Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan Teams palavereja, joissa pakotetaan laittamaan kamera päälle!

Vierailija
30.12.2022 |

Miksi?! Pidetään jotain kuulumisten vaihtoa, joka on ihan ok. Silti ahdistaa, että painostetaan laittamaan kamera päälle. Näytän kamerassa ihan kanan perseelle, eikä kiinnosta yhtään esiintyä sen näköisenä muille. Jo se puhuminen on tarpeeksi ahdistavaa.

Oon ens kerralla ilkosen alasti niin oppivat, että mua ei kannata pyytää avaamaan kameraa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä näyttää kauhealta siinä livekuvassa. Poislukien ehkä sellaiset ihmiset, jotka on aina edukseen, vaikka olisi juuri sängystä reväisty.

Mulla menee huomio kaikkeen muuhun, paitsi itse palaverin aiheeseen, jos kamera on pakosti päällä. En voi keskittyä. Ilman kameraa sujuu paljon paremmin.

Jotkut ilmeisesti vaatii kameraa siksi, että epäilevät toisten tekevän ihan mitä sattuu palaverin aikana, jos ei ole kuvaa eikä ääntä. Eli ehkä syövät tai tekevät itselleen ruokaa, keittelevät kahvia, täyttävät tiskikonetta, neuloisivat sukkaa jne. Vaikka kuuntelisivat ihan sujuvasti samalla kuitenkin.

Vierailija
82/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana turhauttaa tämä viestiketju. Hirveätä ruikutusta siitä, kuinka kamalaa on pitää kameraa päällä etäpalaverissa. Oli nimittäin aika ahdistavaa opetella pitämään oppitunteja Teamsin välityksellä päivän varoitusajalla tietäen altistavansa itsensä nuorten mahdolliselle pilkalle. Koulussa, jossa työskentelen, opettajat määrättiin pitämään kameraa päällä esimerkkinä opiskelijoille. Olen tosin melko varma, että kaikki eivät näin tehneet.

Ensimmäiset pari viikkoa pelkäsin jatkuvasti sotkevani kameran, mikin ja näytön jakamisen säädöt. Oli myös vaikea oppia rytmittämään oppitunnit ja osallistamaan opiskelijoita niin, ettei se tuntuisi painostavalta. Ajan kanssa nämä kuitenkin oppi niin, että etäopetus on muuttunut helpommaksi. Jännitän silti etätunteja edelleen enemmän kuin lähiopetusta. Meillä siis etätunnit ovat jääneet pysyväksi käytännöksi, jos opettaja on vaikka sairaana. Nuoret eivät haluaisi millään laittaa kameroita päälle tai sanoa mitään etätunneilla, enkä halua heitä tähän pakottaakaan, mutta on aika puuduttavaa pitää yksinpuhelua monta tuntia putkeen. Uskoisin, että jos tunneilla olisi enemmän vuorovaikutusta, ne olisivat nuoristakin kiinnostavampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä näyttää kauhealta siinä livekuvassa. Poislukien ehkä sellaiset ihmiset, jotka on aina edukseen, vaikka olisi juuri sängystä reväisty.

Mulla menee huomio kaikkeen muuhun, paitsi itse palaverin aiheeseen, jos kamera on pakosti päällä. En voi keskittyä. Ilman kameraa sujuu paljon paremmin.

Jotkut ilmeisesti vaatii kameraa siksi, että epäilevät toisten tekevän ihan mitä sattuu palaverin aikana, jos ei ole kuvaa eikä ääntä. Eli ehkä syövät tai tekevät itselleen ruokaa, keittelevät kahvia, täyttävät tiskikonetta, neuloisivat sukkaa jne. Vaikka kuuntelisivat ihan sujuvasti samalla kuitenkin.

Ovatko palaverit työpaikallasi siis tiedotustilaisuuksia, joissa vain yksi puhuu ja muut kuuntelevat? Tiedotustilaisuudessa ei kai ole tarkoituskaan, että kaikilla on kamera päällä. Itse miellän palaverin tilanteeksi, jossa keskustellaan ja tehdään päätöksiä.

Vierailija
84/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua näyttää kyllästynyttä naamaani kuvassa, mutta ei minua kiinnosta muidenkaan ilmeilyt ollenkaan. Jos joskus eräät tyypit haluavat olla kuvassa näkyvillä, niin ok mun puolesta, mutta tosiaan enemmän ne muidenkin naamat useimmiten häiritsevät.

Vierailija
85/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidettiin poistaa mutta ne jotka vaativat livekuvaa ovat yleensä mikromanagereja tai narsistisia esimiehiä...

Vierailija
86/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko palaverit työpaikallasi siis tiedotustilaisuuksia, joissa vain yksi puhuu ja muut kuuntelevat? Tiedotustilaisuudessa ei kai ole tarkoituskaan, että kaikilla on kamera päällä. Itse miellän palaverin tilanteeksi, jossa keskustellaan ja tehdään päätöksiä.

Meillä suurin osa palavereista on sellaisia, joissa yksi näyttää jotain suunnitelmaa, exceliä, pöytäkirjan runkoa, lukuja tms. Ja niistä keskustellaan. Kaikkien katseet on kuitenkin siinä jaettavassa näytössä, toisten kuvan näkemisessä ei ole juurikaan lisäarvoa.

Vierailija
87/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palaverissa tulee pitää pääosin kamera päällä. Mikäli ei kamera ole päällä niin on ainakin profiilikuva, joka näkyy kaikilla. Välillä rasittaa, kun pitää vähän "laittautua" ettei ihan tukka pystyssä pyjamassa tule kuvaan. Muuten ei haittaa kamera, vaikka introvertti olenkin. Meillä kiva tiimi. Parempi kuitenkin Teamsit kamera päällä, kun live-kokoukset.

Vierailija
88/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin osa palavereista on sellaisia, joissa yksi näyttää jotain suunnitelmaa, exceliä, pöytäkirjan runkoa, lukuja tms. Ja niistä keskustellaan. Kaikkien katseet on kuitenkin siinä jaettavassa näytössä, toisten kuvan näkemisessä ei ole juurikaan lisäarvoa.

Viittasin tuohon ruoanlaittoon ja pesukoneen täyttämiseen. Vähän vaikea on tiirata sitä exceliä samalla, kun hämmentää soppakattilaa.

Vierailija
89/89 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäiseppä tosiaan ittes alasti, niin johan tulee sutinaa. Palaveri ei pääse alkamaan ollenkaan ku Pertsa ja Mara vetää vaan händyyn.