Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähty ravintolassa, miten äiti laittoi omasta puhelimesta noin 6-vuotiaalle...

Vierailija
31.12.2022 |

Lapselle tiktokin pyörimään kun lähti ruokatilausta tekemään.
Tätäkö nykyajan kasvatus todellakin on? Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset ovat kärsimättömiä, aina pitää se luuri olla kädessä. Joko oma tai vanhempien

Kommentit (356)

Vierailija
1/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet yhden lyhyen tilanteen ventoveraiden elämästä ja päättelet että sitä on nykyajan kasvatus. Okei

Vierailija
2/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näet yhden lyhyen tilanteen ventoveraiden elämästä ja päättelet että sitä on nykyajan kasvatus. Okei

On tuossa totuuttakin.

Monesti näkee lapsia toljottamassa kännykän ruutua. Julkisissa, ravintoloissa, kylässä ja jopa kaupassa parhaimmat antavat kersoilleen viihdykettä, kun ei jakseta muutoin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan aina kirja tai värikynät ja vihko mukana alle kouluikäisen viihdykkeeksi. Miksei ne kelpaa nykylapsille?

Vierailija
4/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. tarvii naisvihaajien podcasteja. Feedissä on kyseenalaisia klippejä. Mamma näyttää peukkua.

Vierailija
5/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan "paremmaksi";

Näin tapauksen, jossa taaperolle lykättiin puhelin naamaan ja siinä jotain melko kovaäänistä videota...

Vierailija
6/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun menen lasten kanssa kauppaan, ravintolaan tai mihin tahansa, niin minä kaivan laukustani vesivärit ja maalaustelineen. Siinä saavat tulevat taiteilijan alut toteuttaa itseään eikä tarvitse muiden kanssaihmisten mieltään pahoittaa siitä että meidän lapset nauttisivat mediasaastetta.

Vierailija
7/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun adhd saa ravintolassa vaikka pelata mun kännyllä

Kivempaa kuin se että odotellessa juoksisin perässä ympäri ravintolaa. Kivempaa sullekin

Vierailija
8/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan aina kirja tai värikynät ja vihko mukana alle kouluikäisen viihdykkeeksi. Miksei ne kelpaa nykylapsille?

Pitää olla pelejä. Minecraftia ja mitä niitä nyt on. Värittäminen oo enää mitään, ihan muumioiden hommaa.

Vierailija
9/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivempaa kuin se että odotellessa juoksisin perässä ympäri ravintolaa. Kivempaa sullekin

Tämä. Muuten olisivat taas muut huutamassa somessa miten taas joku tenava huusi ja juoksi ja mekasti ravintolassa. Ei näille kermahanureille mikään kelpaa.

Vierailija
10/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa katsoa kun lapset ovat vielä lapsia eikä piriä vetäviä puhelinriippuvaisia. Teimme selkeästi oikean ratkaisun muuttamalla pois Suomesta.

Vierailija
11/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se puhelin on paljon helpompi kantaa mukana.

Vierailija
12/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd? Onko hän siis ylivilkas lapsi, joka tarvitsisi turvaa ja oikeita virikkeitä vanhemmiltaan eikä amfetamiinijohdannaisia?

Vierailija
13/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on ok lapselle välillä, ei koko ajan, mutta tik Tok ei ole, koska sieltä voi näkyä lapselle sopimattomia juttuja.

Vierailija
14/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut edes TV:tä silloin, kun lapset olivat pieniä, mutta en silti tuomitsisi äitiä tämän yhden tilanteen perusteella. Juuri ravintola on erikoistilanne, jossa lapsen pitää tyypillisesti odottaa aika pitkään paikallaan häiritsemättä muita. Kyllä minäkin olisin saattanut juuri silloin käyttää poikkeuksellisesti kännykkää viihdykkeenä, vaikka muuten lasteni keskimääräinen ruutuaika oli selvästi alle 5 minuuttia päivässä.

Kolmen jo aikuisen lapsen äiti

Vierailija
15/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi joskus syö ruokaa ja katsoo samalla kännykkää.

Haluatteko kysyä jotain ?

Vierailija
16/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjainyhdistelmillä oikeutetaan taas kaikenlainen perseily.

Vierailija
17/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd? Onko hän siis ylivilkas lapsi, joka tarvitsisi turvaa ja oikeita virikkeitä vanhemmiltaan eikä amfetamiinijohdannaisia?

Syö pääs. Ohis.

Vierailija
18/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kirjainyhdistelmillä oikeutetaan taas kaikenlainen perseily.

Onko per'eessäsi niin paljon kermaa että voisit kakkuun vatkata?

Vierailija
19/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi joskus syö ruokaa ja katsoo samalla kännykkää.

Haluatteko kysyä jotain ?

Miksi? Mikset minimoi vahinkoja ja anna hänelle edes sitä Aku Ankkaa tai kirjaa jotta hän oppisi lukemaan edes auttavalla tavalla? Nykypennut ei osaa enää lukea, saati kirjoittaa, kiitos älypuhelimien ja laiskojen vanhempien.

Vierailija
20/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se puhelin on paljon helpompi kantaa mukana.

Jaa, hyvin nuo muutkin käsilaukkuun mahtui, eikä edes tarvinnut varoa pudottaako muksu ne lattialle tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme