Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin: Tatuoinnit ovat taidetta. Sen lisäksi ne ovat tapa tuoda esille omaa arvomaailmaa

Vierailija
02.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009081665.html

Korjaan vähän tätä:

"Tatuoinnit ovat rumia töhryjä, jotka ovat heikkoitsetuntoisen tapa tuoda itseään epätoivoisesti esille."

Kommentit (523)

Vierailija
241/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Where is mill, there is road"

Hieno tanska Martinalla!

Mun  mielestä tässä on ihan viisaita sanoja, koska myllylle useimmiten menee tie!

Minä niin ihailen Martinan viisaita toimia

Samoin, hienosti on mennyt elämässään eteenpäin koko ajan. Mutta jos 20 vuoden takainen virhe tatuoinnissa jää jollekin noin pahasti ihon alle, niin mikäs siinä, jatkahan muisteloitasi...katsele samalla sen verotustietoja, aika kivat tulot, joista makselee muhkeat verot...

Totta, Steffe elättää niin omat tulot jää käyttämättä ja Stefanin veroneuvotkin toimmii

Steffe oli melkeinpä persaukinen, kun meni yhteen Martinan kanssa. Mies ajoi melkein saman tein isältään perimänsä firman konkkaan. Martina on tehnyt aina töitä. CV on aika runsas. Steffe on elättänyt erästä Blörfdashania viimeiset vuodet. Jätti elarit ja vuokrat maksamatta. Ulosotossa iso summa. Julkista tietoa kaikki. Se siitä.

Vierailija
242/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.

Mikä absurdi keskustelu tämä nyt olisi? Tämä on joko tai -keskustelu. Miksi kilahtaa, jos jotkut esittävät eriäviä mielipiteitään jostain asiasta? Vai saako tämä sinut epävarmaksi itsesi suhteen tatskoinesi? "Enkö mä oikeasti näytäkään hyvältä? Olenkohan mä laumasieluinen ja virran mukana menevä, mihin mun yksilöllisyys katosi? Sulaudunko vaan tuohon sotkuiseen massaan"? 

Ja jos itse olisin esim. rekrytoija, olisi tatuoitu henkilö ihan samalla viivalla töhryttömien kanssa, jos tarvittavat edellytykset täyttyisivät. Riippuu tietenkin mitä paikkaa haetaan. Asiakkaat päättää esim. kaupallisella alalla. Ei suttua voi infopisteeseen laittaa. Palautetta alkaa tulemaan.

Jokainen saa olla omaa mieltään, turhaa puhua mistään tuomitsemisesta. -Mummo

Miten kukaan mummo jolla oletettavasti on elämänkokemusta voi kirjoittaa jotain noin tuomitsevaa ja mautonta p*skaa :D

Olen pahoillani, mutta työelämässä asia nyt vaan edelleen on näin. Uskoisin, että esim. paremman tason ravintoloiden tarjoilijoillakaan ei saa olla leimoja. Samoin hoitolalla voivat potilaat kritisoida. Itse olen toiminut kaupallisella, ja siellä ei aspalla hyvältä näytä töhryt.

Vaikka sinä rakastat värjättyä kehoasi, se ei oikeuta rikkomaan yhteiskunnan normeja. Joitain rajoja täytyy olla. Ja juurihan sanoin, etten tuomitse ketään. Jos joku haluaa pilata ihonsa, ei se vaikeuta minun elämääni mitenkään. Pidän kaikesta huolimatta esim. työasioissa tatuoidun ihmisen mielipidettä yhtä suuressa arvossa, kuin luonnollistenkin.

Joku sanoi tuolla kuinka saa muiden verenpaineet nousemaan kuvillaan, mutta tuskinpa, sillä alkaa olla katukuvassa jo niin turruttava näky, ettei enää sykäytä mihinkään suuntaan. Lähinnä huvittaa vain.

Sun "mautonta paskaa" -asenne kertoo aika paljon sinusta...

Kaupallinen ala, eli pikkukaupan kassa kitisemässä :D

Niinkö sanoin? Ei noin pahasti tarvitse itseensä ottaa jonkun mielipiteestä :) Etkö tiedä muita kaupallisen alan työntekijöitä kuin kassat?

Ymmärtäähän sen, että kassatädin on välillä vähän koitettava päteä ja selitellä :)

Et vastannut kysymykseen, eli tais mennä sulla ihon alle muutakin kuin suttumyrkyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsevainen.

Kilttivainen, ihanainen, vihaavainen, yskittäväinen, nuhavainen, sulkeutuvainen, avomielisyysvainen, mököttäväinen, tuppisuuvainen, allergisoituvainen jne.

Vierailija
244/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisina pidetyissäkin lehdissä on isoja juttuja tatuoinneista. Toisaalta huvitti, kun eräässä lehdessä oli joskus juttu, jossa selvitettiin, minkälaiset tatuoinnit olivat sillä hetkellä muotia.

Vierailija
245/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhhh aina yhtä ilahduttavaa lukea näitä fossiloituneiden siveydensipulien mielipiteitä ja uhriutumista toisten ihosta ja tatuoinneista :D kukaan ei ota tai ole ottamatta tatskaa teidän mielipiteiden takia!

Vierailija
246/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tatuoinnit ovat vähän kuin sisutus.  Joku juttu voi tuntua jonain hetkenä upealta idealta vähän aikaa. Mutta sitten se "menee ohi". Harva kuva, merkki tai lause on niin kuolematon, että sitä haluaa kehossaan loppuikänsä kantaa. Ihmisluontoon kuuluu uteliaisuus mutta myös kyllästyminen asioihin. Läpitatuoidut ihmiset yrittävät peittää tätä sitten sillä, että otetaan lisää tatuointeja, jottei se yksi paista liikaa silmään.  Vanha tatuointi yleensä vielä alkaa haalistumaan, mikä pahentaa sen esteettistä vaikutelmaa entisestään, ja tatuoinnin poistaminen on aika kallista hommaa ja monissa tapauksissa mahdotonta.

Mutta joo. Minun puolestani jokainen voi päättää ottaako vai jättääkö ottamatta.

Vierailija
247/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Where is mill, there is road"

Hieno tanska Martinalla!

Mun  mielestä tässä on ihan viisaita sanoja, koska myllylle useimmiten menee tie!

Minä niin ihailen Martinan viisaita toimia

Samoin, hienosti on mennyt elämässään eteenpäin koko ajan. Mutta jos 20 vuoden takainen virhe tatuoinnissa jää jollekin noin pahasti ihon alle, niin mikäs siinä, jatkahan muisteloitasi...katsele samalla sen verotustietoja, aika kivat tulot, joista makselee muhkeat verot...

Totta, Steffe elättää niin omat tulot jää käyttämättä ja Stefanin veroneuvotkin toimmii

Steffe oli melkeinpä persaukinen, kun meni yhteen Martinan kanssa. Mies ajoi melkein saman tein isältään perimänsä firman konkkaan. Martina on tehnyt aina töitä. CV on aika runsas. Steffe on elättänyt erästä Blörfdashania viimeiset vuodet. Jätti elarit ja vuokrat maksamatta. Ulosotossa iso summa. Julkista tietoa kaikki. Se siitä.

Sillä on piilossa rahaa ja siitä tulee osa Martinan palkastakin, kiertävät veroja tms

Vierailija
248/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakoon jokainen tatuointeja jos haluaa, mutta on se kumma kun tatuoitujen kuullen ei saa koskaan sanoa miten onnellinen on kun ei ole itse mennyt ottamaan sellaista. Että on ihan puhdas iho. Sitä ei tatuoidut siedä kuulla.

"Puhdas iho" :D

Onko myös värjätyt hiukset likaiset?

Mutta onnittelut kuitenkin sinulle onnistuneesta peseytymistä! :)

Tässä sen just näkee. Jos sanon etten halua sotkea ihoani millään "leimoilla" niin johan joku hyökkää säksättäen kimppuun. 

Lisään vielä että en hauku tai arvostele kenenkään tatuointeja, mutta en kyllä ala vuolaasti kehumaankaan jos niitä tullaan mulle esittelemään. Saatan sanoa että tärkeintähän on että itse tykkäät, minä en tatuoinneista tykkää. Ja minusta sellainen nainen jolla on käsivarsi tatuoitu on enemmänkin miehekäs kuin naisellinen. Olkavarressa olevat tatuoinnit on pahimpia.

Vierailija
249/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan absurbi keskustelu. Mulla on tatuointeja, eikä ne ole mun työnsaantiin tai työssä etenemiseen vaikuttaneet. Mulle ei edes ikinä ole kukaan tullut sanomaan mitään mun kuvista. Mä en tiiä onko tää jotenkin alakohtaista, ite teen markkinointia ja tällä alalla on sitten ehkä jotenkin vapaampaa ihmisten ulkonäön suhteen. Mutta missä sitten on nää kaikki ihmiset, jotka suhtautuu kuviin niin tuomitsevasti? Luulisi, että joskus ois joku jo tullut vastaan, mutta on kuitenkin jo yli 20 vuotta ollut tatuointeja. Ainoa joka on mutissut jotain on mun mummo.

