Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhällä varaa ostaa lääkkeitä ? Nehän on kallista, vaikkapa verenpainelääke 2,46 EUR kolme kuukautta...

Heppamummu
01.01.2023 |

Miksi aina huudetaan että köyhän pitää miettiä ostaako ruokaa vaiko lääkettä.

Peruslääkkeet KELA vähennyksen kanssa on aika halpoja.
Kolmen kuukauden annos diabeteslääkettä on n. 7 €. Kolesterolilääke
n. 5 € kolmelle kuukaudelle.

Ymmärrän kyllä, että jotkut vaativat erilaisia lääkkeitä.

Mutta olen itse monisairas ja silti lääkitykseni on niin halpaa. Ja hyvin monella pitkäaikaissairaalla lääkkeet on edullisia.

Että kyllä on varaa ostaa myös ruokaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessä, että kaikki lääkkeet eivät ole kela-korvattavia? Harvalla lääkkeet ovat yhtä halpoja kuin sinulla.

Vierailija
2/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo! Lääkkeitä on hyvin eri hintaisia. Ja monella on useampia lääkkeitä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos sinun lääkkeesi ovat halpoja ja kela-korvattavia, niin kaikilla muillakin on varmasti näin?

Vierailija
4/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinperänen kilpirauhaslääke. Kaikki eivät saa siihen kelasta korvausta, vaan se pitää maksaa itse. Mummu kuulostaa dementoituneelta

Vierailija
5/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin mietin.

Mutta arvioni on, että kuulun siihen enemmistöön diabetes kakkosesta sekä verenpainetautisista joilla on peruslääkkeet.

Ja kyllä, minulla on kokemusta näistä sairauksista yli kaksikymmentä vuotta.

Vierailija
6/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis ap diabetekseen Metforem, tulee tuon hintaiseksi tosiaan korvattuna. Mutta sitten kun se ei enää riitä hoitamaan sokereita, siihen yleensä aloitetaan rinnalle esim. Januvia, ja sille tuleekin sitten hintaa kolmessa kuukaudessa 113 euroa.

Vierailija
7/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että sairauksia on paljon erilaisia? Ja kaikkiin on erihintaiset lääkkeet?

Vierailija
8/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vuoden alusta lääkkeiden omavastuu on 50€. Se on aika paljon oikeasti köyhälle.

Vierailija
9/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos mummu menee nyt vaan nukumaan, eikä höpise turhan joutavia.

10/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta kun täällä on niitä joille yhteiskunnan pitäisi maksaa kaikki.

Vierailija
11/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailija kirjoitti:

Joo mutta kun täällä on niitä joille yhteiskunnan pitäisi maksaa kaikki.

Mita sina sanota? Tarkotako minua?

Vierailija
12/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä neljä eri psyykelääkettä 5 e kpl 1,5-4 vk ja kaksi pahaan migreeniin tarkoitettua lääkettä halpa 5 e on ja kallis 19 e ja se kestää 2-4 vk. Lisäksi sisäelinkipuun tarkoitettu lääke 19 e/alle kk. Olen joutunut lopettamaan useamman lupaavan lääkkeen lääkkeen, koska ei ole ollut varaa siihen. Nämä nykyiset on kaikki täydellä kelakorvauksella, jonka harva saa. Joskus ostan itselle vain kaksi tärkeintä lääkettä, että raha riittää esim. Ruokaan.

Vierailija
13/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että ymmärrät. Mulla menee lääkkeisiin tällä hetkellä 150 euroa kuukaudessa.

Vierailija
14/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v nainen. Sairastan kahdeksaa sairautta, näihin menee tällä hetkellä 18:sta lääkettä. Lääkekatto täyttyy yleensä jo kesäkuussa. Osasta en saa Kelakorvausta. Perheellisenä tingin kaikista omista menoistani, että saadaan lääkkeeni maksettua. Tekee tosi tiukkaa.

Vierailija
15/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla diabetes-lääke maksaa 60€/3kk + insuliini 4,5€/3kk. Jos saisi Ozempicia, se maksaisi 120 €/3kk. 

Vierailija
16/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis ap diabetekseen Metforem, tulee tuon hintaiseksi tosiaan korvattuna. Mutta sitten kun se ei enää riitä hoitamaan sokereita, siihen yleensä aloitetaan rinnalle esim. Januvia, ja sille tuleekin sitten hintaa kolmessa kuukaudessa 113 euroa.

tai hoidetaan se kakkostyypin db...

Vierailija
17/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuo Januvia oli ennen persuministerin keksimää omavastuu-uudistusta täyskorvattava, koska on diabeteslääke. Nykyisin täyskorvattavia diabeteslääkkeitä ovat ainoastaan insuliinit.

Vierailija
18/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä AP:n kaltaisia herneaivoja, jotka oikeasti luulevat, että heidän oma tilanteensa on esimerkki kaikkien muidenkin tilanteesta.

Vierailija
19/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin mietin.

Mutta arvioni on, että kuulun siihen enemmistöön diabetes kakkosesta sekä verenpainetautisista joilla on peruslääkkeet.

Ja kyllä, minulla on kokemusta näistä sairauksista yli kaksikymmentä vuotta.

Mitä jos suksisit vattuun? Ei kukaan voi olla noin tyhmä?

Sinä et ole maailman napa, tai joku yleinen esimerkkitapaus.

Vierailija
20/32 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 eurolla saa jo 3 siideriä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä