Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työnantajat eivät maksa parempia palkkoja, vaikka heillä olisi siihen varaa?

Vierailija
01.01.2023 |

Taas tuli perjantaina palkka tilille ja 1800€ ei paljon naurata.

Aina maksetaan ne Tessin minimituntipalkat.

Koskaan ei tule mitään kiitosta tai bonuksia hyvin tehdystä työstä.

Miksi työnantajat eivät maksa parempia palkkoja kun suurimmalla osalla olisi siihen varaa?

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa menoja eli muuta telttaan asumaan niin palkka riittää.

Vierailija
22/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liito tovat lampaita kun neuvottelevat tälläisiä palkkoja,kumarretaan työnantajille ja annetaan periksi kaikessa.Varsinkin PAM on todella huono.Joitakin vuosia sitten heillä oli kampanja kiinalaisten? työntekijöiden oikeuksista kun heillä ei ole taukoja.Sitten kun joku edustaja kävi työpaikalla ja valitettiin että ei pystytä pitämään taukoja koska on minimimiehitys koko ajan niin voivotteli vaan ja koettakaa kestää...Tehdään eriarvoisia sopimuksia.esim.kaupan alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoin mielummin kesämökkiä niillä rahoilla. Sen lisäksi tekisi mieli vaihtaa purjevene uudempaan.

ps. Töissä tavataan huomenna. Muistakaa olla ahkeria!

Vierailija
24/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään yrityksiä on olemassa ainoastaan siksi, että ne tuottavat voittoa omistajilleen. Jos ei TES palkka riitä niin etsi parempipalkkainen työ. Eihän palkkaa voi korottaa mikäli työn tuottavuus ei ole noussut.

Vierailija
25/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, että "varaa olisi"?

Vierailija
26/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ehdotti, että maksaa parempaa palkkaa, jos me vastaavasti hankimme itse käyttämämme tietokoneet ohjelmineen ja maksamme lisenssimaksut. Lisäksi voisimme maksaa itse työtilojen vuokran sekä huonekalut eikä kuulemma olisi paha juttu, jos maksaisimme myös siivouksesta sekä tietenkin tulostimesta koituvat kulut, vaikka sitä aika vähän käytetään. Puhelimet liittymineen voisimme maksaa myös ja tietenkin sairastuessamme saisimme pelkän Kelan maksaman korvauksen.

Kuulemma kaikkia tuollaisia kuluja meistä syntyy eikä riitäkään, mutta jos maksamme ne itse, niin palkkaa voidaan hyvin nostaa. Kunhan muistamme samalla ryhtyä säästämään, koska työnantaja ei enää maksaisi investointeja, sen tekisimme me itse.

Vierailija
27/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat rahanahneita, ovat täysin vieraantuneita köyhän työläisen elämästä.

Itse työskentelen yrityksessä, jossa liikevaihto on miljoonia euroja. Silti me työntekijät työskentelemme sillä tessin minimipalkalla 12,5e/h.

Mutta vaihtoehtoja ei ole. Ei työntekijät matalapalkka-aloilla saa kuin sen tessin minimipalkan, vaikka kuinka kauniisti pyydettäisiin palkankorotusta.

Liikevaihto ei ole liikevoitto.

Vierailija
28/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaisi toimia yrittäjänä, jos ei tarvitsisi välittää kuluista, vaan voisi palkata miten monta työntekijää tahansa ja myydä tuotteita/palveluita miten halvalla tahansa.

Vierailija
29/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan taas kerran aivoton aloitus. Voit ihan itse neuvotella korkeamman palkan itsellesi. Ei kukaan älykäs työnantaja muuten vain huvikseen suurempia palkkoja maksele.

Yritetty on monta kertaa, mutta jos vastauksesi aina saa että maksamme ainoastaan tessin mukaisen palkan, niin millä se palkankorotus sitten saadaan?

Ei siinä kuule työntekijällä ole mitään sananvaltaa...

Työntekijä saa aivan vapaasti hakea parempipalkkaiseen työhön tai perustaa itse oman yrityksen, mm käki ajattelee sen voiton tekemisen olevan niin helppoa

Vierailija
30/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin palkankorotusta 10 vuoden työskentelyn jälkeen samassa firmassa.

Vastaukseksi sain että maksamme kaikille saman tessin mukaisen palkan, koska jos yhden palkkaa nostettaisiin yli tessin niin sitten pitäisi nostaa kaikkien että olisi reilua.

Todellisuudessa siellä johdossa on rahanhimoisia porvareita.

todellisuudessa siellä on talousrealiteeteista irtaantunut ay-mafia

Vierailija
31/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta

Siitä esimerkiksi että yrityksessä jossa olen töissä olivat verokoneen mukaan tienanneet sellaisia summia vuodessa että varaa kyllä olisi.

Vierailija
32/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot ovat neuvotelleet TES-palkat. Kannattaa valittaa niille, jos ei kelpaa.

Aina voi maksaa minimipalkan yli. Ei sitä kukaan kiellä.

Vierailija
33/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan taas kerran aivoton aloitus. Voit ihan itse neuvotella korkeamman palkan itsellesi. Ei kukaan älykäs työnantaja muuten vain huvikseen suurempia palkkoja maksele.

Yritetty on monta kertaa, mutta jos vastauksesi aina saa että maksamme ainoastaan tessin mukaisen palkan, niin millä se palkankorotus sitten saadaan?

Ei siinä kuule työntekijällä ole mitään sananvaltaa...

No sitten vaihdat työpaikkaa. Tänne avautuminen ei sitä palkkaa lisää tuo.

Vierailija
34/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään yrityksiä on olemassa ainoastaan siksi, että ne tuottavat voittoa omistajilleen. Jos ei TES palkka riitä niin etsi parempipalkkainen työ. Eihän palkkaa voi korottaa mikäli työn tuottavuus ei ole noussut.

Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
35/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä en tiedä mutta jos yksinasuvana laskennallinen "päiväpalkka" asumistuen ja toimeentulotuen kanssa on 46.30e, niin kyllä minä työnteosta haluan vähintään tuplasti tuon. Vapaa-aika on minulle arvokkaampaa, ja teen työtä vain kohtuullisena pitämääni korvausta vastaan.

Vierailija
36/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki ihmettelijät:

jos teillä olisi oma firma niin maksaisitteko itse tuplapalkkaa työntekijöillenne? Jos olisitte vuokranantajia niin pyytäisittekö reippaasti vähemmän vuokraa kuin alueen vastaavista asunnoista? Maksatteko kaupassa, ravintoloissa ja muissa palveluissa jatkuvasti extraa?

Älä lässytä. Työntekijät ne sinunkin kusisen puljusi pitää pystyssä.

Vierailija
37/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta

Siitä esimerkiksi että yrityksessä jossa olen töissä olivat verokoneen mukaan tienanneet sellaisia summia vuodessa että varaa kyllä olisi.

Siis ketkä olivat tienanneet?

Vierailija
38/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kokoomuslaiset porvarit ette tiedä työläisen ahdingosta mitään.

Miettikää nyt vähän kuinka pitkälle pärjäisitte työläisen palkalla...

Aivan ette kovin pitkään...

Vierailija
39/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hyödy enemmästä palkasta mitään koska se menee veroihin. Siksi ei kannata maksaa enempää. Ota palkan sijaan enemmän vapaata.

Vierailija
40/157 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontoin mielummin kesämökkiä niillä rahoilla. Sen lisäksi tekisi mieli vaihtaa purjevene uudempaan.

ps. Töissä tavataan huomenna. Muistakaa olla ahkeria!

Ja tullavittu ajoissa!!!