Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hiusten volyymi kaksinkertaistui, siis vähintään, kun lopetin hoitoaineen käytön kokonaan. Eli hyvä shampoo, esim Natura Siberican (löytyy ainakin Stokkalta ja Ruohonjuuresta) vaahdota ja huuhtele kahteen kertaan, kuivaa pyyhkeeseen ja anna kuivua. A vot.
Ei löydy venäläistä Natura Sibericaa suomalaisista kaupoista.
Mikä tahansa shampoo tekee saman, kun se vaan sopii itselle. Parhaita shampoita ovat ne, joissa tuoteluettelo on mahdollisimman lyhyt. Tuollaiset natura sibericat voivat olla hyvin allergisoiva, ihan järkyttävä tuoteluettelo.
Noissa kaiken maailman "luonnonmukaisissa" shampoissa ym. myydään mielikuvia ja uskomuksia vaikutusalttiille mielelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta shampoon käyttö. Pese pelkällä hoitoaineella vähän aikaa, niin hiukset vahvistuvat.
Voi vtu mikä neuvo. Sitten ne ainakin menee liruna päätä myöten. Älä vaan ap noudata tuota neuvoa, tai sulla ei ole kohta sitä lirulettiäkään, vain kutiseva ja haiseva ja sairas
päänahka.Niin eli oletko kokeillut? Et, mutta silti tulet pätemään asiassa josta et tiedä mitään.
Itsellä oli päänahka punainen, hiukset rasvoittuvat ja ohuet kun vähensin dramaattisesti shampoon käyttöä 15 vuotta sitten ja kyllä kannatti. Siirtymä ei ole kaikille helppoa eikä käy ihan hetkessä, ja pelkkä vähentäminen/tuotteen vaihtaminen miedompaan voi riittää. Mutta ei vahvojen sulfaattien tunkemisessa päivittäin päänahkaan ole järkeä.
Mulla alkaa kutiamaan niin paljon ettei mitään järkeä
Se ei tarkoita, että ei voisi toimia miljardilla muulla. Itsellänikin on taliköhnää jonkin verran ja hiuspohja täytyy pitää kunnossa ja puhtaana mikä EI tarkoita joka päivä hinkkaamista lauryylisulfaateilla.
Vierailija kirjoitti:
Noissa kaiken maailman "luonnonmukaisissa" shampoissa ym. myydään mielikuvia ja uskomuksia vaikutusalttiille mielelle.
Varmaan jos ei tajua INCI-listoista mitään.
Kannattaa kokeilla Paul Mitchell Awapuhi-shampoota. Se on todella riittoisaa, vaahtoaa hyvin ja tuuheuttaa samalla kun kosteuttaa hiusta ja hoitaa päänahkaa.
Minä olen kärsinyt lapsesta asti ohuista hiuksista ja niitä on ollut tosi vähän koska tippuivat päästä joskus oli kausia kun koko talo oli aivan täynnä mun hiuksia ihan kaikkialla ja minulla on prorias myös tulee kausia kun on koko päänahka alueella. Minä olen nyt lopettanut kokonaan shampoo käyttö, pesen hiukset puoli litraa lämmin vettä sinne yksi lusikka ruokasooda ja saman verran omenaetikka jätät sen päässä pari minuuttia ja peset pois. Tälläkin hetkellä neljäs päivä menossa ilman pään pesua ja edelleen hiukset tuuheat eikä pää rasvottu ollenkaan. Mutta se mikä toimii yhdelle ei aina toimi toiselle, voi ainakin kokeilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos ei tajua INCI-listoista mitään.
Tajuan yhtä paljon kuin sinäkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla Paul Mitchell Awapuhi-shampoota. Se on todella riittoisaa, vaahtoaa hyvin ja tuuheuttaa samalla kun kosteuttaa hiusta ja hoitaa päänahkaa.
Tuossakin shampoossa näyttää olevan yksi aine, joka voi olla jopa myrkyllinen ihmiselle ja toinen aine, joka hyvin allergisoiva. Ei voi herkälle iholle suositella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta shampoon käyttö. Pese pelkällä hoitoaineella vähän aikaa, niin hiukset vahvistuvat.
Voi vtu mikä neuvo. Sitten ne ainakin menee liruna päätä myöten. Älä vaan ap noudata tuota neuvoa, tai sulla ei ole kohta sitä lirulettiäkään, vain kutiseva ja haiseva ja sairas
päänahka.Niin eli oletko kokeillut? Et, mutta silti tulet pätemään asiassa josta et tiedä mitään.
Itsellä oli päänahka punainen, hiukset rasvoittuvat ja ohuet kun vähensin dramaattisesti shampoon käyttöä 15 vuotta sitten ja kyllä kannatti. Siirtymä ei ole kaikille helppoa eikä käy ihan hetkessä, ja pelkkä vähentäminen/tuotteen vaihtaminen miedompaan voi riittää. Mutta ei vahvojen sulfaattien tunkemisessa päivittäin päänahkaan ole järkeä.
Mulla alkaa kutiamaan niin paljon ettei mitään järkeä
Se ei tarkoita, että ei voisi toimia miljardilla muulla. Itsellänikin on taliköhnää jonkin verran ja hiuspohja täytyy pitää kunnossa ja puhtaana mikä EI tarkoita joka päivä hinkkaamista lauryylisulfaateilla.
Älä hinkkaa kovin voimakkaasti. Shampoohan vain käväisee päässä, ei se imeydy.
Ei noin nuorella pitäisi hiukset ohentua itsestään. Kärsitkö raudan tai muun hivenaineen tai vitamiinin puutoksesta? Hormonaalisia syitä?
Vähennä hiusten shampoopesua. Pese useammin pelkällä vedellä (kun päänahan hieroo samalla niin puhdistuu yllättävän hyvin ilman shampoota).
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
kiitos kovasti avusta!
Teepuuöljyshampoota ensin pari kk, sen jälkeen jotain mietoa tavallista esim Linnaa. Teepuuöljy tappaa demotex punkit, joita on kaikilla vanhemmilla ihmisillä päässä. Vastustuskyky kuntoon myös, hivenainekuuri ja vitamiineja.
No ihmisiä on joka lähtöön toinen tuhlaa rahansa lastenvaatteisiin ja joku sitten johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Liuruhiuksiin auttaa parhaiten suolashampoo
Niin auttaa. Mulla tuli heti paljon tuuheemmat.
Ootko tarkistuttanut rauta-arvosi? Anemia tiputtaa hiukset ja vaikuttaa myös ihoon.
Hyvä päänahan shampoo ja hoitoaineet on System-4-tuotteet, saa kampaamoista.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Jos lopetan hiuksien pesun niin päänahka kuivuu jo alle viikossa siihen kuntoon että se on raapimisesta verillä.
Se on silloin jonkun muun ketjun aihe. Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella liuruhiuksi ongelmasta vrt. otsikko.