Voiko näihin pakollisiin työhakemuksiin laittaa että hakee työpaikkaa te-toimiston pyynnöstä?
Kommentit (42)
Eikös sun nyt kannattais hakea niitä työpaikkoja, joita hakisit muutenkin työttömänä työnhakijana eikä vain niitä, joita haet pakotettuna.
Voit vinkata että TE-toimisto ehdotti paikkaa ja haet nyt sitä. Kyllä ne osaa lukea rivien välistä.
Voit kirjoittaa. Laita se ensimmäiseksi lauseeksi.
Jos et halua töihin, niin miksi haet? Elä omien valintojen mukaan, eli älä hae ja ota vastaan seuraukset.
Voi tietysti laittaa. On vaan suositus, että mahdollinen työnantaja tietää, että hakija koetaan yleisemminkin sopivaksi ja päteväksi ko. työhön.
Esim. Minä Maija Mähönen haen ko. työpaikkaa. Te-toimisto katsoo minut sopivaksi toimeen ja että on hyvä hakea.
Tet hakemuksesa riittvsti kirotusvihreitä muta et liikaa.
näin kirjoitti:
Eikös sun nyt kannattais hakea niitä työpaikkoja, joita hakisit muutenkin työttömänä työnhakijana eikä vain niitä, joita haet pakotettuna.
Jospa ei ole vaihtoehtoja ja johonkin on haettava?
Jos tieto hakemuksen sisällöstä menee te-toimistoon, niin karenssi taitaa olla mahdollinen.
Aikoinaan hakemuksiin laitettiin yleisesti, mistä työpaikan tiedot on saatu. Nykyään tuo tieto voisi johtaa tulkintaan, että työtön on itse aiheuttanut sen ettei tullut palkatuksi, joten kannattaa jättää pois.
Laita vaan, niin karenssia ropisee.
Vierailija kirjoitti:
Jos tieto hakemuksen sisällöstä menee te-toimistoon, niin karenssi taitaa olla mahdollinen.
Aikoinaan hakemuksiin laitettiin yleisesti, mistä työpaikan tiedot on saatu. Nykyään tuo tieto voisi johtaa tulkintaan, että työtön on itse aiheuttanut sen ettei tullut palkatuksi, joten kannattaa jättää pois.
Miksi siitä tulisi karenssia? Voi sanoa ihan perustellusti pitää te-toimistoa suosittelijana tehtävään.
Mikset vaan ilmoita työkkäriin, että olet hakenut paikkoja, vaikka et ole niitä hakenut? Näin säästyt siltä, että jos haluatkin joskus töihin, niin et ole näiden yritysten mustilla listoilla.
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Meidän työkkärin tätien kanssa kannattaa avata se suunsa ja sanoa jos esim sen neljän paikan hakeminen on kohdallasi mahdotonta, ihan tosi. Yhdessä sitten tarkastelua siitä realistisesta määrästä / kk, mitä voit koulutuksellasi ja työkokemuksellasi töitä hakea.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noita työhakemuksia saa noin vaan levittää, eihän?
Eikös nämä gdpr hommelit sovellu myös työhakemuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan ilmoita työkkäriin, että olet hakenut paikkoja, vaikka et ole niitä hakenut? Näin säästyt siltä, että jos haluatkin joskus töihin, niin et ole näiden yritysten mustilla listoilla.
Työkkäri tekee yhteistyötä yritysten kanssa. Siitä voi jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Näin minä suurimmaksi osaksi teen.
Työnantajilla on mukavat paikat yrittää seuloa hakemuksista ne, joissa oikeasti omasta tahdosta haetaan paikkaa, kun hakemukseen ei voi mitenkään vihjaista, että tällä arpakupongilla ei tule voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri tekee yhteistyötä yritysten kanssa. Siitä voi jäädä kiinni.
Työkkäri tekee yhteistyötä esim. vuorotteluvapaa-asioissa. Niihin kun on pakko palkata työtön työnhakija.
Ns. tavallinen työnhaku on ihan vaan sen työpaikan ja yksityishenkilön asia.
Vierailija kirjoitti:
Voit vinkata että TE-toimisto ehdotti paikkaa ja haet nyt sitä. Kyllä ne osaa lukea rivien välistä.
Minulle kävi työttömänä ollessani niin että sain käskyn hakea yhtä IT-alan työpaikkaa firmasta jonka työpaikkailmoituksia olin lukenut säännöllisesti koska tuossa firmassa oli ehkä kerran, pari vuodessa juuri minun osaamiseeni ja taustaani sopivia työpaikkoja avoimena.
Tämän nimenomaisen paikan olin nähnyt jo viikkoa aiemmin ja todennut pikaisella vilkaisulla että siinä vaadittiin koulutusta ja työkokemusta jota minulla ei ollut sekä sellaisten ohjelmointi- sekä tietokantatyökalujen sertifioitua osaamista joista tunnistin vain nimet ja nekin hatarasti.
Vaatimuksia oli pitkä lista mutta juuri em. työkalut ja sertifoitu osaaminen oli mainittu ehdottomina vaatimuksina.
Minä tein itsestäni kerralla täyden idiootin laatimalla hakemuksen jossa ensimmäisessä kappaleessa jouduin totetamaan etten valitettavasti täytä ainoatakaan paikkaan listatuista pakollisista vaatimuksista mutta olisin kyllä kiinnostunut mistä tahansa muusta minun osaamiseeni sopivasta paikasta yrityksessänne. Yritin pelastaa mitä pelastettavissa on mainitsemalla että olin saanut tiedon tästä paikasta työkkärin työtarjouksen kautta.
No, eipä tuohon firmaan tarvinntu sen jälkeen enää hakemuksia lähettää. Näin se työkkäri edistää koulutettujen työttömien työllistymistä. Lisää tällaista Stasi-meininkiä niin kyllä työvoimapula selätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Meidän työkkärin tätien kanssa kannattaa avata se suunsa ja sanoa jos esim sen neljän paikan hakeminen on kohdallasi mahdotonta, ihan tosi. Yhdessä sitten tarkastelua siitä realistisesta määrästä / kk, mitä voit koulutuksellasi ja työkokemuksellasi töitä hakea.
Kuulostaa reilulta peliltä. Toivottavasti toteutuu sellaisena kaikille työttömille työnhakijoille ympäri Suomen.
Voihan sen kirjoittaa, mutta älä kirjoita, että haet VAIN te-toimiston takia.