Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nähty ravintolassa, miten äiti laittoi omasta puhelimesta noin 6-vuotiaalle...

Vierailija
31.12.2022 |

Lapselle tiktokin pyörimään kun lähti ruokatilausta tekemään.
Tätäkö nykyajan kasvatus todellakin on? Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset ovat kärsimättömiä, aina pitää se luuri olla kädessä. Joko oma tai vanhempien

Kommentit (356)

Vierailija
41/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykät on nykyaikaa. Jos ei ymmärrä, kannattaa ottaa selvää tai olla hiljaa.

Vierailija
42/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelikortitkin on edelleen tänäpäivänä hyvä viihdyke ja kulkee helposti mukana. 5-6-vuotias osaa jo pelata.

Niitä on mukava kerätä ravintolan lattialta kun penska saa raivarin ja kortit lentää. Ai niin mut eihän teidän mukula raivoa.

Puhelimenpalasia keräät siis mieluummin sieltä lattialta 😂

Kah, en oo keränny. Hommaa säkin kunnon kuoret ja panssarilasi näyttöön.

No hienoa👌Entä kun se panssaripuhelin lentää toisen asiakkaan päähän...

Jotenkin tuntuu, että tuo on sen verran osannut pitää jöötä, että kännykkä ei sentään lennä minne sattuu. Kyllä siinä on aineksia äidiksi, kun se ensin keksii, että samaa opetusta voi soveltaa myös muihinkin esineisiin, vaikka korttipakkaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ravintolassa tilausta odotellessa annan katsoa puhelintaan, samoin automatkoilla tai missä nyt lapset helposti pitkästyy.

Kun eihän ne lapset saa näkyä eikä kuulua missään niin vaikea keksiä sitten puhelimen tai kirjan lukemisen lisäksi muita viihdykkeitä että lapsi malttaa olla paikoillaan.

Mutta tätähän se on, teki niin tai näin niin aina jotakin häiritsee.

Vierailija
44/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näettekö muuten enää lasten vanhempien röökaavan? Tai ihan pieniä lapsia keskenään pihalla? Nykyvanhemnat ovat turvallisempia ja ajattelevat enemmän lapsiaan.

Vierailija
45/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mun adhd saa ravintolassa vaikka pelata mun kännyllä

Kivempaa kuin se että odotellessa juoksisin perässä ympäri ravintolaa. Kivempaa sullekin

Adhd? Onko hän siis ylivilkas lapsi, joka tarvitsisi turvaa ja oikeita virikkeitä vanhemmiltaan eikä amfetamiinijohdannaisia?

Syö pääs. Ohis.

En todellakaan, olen sen viimeisen ikäluokan edustaja, joille ei tungettu kemikaaleja turpaan samantien jos vähän ahdistaa tai on keskittymisvaikeuksia. Helvetin iso osa nykylapsista on tunnekyvyttömiä vihanneksia, joista ei tule ikinä mitään muuta kuin vankiloiden täytettä.

N29

Kännykkä ei ole kemikaali. Jos sinä olet saanut oikeita virikkeitä ja turvaa omilta vanhemmiltasi niin mikä sitten meni vikaan?

Paljonkin, se ei silti tarkoita sitä että hyväksyn lasten "viihdyttämisen" laitteilla, saati sitten hiljentämisen kemikaaleilla. Älylaitteen sujuva kayttö ei tarkoita sitä, että lapsi tajuaisi tietotekniikasta tai sen mekaniikasta yhtään mitään. Sitä ei tajua nykyaikuisistakaan kuin murto-osa, ja siihen tämä systeemi kaatuu. Se on vaarallista, ja vain harva suostuu sen myöntämään.

Vierailija
46/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivempaa kuin se että odotellessa juoksisin perässä ympäri ravintolaa. Kivempaa sullekin

Missä vaiheessa ajattelit että lapsi oppii hetken odottamaan? Vai onko kiva kun ei aikuisenakaan osaa olla ilman jatkuvaa mielihyvän lähdettä?

Vierailija
47/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd? Onko hän siis ylivilkas lapsi, joka tarvitsisi turvaa ja oikeita virikkeitä vanhemmiltaan eikä amfetamiinijohdannaisia?

Syö pääs. Ohis.

En todellakaan, olen sen viimeisen ikäluokan edustaja, joille ei tungettu kemikaaleja turpaan samantien jos vähän ahdistaa tai on keskittymisvaikeuksia. Helvetin iso osa nykylapsista on tunnekyvyttömiä vihanneksia, joista ei tule ikinä mitään muuta kuin vankiloiden täytettä.