Mikä absurdi keskustelu tämä nyt olisi? Tämä on joko tai -keskustelu. Miksi kilahtaa, jos jotkut esittävät eriäviä mielipiteitään jostain asiasta? Vai saako tämä sinut epävarmaksi itsesi suhteen tatskoinesi? "Enkö mä oikeasti näytäkään hyvältä? Olenkohan mä laumasieluinen ja virran mukana menevä, mihin mun yksilöllisyys katosi? Sulaudunko vaan tuohon sotkuiseen massaan"? 

Ja jos itse olisin esim. rekrytoija, olisi tatuoitu henkilö ihan samalla viivalla töhryttömien kanssa, jos tarvittavat edellytykset täyttyisivät. Riippuu tietenkin mitä paikkaa haetaan. Asiakkaat päättää esim. kaupallisella alalla. Ei suttua voi infopisteeseen laittaa. Palautetta alkaa tulemaan.

Miten kukaan mummo jolla oletettavasti on elämänkokemusta voi kirjoittaa jotain noin tuomitsevaa ja mautonta p*skaa :D

Olen pahoillani, mutta työelämässä asia nyt vaan edelleen on näin. Uskoisin, että esim. paremman tason ravintoloiden tarjoilijoillakaan ei saa olla leimoja. Samoin hoitolalla voivat potilaat kritisoida. Itse olen toiminut kaupallisella, ja siellä ei aspalla hyvältä näytä töhryt.

Vaikka sinä rakastat värjättyä kehoasi, se ei oikeuta rikkomaan yhteiskunnan normeja. Joitain rajoja täytyy olla. Ja juurihan sanoin, etten tuomitse ketään. Jos joku haluaa pilata ihonsa, ei se vaikeuta minun elämääni mitenkään. Pidän kaikesta huolimatta esim. työasioissa tatuoidun ihmisen mielipidettä yhtä suuressa arvossa, kuin luonnollistenkin.

Joku sanoi tuolla kuinka saa muiden verenpaineet nousemaan kuvillaan, mutta tuskinpa, sillä alkaa olla katukuvassa jo niin turruttava näky, ettei enää sykäytä mihinkään suuntaan. Lähinnä huvittaa vain.

Niinkö sanoin? Ei noin pahasti tarvitse itseensä ottaa jonkun mielipiteestä :) Etkö tiedä muita kaupallisen alan työntekijöitä kuin kassat?

Ei tällä palstalla kannata noin vaikeita kysyä. Nämä tatuoidut eivät selvästikään arvosta kaupan kassoja kovin korkealle, vaan aistin jopa halveksivaa asennetta. Sellaista parempaa avomielisyyttä. 

Niin, ja mainitsin olevani kaupallisella alalla, en siis kaupan kassahenkilö. Eli äly hoi älä jätä, sanoisinko. En tarkoita sinua ;D

Vierailija
250/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-kulttuuri, wt-taide. Sitä se tarkalleen ottaen on.

Sivistynyt ihminen ei hommaa iholleen töhryä, jota ei saa pois. Siinä on eräs sivistyneen ja tasokkaan ihmisen tuntomerkki.

Vierailija
251/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ikinä kirjoitti:

Nykyään on tatuointaja melkein jokaisella, varsinkin kesällä ne huomaa,

Tietenkin on jokaisen oma asia  jos laittaa näitä piirroksia roppansa täyteen tai

vähemmän. Minä ihmettelen tätä muotia, edessäni uimahallissa nuori äiti

pyllisteli lapsia pestessään ja kankut oli täynnä peräviivaa myöten mustaa linnunsiipeä?

Siinä ihan edessäni oli, kyllä vähän ihmetytti ja muut ihmiset tölläsi tätä naista.

Ei mitään järkeenkäypää siinä kuviosssa. Mulla ei ole yhtään tatuointia enkä edes ottaisikaan.

Jos joku on sanonut sille että on kuin petolinnun p*rse, ja sai siitä idean?

Vierailija
252/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäähän sen, että kassatädin on välillä vähän koitettava päteä ja selitellä :)

Et vastannut kysymykseen, eli tais mennä sulla ihon alle muutakin kuin suttumyrkyt.

Eikö sun pitäis mennä palvelemaan niitä toisia mummoja jo

Hopi hopi

Eri

Vierailija
253/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minä sulle läpeensä tatuoidun näytän, sanoo Rivo-Riitta Fingerporissa.

Vierailija
254/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap kuulostaa aika heikkoitsetuntoiselta kun ei kestä edes sitä että muut tykkäävät eri asioista kuin hän.

Vierailija
255/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä mielenkiintoista tulla katsomaan tatuointiaiheisia ketjuja täältä, koska sama kaava toistuu; tatuoimattomat selittämässä tatuoinneista. Samaa tietysti tapahtuu myös muissa ketjuissa, joissa on "sopimaton" aihe; vapaaehtoisesti lapsettomat = perheelliset selittämässä lapsista. Ikisinkut = Parisuhteessa olevat selittämässä parisuhteista ja ruotimassa sinkkuutta. Painonsa kanssa kamppailevat ja lihavat = lihavia inhoavat ja heidän "terveydestään" (hehe) huolissaan olevat selittämässä lihavuudesta. Tahattomasti lapsettomat = Lapsia saaneet kertomassa miten vaikeaa on tahattomasti lapsettomien kanssa. Yksinäiset = Hyvin seuralliset ihmiset keskustelemassa yksinäisyydestä. Uskovaiset = Ateistit ruotimassa uskovaisten elämää.

Ja niin edelleen. Helpointahan on aina tietysti vain kertoa se oma mielipide muistamatta lainkaan, että mielipiteet eivät ole faktoja, vaan kuin p3rsereikiä; kaikilla on omanlaisensa.

Vierailija
256/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repeän tuollaisille hiutaleille, kuin ap.

Vierailija
257/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen ei hommaa iholleen töhryä, jota ei saa pois. Siinä on eräs sivistyneen ja tasokkaan ihmisen tuntomerkki.

Jos puhdas iho on tae siitä, että on sivistynyt ja sydämeltään lämmin, voin lähettää molemmat vanhempani ja hullun setäni sinulle lainaan. Oikeastaan, voisin lähettää koko isän puolen suvun sinulle. Siinä on sinulle bussilastillinen sivistyneitä (haha) ihmisiä puhtaine ihoineen :D

Vierailija
258/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoiduilla ei ole mitään asiaa moneen työpaikkaan. Ei sitä varmaankaan suoraan kerrota syyksi, mutta kyllähän vastuullisiin tehtäviin halutaan palkata henkilö, jonka ulkoiselta olemukseltaankin asiallinen, töhrimätön. Asiakaspalvelutehtävissääkään ei töhryt ole eduksia. Finnair kieltää  töhryt ihan suoraan, useimmat firmat epäsuoremmin.

No eipä meidänkään yhtiöön aspa hommiin oteta yhtäkään tatuoitua. 

Mistäs tiedät? Tuskin teidänkään yhtiöön pyrkiviä riisutetaan työhaastattelussa alastomaksi. Kummallisen mustavalkoista ajattelutapaa lukea samaan nippuun kuuluvaksi kaikki, joilla on tatuointi. Kieltäkää sitten naisilta meikitkin, jos kriteerinne on olla ulkoiselta olemukseltaan töhrimätön.

Ja juu, minulla on tatuointi. Sitä ei ole kukaan työyhteisööni kuuluva koskaan nähnyt eikä kukaan todennäköisesti olettaisi minun kuuluvan tuohon stereotypiaan, johon tatuoinnin ottaneet tunnutaan automaattisesti lokeroitavan.

Vierailija
259/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos jonkun työnsaantiin joku tatuointi vaikuttaa. Ettehän te edes ihmisistä voi tietää onko niillä tatuointeja, ellei naamassa tai sormissa ole tai muuten näkyvällä paikalla.

Oon törmännyt tatuointeihin mm lääkärillä ja kätilöllä, en tiedä miten tämä vaikutti heidän ammattitaitoonsa. Minä olen tatuoitu tosin ei sitä töissä kukaan tiedä. Somaa kun työkaveritkin ovat välillä tatuoinneista avautuneet vaikkeivat tiedä että haukkuvat samalla minua. No kuulutaan mieheni kanssa ylimpään tulodesiilin, hänkin on muuten tatuoitu ja vielä näkyvästi.

Vierailija
260/523 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näytön läpi voisi aistia sen miten haistelet omia pierujasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi