Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä jätti vaatteensa ja muut kamansa tänne

Vierailija
29.12.2022 |

Niin, erotiin noin 1 v 2 kk sitten ja se kävi nopeaa. Rakastui uuteen, pakkasi repun ja lähti menemään. Lapset, koirat ja kaikki muut kamat jäi tänne. 6kk jälkeen tosin lapset alkoivat kiinnostamaan uudelleen.

Kaikki muu ollaan saatu sovittua, mutta ei koskaan ota mukaan mitään omia tavaroitaan kun käy vaikka hakemassa/tuomassa lapset. Olen ehdottanut monesti ja joskus jotain pakannut valmiiksi niin selitys et ei mahdu autoon tai sitten ens kerralla

Nyt olisi uusi naisystävä tulossa kuvioihin ja en ole varma kuinka suhtauituisi siihen että kaapit on täynnä exän vaateitteita. Voinko sanoa et jättänyt ne tytölle? Alkavat juuri sopimaan päälle? Vai olisiko se outoa?

Vai sullonko vain jätesäkkeihin ja sanon exälle ajan et tällöin voi hakea tai heitän roskiin/kierrätykseen? (En tosin sitäkään haluisi tehä kun ovat laadukkaita ja kalliita)

Vaatteita on ehkä eniten mut samoin jäi kaikki muukin, korut, hajuvedet, meikit jne....

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt vähän epäselväksi kuka tässä tapauksessa on mies ja kuka nainen, vai onko kaikki osapuolet samaa sukupuolta.

Vierailija
2/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen perhe oli 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuossa ollut aikaa ne hakea, että tee ihan mitä haluat. Säästä jotain lapselle ja ilmoita exälle, että myyt pois/annat kierrätykseen tms. kun ei kerran kiinnosta hakea.

Vierailija
4/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffiin

Vierailija
5/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi nyt vähän epäselväksi kuka tässä tapauksessa on mies ja kuka nainen, vai onko kaikki osapuolet samaa sukupuolta.

No saihan tästä nyt täysin selvän, että ex on nainen. Toki tällaisissa tapauksissa oletus on aina, et sen on pakko olla mies.

Vierailija
6/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saihan tästä nyt täysin selvän, että ex on nainen. Toki tällaisissa tapauksissa oletus on aina, et sen on pakko olla mies.

Juuri siksi kysyinkin kun oletin häipyneen olevan mies niin kuin lähes aina näissä tapauksissa ja sitten ap. puhui uudesta naisystävästään.

Vierailija
7/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat valmiiksi ja sanot, että tiettyyn päivämäärään saakka on noudettavissa, ilmoitat myös selkeästi, etä jos ilmoittamaasi päivämäärään mennessä kamappeita ei ole noudettu, noutamattomat kamppeet kiilitetaan roskiin tai kierrätyskeskukseen.

Itse en alkaisi exäni kamoja säilyttää vaikka olisivat kuinka laadukkaita tahansa.

Vierailija
8/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä ongelmanratkaisun kannalta jotain merkitystä?

Vierailija
9/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulloin kaikki jätesäkkiin, ja heitin parvekkelta alas, kun madame vihdoin saapui tavaroitaan lähes vuoden kuluttua hakemaan. En halunnut avata hänelle ovea porraskäytävään kello kymmeneltä illalla.

Vierailija
10/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan tuossa ollut aikaa ne hakea, että tee ihan mitä haluat. Säästä jotain lapselle ja ilmoita exälle, että myyt pois/annat kierrätykseen tms. kun ei kerran kiinnosta hakea.

Tämä on ehkä se todennäköisin ratkaisu minkä teen. Tyttö ottanut jo jotain vaatteita käyttöön mut luulisin et myöhemmin nuo muutkin saattaisivat kiinnostaa kun vielä ikää tulee vähän lisää. AP

Vierailija
11/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä ongelmanratkaisun kannalta jotain merkitystä?

Eipä kuitenkaan taida olla.

Vierailija
12/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mun exä lähti, niin soitin sille 3 kertaa, että hae kamas veks. Hae vaikka sen uuden äijäs kanssa roinas. Ei saanu aikaseksi. Heitin roskikseen ne. Jos ei kolmella soitolla ymmärrä, niin ei ole mun ongelma ja kyllä muisti inistä siitä kuinka kylmä olin. Ei hirveästi kiinnostanut itkut ja estin sen kaikkialta.

Vierailija
13/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihtoehto viimeinen. Miksi edes olet säilönyt niitä näin pitkään?

Itse olen aina antanut aikaa maks pari viikkoa hakea kansa jos ne haluaa takaisin, muuten menee kierrätykseen tai roskikseen. Tai voi käydä ostamassa kirpparilta takaisin.

Ei tuolla näköjään hinku ole ollut kamojensa perään jos vuoden on jo odottanut.

Varmasti tulee vinkumaan sit kun kerrot uudesta.

(Itse en kyllä alkaisi tutustumaan mieheen joka säilyttää exänsä kamoja vaikka erosta yli vuosi)

Vierailija
14/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joko ne mahtuu autoon nyt tai ne menee roskiin nyt. Valitse."

Vierailija
15/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ku mun exä lähti, niin soitin sille 3 kertaa, että hae kamas veks. Hae vaikka sen uuden äijäs kanssa roinas. Ei saanu aikaseksi. Heitin roskikseen ne. Jos ei kolmella soitolla ymmärrä, niin ei ole mun ongelma ja kyllä muisti inistä siitä kuinka kylmä olin. Ei hirveästi kiinnostanut itkut ja estin sen kaikkialta.

Miten se onkin joillekin niin vaikeaa hoitaa ne romut pois sieltä exän luota jos ne kuitenkin haluaa?

Mielestäni tuommoset hommat hoidetaan ASAP, eikä jätetä roikkumaan.

Vierailija
16/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, miten tommoset pakkaankamatjahäivyn-eksät jättävät taakseen ne rojut, mitä eivät erotohinassa jaksa itse viedä roskiin. Ja sitten sen jätetyn pitäisi siivota sotkut.

Mullakin eksä (tässä tapauksessa tosin mies) otti ja häipyi toisen naisen matkaan. Pakkasi kaiken haluamansa mukaan ja jätti taakseen sitten ne tavarat, mitä ei enää halunnut. Eli siis oman eksänsä verhoilemat tuolit, rikkinäisen pöydän ja pari kuutiota rakennusjätettä keskeneräisestä remontista. Huikkasi perään, että saan heittää ne roskiin, jos haluan. Siis saan nähdä sen vaivan, että vien hänen romunsa vuokraperäkärryllä kaatopaikalle ja maksan siitä lystistä.

Tosi reilua.

Vierailija
17/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehet on niin saamattomia näissä asioissa?

Mä olisin sullonut heti säkkeihin valmiiksi ja antanut jonkun ajan hakea.

Vaikka on kuukausi ollut aikaa ja varmasti olis kyennyt hakemaan, niin sit on alettu mlkuksi kun sanotaan että heitin roskiin kuten ilmoitin, ei ole enää mulla.

Vierailija
18/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin exälle, että tavarat on pakattuna, ja että hänellä on kuukausi aikaa hakea, sitten laitan ne kiertoon.

Mitä hän ei vienyt pois, katsoin että on minun. Otin käyttöön mitä tarvitsin, myin tai annoin pois loput.

Joskus vuosia myöhemmin hän pyysi jotain tavaraa ja sitten jotain toista, ja koska ne oli jäänyt nurkkiin, enkä tarvinnut itse, annoin ne hänelle. Ymmärsi olla nolo ja sanoa, että hänellä ei ole tietenkään mitään oikeutta pyytää niitä. Mutta minulle ei ollut enää väliä.

Vierailija
19/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Porvoossa sattunut tapaus.

Vierailija
20/50 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt että saa elämästä vaikeaa.

Miksi et ole itse vienyt tavaroita?