Ullanlinnan surman todellinen motiivi
Eri keskustelupalstoilla on pohdittu psykiatrin joulun alla tekemän henkirikoksen perimmäisiä motiiveja. Mikä on sinun arviosi tapahtuneesta?
Kommentit (2695)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies nainu rahasta ja ehkä suunnitellut näin jo alussa
Miksi Roope sitten halusi erota varakkaasta exästään?Eiköhän tässä ole käynyt niin, että exä on halunnut erota. Näin minä veikkaisin käyneen. Siksi myös tuo huoltajuuskiista.
Ei vaan Roope halusi erota. Ex-vaimo olisi halunnut jatkaa liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Roope sitten halusi erota varakkaasta exästään?Eiköhän tässä ole käynyt niin, että exä on halunnut erota. Näin minä veikkaisin käyneen. Siksi myös tuo huoltajuuskiista.
Roope oli yksin jättänyt eropaperit.
Sehän ei kerro mitään, voi olla narsistin peliä.
Ex-liitto päättyi toiseen suhteeseen. Klassinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät? Olitko paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyy tuo mustasukkaisuus, ei mene läpi Bobi.
Vaimon kuvan perusteellakaan.
Jos minä olisin kirjoittanut tuon olisin saanut pannit. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, vaikka ei ole nätisti sanottu, sillä olen kuullut huhua että itse BOB olisi puhunut tähän tyyliin. HÄN oli kaikkea muuta kuin mustasukkainen, lähinnä vaivautunut vaimostaan.
Voi tietty olla että on harhoissaan ollutkin mustasukkainen, tai kateellinen, koska uhrin ex-mies oli niin menestyvä.
Kylläpä tästä naisesta kirjoitetaan arvostellen, mutta tämä taitaa olla nykyajan henki. Ihan hyvän näköinen tuon ikäiseksi, iloiset silmät ja hymy, siisti ja tyylikäs olemus. Ilmeisesti myös älykäs, fiksu ja työteliäs mahdollisista perintörahoistaan huolimatta. Kaiken lisäksi ollut erittäin pidetty työkaveri ja ystävä, hänellä on mainittu olleen suuri ystäväpiiri. Omillaan (erittäin) hyvin toimeen tuleva sosiaalinen nainen, jonka seurassa ei varmaan aika ole tullut pitkäksi. En yhtään ihmettele, että joku olisi voinut rakastua häneen.
Tunnen/tiedän molemmat ja heidän molempien kanssa on tullut juteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roope oli yksin jättänyt eropaperit.
Mulle tulee mieleen, että tilanne on mennyt jotenkin niin että vaimo ei ole uskaltanut erota vielä virallisesti, jos pelkäsi Bobia. Jos on mustasukkainen ja ollut nykyisenkin (edesmenneen) kanssa outoja juttuja/kohdellut huonosti, varmasti on näkynyt aiemminkin. En yhtään ihmettele, jos ex olisi alkanut pelkäämäänkin, muuttanut aluksi "joksikin aikaa" muualle ;ei nyt ehkä sentään turvakotiin) ja R suivaantuneena hakenut eroa. Mutta täysin omaa spekulaatiota
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile heitä vähän! Kiinnostaisi kuulla, millainen vaikutelma sinulla oli heistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyy tuo mustasukkaisuus, ei mene läpi Bobi.
Vaimon kuvan perusteellakaan.
Jos minä olisin kirjoittanut tuon olisin saanut pannit. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, vaikka ei ole nätisti sanottu, sillä olen kuullut huhua että itse BOB olisi puhunut tähän tyyliin. HÄN oli kaikkea muuta kuin mustasukkainen, lähinnä vaivautunut vaimostaan.
Voi tietty olla että on harhoissaan ollutkin mustasukkainen, tai kateellinen, koska uhrin ex-mies oli niin menestyvä.
Kylläpä tästä naisesta kirjoitetaan arvostellen, mutta tämä taitaa olla nykyajan henki. Ihan hyvän näköinen tuon ikäiseksi, iloiset silmät ja hymy, siisti ja tyylikäs olemus. Ilmeisesti myös älykäs, fiksu ja työteliäs mahdollisista perintörahoistaan huolimatta. Kaiken lisäksi ollut erittäin
Hänestä (uhrista) on kirjoitettu todella mukavasti, uskon että on ollut ihminen joka hurmaa persoonallaan. Sanoisin myös että ei se sairaalloinen mustasukkaisuus ulkonäköä katso, siinä on enemmän ehkä kyse vallasta, kontrollista ja omistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ex-liitto päättyi toiseen suhteeseen. Klassinen tarina.
ahaa. eli jos Roopea on petetty niin nähny harhoja aina vaan petollisista naisista. Ei ollut päässyt exästä yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ex-vaimo olisi halunnut jatkaa jos tämä hullu jo aiemmin yritti koko perheen hukuttaa.
lukekaa narsistihäiriöisen mustasukkaisuudesta ja puolison olemus. Voi täsmätä Roopen ajatusmaailmaan.
Veikkaan et RB on ollut niin sekaisin ettei nähnyt enää tietä ulos. vaimo on vajonnut mukana, ja kaikki on mennyt vielä nopeasti, parissa vuodessa from heaven to hell.
Durchman, ero, murhaväikkärit, raha, uusi naisystävä, viina, lääkkeet, ullanlinnan uudet kuviot. On ollu sekaisin jo kolera-altaalla - mutta se on voinu olla onnettomuus, jos silloin jo sekaisin. Ehkä vielä joku työstressikin. Liikaa, pää ei kestänyt.
minfossa tiedetään että he olisivat sekstailleet kun Roope tarttui astaloon.
Muuten sielä horistaan lasolista enimmäkseen. se onkin varmaan heidän lempijuomansa. ensin 100 sivua tikkasten sukua, sitten 100 sivua volvoa ja nyt lasolia.
Elivät tavallista perhe-elämää ja ostivat tontin Munkkiniemestä, jonne aloittivat rakentamaan. Rahasta ei tuntunut olevan puutetta, mutta ei sitä mitenkään korostettukaan. Roope ei koskaan ajanut esim. uusrikkaille tyypillisillä Porscheilla tai Ferrareilla.
Vierailija kirjoitti:
Anna nyt edes nimikirjaimet.
Vierailija kirjoitti:
minfossa tiedetään että he olisivat sekstailleet kun Roope tarttui astaloon.
Muuten sielä horistaan lasolista enimmäkseen. se onkin varmaan heidän lempijuomansa. ensin 100 sivua tikkasten sukua, sitten 100 sivua volvoa ja nyt lasolia.
No mistä ne sen tietää? Tuskin olivat paikalla kuitenkaan ja poliisi tuskin kertoo.
Mikä on ex-vaimon nimi? Entä ammatti?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d6519057-08ee-4dc8-a137-cf61c0549c42
"Valmisteluistunnossa nähtiin heti alussa erikoinen käänne, kun syytetyn asianajaja nosti esiin, että toinen syyttäjä olisi käynyt aikanaan samaa lukiota syytetyn kanssa. Asianajaja nosti esiin kysymyksen siitä, voisiko sillä mahdollisesti olla merkitystä asian pääkäsittelyn kannalta.
Lyhyen pohdinnan jälkeen tuomari ilmoitti, että syyttäjä ei ole esteellinen. Sillä, että syyttäjä ja vastaaja ovat noin 30 vuotta sitten käyneet samaa koulua, ei pidetty perusteena esteellisyydelle.
Asian yhteydessä mainittiin myös, että vastaajan puolelta asiaa ei ole aiemmin nostettu esiin, vaikka siitä oli tiedetty ilmeisesti jo pitkään."
Oliko niin että Viktoria ei ollut hyvä uimari ja että just Bobilla sattui olemaan auton ikkuna auki niin että pääsi nopeasti ulos? Sattuipa hauskasti.