Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikesta suuttuvat miehet?

Vierailija
31.12.2022 |

Tällä palstalla on kyselty mm. sormuksen käytöstä ja aikuisen lapsen kanssa matkustamisesta suuttuvista miehistä.
Onko teille tosiaan jotenkin normaalia se, että mies suuttuu milloin mistäkin? Vai miksi te sitä täällä kyselette?
Mitähän minun pitäisi tehdä, että minun mieheni suuttuisi? Eipä nyt tule mieleen muuta kuin ehkä joku isompi taloudellinen vahinko, hänen tietämättään. Eikä siitäkään raivoaisi selvin päin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on keksittyä soopaa kaikki.

Vierailija
2/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tätä itsekin, kunnes tapasin tuollaisen kiukuttelijamiehen. Asuimme hetken yhdessäkin ennenkuin tajusin erota. Syitä josta suuttui:

- heräsin aiemmin viikonloppuna kuin hän

- menin nukkumaan aiemmin kuin hän

- tein aamupalaa itselleni kun olin hereillä

- ostin verhot

- pesin ikkunat syksyllä

Lista on loputon eikä ikinä tiennyt, mistä suuttuu. Suuttuessaan mökötti viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset miehet kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
4/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se normaalia. Tuo suuttuu jo siitäkin jos ei saa nukkuessa pitää kiinni tai herättää minua yöllä "silittelemällä".

Siitä alkaa uhriutuminen "kun ei edes koskea saa", ja sitä muistellaan pitkään sitä yhtä kertaa.

Vierailija
5/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskujen kanssa on aina vaikeaa ja ne hallitsee sillä vihallaan ympäristöään. Sinun tehtävä on kävellä munankuorilla ja arvailla mikä eilen heille aivan ok käytös aiheuttaa tänään kurkkuun kiinni käymisen tai tavaroiden hajoittamisen, vähimmillään tosiaan vain pää punaisena karjumisen.

Vierailija
6/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia. Tuo suuttuu jo siitäkin jos ei saa nukkuessa pitää kiinni tai herättää minua yöllä "silittelemällä".

Siitä alkaa uhriutuminen "kun ei edes koskea saa", ja sitä muistellaan pitkään sitä yhtä kertaa.

Valvottaminen on pahoinpitelykeino ja suuttuminen siitä että toinen ei halua valvoa on manipulointia. Ei hän oikeasti ole vihainen mistään, sinut pitää vain saada sekaisin päästäsi väsymyksellä ja pyytämään anteeksi että edes elät. 

Vierailija
7/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskujen kanssa on aina vaikeaa ja ne hallitsee sillä vihallaan ympäristöään. Sinun tehtävä on kävellä munankuorilla ja arvailla mikä eilen heille aivan ok käytös aiheuttaa tänään kurkkuun kiinni käymisen tai tavaroiden hajoittamisen, vähimmillään tosiaan vain pää punaisena karjumisen.

Näinpä, joskus ei saa edes syödä, ja auta armias jos ei pyyhi heti pöytiä tai helloja, ei hoida tiskejä orjallisesti silloin kun mies on niin päättänyt, ja häntä häiritsee astiat pöydällä. Vaikka itse ne siihen laittaa.

Vierailija
8/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valvottaminen on tehokas psykologinen ja fyysinen kidutusmenetelmä, muun muassa inkvisition käyttämä. Menetelmä on tehokas, veretön, eikä ensi alkuun aiheuta ruumiillisia vaurioita. Menetelmä tunnetaan latinalaisella nimellä tormentum insomniae.[1] Pitkitetty valvottaminen aiheuttaa paitsi fyysistä ja henkistä kärsimystä, myös heikentää uhrien harkintakykyä. Näin heidät saadaan helposti murtumaan henkisesti ja tunnustamaan tai kertomaan mitä tahansa. Kun ihmistä valvotetaan tarpeeksi kauan, vastustuskyky heikkenee ja yleisin kuolinsyy on jokin tulehdustauti."

Wikipediassa hyvin selitetty valvottaminen

Vierailija
9/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, joskus ei saa edes syödä, ja auta armias jos ei pyyhi heti pöytiä tai helloja, ei hoida tiskejä orjallisesti silloin kun mies on niin päättänyt, ja häntä häiritsee astiat pöydällä. Vaikka itse ne siihen laittaa.

Joo tai kun ruuanlaitosta tulee tiskiä niin se tiski pitää tiskata siinä samalla kun kokkaat, ei voi mitenkään odottaa siihen että tekee ruuan ja syö sen. Tiskipöydät pitää olla puhtaina koko ajan.  Exä jopa suuttui kun en ollut tiskannut sillä viikolla kun olin poissa kotoa viikon. Hän oli sotkenut koko keittiön kuulemma tahallaan, koska olin lähtiessä jättnyt jonkun lasin altaan pohjalle.

Vierailija
10/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri miehet suuttuneet monestikin tuollaisista pikkujutuista, mutta ovat kyllä jääneet hetken tapailun jälkeen, ksoka eihä ntuollaista jaksa. Nykyinen pitkäaikainen mieheni ei suutu koskaan. Tai varmaan suuttuisi, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä että niin kävisi, ei ole tapana ärsyttää tahallaan ketään.

Minulle miehet ovat suuttuneet:

Siitä että mies jäi kiinni valheesta. Tämä on yleisin, esimerkkejä vaikka kuinka, mm.

jäi kiinni ettei ollutkaan töissä vaan baarissa toisen naisen kanssa, siitä että jäi kiinni rahapelaamisesta (addikti), siitä että oli käyttänyt rahojani, että oli varastanut rahojani, kun jäi kiinni siitä että onkin velkaa vaikak miten paljon vaikak sanoi ettei ole yhtään velkaa, jne.

Siitä etten ottanut miestä parin viikon tuntemisen jälkeen juhannuksen viettoon kaverini mökille, siitä että lähdin kavereiden kanssa ravintolaan kun hän itse oli ravintolassa toisella puolella suomea.

Hauskimpiahan ovat nämä suuttumiset jossa annetaan kaksi vaihtoehtoa, ja sitten molemmista suututaan :D Suututaan jos lähden mukaan kun kysytään, ja suututaan jos en lähdekään :D

Kai tämä on olevinaan jotain lapsellista valtapelailua, mutta on tosiaan niin lapsellista että itse en voi kuin nauraen kysyä että oletko nyt ihan tosissasi?

Vierailija
11/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näköjään muistellaan..

Vierailija
12/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitatte noihin juttuihinne kertoimen 10, niin pääsette naisten käyttäytymisen tasolle.

Vierailija
13/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana hakeutua kaltaiseensa seuraan.

Vierailija
14/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suuttuminen opetetaan kasvun aikana ihmiselle vauvasta.

Vierailija
15/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tapana hakeutua kaltaiseensa seuraan.

Veikkaisin että hakeutumista selittää ennemminkin lapsuudenperheestä opitut käytösmallit. Jos lapsuus on ollut sitä että äiti ja lapset kävelee munankuorilla ettei kiukuttelijamies suutu niin sellaiseen kuvioon varmasti hakeutuu helposti aikuisenakin.

Vierailija
16/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä mitättömistä asioista suuttuvia miehiä todellakin olemassa. Itsekin sellaista siedin aivan liian pitkään. Vielä kun sama ihminen harrastaa pitkiä mykkäkouluja syistä, joita toinen osapuoli ei saa tietää, niin silloin on kyllä oikea valioyksilö kyseessä 😄

Joku väitti, että tuollainen käytös kymmenellä kerrottuna on tyypillistä naisille. No ei ole ainakaan minulle. Loukkaannun harvoin, ja silloinkin avaan suuni ja pyrin puhumaan asian heti selväksi. Olen enemmän järki-, kuin tunneihminen ja se näkyy siinä, että kykenen pohtimaan esim. sitä, mistä oma tunnetilani johtuu. Silloin siitä voi myös puhua rauhassa kumppanin kanssa. Pystyn myös olemaan rehellinen ja puhumaan kaikenlaisista tunteista. En pidä riitelystä, joten en sitä myöskään harrasta. Sen vuoksi en jaksa katsella kaikesta suuttuvaa miestäkään.

Vierailija
17/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, minulla alkaa jo ahdistaa etten voi sanoa noista yöllisistä hankaamisista ja herättämisistä mitään, vaan pakko vain sietää. Minulla voi olla kuuma, tai haluan muuttaa asentoa selkäkivun vuoksi.

Mies silittelee toki muutenkin, hereillä ollessa, mutta ei se niitä muista, kun reuhaa ja kaivaa esille "ettei saa edes koskea".

Ja tätä tapahtuu säännöllisesti.

Miltä sinusta tuntuu kun heräät tuohon 4 kertaa yössä, etkä saa helpolla unta?

Vierailija
18/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän outoa, että eriävästä mielipiteestä suututaan verisesti ja aletaan myllyttää valetta asioista ihmisille, jotka ovat kiukuttelijamiehen bestiksiä. Suuttuminen johtaa viikkojen ja kuukausien mykkäkouluun, jolloin edes yksinkertaiseen asiaan ei saa vastausta.

Mulla on ollut tällaisia työkavereina ja kaikki miehiä. Naisissakin on ollut tuittupäitä, mutta niiden kanssa on päässyt takaisin puheisiin pölyn laskeuduttua eli viimeistään parin päivän sisällä.

Vierailija
19/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alistuu tuollaiseen? Minun mieheni heitti joskus jotain tavaraa vihaisena lattialle. Siinä olisivat vielä tänäkin päivänä, jos ei olisi itse niitä siivonnut. Ja aikaa tuosta on jo vuosikymmeniä. Ei ole sitten toistunut.

Vierailija
20/26 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, minulla alkaa jo ahdistaa etten voi sanoa noista yöllisistä hankaamisista ja herättämisistä mitään, vaan pakko vain sietää. Minulla voi olla kuuma, tai haluan muuttaa asentoa selkäkivun vuoksi.

Mies silittelee toki muutenkin, hereillä ollessa, mutta ei se niitä muista, kun reuhaa ja kaivaa esille "ettei saa edes koskea".

Ja tätä tapahtuu säännöllisesti.

Miltä sinusta tuntuu kun heräät tuohon 4 kertaa yössä, etkä saa helpolla unta?

Onko mies vetänyt teippiä suusi eteen vai miten et voi sanoa?

Ja mikä ihme pakottaa sietämään tuota? Maailmassa sentään piisaa sänkyjä niin paljon, että voisit helposti hankkia itsellesi oman, jossa saisit nukkua rauhassa silloin kun haluat.

Olenko jotenkin vanhanaikainen, kun minulla on suorastaan vaikea uskoa näitä kotkotuksia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä