Apua kaivataan pojan nimeen!!
Todella söpö, pyöreäkasvoinen ja rauhallinen pojumme on nyt 2 viikkoa ja 5 päivää vanha. Luonnetta hän kyllä varmaankin tulee omaamaan, onhan hän skorpioni lapsi :) Sukunimi on -nen päätteinen.
Olemme miehen kanssa ajatelleet jotakin kivaa, mutta suht tavallista nimeä. Nimilistoja on käyty läpi ja (10 suosikkia) ja molemmat valitsimme kaksi samaa nimeä: Einari ja Valtteri. Muita suosikkeja ovat Eino, Iiro, Joona(s), Konsta, Oskari, Petteri ja Santeri.
Ehkä Aapo tai Aapeli voisi myös olla toisena tai kolmantena nimenä.
Miehen suvusta on tuo Einari, minun suvustani Eino. Minun suvustani myös ehdolla esim. toiseksi tai kolmanneksi nimeksi Johannes ja Arvi.
Harmi, kun Eino ja Einari niin samanlaisia... Vai olisiko
VALTTERI EINO EINARI ihan mahdoton nimi ?!
Kaikkia mahdollisia nimiyhdistelmiä otetaan vastaan!! Uusia ehdotuksiakin voi esittää, etenkin toiseen ja kolmanteen nimeen. Mutta ensimmäiseksi nimeksi Valtteri tällä hetkellä vahvoilla. Mies tykkää Einarista ja jossakin vaiheessa oltiin Joona(s) nimen kannalla.
Tässä lähtökohtia. Olisin todella kiitollinen avustanne!!!!!!!!!
Vaikeuksia itse päättää, etenkin löytää sopivia nimiyhdistelmiä.
T: Peggy-75
Kommentit (27)
Itse valitsisisn etunimeksi jonkun kolmikosta Valtteri, Eino tai Konsta. Joona upea nimi, mutta jotenkin kulunut suosion myötä. Einari ei ole henkilökohtaisia suosikkejani, vaikka ihan ok nimi onkin.
Teidän miettimistänne yhdistelmistä valitsisin
Valtteri Eino Kustaan, olisi tosiaan komea nimi ja molempien suvusta nimet mukana.
Jos etunimi olisi Eino ja Kustaa välissä, tässä muutama ehdotus:
Eino Antti Kustaa
Eino Onni Kustaa
Eino Venni Kustaa
Eino Kaj Kustaa
Eino Lauri Kustaa
Eino Leo Kustaa
Eino Juho Kustaa
Eino Kustaa Elmeri
Eino Kustaa Anttoni
Eino Kustaa Kasimir
Eino Kustaa Aleksanteri
Eino Kustaa Viljami
Eino Kustaa Eerikki
Muita, ei suvun nimiä:
Valtteri
Joona Antti Julius
Joona Juha Aleksis
Joona Kalle Kristian
Joona Atte Eemil
Joona Aapo Eemeli
Konsta Iiro Elmeri
Konsta Jaro Joonatan
Konsta Leo Daniel
Konsta Veikko Viljami
Konsta Eemi Aleksis
Valtteri Onni Viljami
Valtteri Leo Joonatan
Valtteri Samu Sebastian
Valtteri Sisu Samuel
Valtteri Simo Santeri
Valtteri Juho Jeremias
Valtteri Jere Juhana
Tai sitten Valtteri kahdella nimellä:
Valtteri Eemil
Valtteri Joonatan
Valtteri Mikael
Valtteri Samuel
Valtteri Henrik
Valtteri Sebastian
Valtteri Aleksis
Valtteri Antton
jne.
Ja tosiaan Einarin lempinimenä Eino on ihan luonnollinen valinta, eli hyvin käy silleinkin, toki =)
-Iitu-
Kiitos Körömölli ja Iitu !!!
Eilen itsekin taas mietimme asiaa enemmän ja mies myöntyi uudemman kerran Valtteri -nimelle, jos sitä nyt oli koskaan hylännytkään. Luulen, että Valtteri toden totta on se etunimi, sillä vaikka minunkin mielestäni Einari on kiva nimi, niin ei välttämättä etunimenä. Ainakaan mitään kivaa pikkupojan lempinimeä siitä ei mielestäni saa.
Loppusuoralla ovat (ainakin minun mielestäni, miehestä en vielä tiedä)
Valtteri Eino Kustaa
Valtteri Arvi Einari
Valtteri Onni Viljami
Onko keskimmäisessä liikaa r-kirjaimia? Se vaihtoehto olisi minulle läheisin, sillä Arvi -nimisiä on minun puolella niin äidin kuin isänkin suvussa.
Mutta kyllä tuo Valtteri Eino Kustaakin käy. Se on ehkä sulavamman kuuloinen. Kolmannessa puolestaan ei olisi kummankaan suvun " paineita" .
Katsotaan mitä mies sanoo ja mielelläni teiltäkin kuulisin VIELÄ suosikkinne näistä kolmesta!!
Mutta myös Valtteri Arvi Einari on särmikäs nimi..ei liikaa ärrää mun mielestä!!
Valtteri Eino Kustaasta en niin kovasti tykkää, mutta miehekäs sekin kyllä!
Mahtavaa että pohditte näitä nimiä niin perinpohjaisesti. Niin se pitääkin!
Sanon suorat mielipiteeni, joten älä pahastu, nämä ovat omia henk.kohtaisia kannanottoja.
Nimistä Valtteri ja Einari on Valtteri EHDOTTOMASTI parempi! En pidä ollenkaan nimestä Einari, koska siitä tulee mieleen Esteri. Einari ja Esteri tuovat mieleeni sanonnan " kuin esterin peestä..." En tiedä miksi Einari tuo mieleen tuon saman sanonnan.
Muutenkin Valtteri on aivan mielettömän hieno nimi. Muistelisin, että alunperin se oli teillä ykkösvaihtoehtona etunimeksi? Monesti se, mitä ensin ajattelee, osoittautuukin lopussa kaikista parhaimmaksi.
Valtterin perään sopisi nuo kaikki ehdottamasi vaihtoehdot. Parhaimmalta mielestäni vaikuttaa Valtteri Arvi Einari, kun saatte suvun nimiäkin mukaan. Eikä ole liikaa ärrää, ri-loput tekee siitä ihan kivan.
Kustaa-nimestä en välitä myöskään ollenkaan (tulee mieleen kusi, kustaan...).
Myös Valtteri Onni Viljami on tosi hyvän kuuloinen. Se tulee hyvänä kakkosena.
Tsemppiä nimipähkäilyihin! :)
meilläkin meinattiin laittaa Valtteri ________Viljami mut joku kumma tunne oli että säästäkää se=)))))))
Valtteri on PARAS EHOTTOMASTI!!!!!!!!!!!!!!!!!
t:Valtterin,Viljamin,Venlan ja Vernerin äippä
Kiitos kaikille avustanne!
Kyllä se niin vain on, että tuo Valtteri Arvi Einari on vahvoilla. Ja Viljami todellakin olisi kiva pikkuveljen nimi!
Ilmoittelen sitt su 10.12. jälkeen, että saiko hän sen nimen vai muutimmeko mielen vielä loppumetreillä ;)
T: Peggy-75
Minusta sointuvin noista suosikkiyhdistelmistäsi on Konsta Arvi Einari..ehkäpä siksi, että Konsta on mielestäni miettimistänne nimistä kivoin ;o)!!
Eino ja Kustaa-yhdistelmiä tässä:
Eino Kustaa Anselmi
Eino Kustaa Vilhelmi
Eino Kaarlo Kustaa
Eino Kustaa Viljami
Eino Kustaa Kaaleppi
Eino Kustaa Juhani
Eino Kalle Kustaa
Eino Kustaa Alvari
Eino Kustaa Ilmari
Eino Konsta Kustaa
Ei suvun nimiä:
Valtteri Joona Julius
Valtteri Vilho Verneri
Valtteri Samu Mikael
Valtteri Aatu Ensio
Valtteri Kalle Kristian
Joona Vilho Valtteri
Joona Konsta Valtteri
Joona Elmo Akusti
Joona Eetu Artturi
Joona Veikka Viljami
Konsta Tuure Topias
Konsta Joona Valtteri
Konsta Väinö Verneri
Konsta Ville Valtteri
Konsta Erno Joonatan
Ja Einarin lempparinimi voi hyvinkin olla Eino :o)!!