Vihaan Teams palavereja, joissa pakotetaan laittamaan kamera päälle!
Miksi?! Pidetään jotain kuulumisten vaihtoa, joka on ihan ok. Silti ahdistaa, että painostetaan laittamaan kamera päälle. Näytän kamerassa ihan kanan perseelle, eikä kiinnosta yhtään esiintyä sen näköisenä muille. Jo se puhuminen on tarpeeksi ahdistavaa.
Oon ens kerralla ilkosen alasti niin oppivat, että mua ei kannata pyytää avaamaan kameraa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kamera pitää olla päällä, että pomo näkee jos joku humalassa nenä punaisena!
Kameran sovelluksesta pystyy vaikuttamaan värisäätöihin. Hiukan vähemmäksi värikylläisyyttä, niin naama on yhtä harmaa kuin raivoraittiilla Riitalla.
Ei vaan sinä vaan itse näet kameran välittömän kuvan käänteisesti eli toisinpäin kuin peilissä jolloin kaikki kasvojen asymmetria korostuu sinulle. Muut näkevät sinut normaalisti.
Harva tietokoneen kamera on oikeasti niin terävä että muut osallistujat näkisivät sinua kovin tarkasti. Lisäksi ainakin Teamsissa kuvanlaatu heikkenee helposti sen mukaan mitä useampi osallistuja on. Laita hämärä valaistus tai asetu vastavaloon jos häiritsee niin sitten näkyy vielä vähemmän. Tuskin kukaan alkaa vaatia että lasennat jonkun kotistudion jotta saisivat nauttia hd-naamastasi.
Olet lapsellinen. Ihan kuin murrosikäiset oppilaani etäopetuksen aikana. Oli oikein mukavaa yrittää saada kontaktia, jutella ja ohjata ja samalla tuijottaa pelkkää omaa kuvaa ruudulta. Kun se oli niin vaikeaa pitää sitä kameraa päällä, nyyh nyyh. No lapsille temppuilu sallittakoon, kun se murrosikä on vaikeaa. Mutta että aikuiset eivät voi työkavereille näyttää naamaansa, hohhoijaa. Huonoa käytöstä. Olet ihan samannäköinen koko ajan joka tapauksessa.
Mun mielestä esim. Neuvottelutilanteessa jos ei laita kameraa päälle niin on tökerö ja pelkuri. Yrittää kätkeytyä sen mustan ruudun taakse.
Muita tuskin kiinnostaa ulkonäkösi. Minusta paras taktiikka on nostaa läppäri vähän korkeammalle )käytän kenkälaatikkoa), taustafiltteri päälle ja tummanpunaista huulipunaa, niin saa vähän väriä naamaan. Hyvä valo auttaa myös paljon.
Aikuiskouluttajana sanon asiakkaille, että toivon kovasti heidän laittavan kamerat päälle - mutta en pakota.
Se nimittäin helpottaa minun työtäni huomattavasti, että näen ihmisten reaktiot. Lisäksi muistan heidät yksilöinä ja tarpeineen paremmin, jos tiedän, miltä näyttävät. Sikäli valokuva siinä pelkän nimen paikalla on jo tyhjää parempi.
Helposti käy niin, että ne saavat minulta enemmän huomiota, joilla on kamera päällä. Parempaa palvelua siis. Se on tahatonta ja yritän välttää tällaista epätasa-arvoista kohtelua, mutta koska olen vain ihminen, jolla on monta rautaa tulessa siinä, niin sillä tavoin joskus käy.
Tippakaan ei kiinnosta, näyttääkö joku kananpeeltä vai supermallilta siinä. Kunhan näen, tunnistan ja saan tulkita ilmeitä.
Sikäli suosittelen vain rohkeasti totuttelemaan siihen kameraan. Jäätte paremmon mieleen, ja voisin kuvitella, että toisinaan se saattaa vaikuttaa urakehitykseenkin.
Vastaus: Heikko valaistus. Ei näy kamerassa kuin epämääräinen hahmo. Voit sanoa, että säästät sähköä.
se liikkuvan kuvan välittäminen koko teamsporukalta on vaan niin älyttömän epä-ekologista, eikö pitäis riittää että naama näkyy avatarissa. luonto kiittää ja sähköäkin säästyy, ja pystyy muutakin työtä tekemään kun ei kaistat tukossa jonkun turhanpäiväisen teamspalsun takia jossa korkeintaan pari ihmistä höpöttää omiaan ja muut odottaa hiljaa että loppuis jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamera pitää olla päällä, että pomo näkee jos joku humalassa nenä punaisena!
Kameran sovelluksesta pystyy vaikuttamaan värisäätöihin. Hiukan vähemmäksi värikylläisyyttä, niin naama on yhtä harmaa kuin raivoraittiilla Riitalla.
Kamerasta erottuu kuinka silmät seisoo päässä. Kyllä silmistä näkee milloin ihminen humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Monesti pyydetään palaverin alussa laittaa kamerat päälle. Sanotaan heipat. Sitte kamerat voi laittaa pois. Ainakin meillä.
Toi on olosuhteiden pakosta monesti tehtävä, jos on heikompi yhteys.
Kamera pois ja bitti kaahaa paremmin.
Pidän koulutuksia yrityksille etänä ja useimmiten saa jutella mustalle ruudulle. Mielestäni on epäkohteliasta jos ei voi laittaa kameraa päälle, että näkisi kenelle juttelee. Kun opettaa uutta olisi kiva nähdä edes nyökkäys menikö asia perille. Välillä aina ihmettelen höpötänkö vain yksinäni kun en näe enkä kuule onko toinen paikalla.
Vierailija kirjoitti:
No voi kamala. Ei mua ainakaan kiinnosta, miltä näytän siinä kameran kuvassa. Silti helpompaa pitää palaveria tai esittelyä niin, että näkee ihmisten reaktiot, eli jotain muutakin kuin sen mustan ruudun.
Niin,työpaikat ja mallikoulut on erikseen.
Ap, olen nähnyt sinusta sen yhden pätkän, jota et halunnut kenenkään näkevän. Vihje: kovia kikuleita ja mälliset lollot. Naamasi kamerassa on pieni juttu tuohon verrattuna.
Kuinka pakottaminen käytännössä tapahtuu?
Kysyn tiimiläisteni tulevaisuutta ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Olet lapsellinen. Ihan kuin murrosikäiset oppilaani etäopetuksen aikana. Oli oikein mukavaa yrittää saada kontaktia, jutella ja ohjata ja samalla tuijottaa pelkkää omaa kuvaa ruudulta. Kun se oli niin vaikeaa pitää sitä kameraa päällä, nyyh nyyh. No lapsille temppuilu sallittakoon, kun se murrosikä on vaikeaa. Mutta että aikuiset eivät voi työkavereille näyttää naamaansa, hohhoijaa. Huonoa käytöstä. Olet ihan samannäköinen koko ajan joka tapauksessa.
Mikä oikeus sinulla on katsoa minua kameran välityksellä, kun ei sellaista oikeutta ole muillakaan?
kivaa jos pitää jonkun turhan palaverin takia pukea päälle ja kammata tukka.
Olen kouluttanut etänä kamerat pois päältä, kyllä se onnistuu. Profiilikuvien lisääminen auttaa kyllä jo paljon persoonallistamaan keskustelukaveria, kieltämättä ihan kasvottoman ihmisen kanssa keskustelu tuntuu vähän oudolta.
Viestinnästä jopa 97 % on ei-verbaalista. Yritäpä selittää tämä nalkuttaville, omaa ääntään rakastaville mutta omaa kuvaansa vihaaminen moniongelmaisille naisille.
Ja mitenkäs se tähän liittyy?