Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html
Korjaan vähän tätä:
"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.
Menikö tunteisiin, taitaa tatuointiväri vaikuttaa hermoihin??
Ei, kun oikeestaan siis päinvastoin. Tai siis ihmettelen, kun täällä on niin paljon ihmisiä joilla on vahvoja mielipiteitä, mutta livenä en semmosiin oo törmännyt. Ehkä se on helppo olla täällä netissä sitten suora ja rohkea, mutta kasvokkain ei. Enemmän mä siis hermostuisin siitä, jos joskus joku päin naamaa sanoisi jotain mun kuvista. Mutta kuten sanoin, niin en oo vielä semmoseen törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.
No jos ajat trukkia varastolla tai teet vain etätöitä niin ei kai niissä kysellä mitään
En mä oo varastolla, lue toi mun teksti uudelleen. Etätöissä oon ollut enemmän koronan jälkeen, mutta ennen sitä ihan tavallisesti toimistolla. Mutta ehkä se on tää luovempi ala sitten, että ei ketään kiinnosta?
Ei liity välttämättä edes siihen, että olet luovemmalla alalla. Itse olen töissä ihan perinteisessä tilitoimistossa, eikä ketään ole kiinnostanut minun tai muiden työntekijöiden tatuoinnit. Tautoinnit ovat olleet viimeiset 20 vuotta niin yleisiä, ettei niillä ole enää sellaista shokkiarvoa, mitä palstalla väitetään.
Tämä on taas yksi niistä monista asioista, missä palstatotuus on kaukana todellisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä absurdi keskustelu tämä nyt olisi? Tämä on joko tai -keskustelu. Miksi kilahtaa, jos jotkut esittävät eriäviä mielipiteitään jostain asiasta? Vai saako tämä sinut epävarmaksi itsesi suhteen tatskoinesi? "Enkö mä oikeasti näytäkään hyvältä? Olenkohan mä laumasieluinen ja virran mukana menevä, mihin mun yksilöllisyys katosi? Sulaudunko vaan tuohon sotkuiseen massaan"?
Ja jos itse olisin esim. rekrytoija, olisi tatuoitu henkilö ihan samalla viivalla töhryttömien kanssa, jos tarvittavat edellytykset täyttyisivät. Riippuu tietenkin mitä paikkaa haetaan. Asiakkaat päättää esim. kaupallisella alalla. Ei suttua voi infopisteeseen laittaa. Palautetta alkaa tulemaan.
Jokainen saa olla omaa mieltään, turhaa puhua mistään tuomitsemisesta. -Mummo
Siksi tämä on absurdia, että tässä keskustelussa tuntuu olevan hirveästi ihmisiä joille tatuoinnit on ihan kauhea asia. Mutta IRL en oo moiseen törmännyt. Totta kai netissä ihmiset trollaa ja vetää ihan äärilleen sanomisensa, mutta silti. Luulisin että edes joskus olisin törmännyt tyyppiin, joka on tuomitseva ja tuo sen esillekin. Mutta en ole. Ihmiset on siis nössöjä, netissä huudellaan, mutta livenä ei sitten uskalleta sanoa?
Ei se ole nössöyttä vaan sosiaalinen standardi. Tapoihin kuuluu, ettei ventovieraille sanota päin näköä, että oletpas kauheannäköinen. Netissä voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun oikeestaan siis päinvastoin. Tai siis ihmettelen, kun täällä on niin paljon ihmisiä joilla on vahvoja mielipiteitä, mutta livenä en semmosiin oo törmännyt. Ehkä se on helppo olla täällä netissä sitten suora ja rohkea, mutta kasvokkain ei. Enemmän mä siis hermostuisin siitä, jos joskus joku päin naamaa sanoisi jotain mun kuvista. Mutta kuten sanoin, niin en oo vielä semmoseen törmännyt.
Jos tatuoitu olemuksesi on sen näköinen, ettei kukaan uskalla sanoa mitään naamatusten?
Oletko siis onnistunut vaiko etkö, tatuoinneissasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tatuoidut eivät ole noin lähtökohtaisestikaan mitään ruusuja.
Oikeasti kauniilla harvemmin on töherryksiä ihossaan.
Vielä sonnikoru nenään niin siinä onkin varmat merkit miehille pysyä kaukana kyseisestä naisesta.
On se vaan aina yhtä jännä juttu että toiset ei yritä ulkonäöllään juuri sinua miellyttää.
Et ole sen naisen kohderyhmää. Aivan kuten jotkut lippiksiä ja huppareita käyttävät miehet ei ole minun kohderyhmää.Miksi naisella pitää olla joku kohderyhmä? Ei minulla ainakaan ole kohderyhmää ketä yritän miellyttää.
Ja yrität miellyttää kaikkia? Vai puetko päällesi sen ruman hupparin vaikka minä en siitä pidä ja olet välittämättä asiasta?
Joskus saatan pukea hupparin, yleensä en. Omasta mielestäni rumaa hupparia en pue. Mutta en minä ainakaan ketään yritä sillä vaatteella miellyttää eikä mulla ole kohderyhmää. Mutta olenkin mies.
Minulle se huppari on merkki pysyä kaukana sinusta. Se huppari on lasten vaate.
Eihän teidän tatuoitujen pitänyt olla ahdasmielisiä?
Olen aina ihmetellyt mista kumpuaa viha esim. juuri tatuointeja kohtaan. Mulle on aivan sama onko jollain tatuointeja tai ei, ei kertakaikkiaan vaikuta mun maailmaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa nyt vaan on velliperseitä.
Tiede ei valehtele:
Tattoos and piercings are more common among those who experienced childhood abuse and neglect
https://www.psypost.org/2022/07/tattoos-and-piercings-are-more-common-a…
Have a tattoo? Odds are you're more impulsive and short-sighted, says study
https://www.cbc.ca/news/canada/kitchener-waterloo/wilfrid-laurier-tatto…
Alcohol, marijuana, antidepressants, and sedatives were significant correlates of having tattoos
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitävittuusanotte mut mun keho on ihana ja taskoja löytyy.
Pirjo 27, lähihoitaja Kemi, 97 kg 140 cm. Lesbo.
Ei ole, olet sairaalloisen lihava.
Kuvottava läskikuutio.
Kirjava ja muutenkin sekopää läskilesbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tatuoitu olemuksesi on sen näköinen, ettei kukaan uskalla sanoa mitään naamatusten?
Oletko siis onnistunut vaiko etkö, tatuoinneissasi
En tiiä, mun kuvat nyt ei tosin hirveesti näy normisti, kun ne jää vaatteiden alle. Kesällä jos on toppi ja shortsit niin sitten ne näkyy ja totta kai uikkarit päällä ollessa. Mä olen tätä nykyä semmonen tavallinen vähän hipisti pukeutuva keski-ikäinen täti, niin ehkä mä en oo niin uhkaava, että kukaan tulis mitään sanomaan? Tosin ei mulle oo sillon nuorempanakaan kukaan mitään sanonut.
Naisilla mennyt päähän tuo tatuointibuumi. Näkee sellaisia tatskoja ettei oo ihan loppuun asti mietittyä. Jokaiseen sormeen otetty joku pikku töherrys, kämmenselkään hämähäkinseitti ja rintakehään pääkallo.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt mista kumpuaa viha esim. juuri tatuointeja kohtaan. Mulle on aivan sama onko jollain tatuointeja tai ei, ei kertakaikkiaan vaikuta mun maailmaan ollenkaan.
Mutta huppari aikuisella vetää kupin nurin?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset on jutun mukaan suurin asiakasryhmä. Myös kehopositiivisuus mainittu.
Reisissä on pintaa mihin piirtää! Näyttää toki isoilta mustelmilta ja kerran luulin, että naisparka kaatunut pyörällä.
Kasvotatuoinnit myös lisääntyneet. Ohimolle tai silmäkulman viereen joku teksti tai kukkaköynnös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tatuoidut eivät ole noin lähtökohtaisestikaan mitään ruusuja.
Oikeasti kauniilla harvemmin on töherryksiä ihossaan.
Vielä sonnikoru nenään niin siinä onkin varmat merkit miehille pysyä kaukana kyseisestä naisesta.
On se vaan aina yhtä jännä juttu että toiset ei yritä ulkonäöllään juuri sinua miellyttää.
Et ole sen naisen kohderyhmää. Aivan kuten jotkut lippiksiä ja huppareita käyttävät miehet ei ole minun kohderyhmää.Miksi naisella pitää olla joku kohderyhmä? Ei minulla ainakaan ole kohderyhmää ketä yritän miellyttää.
Ja yrität miellyttää kaikkia? Vai puetko päällesi sen ruman hupparin vaikka minä en siitä pidä ja olet välittämättä asiasta?
Joskus saatan pukea hupparin, yleensä en. Omasta mielestäni rumaa hupparia en pue. Mutta en minä ainakaan ketään yritä sillä vaatteella miellyttää eikä mulla ole kohderyhmää. Mutta olenkin mies.
Minulle se huppari on merkki pysyä kaukana sinusta. Se huppari on lasten vaate.
Eihän teidän tatuoitujen pitänyt olla ahdasmielisiä?
Onko ahdasmielisiltä todeta se että huppari kertoo alemmasta sosiaaliluokasta ja on merkki pysyä miehestä kaukana? Ei kukaan lapsekkaan juntin kanssa halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän niissä tatuoinneissa niin ärsyttää? Itsekään en koskaan ottaisi itselleni, mutta muut saavat kyllä rauhassa värittää ihoaan niin paljon kuin sielu sietää.
Taitaa olla heikkolahjaisen lätinää tämäkin aloitus.
Tahallaan luotu rumuus ärsyttää jonkin verran. Aivan samalla tavalla kuin vaikka naapurin sotkuinen piha. Onneksi nuo tatuoidut sentään häipyvät yleensä nopeasti näköpiiristä ja asian voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta huppari aikuisella vetää kupin nurin?
Onko täällä jengillä mennyt kuppi nurin tuntemattomien tatuoinneista? :D
Kautta aikojen on ollut paskaakin taidetta.
Oletko tosissasi? Sun kaltaiset juntit joutaakin vaihtaa kassaa.