Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html

Korjaan vähän tätä:

"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."

Kommentit (523)

Vierailija
61/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tatuoidut eivät ole noin lähtökohtaisestikaan mitään ruusuja.

Oikeasti kauniilla harvemmin on töherryksiä ihossaan.

Vielä sonnikoru nenään niin siinä onkin varmat merkit miehille pysyä kaukana kyseisestä naisesta. 

On se vaan aina yhtä jännä juttu että toiset ei yritä ulkonäöllään juuri sinua miellyttää.

Et ole sen naisen kohderyhmää. Aivan kuten jotkut lippiksiä ja huppareita käyttävät miehet ei ole minun kohderyhmää.

Miksi naisella pitää olla joku kohderyhmä? Ei minulla ainakaan ole kohderyhmää ketä yritän miellyttää. 

Ja yrität miellyttää kaikkia? Vai puetko päällesi sen ruman hupparin vaikka minä en siitä pidä ja olet välittämättä asiasta?

Joskus saatan pukea hupparin, yleensä en. Omasta mielestäni rumaa hupparia en pue. Mutta en minä ainakaan ketään yritä sillä vaatteella miellyttää eikä mulla ole kohderyhmää. Mutta olenkin mies.

Minulle se huppari on merkki pysyä kaukana sinusta. Se huppari on lasten vaate.

Vierailija
62/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt enää puuttuu se, että tutkimukset osoittavat(kin) että tatuointivärit aiheuttavat syöpää tms

Ei tarvitse olla lääketieteen tohtori ymmärtääkseen, ettei ole terveellistä ruiskuttaa epämääräisiä kemikaaleja ihonsa alle ja imusolmukkeisiin kertymään.

Ihan maalaisjärki riittää tämän ymmärtämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä sonnikoru nenään niin siinä onkin varmat merkit miehille pysyä kaukana kyseisestä naisesta. 

On se vaan aina yhtä jännä juttu että toiset ei yritä ulkonäöllään juuri sinua miellyttää.

Et ole sen naisen kohderyhmää. Aivan kuten jotkut lippiksiä ja huppareita käyttävät miehet ei ole minun kohderyhmää.

Miksi naisella pitää olla joku kohderyhmä? Ei minulla ainakaan ole kohderyhmää ketä yritän miellyttää. 

Ja yrität miellyttää kaikkia? Vai puetko päällesi sen ruman hupparin vaikka minä en siitä pidä ja olet välittämättä asiasta?

Huppari on sosiaalisen alaluokan vaatetusta samoin kuin tatuoinnit ovat merkki sosiaaliseen alaluokkaan kuulumisesta.

Vierailija
64/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä muuten aina kauhistellaan enemmnä naisten tekemisiä. Sata vuotta sitten oli vanhukset kauhuissaan, kun tytöt leikkasi polkkatukan. Nyt sitten kauhea itku ja huuto, kun nuoret naiset ottaa tatuointeja.

Tai sitten susta vaan tuntuu siltä. Oletko harkinnut terapiaa noihin harhoihisi ja oman itsesi tärkeyden kuvitelmiisi?

Mä en ole enää nuori nainen (olen jo 45-vuotias), niin voin sanoa, että kyllä, nuoria naisia suomitaan ja tuomitaan huomattavasti enemmän kuin muita ihmisryhmiä. Kannattaa kiinnittää huomiota asiaan ihan objektiivisesti.

Vierailija
65/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisitko mieheen, jonka otsassa lukee "NACCI"?

Vierailija
66/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.

Vierailija
67/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari on sosiaalisen alaluokan vaatetusta samoin kuin tatuoinnit ovat merkki sosiaaliseen alaluokkaan kuulumisesta.

Hupparin voi riisua. Tatuoinneista ei niin vaan pääse eroon.

Vierailija
68/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se muilta pois jos joku tatuoi itseään? Antakaa ihmisten tehdä mitä haluaa. En ottaisi ite tatskaa mutta ei ne muilla häiritse. Ihme nipottajia.

Täällä saa esittää mielipiteitään yleisesti ottaen. Ei tässä nyt kukaan ole kai naapuriaan tai pomoaan haukkunut. Ja jokainen tehköön kuten tykkää. Silti voi olla mielipide asiasta. Mitä se taas on sinulta pois, jos asiasta keskustellaan ihan samoin kuin muistakin trendeistä. Sen verran mittava ilmiö kuitenkin.

Ja ei, ei ikinä noita leimoja. Miehellä yksi, mutta on merenkulkija, eli sopii hänelle. Eikä ole näkyvillä, joten ei ole missään esittelytarkoituksessa, kuten useimmilla.

Säälittävän näköistä, kun nuorilla ja kauniilla naisilla kammottavat töhryt ihollaan. Ruma kirjava "hiha" ylös ja kuvaamaan someen. Yökötys. Pahinta kun jo naamaankin otetaan.

Vierailija
69/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi on rumempi: kaulatatuointi vai huulitäytteet.

Vierailija
70/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.

No jos ajat trukkia varastolla tai teet vain etätöitä niin ei kai niissä kysellä mitään

Vierailija
71/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet.

Mistäs sinä sen tiedät?

Vierailija
72/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä absurdi keskustelu tämä nyt olisi? Tämä on joko tai -keskustelu. Miksi kilahtaa, jos jotkut esittävät eriäviä mielipiteitään jostain asiasta? Vai saako tämä sinut epävarmaksi itsesi suhteen tatskoinesi? "Enkö mä oikeasti näytäkään hyvältä? Olenkohan mä laumasieluinen ja virran mukana menevä, mihin mun yksilöllisyys katosi? Sulaudunko vaan tuohon sotkuiseen massaan"? 

Ja jos itse olisin esim. rekrytoija, olisi tatuoitu henkilö ihan samalla viivalla töhryttömien kanssa, jos tarvittavat edellytykset täyttyisivät. Riippuu tietenkin mitä paikkaa haetaan. Asiakkaat päättää esim. kaupallisella alalla. Ei suttua voi infopisteeseen laittaa. Palautetta alkaa tulemaan.

Jokainen saa olla omaa mieltään, turhaa puhua mistään tuomitsemisesta. -Mummo

Vierailija
73/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi on pysyvä muistutus omasta tyhmyydestä

Vierailija
74/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet internetissä?

Vierailija
75/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa vaihdan aina kassaa jos huomaan töhryjä myyjän käsissä. En halua hänen koskevan ja likaavan ostoksiani.

Vierailija
76/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ajat trukkia varastolla tai teet vain etätöitä niin ei kai niissä kysellä mitään

En mä oo varastolla, lue toi mun teksti uudelleen. Etätöissä oon ollut enemmän koronan jälkeen, mutta ennen sitä ihan tavallisesti toimistolla. Mutta ehkä se on tää luovempi ala sitten, että ei ketään kiinnosta?

Vierailija
77/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointia ihannoivat tyypit syyllistyvät usein tällaiseen päättelyvirheeseen:

(1) Tiedän yhden lääkärin/juristin/opettajan/asiakaspalvelijan, jolla on tatuointi.

(2) Siis tatuointi ei ole ongelma.

Eriskummallisia ja poikkeuksellisia yksilöitä löytyy aina. Parin havainnon perusteella ei kuitenkaan voi päätellä yleisiä periaatteita. Siitä, että tietää yhden tatuoidun hovimestarin, ei kuitenkaan seuraa, että hovimestaroin pitäisi tai kannattaisi ottaa tatuointi. Suuressa kuvassa kuitenkin on niin, että asiakas valitsee mieluummin tatuoimattoman lääkärin tai kokin kuin tatuoidun.

Vierailija
78/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö tunteisiin, taitaa tatuointiväri vaikuttaa hermoihin??

Vierailija
79/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä absurdi keskustelu tämä nyt olisi? Tämä on joko tai -keskustelu. Miksi kilahtaa, jos jotkut esittävät eriäviä mielipiteitään jostain asiasta? Vai saako tämä sinut epävarmaksi itsesi suhteen tatskoinesi? "Enkö mä oikeasti näytäkään hyvältä? Olenkohan mä laumasieluinen ja virran mukana menevä, mihin mun yksilöllisyys katosi? Sulaudunko vaan tuohon sotkuiseen massaan"? 

Ja jos itse olisin esim. rekrytoija, olisi tatuoitu henkilö ihan samalla viivalla töhryttömien kanssa, jos tarvittavat edellytykset täyttyisivät. Riippuu tietenkin mitä paikkaa haetaan. Asiakkaat päättää esim. kaupallisella alalla. Ei suttua voi infopisteeseen laittaa. Palautetta alkaa tulemaan.

Jokainen saa olla omaa mieltään, turhaa puhua mistään tuomitsemisesta. -Mummo

Siksi tämä on absurdia, että tässä keskustelussa tuntuu olevan hirveästi ihmisiä joille tatuoinnit on ihan kauhea asia. Mutta IRL en oo moiseen törmännyt. Totta kai netissä ihmiset trollaa ja vetää ihan äärilleen sanomisensa, mutta silti. Luulisin että edes joskus olisin törmännyt tyyppiin, joka on tuomitseva ja tuo sen esillekin. Mutta en ole. Ihmiset on siis nössöjä, netissä huudellaan, mutta livenä ei sitten uskalleta sanoa?

Vierailija
80/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä muuten aina kauhistellaan enemmnä naisten tekemisiä. Sata vuotta sitten oli vanhukset kauhuissaan, kun tytöt leikkasi polkkatukan. Nyt sitten kauhea itku ja huuto, kun nuoret naiset ottaa tatuointeja.

Tai sitten susta vaan tuntuu siltä. Oletko harkinnut terapiaa noihin harhoihisi ja oman itsesi tärkeyden kuvitelmiisi?

Mä en ole enää nuori nainen (olen jo 45-vuotias), niin voin sanoa, että kyllä, nuoria naisia suomitaan ja tuomitaan huomattavasti enemmän kuin muita ihmisryhmiä. Kannattaa kiinnittää huomiota asiaan ihan objektiivisesti.

Kaikki huomaavat tietenkin helpommin sen itseensä kohdistuvan kritiikin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä