Mitä tekisitte, kun opettaja ei vastaa puheluuni? Olen odottanut koko illan, eikä soita takaisin.
Heitti siis mulle luurin kiinni seitsemän jälkeen ja ajattelin, että oli huono aika ja soittaa pian takaisin, mutta eipä kuulu mitään. Enää ei kehtaa soittaa. Mihin aikaan aamulla kehtais soittaa?
Kommentit (24)
Soitatko kaupan myyjille/kampaajalle/pankkivirkailijallekin kotiin iltaisin? Eiköhän asiat ole viisainta hoitaa siellä koulussa.
Joka tapauksessa ehdotan, että soitat huomenna virka-aikaan kansliaan ja jätät soittopyynnön.
jos ei ope ole silloin paikalla. Ei opettajille makseta ilta-aikaan päivystyksistä.
En toimi opettajana tällä hetkellä (opekoulutus kyllä on!) mutta näin ainakin luulisin että moni toimii.
Tyttö parka on ihan hermona, kun on hävittänyt äikän kirjan, eikä uskalla mennä huomenna kouluun, kun opettaja suuttuu. Ajattelin pehmittää tilannetta että uskaltaisi mennä.
ap
takia ei illalla opettajalle kande soittaa!
ope
Voitte tilata uuden kirjan kustantajalta, ellei muuten, niin koulun kanslian kautta. -ope
Pahennat tuolla käytöksellä vain lapsen asemaa.
Annat lapsen mennä kouluun ja itse kertoa että äikän kirja hävis. Se ei olisi ollut mikään juttu, JOS et olisi mennyt soittelemaa.
Mä oli jumpassa ja joku oppilaan vanhempi soitti kerran. Akku loppui ja hyvä että loppuikin. Yleensä en vastaa tuntemattomaan numeroon, mutta odotin just puhelua... Mullakin on OMA ELÄMÄ!!!!!!
äikän maikka
soitella. En kyllä itse tykkäis yhtään. Mietipä, jos itse olisit päässyt väsyneenä kotiin ja ajattelisit hieman rentoutua ennen seuraavaa kiireistä työpäivää ja sitten soitettaisiin työasioiden merkeissä. Jossakin poikkeustapauksessa vois soittaakin. Ehkä ope katuu sitä, että antoi kännykkänronsa.
Tarvitseeko ap:n kysymyksestä nyt noin suuttua. Et osaa edes kirjoittaa.
Vierailija:
Tyttö parka on ihan hermona, kun on hävittänyt äikän kirjan, eikä uskalla mennä huomenna kouluun, kun opettaja suuttuu. Ajattelin pehmittää tilannetta että uskaltaisi mennä.ap
Tällaista kyllä tapahtuu ja näitä äippäliinejä on. Mutta luultavasti tää on silti jonkun kollegan rustaama provo.
ope
on sopinut vanhempien kanssa, että siihen saa laittaa vain tekstari-ilmoituksia esim. poissaloista, eikä hän vastaa niihin - ottaa vain vastaan. Hyvin on toiminut pienellä maalaispaikkakunnalla.
Omilla lapsilla toinen opettajista ei ole antanut kännynumeroaan, toinen on.
En koskaan soita niihin - vaan opettajanhuoneeseen ja jätän sinne viestin ko. opettajalle.
Myös reissari on ihan kätsy yhteydenpitoväline!
Ja mullakin on oma elämä ja onneksi sellaiset oppilaat ja vanhemmat, jotka kunnioittavaa sitä. En vastaa illalla ikinä tuntemattomiin numeroihin.
Jos on joku kirja hukassa, niin kuulen siitä mieluummin virka-aikana.
t. toinen äikän ope.
Vaikka kyllä ymmärrän, että pieni oppilas voi olla tosi harmissaan moisesta ja uni tulisi paremmin, jos asiaa olisi jo vähän selvitetty. Kuitenkin ope jaksaa paljon paremmin, jos saa irtautua niistä hommista sen illan ajaksi. Vaikka pieni puhelu voi tuntua tosi mitättömältä, niin kyllä se taas vaan vie väkisin niihin työjuttuihin ja menee aikansa, että taas pääsee irrottautumaan.
Mutta meitä on moneksi. Jotkut sanoo vanhemmille, että saa soittaa ihan milloin vaan ja mistä asiasta vaan. Se on sitten oma valinta.
Jos se pieni raukka nyt vielä valvoo, niin lohduta sitä, että kyllä se ope ymmärtää ja asia järjestyy. Ei ole eka hävinnyt kirja, josta ope kuulee. Sitäpaitsi yleensä ne kirjat löytyy aika pian. Voi olla toisen oppilaan repussa tai pulpetissa, ryhmätyöpöydässä... tai ihan omassa pulpetissa.
palkallisena. Tottakai pitää tehdä varsinkin tuo pitkä kesäloma jollain tapaa sisään eli jonkun verran ns. iltatyötä. Eihän opettajalle voi koulullekaan soittaa, kun on aina siellä tunnilla.
Huono provo tai sitten olet varsinainen ruudin keksijä!
Heh heh.
T: kesät työtön, talvet ope
Voisitko kirjoittaa opettajalle viestin reissuvihkoon, että lasta pelottaa tulla kouluun, kun kirja on hävinnyt. Jos lapsesi pelkää mennä huomenna yksin saata hänet ja juttele itse aamulla opettajan kanssa.
Minun seitsemäsluokkalainen ei ollut uskaltanut mennä koko päivänä kouluun, kun nukuimme aamulla koko perhe pommiin. Ei olisi oikeasti myöhästynyt kuin parikymmentä minuuttia. ;-(((
t. kiltin tytön äiti
Jotkut opettajat eivät halua vapaa-aikanaan tehdä töitä.
T: opettaja