Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka haluatte omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
01.01.2023 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun jatkatte sukua?
Jos olisit halunnut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin mietin, että kuka uskaltaa tehdä lapsia nykyään? Eikö pelota yhtään millainen tulevaisuus lapsella on mahdollisesti edessä? Ajatellaanko sitä lapsen parasta yhtään vaan tehdäänkö lapsia vaan omasta itsekkäästä syystä? 

Tätä olen asiaa punnitsevana miettinyt paljon. Että mitä hyvää vaikka tänä vuonna syntyvälle lapselle on luvassa. Tuntuisi oudolta selittää jollekin teinille että joo mä tiesin että sun aikuisuutesi tulisi olemaan tätä, mutta tein sut silti tänne ettei mulla olis niin yksinäistä vanhana.

Jos noin ajatteleen niin aina on ollut huono aika saada lapsia. Silti sotien jälkeen syntyi suuret ikäluokat vaikka uuden sodan uhka oli varmasti monen mielessä. Suuret ikäluokat ovat saaneet elää kuitenkin varsin turvallisen elämän.

Siis suuret ikäluokathan ovat juuri tässä mielessä aivan poikkeuksellisen etuoikeutettu porukka, että heidän koko elämänsä osuu poikkeukselliseen rauhan ja hyvinvoinnin aikaan, josta he ovat päässeet nauttimaan jokaisessa ikävaiheessa enemmän kuin kukaan heitä ennen tai heidän jälkeensä. Hyvinvointivaltio rakennettiin heitä varten, ja sen romuttumisesta puolestaan ovat kärsineet erityisesti vasta myöhemmät sukupolvet. Eläkekertymän laskentatapa oli heille parempi kuin kenellekään sittemmin. Nyt syntyville sen sijaan ei ole luvassa mitään vastaavaa.

Poikkeukselliseen rauhaan ja hyvinvoinnin aikaan? Sulla on aika ruusuinen kuva esim suurten ikäluokkien lapsuudesta.

Vierailija
42/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ne perinteiset vastaukset

- kuka mua hoitaa vanhana jos en hanki lapsia

- koska lapset on ainoa elämän tarkoitus

- nainen ei ole kokonainen ilman lapsia

- lasten saaminen antaa elämälle suuremman tarkoituksen

:D

Ja sitten totuudet.

- Harva lapsi käy edes vanhainkodissa katsomassa.

- Ihmisen elämällä ei ole mitään tarkoitusta, paitsi se jonka ihminen itse kuvittelee.

- Tottakai on, elävä eläin siinä kuin sinäkin.

- Lue uudelleen kohta 2 ja lopeta itsesi selkään taputtelu.

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma, jossa minun geenini eivät ole edustettuina jatkossakin, on turha.

Kerrotko tarkalleen mitä erinomaista geeneissäsi on? Et taida ymmärtää edes niiden rakenteiden alkeita? 😁

Seuraavaksi voisit vastata miten koet että minuutesi hyötyy geenien jatkamisesta siinä kohtaa kun ruumiisi on hajonnut takaisin atomeiksi muun luonnon käyttöön ja tietoisuutesi sammunut?

Vierailija
44/44 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin mietin, että kuka uskaltaa tehdä lapsia nykyään? Eikö pelota yhtään millainen tulevaisuus lapsella on mahdollisesti edessä? Ajatellaanko sitä lapsen parasta yhtään vaan tehdäänkö lapsia vaan omasta itsekkäästä syystä? 

Tätä olen asiaa punnitsevana miettinyt paljon. Että mitä hyvää vaikka tänä vuonna syntyvälle lapselle on luvassa. Tuntuisi oudolta selittää jollekin teinille että joo mä tiesin että sun aikuisuutesi tulisi olemaan tätä, mutta tein sut silti tänne ettei mulla olis niin yksinäistä vanhana.

Jos noin ajatteleen niin aina on ollut huono aika saada lapsia. Silti sotien jälkeen syntyi suuret ikäluokat vaikka uuden sodan uhka oli varmasti monen mielessä. Suuret ikäluokat ovat saaneet elää kuitenkin varsin turvallisen elämän.

Siis suuret ikäluokathan ovat juuri tässä mielessä aivan poikkeuksellisen etuoikeutettu porukka, että heidän koko elämänsä osuu poikkeukselliseen rauhan ja hyvinvoinnin aikaan, josta he ovat päässeet nauttimaan jokaisessa ikävaiheessa enemmän kuin kukaan heitä ennen tai heidän jälkeensä. Hyvinvointivaltio rakennettiin heitä varten, ja sen romuttumisesta puolestaan ovat kärsineet erityisesti vasta myöhemmät sukupolvet. Eläkekertymän laskentatapa oli heille parempi kuin kenellekään sittemmin. Nyt syntyville sen sijaan ei ole luvassa mitään vastaavaa.

Poikkeukselliseen rauhaan ja hyvinvoinnin aikaan? Sulla on aika ruusuinen kuva esim suurten ikäluokkien lapsuudesta.

Tämä ei ole mikään mielipidekysymys vaan historiallinen fakta. Hyvinvointivaltio syntyi ja kuoli suurten ikäluokkien elämän aikana ja se on hyödyttänyt heitä matkan varrella kaikista eniten. Ihan talous- ja sosiaalihistorian alkeita nämä. Milleniaalit ja z-sukupolvi eivät enää tule pääsemään edes eläkkeelle ilman yksityisiä eläkesäästöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän