Apua kaivataan pojan nimeen!!
Todella söpö, pyöreäkasvoinen ja rauhallinen pojumme on nyt 2 viikkoa ja 5 päivää vanha. Luonnetta hän kyllä varmaankin tulee omaamaan, onhan hän skorpioni lapsi :) Sukunimi on -nen päätteinen.
Olemme miehen kanssa ajatelleet jotakin kivaa, mutta suht tavallista nimeä. Nimilistoja on käyty läpi ja (10 suosikkia) ja molemmat valitsimme kaksi samaa nimeä: Einari ja Valtteri. Muita suosikkeja ovat Eino, Iiro, Joona(s), Konsta, Oskari, Petteri ja Santeri.
Ehkä Aapo tai Aapeli voisi myös olla toisena tai kolmantena nimenä.
Miehen suvusta on tuo Einari, minun suvustani Eino. Minun suvustani myös ehdolla esim. toiseksi tai kolmanneksi nimeksi Johannes ja Arvi.
Harmi, kun Eino ja Einari niin samanlaisia... Vai olisiko
VALTTERI EINO EINARI ihan mahdoton nimi ?!
Kaikkia mahdollisia nimiyhdistelmiä otetaan vastaan!! Uusia ehdotuksiakin voi esittää, etenkin toiseen ja kolmanteen nimeen. Mutta ensimmäiseksi nimeksi Valtteri tällä hetkellä vahvoilla. Mies tykkää Einarista ja jossakin vaiheessa oltiin Joona(s) nimen kannalla.
Tässä lähtökohtia. Olisin todella kiitollinen avustanne!!!!!!!!!
Vaikeuksia itse päättää, etenkin löytää sopivia nimiyhdistelmiä.
T: Peggy-75
Kommentit (27)
Valtteri Arvi Einari
Valtteri Iiro Einari
Valtteri Eino Johannes
Valtteri Konsta Oskari
Valtteri Joona(s) Einari
nuo olisivat mun suosikkeja.
Valtteri on tosi hyvä nimi! Sen perään en ehkä laittaisi sekä Einoa että Einaria, ovat liian samanlaisia ja se kuulostaisi mielestäni vähän hassulta.
Noista suosikeistanne löytyy hyviä vaihtoehtoja Valtterin perään. Nämä mielestäni parhaimman kuulosia yhdistelmiä:
Valtteri Eino Aapeli
Valtteri Eino Johanne
Valtteri Iiro Oskari
Valtteri Aapo Santeri
Valtteri Arvi Einari
Onnittelut poikavauvasta!!!
Mutta Valtteri Arvi Einari ois kiva, jolloin molempien suvusta tulisi nimi ja ois kivasti sointuva ;o)!!
Valtterille vielä:
Valtteri Aapo Einari
Valtteri Joonas Oskari
Valtteri Eino Oskari
Valtteri Eino Aapeli
Valtteri Konsta Petteri
Valtteri Iiro Einari
Valtteri Iiro Aapeli
Valtteri Joona Petteri
Valtteri Vilho Petteri
Valtteri Väinö Einari
Juu, tiedän kyllä, että Eino ja Einari ovat liian samanlaisia...olen todennut sen jo aiemmin, mutta kunhan mainitsin...:)
Mutta sen yhdistelmän voi siis unohtaa.
Lisäehdotuksia otetaan vastaan! Kiitos tähänastisista hyvistä ehdotuksista!!
Aivan ihania jokainen!
Eino Aapo Valtteri
Eino Arvi Valtteri
Eino Aati Johannes
Eino Ilo Johannes
Aapo Ilo Einari
Aapo Joona Valtteri
Aapo Eino Valtteri
Joona Antti Einari
Joona Eino Valtteri
Joona Aapo Johannes
Ehdotan>
Valtter Eino Oskari
Valtter Eino Santeri
Einar Konsta Petteri
Einar Arvi Oskari
Kuten huomaat, pudotin i-kirjaimet etunimistänne, minusta niistä tulee jotenkin kivemman kuuloisia sillä lailla. Tunnen myös erään vanhemman Valtter-nimisen henkilön, hän on arvostettu ammatissaan ja muutenkin, joten assosiaatiot on kivoja.
Iiro ja Aapo nimistä en tykkää, mutta muuten melkein mikä vaan valitsemistanne nimistä käy...siinähän varmaan teilläkin se vaikeus!
Miltä kuulostaa " iittömät" etunimet?
Eino ja Einari on liian samanlaisia.
Valtteri Konsta Einari
Valtteri Eino Johannes
Valtteri Arvi Einari
Valtteri Aapo Einari
Kuvauksen (todella söpö, pyöreäkasvoinen ja rauhallinen) perusteella tuli mieleen etunimeksi Otso :o)
Vaan vaihtoehtonne luettuanne, miten olis etunimeksi nykyään harvinainen, mutta ah niin miehekäs ja komea Arvi?! :o)
Arvi Johannes Oskari/Einari
Arvi Armas Aapeli
Arvi Eino Oskari
Arvi Eino Johannes
Arvi Oskari Johannes
Arvi Konsta Petteri
Myös Eino olisi kiva etunimenä.
Eino Armas Valtteri
Eino Aapo Johannes
Eino Arvi Petteri
Eino Joona Aapeli
Eino Arvi Oskari
Eino Arvi Aapeli
Musta hevonen: Otso Arvi Einari
Konsta Arvi Einari
Konsta Arvi Valtteri
Konsta Eino Verneri
Eino ja Einari ovat todella kovin samanlaisia, mutta omaa korvaani häiritsee myös kaksi -ri-loppuista nimeä samassa kokonaisuudessa (tietenkin makuasia).
Jos nyt oletetaan, että tuo Eino olisi toinen nimi, niin tässä joitain:
Valtteri Eino Aapeli/ Artemi/ Aaretti/ Aleksi(s)/ A(u)kusti/ August/ Anselmi
Valtteri Eino Johannes
Valtteri Eino Olavi
Peggy-75:
Todella söpö, pyöreäkasvoinen ja rauhallinen pojumme on nyt 2 viikkoa ja 5 päivää vanha. Luonnetta hän kyllä varmaankin tulee omaamaan, onhan hän skorpioni lapsi :) Sukunimi on -nen päätteinen.Olemme miehen kanssa ajatelleet jotakin kivaa, mutta suht tavallista nimeä. Nimilistoja on käyty läpi ja (10 suosikkia) ja molemmat valitsimme kaksi samaa nimeä: Einari ja Valtteri. Muita suosikkeja ovat Eino, Iiro, Joona(s), Konsta, Oskari, Petteri ja Santeri.
Ehkä Aapo tai Aapeli voisi myös olla toisena tai kolmantena nimenä.Miehen suvusta on tuo Einari, minun suvustani Eino. Minun suvustani myös ehdolla esim. toiseksi tai kolmanneksi nimeksi Johannes ja Arvi.
Harmi, kun Eino ja Einari niin samanlaisia... Vai olisiko
VALTTERI EINO EINARI ihan mahdoton nimi ?!
Kaikkia mahdollisia nimiyhdistelmiä otetaan vastaan!! Uusia ehdotuksiakin voi esittää, etenkin toiseen ja kolmanteen nimeen. Mutta ensimmäiseksi nimeksi Valtteri tällä hetkellä vahvoilla. Mies tykkää Einarista ja jossakin vaiheessa oltiin Joona(s) nimen kannalla.
Tässä lähtökohtia. Olisin todella kiitollinen avustanne!!!!!!!!!
Vaikeuksia itse päättää, etenkin löytää sopivia nimiyhdistelmiä.T: Peggy-75
Miten olisi Eino Valtteri?
Jos kutsumanimen laittaisi ensiksi. Niin me miehen kanssa tehtiin, että kutsumanimi laitettiin ensiksi, niin eipähän tartte selitellä, että kun toinen nimi on se kutsumanimi.
Mutta joo... :)
Einari ja Valtteri. Eikös nämä oliskin kivat nimet veljeksille?
Muita ehdotuksia:
Osmo
Veikko
Aarre
Arvo
Jooa
Joosu
Joosua
Luukas
Toivo
Mitä mieltä olette näistä?
meillä Valtteri Aleksanteri -99
Viljami Konsta Ilari 02
Venla Sofia Adalmiina 04
ja Verneri Eeliel 1.1.2006
Rakkaista lapsistaan onnellinen äippä=)
Vihdoinkin ehdin tänne palstalle lukemaan viestejänne :)
Kiva, että on tullut hyviä ehdotuksia!
Valtteri nimi on edelleen mielessäni vahvoilla, kiitos kannustuksesta. Tuo kommentti (sori kun unohdin nimimerkin...), että säästäkää Einari toiselle pojalle, on kyllä hyvä. Olisi kyllä hyvät veljesten nimet. Amanda, oli kiva kuulla lastenne nimet - v-alkuiset nimet minustakin todella kivoja!!
Täytyy käydä ehdotukset kunnolla läpi ja keskustella toden teolla myös miehen kanssa. Palailen asiaan.
Niin muuten, miehen puolella myös nimi Kustaa. Miten olisi:
Valtteri Eino Kustaa ?
Niin ja käyn kyllä nuo muutkin ehdotukset vielä läpi, joita ainakin Lapsia3 ehdotti, myös muut aiemmin, mutta en muista enää nimimerkkejä.
Faith: I -kirjaimen poisjättäminen nimestä ihan ok juttu, mutta luulen, ettei sovi meidän pojalle. Jotenkin nimestä tulee liian virallisen oloinen, sellainen olo minulla on... Mielestäni juuri tuo i-pääte tekee Valtteri nimestä niin söpön!
Ehdotetuista nimiyhdistelmistä Valtteri Eino Aapeli vaikuttaa tosi kivalta, myös Valtteri Joona Petteri.
Aiemmin mainittu Valtteri Arvi Einari on kyllä myös hyvä ehdotus siinä mielessä, että molempien suvuista nimi. Ja toisaalta yhtenäisen kuuloinen, kun kaikissa r-kirjain ja kun tuo keskimmäinen nimi on lyhyt - kuulostaa hyvältä. MUTTA onkohan kuitenkin liikaa ÄRRÄÄ?!
vihdoinkin on joitakin päätöksiä tehty!! Palasimme ensimmäiseen nimiehdotukseen, joka raskauden alkuaikoina jo oli mielessämme - miehen ukin toinen ja myös kutsumanimi: Einari.
Valtteri on kyllä tosi kiva nimi, etenkin minun mielestäni, mutta mies toivoisi Einaria ensimmäiseksi tai ainakin joksikin nimeksi. Jos siis tekisimmekin niin, että säästäisimme tuon Valtterin toiselle pojalle, jos sellaisen joskus saamme..:) Olen kyllä valmis hyväksymään Einarin, sen kannalla alussa kuitenkin itsekin olin.
ELI NYT ENÄÄ KOMMENTTEJA/EHDOTUKSIA NIMIYHDISTELMISTÄ:
(toiseksi ja/tai kolmanneksi nimeksi jompikumpi näistä: Arvi tai Johannes)
Einari Arvi Antero (toinen ja myös kolmas nimi äidin isoisän nimessä)
Einari Arvi Aapeli
Einari Arvi Anselmi
Einari Arvi Anttoni
Einari Arvi Artturi
Einari Arvi Aukusti
Johannes kolmanneksi nimeksi...
Einari E...../J...... Johannes ? Ehdotuksia??
Tuo Arvi on kyllä monen sukulaisen nimessä, joten ehkä se olisi paras toiseksi nimeksi. Eli mikä edellä mainituista on mielestänne paras ehdotus?? Kiitos ja kumarran!!! Nyt ryhdyn kommentoimaan muiden viestejä, jollei tuo poju hermostu :)
G: Mitäs mieltä muuten ootte: eikös Einarin yksi lempinimi voisi myös olla tuo Eino, jota myös oikeaksi nimeksi harkittiin? (Sekin olisi kyllä tosi kiva etunimi...)
Pakko palata vielä asiaan...
Mies oli sitä mieltä, että Arvi ei kävisi toiseksi nimeksi, vaan ennemmin Johannes kolmanneksi nimeksi... esim. Einari Jaakko Johannes tai Einari Aaro Johannes (vaikka lähes sama kuin Arvi, mutta ehkä hieman " sujuvampi" nimi)
Mitä muita tulee mieleen: Einari ??? Johannes
Eikä tuo Einarikaan nyt ehkä sittenkään ole vielä 100% varma... mies ehdotti myös nimeä Konsta Einari Johannes.
Eli mietintää vielä... nyt täytyy vaan TODEN TEOLLA alkaa miettimään ja tekemään päätöksiä. Ristiäiset lähestyvät!
Mielipiteitä, kommentteja ja ehdotuksia otetaan vastaan!!
Mutta jos jotain muuta haluatte Einarin ja Johanneksen väliin niin mites:
Einari Konsta Johannes
Einari Aapo Johannes
Einari Veikka Johannes
Einari Aatu Johannes
Einari Onni Johannes
Einari Aku Johannes
Einari Atte Johannes
Einari Kosti Johannes
Einari Arttu Johannes
Einari Kustaa Johannes
Einari Osku Johannes
Einari Johannes Valtteri
APUJA, Please!!! Alkaa stressaamaan pikkuhiljaa, kun on nimi vielä päättämättä!!! Reilu viikko enää aikaa päättää.
Jos kokoan yhteen ajatuksia...
Eli toisaalta haluaisin, että nimessä on joko molempien suvuista nimi tai sitten ei kummastakaan. ELI joku nimistä Arvi, Eino, Johannes JA joku nimistä Einari, Kustaa.
Etunimi on joku näistä: Valtteri, Einari, Joona, Eino, Konsta
Suosikkiyhdistelmiä mm.
Einari Arvi Johannes
Einari Jaakko Johannes
Einari Onni Johannes
Konsta Arvi Einari
Valtteri Arvi Einari
Valtteri Eino Kustaa
Valtteri Johannes Kustaa
Mikä/mitkä teistä kuulostaa parhaalta?
Entä keksittekö Eino alkuisia, joissa Kustaa toisena tai kolmantena nimenä? Entä Valtteri, Joona tai Konsta alkuisia, joissa ei ole lainkaan noita suvun nimiä?
Niin ja kysyn vielä uudestaan, että jos etunimi on Einari, voiko mielestänne siitä käyttää lempinimeä Eino?
Mitä vain asiaa ehditte kommentoimaan, niin kaikki on eteenpäin..:)
Kiitos vielä avustanne!
Valtteri Arvi Einari kastettiin 10.12.06 :)