Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ullanlinnan surman todellinen motiivi

Vierailija
29.12.2022 |

Eri keskustelupalstoilla on pohdittu psykiatrin joulun alla tekemän henkirikoksen perimmäisiä motiiveja. Mikä on sinun arviosi tapahtuneesta?

Kommentit (2695)

Vierailija
2281/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tällä jannulla ollut mt-ongelmaa jo pitkään. Alkaen jo siitä, että yritti vohkia viinaa. Siitäkin jollain seli-selillä selvinnyt. Satamassa mereen ajo ensimmäinen murhayritys. Toisella kertaa onnisti, mutta jäi kiinni. Nytkin taas pitää olla jotain erityisjärjestelyjä - oikeudenkäynti etäyhteydellä. Taitava manipulaattori ja sosiopaatti, kun saa aina järjestettyä itselleen jotain erityiskohtelua.

Terveystalolla taitaa olla aika huono sihti, kun valikoivat sinne lääkäreitä. Kuka tahansa psykopaatti näköjään käy.

Vuosi sitten jäi Espoon Terveystalosta pahin eläkkeelle. Pekka L. Raivo ja ahne.

Tarkoitko Lähteenojaa? Jorvissa ollessaan r izkaili suljetulla olevia potilaita ensin heidät huumattuaan. Kukaan ei puuttunut. Potilaita syytettiin vainoharhoista. Keksi heille diagnooseja ettei heitä uloskirjoitettu. 

Vierailija
2282/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, mikä oli se kohtaus häissään, jolla nolasi vaimonsa jo häissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala! Näin Eiran Hagelstamin ikkunassa kaksi oikein painavaa ja koristeellista kynttelikköä. Ei kai vaan siinä ollut murha-ase myynnissä.?! Tuli jotenkin outo fiilis kun niitä katsoin, siis jo ennen tätä uutista jossa murha-ase kerrottiin.

Vierailija
2284/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tyyppi että ihan pokalla väittää ettei tap pa nut / mur han nut, vaan ainoastaan aiheutti vaimonsa kuoleman. Kun kerta on 5 kertaa lyönyt päähän niinkin voimakkaita iskuja, että ne ovat porautuneet iskun voimasta vaimonsa kalloon asti. 

Miettikää miltä uhrin lapsista tuntuu lukea näitä juttuja? Tikkasen lapsista? 

Itse en haluaisi häntä tavata isänä enää koskaan. En kertaakaan. Hakisin loppuelämäkseni lähestymiskiellon.

Sanopa muuta. Minua jäi mietityttämään, kun tuoreimmassa jutussa sanottiin, että uhrin omaiset ovat käyneet asunnossa perjantaina. Oliko kyseessä siis juurikin lapset? Ja samaan aikaan oma äiti kylmänä jossain maton sisällä piilotettuna asunnossa. Siis hyi hemmetti.

Lapset olivat käydessän huomanneet jonkun vessan ovenpielessä v

Siis todella karmivaa. Ei pysty edes kuvittelemaan, mitä ovat käyneet läpi. Jos ovat vielä epäilleet valmiiksi jo miestä katoamisen syyksi. Käydessään paikan päällä huomaavat verijälkiä ovessa. Tuossahan on oma henkikin vaarassa.

Todella hirveä tapaus. Kaikki sympatiat uhrille ja uhrin omaisille.

Vierailija
2285/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kamala! Näin Eiran Hagelstamin ikkunassa kaksi oikein painavaa ja koristeellista kynttelikköä. Ei kai vaan siinä ollut murha-ase myynnissä.?! Tuli jotenkin outo fiilis kun niitä katsoin, siis jo ennen tätä uutista jossa murha-ase kerrottiin.

Eiköhän ne ole poliisin hallussa oikeudenkäyntiin saakka?

Vierailija
2286/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota enää psykologeihin. Omani paljastui todella kaksinaamaiseksi ja inhottavaksi. Luulen että psykologeiksi pyrkii varttihullut vähän samaan tapaan kuin mielenterveys-hoitajatkin.

Mä en myöskään pidä psykologeja muita ylempänä. Pari tuttua on kyseisen ammatin edustajia ja kummallakin on ollut ongelmia elämänhallinnan kanssa. Ovat myös emotionaalisesti jotenkin keskeneräisiä. Eräs kolmas tuttu aikoo hakea opiskelemaan psykologiaa. En tiedä hakeeko hän siitä itselleen jotain apuja, kun on taipuvainen  masennukseen ja ahdistukseen. On syömishäiriöstäkin kärsinyt. Ja sitten tuntemani mielenterveyshoitaja on riippuvainen alkoholista ja pelaamisesta.

Olen ajatellut myös hakea opiskelemaan psykologiaa ja taustalla on masennusta, ahdistusta ja syömishäiriö, mutta olen ollut jo yli 5 vuotta terve. Ja minulla on halu auttaa ihmisiä, kuunnella ja auttaa heitä yli siitä mitä itsekin olen kärsinyt ja kaikesta muusta. 

Vierailija
2287/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tällä jannulla ollut mt-ongelmaa jo pitkään. Alkaen jo siitä, että yritti vohkia viinaa. Siitäkin jollain seli-selillä selvinnyt. Satamassa mereen ajo ensimmäinen murhayritys. Toisella kertaa onnisti, mutta jäi kiinni. Nytkin taas pitää olla jotain erityisjärjestelyjä - oikeudenkäynti etäyhteydellä. Taitava manipulaattori ja sosiopaatti, kun saa aina järjestettyä itselleen jotain erityiskohtelua.

Terveystalolla taitaa olla aika huono sihti, kun valikoivat sinne lääkäreitä. Kuka tahansa psykopaatti näköjään käy.

Vuosi sitten jäi Espoon Terveystalosta pahin eläkkeelle. Pekka L. Raivo ja ahne.

Tarkoitko Lähteenojaa? Jorvissa ollessaan r izkaili suljetulla olevia potilaita ensin heidät huumattuaan. Kukaan ei puuttunut. Potilaita syytettiin vainoharhoista. Keksi heille diagnooseja ettei h

Olikohan Tikkanenkin huumannut ensin uhrinsa, kun naapurit eivat kuulleet mäiskinnästä ääniä?

Vierailija
2288/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa uutisessa sanotaan, että uhri yrittänyt puolustautua väkivallalta mm. puremalla ja raapimalla, joten ei ainakaan missään tiedottomassa tilassa ole ollut.

Vierailija
2289/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on oikeus tavata isää vankilassakin. Sitä en tiedä voiko lasten äiti estää tapaamiset. 

Lapsilla on myös oikeus olla tapaamatta. Niin kuin sanoin, ikinä en tuollaista ihmistä haluaisi nähdä enää silmissäni. 

Vierailija
2290/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukku ihan vain huvittavasta viestistä, jos nyt sellaiseksi voi mitään tän jutun yhteydessä sanoa.. 

Minulla tuli mieleen, että mitä jos laittanut jotakin oopperaa tms. soimaan, niin mahdolliset huudot peittyneet? Kovin isoja huutoja ei ole voinut tulla, jos kerran jo ensimmäisen iskun jälkeen uhri ollut käytännössä puolustuskyvyttömässä tilassa.

Vierailija
2291/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläpeukku ihan vain huvittavasta viestistä, jos nyt sellaiseksi voi mitään tän jutun yhteydessä sanoa.. 

Minulla tuli mieleen, että mitä jos laittanut jotakin oopperaa tms. soimaan, niin mahdolliset huudot peittyneet? Kovin isoja huutoja ei ole voinut tulla, jos kerran jo ensimmäisen iskun jälkeen uhri ollut käytännössä puolustuskyvyttömässä tilassa.

Lukekaa jutut kunnolla vaikka HS:sta. Selviää, että uhriin on kohdistettu huomattavaa väkivaltaa jo ennen kuin hänen päähänsä on lyöty kynttilänjalalla.

Vierailija
2292/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että onkohan hän todella voinut kuvitella pääsevänsä tästäkin läpi jollain hyvällä selityksellä? Alkon varastamisjutusta sekä mereen ajosta pääsi pälkähästä jo hyvin selityksin - ja tulee olo, että tapauksia on ollut paljon muitakin vuosien varrella, ehkä pienempiäkin joista emme tiedä, mutta joka tapauksessa on tottunut siihen, että ehkä asemansakin avulla saanut asiat aina seliteltyä jotenkin. 

Vierailija
2293/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarista päivitetystä uutisesta:

"Syyttäjän todisteluettelosta käy myös ilmi, että miehen kännykässä on ollut mustasukkaisuusmotiiviin liittyvä kansio. Mies oli ottanut vaimonsa puhelimesta kuvia.

Miestä syytetään myös naisen omaisuuden varastamisesta. Syyttäjä pitää varkautta törkeänä, sillä mies oli vienyt naiselta muun muassa yli 7000 euron arvoisen kellon ja noin 2000 euron arvoisen käsilaukun.

Syyttäjän mukaan varkauden motiivina oli pyrkimys peitellä henkirikosta."

Siis mitä ihmettä? Todellako uskoi, että menee läpi niin että huomataan naisen arvokasta omaisuutta kadonneen - > juu asuntoon ilmestyi joku random varas, joka vei kellon ja käsilaukun ja naisenkin teille tietymättömille. Ja poliisi jättää jutun siihen 

Vierailija
2294/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava isäpuoli. Jos tästä ruumiin kuskaamisesta olisi jäänyt ottamatta kiinni, seuraavana olisi murhannut lapsipuolet, että olisi saanut näidenkin omaisuudet.

Vierailija
2295/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan olisi voinut kadota omaehtoisesti pitäen itse sitä kelloaan ranteessaan ja käsilaukkua olallaan.

Sitä paitsi hänellä oli niin paljon omaisuutta ja tavaraa, että tuskin kukaan huomasi siitä tavarapaljoudesta HETI, että täältä puuttuu laukku ja kello.

Vierailija
2296/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syyttäjän todisteluettelosta käy myös ilmi, että miehen kännykässä on ollut mustasukkaisuusmotiiviin liittyvä kansio. Mies oli ottanut vaimonsa puhelimesta kuvia.

Miestä syytetään myös naisen omaisuuden varastamisesta. Syyttäjä pitää varkautta törkeänä, sillä mies oli vienyt naiselta muun muassa yli 7000 euron arvoisen kellon ja noin 2000 euron arvoisen käsilaukun.

Siis mitä ihmettä? Todellako uskoi, että menee läpi niin että huomataan naisen arvokasta omaisuutta kadonneen - > juu asuntoon ilmestyi joku random varas, joka vei kellon ja käsilaukun ja naisenkin teille tietymättömille. Ja poliisi jättää jutun siihen 

Ajattelet nyt itse omituisesti. Eiköhän tekijän ajatus ollut vaan lavastaa vaimon lähtö omille teilleen. Ei varsinaisesti varastaa mitään.

Vierailija
2297/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet nyt itse omituisesti. Eiköhän tekijän ajatus ollut vaan lavastaa vaimon l

No eikö se kello ainakin olisi ollut kätevintä laittaa naisen käteen ennemmin kuin miehen viedä itse mukanaan.

Vierailija
2298/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, mikä oli se kohtaus häissään, jolla nolasi vaimonsa jo häissä?

Minuakin kiinnostaa, en ole tällaisesta kuullutkaan? 

Vierailija
2299/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luota enää psykologeihin. Omani paljastui todella kaksinaamaiseksi ja inhottavaksi. Luulen että psykologeiksi pyrkii varttihullut vähän samaan tapaan kuin mielenterveys-hoitajatkin.

Mä en myöskään pidä psykologeja muita ylempänä. Pari tuttua on kyseisen ammatin edustajia ja kummallakin on ollut ongelmia elämänhallinnan kanssa. Ovat myös emotionaalisesti jotenkin keskeneräisiä. Eräs kolmas tuttu aikoo hakea opiskelemaan psykologiaa. En tiedä hakeeko hän siitä itselleen jotain apuja, kun on taipuvainen  masennukseen ja ahdistukseen. On syömishäiriöstäkin kärsinyt. Ja sitten tuntemani mielenterveyshoitaja on riippuvainen alkoholista ja pelaamisesta.

Olen ajatellut myös hakea opiskelemaan psykologiaa ja taustalla on masennusta, ahdistusta ja syömishäiriö, mutta olen ollut jo yli 5 vuotta terve. Ja

Tää oli psykiatri. Ei terveeltä vaikuta.

Vierailija
2300/2695 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollainen mustasukkaisuus-kansio kuulosta kovin terveeltä, Ja tarvikkeitakin oli ostettu jo ennen tekoa. Tavallaan surullisen ironista että psykiatri, jonka siis voisi ajatella osaavan selvittää tällaisia asioita rakentavasti, päätyy tähän ratkaisuun. Tokkopa mustasukkaisuudelle on edes syytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan