Ullanlinnan surman todellinen motiivi
Eri keskustelupalstoilla on pohdittu psykiatrin joulun alla tekemän henkirikoksen perimmäisiä motiiveja. Mikä on sinun arviosi tapahtuneesta?
Kommentit (2695)
Vierailija kirjoitti:
Tekosyy tuo mustasukkaisuus, ei mene läpi Bobi.
Vaimon kuvan perusteellakaan.
Jos minä olisin kirjoittanut tuon olisin saanut pannit. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, vaikka ei ole nätisti sanottu, sillä olen kuullut huhua että itse BOB olisi puhunut tähän tyyliin. HÄN oli kaikkea muuta kuin mustasukkainen, lähinnä vaivautunut vaimostaan.
Voi tietty olla että on harhoissaan ollutkin mustasukkainen, tai kateellinen, koska uhrin ex-mies oli niin menestyvä.
Mies nainu rahasta ja ehkä suunnitellut näin jo alussa
Mistä sinä tuon tiedät? EN siis puolusta tekijää, mut alkaa käydä hermoille täällä ja Minfossa kun puhutaan Uhrin varakkuudesta, uhrin asunnosta jne. Onko missään ollut faktana, että uhri omisti kämpän 100% Entä kuka omisti Mökit/mökin? Jossain vilahtanut tieto, että he omistivat jonkun pientilan 50/50.
Eihän Roope ollut mikään tyhjätasku, eikä vaimo mikään monimiljonääri, vaan aika tasoissa taisivat olla. Lypsävää lehmää ei kannata tappaa, joten tässä on kyllä ollut psykoosit tulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin kirjoittanut tuon olisin saanut pannit. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, vaikka ei ole nätisti sanottu, sillä olen kuullut huhua että itse BOB olisi puhunut tähän tyyliin. HÄN oli kaikkea muuta kuin mustasukkainen, lähinnä vaivautunut vaimostaan.
Voi tietty olla että on harhoissaan ollutkin mustasukkainen, tai kateellinen, koska uhrin ex-mies oli niin menestyvä.
Totta, mustasukkainen vaimonsa ex-miehelle, kateellinen tai muuta, alemmuudentuntoinen. Vaikka Bob ollut itse niin sanotusti menestyvä, oli asiakkaita, mutta jokin sisäisen ristariidan ratkaisemattomuus, kalvoi sisintä.
Eli kahden maailman välissä.
Tunsin/tiesin Roopen ex-vaimonsa aikaan ja ihmettelen miksi täällä puhutaan koko ajan Roopen varattomuudesta.
He rakensivat taloa Munkkiniemeen ja pelkän tontin hinta oli miljoonan luokkaa. Tuokin tieto löytyy julkisena.
Bob eli kahden maailman välissä, materialistisen, jossa liiketoiminnallinen terveydenhoito psykiatrina suuressa konsernissa ei tyydytti hengellisyyteensä perustuvaa altruistista, pyyteetöntä auttamisen visiota, toisaalta tulospaineet saivat aikaan sen että hän vähensi tunteja ja ehkä osittain tästä syystä koki loppuupalamista, jota edelsi mutkaton työtapa, jossa hoitotapaamiset jäivät kirjaamatta, mutta asiakkaat kokivat tervehtymistä.
Toisaalla oli teologian tuoma tyydytys, laulamisen tuoma tyydytys, mutta ehkäpä ne eivät tuoneet toivottua tulotasoa, tai vaikka olisivat tuoneetkin, hän koki kykenemättömyyttä statukseen, musiikkiuralla, tai teologiaan perustuvalla toiminnalla.
Vaimo taas edusti maallista ja mammonaa, sosiaalisesti hyväksyttyä auttamista rahamaailmassa, siksi hän oli sopiva naimakumppani.
Vaimo kuitenkin edusti sitä osaa hänessä, jota hän ei voinut täysin hyväksyä itsessään eli että rahan kautta, siksi vaimo sai mennä!
Siksi hän varasti vaimon rolexin ja rahat, vaikka olisi voinut ostaa omillakin rahoilla, mutta vaimo ja vaimon ex-mies edustivat tätä psyyken puolta joka itseltä puuttui.
Bob hyväksynyt alitajuista kaipuuta materian suhteen, teologin sielu ei sallinut.
Ei ostanut rolexia omilla rahoilla, koska Bobin sielunmaiseman mukaan vain materialistit ja maallilset ihmiset hankkivat status-symboleita, siksi hän otti kellon vaimolta, jolla ei ollut samanlaista sielullista ristiriittaa käyttää maallisen menestyksen symboleita.
Tappaminen ja varastaminen liittynevät myös Bobin kokemukseen että suhde oli jotenkin epätasapainossa.
Hän ehkä koki antavansa enemmän kuin saavansa. Ehkä koki kannattelevansa vaimoa, joka tod näk oli ent potilas, joka oli ehkä luonut itsensä uudelleen saadun terapian avulla ja nyt miehensä tuella ja kannustuksella.
Bob koki olevansa kärsivällinen perheenisä uusperheensä lapsille, ja sankari jo sinällään, ehkä osin uhrautuvansa, ja katkeroituvansa huomattuaan todellisuuden muodostuessa toisenlaiseksi.
Pettymys, uupumus suhteessa, katkeruus, vaille jäämisen tunne, kokemus ettei tule arvostetuksi siitä mitä antaa ja tekee, kokemus ettei saa rakkautta kaipaamallaan tavalla, kokemus että avioliitto ja vaimo ei tuokaan tyydytystä ja rauhaa elämään.
Lopputuloksen pahaksi koetun poistaminen ja yritys saada toiselta vastiketta (rolex ja lompakko).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää hyvät ihmiset ettei mustasukkaisuus ole puolison ulkonäöstä kiinni.
Ja sellaiset, jotka tuollaista kovaan ääneen mainostavat, käyttäytyvät yleensä suljettujen ovien takana juuri päinvastoin. "Minä se en sitten ole tippaakaan mustasukkainen!!" Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi mielentilatutkimuksen kanssa ? Tuleeko linnaa vai psykiatrista hoitoa ?
Asian käsittely alkaa virallisesti ensi viikon tiistaina, näin olin jostain uutisesta lukevinani, ja luultavasti tällöin nämä tällaiset spesifit detaljit paljastuvat... Odotellaan, että käsittely lähtee kunnolla käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tuota on tosiaan vahingoksi selittää. Vaimo kaatui päin kynttilänjalkaa ja rullasi itsensä mattoon?
Vaimo kastui viisi kertaa päin kynttilänjalkaa ja vielä potki itseään.
Ullanlinnalaislääkäri oli jo pari päivää ennen tapahtumaa ostanut tarvikkeita jälkien puhdistamiseen. Etukäteen suunniteltu tappo. Elinkautiselta pelastaa vain sýyntakeettomaksi tai alentuneeksi syyntakeettomaksi toteaminen.
etukäteen suunnitellaan murha, pikaistuksissa tehdään tappo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota enää psykologeihin. Omani paljastui todella kaksinaamaiseksi ja inhottavaksi. Luulen että psykologeiksi pyrkii varttihullut vähän samaan tapaan kuin mielenterveys-hoitajatkin.
Mä en myöskään pidä psykologeja muita ylempänä. Pari tuttua on kyseisen ammatin edustajia ja kummallakin on ollut ongelmia elämänhallinnan kanssa. Ovat myös emotionaalisesti jotenkin keskeneräisiä. Eräs kolmas tuttu aikoo hakea opiskelemaan psykologiaa. En tiedä hakeeko hän siitä itselleen jotain apuja, kun on taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen. On syömishäiriöstäkin kärsinyt. Ja sitten tuntemani mielenterveyshoitaja on riippuvainen alkoholista ja pelaamisesta.
Olen ajatellut myös hakea opiskelemaan psykologiaa ja taustalla on masennusta, ahdistusta ja syömishäiriö, mutta olen ollut jo yli 5 vuotta terve. Ja
---
se onkin tervettä, että haluaa kokemuksellaan auttaa muita.
Sellainen psykologi tms., jonka on alalla hoitamassa vain omaa mt-ongelmaansa ja etujaan, ja opettelee muiden manipulointia, se on jonkin sortin narsisti, psykopaatti,sosiopaatti ja mitä noita nyt onkaan.
Kuinka ollakaan mun ex-miesystävä opiskeli psykologiaa ja lopulta ilmeni että olikin täyskaheli.
Kävin kerran minunkin kimppuun ja kuristi.
Lopulta kävi ilmi sekin, että hän ei edes oikeasti opiskellut psykologiaa, oli vain hankkinut "älykkään" lookin antavat silmälasit, muutaman alan kirjan joita lueskeli muiden ihmisten nähden ja kävi yliopistolla syömässä ruokalassa eli hän esitti vain opiskelevansa yliopistolla psykologiksi. Täyskaheli.
Naamion takaa voi paljastua oikea hirviö.
Ei Kait me niin naiiveja olla että luulemme sarjamurhaajia olevan vain Amerikoissa ja suurissa maissa ja maanosissa?!
Monikohan sarjamurhaaja on mennyt kuluvienkin vuosikymmenten ajan jopa viranomaisilta karkuun kun luullaan Suomea sen sortin maaksi, missä pahuutta ei ole eikä tule, hyvin lapsellista ajattelua.
Onko postitytön murhaa vielä ratkaistu? Missä oli silloin bobi ja bobin naamio?
Joka tapauksessa tämä keissi oli suunniteltu ja kertoo tekotavasta, missä tekijä pitää itseään ylivertaisen taitavana ja me muut olemme vain astinlautoja hänen pyrkimyksissä ja tavoitteissa.
Jopa ansaitsemme tulla huijatuksi ja jopa vedätetyksi.
Saamme nähdä spektaakkelin oikeussalissa, missä mustaa valkopestään ja kunnioituksenpuute uhreja kohtaan on kuin poistoale henkkamaukalla.
Kaikki viisaus ja taito nyt oikeuslaitokseen ja asiaa käsitteleville toimijoille.
Ja mitä suurimmat osanottoni äitinsä menettäneille nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Bob eli kahden maailman välissä, materialistisen, jossa liiketoiminnallinen terveydenhoito psykiatrina suuressa konsernissa ei tyydytti hengellisyyteensä perustuvaa altruistista, pyyteetöntä auttamisen visiota, toisaalta tulospaineet saivat aikaan sen että hän vähensi tunteja ja ehkä osittain tästä syystä koki loppuupalamista, jota edelsi mutkaton työtapa, jossa hoitotapaamiset jäivät kirjaamatta, mutta asiakkaat kokivat tervehtymistä.
Toisaalla oli teologian tuoma tyydytys, laulamisen tuoma tyydytys, mutta ehkäpä ne eivät tuoneet toivottua tulotasoa, tai vaikka olisivat tuoneetkin, hän koki kykenemättömyyttä statukseen, musiikkiuralla, tai teologiaan perustuvalla toiminnalla.
Vaimo taas edusti maallista ja mammonaa, sosiaalisesti hyväksyttyä auttamista rahamaailmassa, siksi hän oli sopiva naimakumppani.
Vaimo kuitenkin edusti sitä osaa hänessä, jota hän ei voinut täysin hyväksyä itsessään eli että r
Jestas mitä puppua, enpä ole näin typerää kommenttia Bobista aikoihin lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan avioehdosta, että se sisältää sen mitä sovitaan. Meillä on sovittu, miten omaisuus jakautuu erossa ja miten jos toinen kuolee.
Jos avioehdossa ei ole erikseen sovittu mitään koskien omaisuuden haltijan kuolemaa avioliitossa, silloin pariskunnan omaisuudesta erotetaan kuollelle kuulunut osuus avioehdon mukaan, ja sen perivät edesmenneen perjiät (lapset lähinnä), ei se aviopuoliso.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessahan narsisti on mustasukkainen kaikesta ja kaikille. Hän on kateellinen jokaiselle, jolla menee paremmin kuin hänellä, eikä kenelläkään saisi olla mitään, mitä hänellä ei ole. Kysymys ei koskaan ole ulkonäöstä, narsisti valitsee kumppaninsa muiden kriteereiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tuon tiedät? EN siis puolusta tekijää, mut alkaa käydä hermoille täällä ja Minfossa kun puhutaan Uhrin varakkuudesta, uhrin asunnosta jne. Onko missään ollut faktana, että uhri omisti kämpän 100% Entä kuka omisti Mökit/mökin? Jossain vilahtanut tieto, että he omistivat jonkun pientilan 50/50.
Eihän Roope ollut mikään tyhjätasku, eikä vaimo mikään monimiljonääri, vaan aika tasoissa taisivat olla. Lypsävää lehmää ei kannata tappaa, joten tässä on kyllä ollut psykoosit tulilla.
Ei narsistilla ole olleet mitkään psykoosit tulilla. Hän on halunnut päästä eroon vaimostaan syystä jos toisestakin ja tämä murha on tehty narsistisen raivon vallassa. Hulluus tässä tapauksessa on näyteltyä, sanokaa minun sano een.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Roope sitten halusi erota varakkaasta exästään?
Eiköhän tässä ole käynyt niin, että exä on halunnut erota. Näin minä veikkaisin käyneen. Siksi myös tuo huoltajuuskiista.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin/tiesin Roopen ex-vaimonsa aikaan ja ihmettelen miksi täällä puhutaan koko ajan Roopen varattomuudesta.
He rakensivat taloa Munkkiniemeen ja pelkän tontin hinta oli miljoonan luokkaa. Tuokin tieto löytyy julkisena.
Totta, ei tuon ammattikunnan jo pitkän uran tehnyt ihminen, vaikka ollutkin välillä tutkijana, voi jo ihan arkijärjellä kovin köyhä olla. Sitä ei voi tietää, onko jotenkin menettänyt omaisuuttaan paljon (vaikka uhkapelit tai huonot sijoitukset), mutta ainakaan toistaiseksi sellaista ei ole tullut esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollainen mustasukkaisuus-kansio kuulosta kovin terveeltä, Ja tarvikkeitakin oli ostettu jo ennen tekoa. Tavallaan surullisen ironista että psykiatri, jonka siis voisi ajatella osaavan selvittää tällaisia asioita rakentavasti, päätyy tähän ratkaisuun. Tokkopa mustasukkaisuudelle on edes syytä?
Saattoi ihan hyvin olla Bobin omia kuvitelmiakin, kuten suomalaisilla miehillä noin yleisestikin on oireiluna tuollaista raivomustasukkaisuutta, mikä johtaa tämän kaltaisiin intohimomurhiin. Jos oikein muistan, syytettyhän oli jäänyt viime syksyn aikana sairauslomalle työhommistaan, eli jotakin lienee päässä naksahtanut. Sairas mielihän tässä täytyy olla kaiken alullepanijana ja juurisyynä, mikä sitten vain eskaloitui kauheimmalla mahdollisella tavalla.
Kyllä mustasukkainen ihminen aika helposti jotain syytä löytää. Ehkä autokaupoilla vaimo jutteli mukavia autonmyyjän kanssa ja Bob mustasukkaisuuksissaan päätti rankaista. Eihän vainoharhainen ihminen muuta tarvitse.
Miksi Roope sitten halusi erota varakkaasta exästään?