Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?

Vierailija
01.01.2023 |

Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa kannata naimisiin mennä. Hänen tilanteelleen et sinällään mitään voi, voit yrittää puhua järkeä mutta ennustan että pilaa suhteen. Häneltä puuttuu talouden hahmottamiskyky ja taitaa uskoa että selviää maksuistaan ja varmaan ainakin toistaiseksi saakin riittävän paljon luottojaan makseltua. Mutta ei tuo kestävällä pohjalla ole.

Vierailija
2/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen ja/tai mene naimisiin. Tuo rahankäyttö ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, mutta sinkkuna saa käyttää rahansa miten haluaa. Ja nettopalkaksi tuo on ihan kohtuullinen, kyllä sillä yhden ihmisen pitäisi elää.

Vierailija
4/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi. Ei yhteen voi muuttaa sopimatta raha-asioista.

Ja juu, ei kuulosta "normaalilta".

Vierailija
5/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, mutta sinkkuna saa käyttää rahansa miten haluaa. Ja nettopalkaksi tuo on ihan kohtuullinen, kyllä sillä yhden ihmisen pitäisi elää.

No eihän hän ole sinkku.

Vierailija
6/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta tosi ympäristöystävälliseltä naiselta!

Vierailija
7/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa

Vierailija
8/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä että naisen kauneudenhoitoon riittää shampoo ja saippua. Niin meillä isäntäkin sanoo!

Vierailija
9/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta järkevältä rahankäytöltä. Vai onko hänellä perittyä rahaa tmv?

Vierailija
10/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulosta tosi ympäristöystävälliseltä naiselta!

...tai rumalta jos NOIN PALJON kuluu rahaa kauneudenhoitoon. Ei jatkoon.

Ei mitkään purkit kulu kuukaudessa. Vai makaaako jatkuvasti vartalohoidoissa. Sellainen tapa joka ei hetkessä jää pois.

Vierailija
11/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuuttoman paljon tietenkin. En muuttaisi yhteen ainakaan keskustelematta raha-asioista ensin.

Vierailija
12/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto ainakin pitää olla, jos meinaat jatkaa naimisiin asti. Pidä huoli, ettet joudu maksamaan hänen velkojaan. Normaalia tuo ei ole missään nimessä. Ei rahan tuhlaaminen ulkonäköön tuossa määrin, eikä varsinkaan pikavippien ottaminen.

Vierailija
13/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein laskelmat viime vuoden kuluista.

Tosin olin saanut kosmetiikkaa vaihtokaupoilla ja muutaman lahjaksi.

Hammastahnat, -harjat, deutski, naamavoiteet, seerumit jne, meni 57 euroa.

Tämä määrä ei tule toteutumaan tänä vuonna. Väh menee tuplasti enemmän

Vierailija
14/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kampaajaan 3-4x vuodessa 140e kerta. Meikkeihin, voiteisiin yms. menee vuodessa max. 200e. Mielestäni kyllä pidän itsestäni ihan riittävästi huolta. Tyttöystävälläsi menee ihan järjettömästi rahaa kauneudenhoitoon. Älä missään nimessä muuta yhteen hänen kanssaan. Menot ovat suhteessa tuloihin aivan liian isot ja niin kuin itse arvelit niin aivan varmasti rahoittaa elämäntyyliään lainoilla. Et pystyisi mitään talolainaa tai muuta ottamaan hänen kanssaan. Jos hommaisitte yhteisen talouden niin joutuisit taloudellisiin ongelmiin hänen kanssaan.

Vierailija
15/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa

50e kuussa? :D no, helppoahan se elämä on jos elää vanhemmillaan ja ostaa korkeintaan jotain karkkia itse.

Vierailija
16/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika !

Ei todellakaan ole normaalia 1200 €/kk, kosmetiikkaan tai kauneuteen.

120 €/kk, voi olla normaali määrä.

Tyttöystäväsi on todennäköinen ylivelaksi elävä, eli ennemmin tai myöhemmin polttaa luottotiedot tms.

Jos meinaat jatkaa seurustelua, pitää käydä vakava keskustelu asioista.

Parisuhteessa on tärkeää, vaikkakin molemmilla on omat tulot ja menot, että talous on hyvässä tasapainossa alusta alkaen.

Vierailija
17/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ruma hän oikein on? Omalla vaimollani menee 20-40e meikkeihin puolen vuoden aikana ja joskus kymppi johonkin raita-aineeseen tms. Hän on onnekseni todella kaunis luonnostaan ja seksikkäin suihkun/saunan jälkeen.

M42

Vierailija
18/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti itse halunnut todella laitetun naisen? Sellainen maksaa, nää on niitä valintoja

Vierailija
19/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan on järkyttävän ruma, jos noin paljon pitää käyttää rahaa kauneuteen kuukaudessa.

Vierailija
20/127 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Joko ongelma rahankäytössä yleensäkin tai sitten joku muu syy kuten huumeidenkäyttö tms.