampoo ja hoitoaine(älä pihistele näissä).
Ruokavalio+(vähärasv. pahin)+hormonitoiminta+lopeta alko ja rööki. Kiitä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen liuruhius hädässä osa 1000
Liuruhiuksi.
Se kirjoitetaan liuruhius ei liuruhiuksi t. äidinkielen opettaja
Mun hiusten volyymi kaksinkertaistui, siis vähintään, kun lopetin hoitoaineen käytön kokonaan. Eli hyvä shampoo, esim Natura Siberican (löytyy ainakin Stokkalta ja Ruohonjuuresta) vaahdota ja huuhtele kahteen kertaan, kuivaa pyyhkeeseen ja anna kuivua. A vot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttanut shampoon vaihto, mutta Priorini toimi: https://tinyurl.com/yc5dphej
Tuli jo parin viikon jälkeen paljon tuuheampi tukka ja nyt voisi sanoa, että hiukset jopa rehottaa.
Söin pari vuotta sitten pari purkkia Priorinia, koska hiukseni alkoi oheta kunolla.
Tuli hiuksista perheen ja työkavereiden mukaan paksummat tuon kuurin seurauksena. Muista tuotteista ei ole kokemusta.
Tämä on auttanut mulla, kampaaja suositteli:
https://www.hyvinvoinnin.fi/products/attitude-super-leaves-tuuheuttava-…
Iso pullo, kestää pitkään.
Pesen hiukset 100% oliiviöljysaippualla joka päivä. Enkä muuten käytä hoitoaineita.
Levitän joka päivä öljyä kuiviin hiuksiin, annan sen vaikuttaa 5-10h
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset 100% oliiviöljysaippualla joka päivä. Enkä muuten käytä hoitoaineita.
Minäkin kokeilin kerran Lidlin oliiviöljysaippuaa. On hyvää. En myöskään käytä hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset ovat ohentuneet, niin ei siihen mikään shampoo auta. Aika ankeathan ne pitkät ja ohuet hiukset ovat, ja kannattaa kokeilla lyhyempää mallia ja permanenttikin tuuheuttaa. Valitettavasti nykyään kampaajat eivät oikein osaa permanenttia tehdä.
Eikö se permanentti vaurioita hiuksia? Ja uloskasvuvaihe on ihan kamala.
Ei vaurioita, kun käyttää sopivaa hoitoainetta, ja kun se permanentti on oikein ja hyvin tehty. Tietenkin permanentin pohjalla on hyvä olla terveet hiukset.
Uloskasvuvaihe kamala? Sehän on juuri parasta siinä, varsinkin pitkissä hiuksissa.
Lopettakaa provoilu!
Provoilu?! Se kiharahan tavallaan "kevenee" ja jos haluaa laitteilla kihartaa tai muuten laittaa hiuksia, niin tulee helposti pysyvä kampaus.
Vierailija kirjoitti:
Mun hiusten volyymi kaksinkertaistui, siis vähintään, kun lopetin hoitoaineen käytön kokonaan. Eli hyvä shampoo, esim Natura Siberican (löytyy ainakin Stokkalta ja Ruohonjuuresta) vaahdota ja huuhtele kahteen kertaan, kuivaa pyyhkeeseen ja anna kuivua. A vot.
Ei löydy venäläistä Natura Sibericaa suomalaisista kaupoista.
Niin eli oletko kokeillut? Et, mutta silti tulet pätemään asiassa josta et tiedä mitään.