Tyttöystäväni kuluttaa noin 1200 € kuussa pelkästään kauneudenhoitoon. Onko normaalia?
Hänen palkkansa on verojen jälkeen noin 2700 €. Ihan tarkkaan en tiedä. Vuokra on yli tonni kuussa eli aika paljon elämistä ilmeisesti rahoitetaan velaksi ja pika vippeinä.
Nytkin hän suunnittelee lomamatkaa jonnekin Barbadokselle ystävänsä kanssa (minulla ei ole rahaa lähteä mukaan). Helmikuussa olen varannut mökin Leviltä meille kahdelle ja hänen siskolleen ja serkulleen.
Tyttöystäväni haluaa muuttaa yhteen ja naimisiin. Minua huolettaa hänen rahan käyttönsä. Tuntuu ettei hän tajua yhtään eahan arvoa ja pelkään hänen olevan korviaan myöten veloissa. Uusia vaatteitakin ilmestyy vaatekaappiin harvase viikko.
Neuvoja teiltä asioita paremmin ymmärtäviltä?
Kommentit (127)
Älä muuta yhteen ja/tai mene naimisiin. Tuo rahankäyttö ei ole normaalia.
Ei ole normaalia, mutta sinkkuna saa käyttää rahansa miten haluaa. Ja nettopalkaksi tuo on ihan kohtuullinen, kyllä sillä yhden ihmisen pitäisi elää.
Ota asia puheeksi. Ei yhteen voi muuttaa sopimatta raha-asioista.
Ja juu, ei kuulosta "normaalilta".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, mutta sinkkuna saa käyttää rahansa miten haluaa. Ja nettopalkaksi tuo on ihan kohtuullinen, kyllä sillä yhden ihmisen pitäisi elää.
No eihän hän ole sinkku.
kuulosta tosi ympäristöystävälliseltä naiselta!
Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa
Perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä että naisen kauneudenhoitoon riittää shampoo ja saippua. Niin meillä isäntäkin sanoo!
No ei kuulosta järkevältä rahankäytöltä. Vai onko hänellä perittyä rahaa tmv?
Vierailija kirjoitti:
kuulosta tosi ympäristöystävälliseltä naiselta!
...tai rumalta jos NOIN PALJON kuluu rahaa kauneudenhoitoon. Ei jatkoon.
Ei mitkään purkit kulu kuukaudessa. Vai makaaako jatkuvasti vartalohoidoissa. Sellainen tapa joka ei hetkessä jää pois.
On kohtuuttoman paljon tietenkin. En muuttaisi yhteen ainakaan keskustelematta raha-asioista ensin.
Avioehto ainakin pitää olla, jos meinaat jatkaa naimisiin asti. Pidä huoli, ettet joudu maksamaan hänen velkojaan. Normaalia tuo ei ole missään nimessä. Ei rahan tuhlaaminen ulkonäköön tuossa määrin, eikä varsinkaan pikavippien ottaminen.
Tein laskelmat viime vuoden kuluista.
Tosin olin saanut kosmetiikkaa vaihtokaupoilla ja muutaman lahjaksi.
Hammastahnat, -harjat, deutski, naamavoiteet, seerumit jne, meni 57 euroa.
Tämä määrä ei tule toteutumaan tänä vuonna. Väh menee tuplasti enemmän
Mulla menee kampaajaan 3-4x vuodessa 140e kerta. Meikkeihin, voiteisiin yms. menee vuodessa max. 200e. Mielestäni kyllä pidän itsestäni ihan riittävästi huolta. Tyttöystävälläsi menee ihan järjettömästi rahaa kauneudenhoitoon. Älä missään nimessä muuta yhteen hänen kanssaan. Menot ovat suhteessa tuloihin aivan liian isot ja niin kuin itse arvelit niin aivan varmasti rahoittaa elämäntyyliään lainoilla. Et pystyisi mitään talolainaa tai muuta ottamaan hänen kanssaan. Jos hommaisitte yhteisen talouden niin joutuisit taloudellisiin ongelmiin hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee sama summa noin kahdessa vuodessa
50e kuussa? :D no, helppoahan se elämä on jos elää vanhemmillaan ja ostaa korkeintaan jotain karkkia itse.
Jätä se sika !
Ei todellakaan ole normaalia 1200 €/kk, kosmetiikkaan tai kauneuteen.
120 €/kk, voi olla normaali määrä.
Tyttöystäväsi on todennäköinen ylivelaksi elävä, eli ennemmin tai myöhemmin polttaa luottotiedot tms.
Jos meinaat jatkaa seurustelua, pitää käydä vakava keskustelu asioista.
Parisuhteessa on tärkeää, vaikkakin molemmilla on omat tulot ja menot, että talous on hyvässä tasapainossa alusta alkaen.
Kuinka ruma hän oikein on? Omalla vaimollani menee 20-40e meikkeihin puolen vuoden aikana ja joskus kymppi johonkin raita-aineeseen tms. Hän on onnekseni todella kaunis luonnostaan ja seksikkäin suihkun/saunan jälkeen.
M42
Olet ilmeisesti itse halunnut todella laitetun naisen? Sellainen maksaa, nää on niitä valintoja
Nainenhan on järkyttävän ruma, jos noin paljon pitää käyttää rahaa kauneuteen kuukaudessa.
Ei ole normaalia. Joko ongelma rahankäytössä yleensäkin tai sitten joku muu syy kuten huumeidenkäyttö tms.
No ei tuossa kannata naimisiin mennä. Hänen tilanteelleen et sinällään mitään voi, voit yrittää puhua järkeä mutta ennustan että pilaa suhteen. Häneltä puuttuu talouden hahmottamiskyky ja taitaa uskoa että selviää maksuistaan ja varmaan ainakin toistaiseksi saakin riittävän paljon luottojaan makseltua. Mutta ei tuo kestävällä pohjalla ole.