Miksi työnantajat eivät maksa parempia palkkoja, vaikka heillä olisi siihen varaa?
Taas tuli perjantaina palkka tilille ja 1800€ ei paljon naurata.
Aina maksetaan ne Tessin minimituntipalkat.
Koskaan ei tule mitään kiitosta tai bonuksia hyvin tehdystä työstä.
Miksi työnantajat eivät maksa parempia palkkoja kun suurimmalla osalla olisi siihen varaa?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin saan ihan sopivan 5800 € kuukaudessa. Mielummin saisi kesäloma olla pidempi. Viisi viikkoa on niin lyhyt aika.
Se on tosi lyhyt, mutta toisaalta sulle maksetaan siitä, että olet naimisissa työsi kanssa. Duunarihommissa voisit ilmoittaa, että otat seuraavan määräaikaisen vastaan xxx ajan kuluttua, mutta niissä ei pääse palkoille. Valinta on ruton ja koleran välillä, kuten tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Monesti olen haaveillut että olis vuokra-asuntoja, joista pyytäisin vähemmän kuin seudulla on tapana. Ihan kiusallani vuokraloordeja kohtaan.
No miksi et hommaa niitä vuokra-asuntoja?
...ai, koska on liian vaikeaa ja iso taloudellinen riski? Nii-in.
Kitupiikkejä työnantajat! Pitää laittaa joukkovoimalla maksamaan duunareille työstä kuuluva palkka 💪
Vierailija kirjoitti:
Kitupiikkejä työnantajat! Pitää laittaa joukkovoimalla maksamaan duunareille työstä kuuluva palkka 💪
Tai sitten vaan vaihdetaan duunarit halvempiin tai siirretään tuotanto Puolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten minä, kuluttajana lakkaan ostamasta tuotetta. Esimerkki tosielämästä. 😁👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten minä, kuluttajana lakkaan ostamasta tuotetta. Esimerkki tosielämästä. 😁👍
Aika hyvin tuntuu nuo ulkomaiset tavarat ja elintarvikkeet kuitenkin käyvän kaupaksi, harva ostaa kotimaista kalliimmalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Te kokoomuslaiset porvarit ette tiedä työläisen ahdingosta mitään.
Miettikää nyt vähän kuinka pitkälle pärjäisitte työläisen palkalla...
Aivan ette kovin pitkään...
Valitettavasti paremmin tienaavat ja yrittäjät joutuvat kustantamaan myös eläkeläisten, työttömien, vammaisten, sairauslomalaiste, opiskelijoiden, äitiyslomailijoiden sekä muitten toisten kustannuksella elävien menot. Joillakin yrityksillä voi olla mahdollisuus maksaa parempaa palkkaa mutta ei varmasti kaikilla kun kustannukset ovat nousseet.
Valittajat voisivat itse kokeilla yrittämistä ja perustaa menestysfirman niin sitten saisi tienata niin paljon kuin vain haluaa tai pystyy. Työntekijöille voisi sitten maksaa luxuspalkkoja sen mukaan kuin haluaa.
Tosiasia on että kivaa on saada palkkaa paljon mutta harva miettii että jotta palkan voi maksaa pitää työntekijän olla vähintään palkan arvoinen yrityksen liiketoiminnalle. Työpaikalla laiskottelemalla ei synny yritykselle tuottoa millään tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin tuntuu nuo ulkomaiset tavarat ja elintarvikkeet kuitenkin käyvän kaupaksi, harva ostaa kotimaista kalliimmalla hinnalla.
Ostaisin mielelläni kotimaisia tuotteita mutta kun ei täällä tehdä tai vaimisteta mitään laatutavaraa enää. Ihan tavallista pyökkipuuta piti tilata Saksasta kun Suomen markkinoilla ei myydä. Käytännössä kaikki vaatteet, elektroniikka, autot, soittimet, kodin laitteet, työkalut, astiat valmistetaan jossain muualla. Suomalaista ruokaa taitaa vielä olla saatavilla kalliiseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa vaikka wikipediasta Turun sinapista. Vaihdoin Auraan heti kun kuulin valmistajan vaihtumisesta, enkä ole palannut.
Sitten ihmetellään miksi kukaan ei tee duunarin hommia? Mikä tässä maassa on mennyt pieleen, kun duunarin hommilla ei yksinkertaisesti elä?
