Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon toisten ihmisten tunteita pitäisi ymmärtää?

Vierailija
31.12.2022 |

Onko oletus se, että niitä ymmärretään sen verran mitä toinen kertoo itsestään vai että toisen ilmeistä ja eleistä pitäisi osata lukea jonkin verran? Ja mikä on se jokin verran?
Vai kuuluuko toisen tunteita miettiä omien tuntemusten kautta eli " tee toisille se mitä haluaisit itsellesi tehtävän"?
Vai luetaanko toisten tuntemuksia vain yleisten normien perusteella, että mikä sattuu olemaan eniten normaalia toimintaa niin sen mukaan mennään vaikka pieni ääni sisällä sanosi jotain muuta?

Kuinka paljon toisten ihmisten tunteita pitäisi ymmärtää?

Vaihtoehdot

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit liikaa, ei johda mihinkään, ainakaan hyvään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe on luulla tietävänsä mitä toinen ajattelee ja tuntee omien kokemuksiensa kautta. Tottakai kaikki reflektoi oman itsensä ja taustansa kautta, mutta pitää ymmärtää, että se päätelmä voi olla täysin väärä.

Kommunikaatio pitää tapahtua eniten sanallisesti. Se että sanoo vaikka "ei mulla mikään ole" loukkaantunut ilme naamalla on lapsellista käytöstä. Myös se että toinen vastaa automaattisesti "vain sen verran mitä toinen kertoo"- väitteen pohjalta ja tarkoituksellisesti ignooraa kehollisen viestinnän on lapsellista.

Molempien on kasvettava ja kehitettävä kommunikaatiota, lähimmäisenrakkauden nimissä. 

Vierailija
4/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin kohtuudellisesti kykenee. Hyvä tahto oltava, mutta ei tarkoita että jää märehtimään liikaa.

Vierailija
5/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tunteista puhumista, näytän mielummin teoin.

Vierailija
7/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tekoja teet näyttääksesi tunteitasi?

Vierailija
8/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin itse normien mukaisesti, koska en kykene lukemaan tunteita ihmisten kasvoilta tai eleistä ja on vaarallista lähteä siihen, että tekisin niin kuin haluaisin, että itselleni tehtäisiin (koska se on todennäköisesti valtavirrasta poikkeavaa). 

Vierailija
9/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse peilata jonkun toisen elämää itsesi kautta kun et ole elänyt sitä toisen elämää. Jopa saman perheen lapsilla on erillaiset elämät ja erillaiset vanhemmat. Vaikka olet paikalla, et ole osa kenenkään sisäistä maailmankuvaa.

Vierailija
10/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä tekoja arjessa ja juhlassa. Iloista mieltä ja yhdessäoloa. En mä nyt niitä tässä ala luettelemaan, sehän on sama kun puhuisi tunteistaan.

Vierailija
11/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä tekoja arjessa ja juhlassa. Iloista mieltä ja yhdessäoloa. En mä nyt niitä tässä ala luettelemaan, sehän on sama kun puhuisi tunteistaan.

Mikä tunteista puhumisessa on inhottavaa?

Vierailija
13/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia nämä ihmiset kun ei ymmärrä teoilla rakastamista. Kai pitävät niin etuoikeutettuna itsenään, että pitävät normaalina sitä että ihmiset tekee heidän viihtyvyytensä eteen tekoja. Itse sitten ovat pelkkää puhetta, mutta tosi paikan tullen ei mitään tekoja ole sen todisteeksi.

Vierailija
14/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tunteita voi yrittää ymmärtää sen kaiken informaation summasta mikä koostuu toisen puheista, teoista, eleistä ja arvomaailmasta sekä yleisestä tiedosta ja kommunikaatiomme syvällisyyden tasosta.

Oletuksia ei kannata ikinä tehdä vähäisen tiedon perusteella. Eikä silloinkaan, kun luulee tietävänsä enemmän. Meillä on niin erilaisia tapoja eri tunteita kokiessamme. Kun on kyse hyvin tutusta ihmisestä, niin tunteiden tulkintakin helpottuu.

Vierailija
15/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä, ketkä ymmärtää paljon, myös niitä ei niin hyväksyttyjä tai tavallisia tunteita.

Vierailija
16/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia nämä ihmiset kun ei ymmärrä teoilla rakastamista. Kai pitävät niin etuoikeutettuna itsenään, että pitävät normaalina sitä että ihmiset tekee heidän viihtyvyytensä eteen tekoja. Itse sitten ovat pelkkää puhetta, mutta tosi paikan tullen ei mitään tekoja ole sen todisteeksi.

On totta, että rakastaminen pelkillä sanoilla vailla tekoja ei ole rakkautta. Teot ovat se mikä vaikuttaa.

Kuitenkin teoilla rakastavaltakin voisi olla tosi arvokasta kuulla joskus ainakin muutama sana välittämisestä.

Vierailija
17/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan eniten suoraa puhetta. Jos joku tekemisissäni jonkun mielestä menee pieleen, siitä voi sanoa, mietin sitten onko tarvetta korjata/kehittyä.

Vierailija
18/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan eniten suoraa puhetta. Jos joku tekemisissäni jonkun mielestä menee pieleen, siitä voi sanoa, mietin sitten onko tarvetta korjata/kehittyä.

Tämä.

Sitten arvioin oman itseni kautta. Eli miltä minusta itsestäni tuntuisi samassa tilanteessa.

Vierailija
19/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka piilovittuilevat ja yrittävät kertoa kiertoilmauksilla kaikki mikä heitä vaikka ärsyttää?  

Jos joku loukkaantuu sinulle, ja huomaat että hän käyttäytyy oudosti, otatko asian puheeksi vai oletko miettimättä asiaa mikäli toinen ei kerro suoraan mistä on kyse?

Vierailija
20/34 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaita tunteita ovat nämä:

-Rakkaus-

-Viha

-Ilo

- Suru

Kauna, kateus, katkeruus yms. eivät edes ole tunteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme