Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan Teams palavereja, joissa pakotetaan laittamaan kamera päälle!

Vierailija
30.12.2022 |

Miksi?! Pidetään jotain kuulumisten vaihtoa, joka on ihan ok. Silti ahdistaa, että painostetaan laittamaan kamera päälle. Näytän kamerassa ihan kanan perseelle, eikä kiinnosta yhtään esiintyä sen näköisenä muille. Jo se puhuminen on tarpeeksi ahdistavaa.

Oon ens kerralla ilkosen alasti niin oppivat, että mua ei kannata pyytää avaamaan kameraa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kamera kuvaa alhaalta päin, jolloin näkyy oikein hyvin kaulan ja leuan heltat ja rypyt ja toiset voi kaikessa rauhassa tarkkailla niitä, mitä eivät kehtaa tehdä livenä. Yäk!

No ideana olisi näyttää sinne kameraan jotain mukavampaa tarkkailtavaa. Tosi moni nainen on nykyään ymmärtänyt tämän.

Se voimaannuttaa!

Vierailija
62/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas vaan eräs keino sortaa naisia, mutta samalla hukataan etätyön edut, kun aikaa ei mene ulkonäön laittamiseen.

Pitäisikö tasa-arvon vuoksi vaatia miehille puku päälle ja parta aina ajetuksi?

Sitä se on, sortoa. Naiset myyvät nykyään seksiä ja retostelevat sillä iltapäivälehtien sivuilla. Ennen olisin luullut että kyse on sorrosta, mutta ei naiset tykkäävät siitä ja myös meikkaavat ITSEÄÄN varten. Se on naisen omaa aikaa ja vertaantuu harrastukseen. Niin se maailma muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakolliset esittelykierrokset.. englanniksi, hohhoijaa.

Lisäksi jotkut pikkuasiat, jotka hoituisi sähköpostilla, mutta jotka joku haluaa käsitellä Teams palaverissa. Siis asia joka kuittautuisi kahdella sähköpostilla. Ei, parempi järjestää palaveri..

Vierailija
64/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiinnostaisiko sinua vaihtaa työsi työttömyyteen?

Vierailija
65/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa työn sellaiseen missä ei pidetä Teams palavereita. Helppoa kun niin monilla aloilla on nyt työvoimapula.

Vierailija
66/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan laita kameraa päälle... aivan tarpeetonta tuo live-kuva... :) Kokoukset sujuvat aivan hyvin ilmankin ja ehkä jopa paremminkin... tuon käyttöä vaatinevat etupäässä mikromanagerit ja narsistiset esimiehet...

Vierailija
67/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa työkaverit jo ennestään niin paljon että on pakko juoda aina terästettyä kahvia etäpalaverin ajan. Kuitenkaan ei ne kestä kuin max. tunnin kerrallaan niin en ehdi alkaa edes sammaltaa.

Vierailija
68/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan koskaan laita kameraa päälle... aivan tarpeetonta tuo live-kuva... :) Kokoukset sujuvat aivan hyvin ilmankin ja ehkä jopa paremminkin... tuon käyttöä vaatinevat etupäässä mikromanagerit ja narsistiset esimiehet...

Tässä on totuus.

Vierailija
69/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira hämmentyy joka kerta teams yms palavereista. Hyppii pöydälle, vinkuu, haukkuu, haistelee laitetta pöydällä, saa hepulin, haukkuu ovelle, ikkunaan, palaa taas koneen ääreen häiriköimään. Eikä auta jos sulkee johonkin huoneeseen palaverin ajaksi, kahta kauheampi elämöinti alkaa.

Vierailija
70/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että jokainen mies joka pitää kameraa kiinni vetää himassaan käteen raivoisasti.

Vierailija
71/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en ymmärrä Teams-palavereja, joissa ihmiset eivät pidä kameraa päällä. Eihän live-palaverissakaan olla säkit päässä.

Vierailija
72/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en ymmärrä Teams-palavereja, joissa ihmiset eivät pidä kameraa päällä. Eihän live-palaverissakaan olla säkit päässä.

Et sitten ilmeisesti ymmärrä työn sisällöstä mitään. Meillä on ollut nyt 2,5 vuotta yli 99% teams-palavereista ilman kameroita ja töiden tulokset on parempia kuin ennen Koronaa. Oleellista on se, mitä sanotaan ja mitä sovitaan. Ei pärstän kuva.

Vierailija
73/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sama kokemus itsellänikin.

Vierailija
74/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pala sideharsoa siihen eteen ja sano tzzzzt tzzzzt jotain häikkää yhteydezzä

Vierailija
75/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamera pitää olla päällä, että pomo näkee jos joku humalassa nenä punaisena!

Kameran sovelluksesta pystyy vaikuttamaan värisäätöihin. Hiukan vähemmäksi värikylläisyyttä, niin naama on yhtä harmaa kuin raivoraittiilla Riitalla.

Vähän sinerrystä vielä, niin näyttää sopivasti sairaalta eikä kukaan kysy mitään.

Vierailija
76/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinitarraa kamerasilmään ja voivoi, ei toimi mulla kamera.

Vierailija
77/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan perseestä. Kotitöissä käyn suihkussa ja vaihdan vaatteet ehkä kerran viikossa. Ja  välillä teen töitä sängyssä makoillen, ihanan rentoa. Kamera pilaa fiiliksen.

Vierailija
78/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on osa vuorovaikutusta. On epäkohteliasta osallistua palaveriin oletuksena ilman kuvaa. Jos ei hermot tai pärstä kestä, niin siinä vaiheessa kun mennään PowerPoint sulkeisia, voi ottaa kameran pois. Ehkä vähän valveutuneempi ihminen huomaa, milloin on hyvä antaa esittäjälle tukea omilla kasvoillaan ja ilmeillään. Työyhteisössä on jotain pahasti vialla jos kuvaa ei käytetä.

Teamsissa voi laittaa säädöt kohdilleen, taustojen lisäksi on kuvan pehmennystä ja muita tehosteita, millä saa nahistuneesta nauriistakin siedettävän.

Kuva on viesti. Kuvattomuus on samaa kuin ei kiinnosta, en halua osallistua, olen sosiaalisesti kömpelö, olen etätyöaikana ulkoistanut itseni työyhteisöstä. Teen ihan jotain muuta tämän palaverin aikana, olen paikalla mutta en läsnä.

Vierailija
79/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ymmärtää, että toiset ahdistuu kun naamaa kuvataan. Jos pitää olla kamera päällä, en pysty keskittymään ollenkaan itse palaveriin.

Vierailija
80/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina valita työn jossa ei ole tuollaisia vaatimuksia tai järjestää kokoukset lähipalavereina. Palkassasi näkyy varmasti se, että edustat sekä firmaasi että asemaasi omilla kasvoillasi