Yrittäjien taakkaa pitäisi helpottaa, jotta pystyisivät maksamaan parempaa palkkaa.
Vastailija kirjoitti:
Palkkakustannukset ovat työnantajille suurin menoerä, ei kai siihen haluta maksaa kuin ihan minimi mitä tes vaatii.
Tehdasteollisuudessa palkat on pieni osa kustannuksista.
No samasta syystä kuin sinä et maksa kaupassa tuotteista enempää kuin sen hinnan, jolla kauppias suostuu tuotteen myymään.
Kysy ap ennemmin niin päin, että mitä sellaista olet tehnyt että työnantajan kannattaisi maksaa sinulle enemmän? Mitä hän saa vastineeksi? Miksi hän haluaisi varmistaa että juuri sinä pysyt firman palkkalistoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki ihmettelijät:
jos teillä olisi oma firma niin maksaisitteko itse tuplapalkkaa työntekijöillenne? Jos olisitte vuokranantajia niin pyytäisittekö reippaasti vähemmän vuokraa kuin alueen vastaavista asunnoista? Maksatteko kaupassa, ravintoloissa ja muissa palveluissa jatkuvasti extraa?Monesti olen haaveillut että olis vuokra-asuntoja, joista pyytäisin vähemmän kuin seudulla on tapana. Ihan kiusallani vuokraloordeja kohtaan.
Jos niitä asuntoja ei olisi aivan ylettömästi, nuo "vuokraloordit" eivät huomaisi mitään. Jos voisit ostaa jostain kaupungista vaikka 10% asunnoista, voisit markkinoille tuomallasi kysynnällä jo jonkin verran vetää asuntojen hintoja ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vastailija kirjoitti:
Palkkakustannukset ovat työnantajille suurin menoerä, ei kai siihen haluta maksaa kuin ihan minimi mitä tes vaatii.
Tehdasteollisuudessa palkat on pieni osa kustannuksista.
Riippuu minkä kokoisesta tehtaasta ja volyymista puhutaan
Pörssin takia. Maksimaaliset voitot kerätään kilpailukykyä kasvattamalla eli palkkakulut minimoimalla. Voitot jaetaan osinkoina omistajille, ei koskaan työntekijöille. Ennen pörssiä omistajat arvostivat hyviä työntekijöitä nyt ei arvosteta ketään. Vai arvostaako joku osakesalkkua kasvattava omistamiensa yritysten työntekijöitä niin paljon, että olisi valmis tinkimään osingoistaan työntekijöiden hyväksi? Aivan.
En halua maksaa yhtään enempää! Millä minä muuten maksaisin joka vuosi uuden autoni ja kalliit harrastukseni?? Eikä matkailu ole niin halpaa jos haluaa vähän tasokkaammin elää??? En minä välitä paskaakaan siitä miten ne jotka ovat minulla töissä voivat. Perustakoon oman yrityksen! Päivääkään en ole moneen vuoteen ollut töissä enkä osaisi tehdäkkään niitä. Ihanaa kun saan osaavia ihmisiä pienellä palkalla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään yrityksiä on olemassa ainoastaan siksi, että ne tuottavat voittoa omistajilleen. Jos ei TES palkka riitä niin etsi parempipalkkainen työ. Eihän palkkaa voi korottaa mikäli työn tuottavuus ei ole noussut.
Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä.
Ei myöskään työnteko. Uhraamme vapaa-aikaamme, joten siitä on syytä maksaa kunnon korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään yrityksiä on olemassa ainoastaan siksi, että ne tuottavat voittoa omistajilleen. Jos ei TES palkka riitä niin etsi parempipalkkainen työ. Eihän palkkaa voi korottaa mikäli työn tuottavuus ei ole noussut.
Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä.
Ei myöskään työnteko. Uhraamme vapaa-aikaamme, joten siitä on syytä maksaa kunnon korvaus.
Työtä tehdään sopimuksen mukaan. Työntekijä on sen allekirjoittaessaan päättänyt summan jolla on valmis uhraamaan vapaa-aikaansa, ihan omalla suostumuksellaan. Työstä voi myös irtisanoutua jos se summa lakkaa miellyttämästä.
Minä ainakin saan ihan sopivan 5800 € kuukaudessa. Mielummin saisi kesäloma olla pidempi. Viisi viikkoa on niin lyhyt aika.