N29

Minä olen yli 40. Omassa lapsuudessani aivan selvät adhd:t jäivät vaille tukea, osa on jo mennyttä. Kannattaa jättää mestaroimatta, kun ei ole kerran oikeaa sanottavaa.

Vierailija
48/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykät on nykyaikaa. Jos ei ymmärrä, kannattaa ottaa selvää tai olla hiljaa.

Ne ovat yhteydenpitovälineitä, eikä vanhemman läsnäolon puutteesta johtuvaa virikettä.

Vierailija
49/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ravintolassa tilausta odotellessa annan katsoa puhelintaan, samoin automatkoilla tai missä nyt lapset helposti pitkästyy.

Kun eihän ne lapset saa näkyä eikä kuulua missään niin vaikea keksiä sitten puhelimen tai kirjan lukemisen lisäksi muita viihdykkeitä että lapsi malttaa olla paikoillaan.

Mutta tätähän se on, teki niin tai näin niin aina jotakin häiritsee.

Tietysti eri asia jotkut tuntien ajomatkat mutta tuttujen kesken on outoa kun meidän lapset jaksaa 40min ajomatkat sillä että kuunnellaan lasten lauluja ja jutellaan. Muut laittavat taaperolle jo puhelimen syliin. Ei ihme etteivät sitten osaa olla rauhassa kun koko elämänsä "tylsät" hetket on vietetty puhelimella.

Vierailija
50/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö muuten enää lasten vanhempien röökaavan? Tai ihan pieniä lapsia keskenään pihalla? Nykyvanhemnat ovat turvallisempia ja ajattelevat enemmän lapsiaan.

Tämä. Vanhan ajan vanhemmat vaan kiinnittävät huomion siihen mikä on heistä huonommin nyt kuin silloin vanhaan hyvään aikaan. Se, mikä on paremmin nykyään, sen he haluavat ohittaa. Nykyään on kypärät pyöräillessä ja luistellessa, lapsia viedään lääkäriin jne. Ennen lapset olivat pitkälti oman onnensa nojassa.

Vierailija
51/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun oltiin ostoskeskuksessa syömässä, naapuripöydässä laitettiin tabletissa videot pyörimään varmaan alle vuoden ikäiselle, näytti juuri ja juuri osaavan istua syöttötuolissa.

Vierailija
52/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi joskus syö ruokaa ja katsoo samalla kännykkää.

Haluatteko kysyä jotain ?

Miksi? Mikset minimoi vahinkoja ja anna hänelle edes sitä Aku Ankkaa tai kirjaa jotta hän oppisi lukemaan edes auttavalla tavalla? Nykypennut ei osaa enää lukea, saati kirjoittaa, kiitos älypuhelimien ja laiskojen vanhempien.

No lapseni on 4 v. Ja osaa kirjoittaa nimensä ja paljon muutakin. Pelaa myös älypelejä. Tykkää laskea yhteenlaskuja yms. Kirjoja luetaan kans paljon.

Mitään perinteisiä tietokonepelejä meillä ei ole. Mutta toisissa perheissä ne tuntuu olevan kova juttu.

Kuinka hän ei vielä lukea osaa? Itse osasin jo 3-vuotiaana.

Vierailija
53/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö pääs. Ohis.

N29

Minä olen yli 40. Omassa lapsuudessani aivan selvät adhd:t jäivät vaille tukea, osa on jo mennyttä. Kannattaa jättää mestaroimatta, kun ei ole kerran oikeaa sanottavaa.

Eli silloinkin olisi pitänyt jakaa pervitiiniä kaikille halukkaille ja iskeä ohjain kouraan? Valitettavasti osa eläin- ja ihmiskunnan yksilöistä ovat kelvottomia, sille ei voi mitään.

Vierailija
54/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran junassa, jossa oli nuoripari max 8 kk ikäisen vauvan kanssa. Matkan aikana näyttivät jatkuvasti vauvalle puhelimesta jotain, ilmeisesti piirrettyjä, ja sitten yrittivät saada hänet pelaamaan jotain peliä, jossa piti sormella koskettaa näyttöä. Ja kun se pieni lapsi ei osannut pelata, vaan korkeintaan huiski sitä näyttöä, niin sitä sitten päiviteltiin vanhempien tahoilta.

Vierailija
55/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet yhden lyhyen tilanteen ventoveraiden elämästä ja päättelet että sitä on nykyajan kasvatus. Okei

On tuossa totuuttakin.

Monesti näkee lapsia toljottamassa kännykän ruutua. Julkisissa, ravintoloissa, kylässä ja jopa kaupassa parhaimmat antavat kersoilleen viihdykettä, kun ei jakseta muutoin olla.

Eikä osaa sitten yhtään olla irl.

Vierailija
56/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTokissa on kyllä sen verran kamalaakin sisältöä, että se ei todellakaan sovi 6-vuotiaalle. Varsinkin jos siinä ei ole mitään estoa siihen, että minkälaista sisältöä siellä näkyy. Minulla kun on tullut vastaan vaikka sellaista, että puolialastomat aikuiset heruttavat siellä avoimesti alapäätään kameralle. Ei todellakaan ole 6-vuotiaan sovellus sellainen. Pikemminkin pitäisi olla vähintään jotain 16, ennen kuin sinne menee.

Vierailija
57/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita röökaavia näkee. Onneksi naapurit muuttivat muualle, kukaan ei kestänyt sitä jatkuvaa ketjupolttamisen käryä,  mikä tunki sisään. No oli heistä kaikenlaista muutakin häiriötä. Maksuhäiriöiden takia joutuivat lähtemään, tupakkaan sitä rahaa oli kyllä laittaa, mutta ei asumiseen. Toinen kärytteli parvekkeella ja toinen toisella puolen taloa lapsiaan ulkoiluttaessa. Tai se ulkoiluttaminen oli lähinnä sitä, että lapset laitettiin leikkipaikalle ja saivat keskenään keksiä jotain tekemistä, isä kärytteli vähän matkan päässä.

Vierailija
58/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kerran junassa, jossa oli nuoripari max 8 kk ikäisen vauvan kanssa. Matkan aikana näyttivät jatkuvasti vauvalle puhelimesta jotain, ilmeisesti piirrettyjä, ja sitten yrittivät saada hänet pelaamaan jotain peliä, jossa piti sormella koskettaa näyttöä. Ja kun se pieni lapsi ei osannut pelata, vaan korkeintaan huiski sitä näyttöä, niin sitä sitten päiviteltiin vanhempien tahoilta.

Niin? Ehkä vain viihdyttivät itseään? Mitäs pahaa tuossa oli?

Vierailija
59/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi joskus syö ruokaa ja katsoo samalla kännykkää.

Haluatteko kysyä jotain ?

Miksi? Mikset minimoi vahinkoja ja anna hänelle edes sitä Aku Ankkaa tai kirjaa jotta hän oppisi lukemaan edes auttavalla tavalla? Nykypennut ei osaa enää lukea, saati kirjoittaa, kiitos älypuhelimien ja laiskojen vanhempien.

No lapseni on 4 v. Ja osaa kirjoittaa nimensä ja paljon muutakin. Pelaa myös älypelejä. Tykkää laskea yhteenlaskuja yms. Kirjoja luetaan kans paljon.

Mitään perinteisiä tietokonepelejä meillä ei ole. Mutta toisissa perheissä ne tuntuu olevan kova juttu.

Kuinka hän ei vielä lukea osaa? Itse osasin jo 3-vuotiaana.

Nykyään lapset oppivat keskimäärin aiemmin lukemaan kuin esim. 1980-luvulla. 3-vuotiaana lukemaan oppiva ei ole normilapsi.

Vierailija
60/356 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita röökaavia näkee. Onneksi naapurit muuttivat muualle, kukaan ei kestänyt sitä jatkuvaa ketjupolttamisen käryä,  mikä tunki sisään. No oli heistä kaikenlaista muutakin häiriötä. Maksuhäiriöiden takia joutuivat lähtemään, tupakkaan sitä rahaa oli kyllä laittaa, mutta ei asumiseen. Toinen kärytteli parvekkeella ja toinen toisella puolen taloa lapsiaan ulkoiluttaessa. Tai se ulkoiluttaminen oli lähinnä sitä, että lapset laitettiin leikkipaikalle ja saivat keskenään keksiä jotain tekemistä, isä kärytteli vähän matkan päässä.

Kuinkas paljon vanhemmat menivät leikkimään lastensa kanssa vaikkapa 90 luvulla? Noh?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi