Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakavasti sairasta makuutetaan tuntikausia päivystyksessä lattialla, viimeisillään raskaana oleva ei pääse sairaalaan

Vierailija
29.12.2022 |

Näitä tarinoita saa tällä hetkellä lukea somessa joka päivä. Miten voi tapahtua Suomessa?

Viimeisillään raskaana olevan naisen emättimestä alkaa valua verta. Hän soittaa sairaalaan, jostasanotaan, että ole kotina vaan. Hän soittaa ambulanssin. Sairaalasta sanotaan ambulanssihoitajalle, ettei saa tuoda sairaalaan.

Lopulta lapsen isä vaan vie vaimonsa sairaalaan. Lääkäri ihmettelee, miksi ette tulleet ambulanssilla.

Kommentit (847)

Vierailija
801/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat pullistelevat ulkomaalaisia, laittomasti ja laillisesti Suomessa oleskelevia, joille hallitus antoi ohituskaistan suomalaisten edelle.

Ja tämä ei valitettavasti ole edes valetta vaan täyttä totta.

Suomalainen ikänsä Suomeen veroja maksanut kiltti, nöyrä ja kuuliainen ihminen jää röyhkeimpien kansojen jalkoihin ja kuolee hoitojonoihin kun kovaa mekastusta itsetään pitävät kiilaavat jonoissa ohi.

Suomen henkinen ja moraalien alennustila on järkyttävä!

Mitä on tapahtunut, kun oma kansa vihaa omaa kansaa ja rakastaa muukalaista yli omien ihmisten?

Sellaisella maalla ei ole mitään tulevaisuutta vaan se on väistämättä tuhoon tuomittu.

Tämä on totta, olen töiden puolesta nähnyt, Terveystalon aulat täynnä ulkomaalaisia jotka hakkaavat lääkärien ovia.

Syksyllä 2015 meillä ei ollut viikkokausiin aikoja saatavilla työterveyteen koska koko talo oli valjastettu kunniavieraiden terveystarkastuksiin.

Riippuen mistä maasta ovat tulleet niin huonon hygienian takia tuovat tänne sairauksia jotka saatiin hävitettyä vuosia sitten mutta tulevat uudestaan. Kiitos hallitus kovasti ja kiitos te kansalaiset jotka vihaatte suomea ja suomalaisia.

Vierailija
802/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs oot köyhä, mä meen ainakin yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen alamäki on alkanut jo ajat sitten. Pandemia ja Ukrainan tilanne on vain kiihdyttänyt syöksyä.

Koulutus ja terveydenhuolto ovat jo kuralla. Mitä seuraavaksi?

Pelkäänpä että luisumme kehitysmaaksi jo kymmenen vuoden kuluessa. Rikkaat porskuttavat aina, mutta tavalliset ihmiset eivät.

Vierailija
804/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo22 on niin seksikäs, pääsisimpä hänen kanssaan nukkumaan sylikkäin.

Vierailija
805/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen alamäki on alkanut jo ajat sitten. Pandemia ja Ukrainan tilanne on vain kiihdyttänyt syöksyä.

Pelkäänpä että luisumme kehitysmaaksi jo kymmenen vuoden kuluessa. Rikkaat porskuttavat aina, mutta tavalliset ihmiset eivät.

Onko näin?

Minä olen tosita mieltä.

Vierailija
806/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö aina ajaa sitä partaa ja maiskuttaa ääneen????

Vierailija
807/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto voisi ihan helposti tehdä asioita, että saataisiin hoitajavaje kuntoon (paremmat palkat, paremmat työ-olot jne.), mutta kun oma rahapussi kiinnostaa enemmän, niin tämä on tulos.

Vierailija
808/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa katsoa Tallahasseessahallatin tube-videoita.

Vierailija
809/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Venäjä tuhoaa Ukrainan ihan täysin

Vierailija
810/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihanaa harrastaa seksiä.

Vierailija
811/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat pullistelevat ulkomaalaisia, laittomasti ja laillisesti Suomessa oleskelevia, joille hallitus antoi ohituskaistan suomalaisten edelle.

Ja niille tehdään uudet hienot hampaat eikä maksa mitään. Kantikset saa tyytyä olemaan rikkonaisissa ruskeissa "hampaissa"

Tämä. Menetin itse osan hampaistani suht nuorena, koska kotona ei huolehdittu hygieniastani mitenkään. Kun sitten aikuisiällä osaproteesi alkoi tulemaan ajankohtaiseksi vaihtoehdoksi, kävin Helsingissä piipahtamassa lähetteellä tätä koskien (kunnallinen hammaslääkärini laittoi lähetteen). Koko sairaala oli täynnä näitä kunniavieraita, myös hammaspuoli- ja minulle ilmoitettiin tylysti, että koska olen menettänyt hampaani karieksen takia, eivät tee minulle mitään hoitoja tai proteeseja! 50e lasku tuli perästä. Tämä nelisen vuotta sitten. 

Enpä usko että kukaan kysyy noilta tulijoilta, mikä oli syynä hampaiden menettämiseen. 

Vierailija
812/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin homma pistää hoitajamitoitus kuntoon tai jotain sellaista totesi Kiuru (sd) joskus. Keskusta ja soteuudistus.

Vierailija
813/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niille tehdään uudet hienot hampaat eikä maksa mitään. Kantikset saa tyytyä olemaan rikkonaisissa ruskeissa "hampaissa"

Tämä. Menetin itse osan hampaistani suht nuorena, koska kotona ei huolehdittu hygieniastani mitenkään. Kun sitten aikuisiällä osaproteesi alkoi tulemaan ajankohtaiseksi vaihtoehdoksi, kävin Helsingissä piipahtamassa lähetteellä tätä koskien (kunnallinen hammaslääkärini laittoi lähetteen). Koko sairaala oli täynnä näitä kunniavieraita, myös hammaspuoli- ja minulle ilmoitettiin tylysti, että koska olen menettänyt hampaani karieksen takia, eivät tee minulle mitään hoitoja tai proteeseja! 50e lasku tuli perästä. Tämä nelisen vuotta sitten. 

Enpä usko että kukaan kysyy noilta tulijoilta, mikä oli syynä hampaiden menettämiseen. 

sinussa on juuri se paha vika mikä niin monissa muissakin luusereissa: et ota mitään vastuuta mistään.

Jokainen hoitaa hampaansa itse.  Ei se yhteiskunta niin toimi, että ääliöt vaan perseilee ja muut maksaa viulut.

Vierailija
814/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihmettelis, vaikka syttyisi sisällissota 10 vuoden sisään. Alkaa olemaan niin hullua tää köyhistäminen.

Vierailija
815/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin?

Minä olen tosita mieltä.

On näin. Opiskelin vuonna 2007 yliopistossa. Kaikki sujui hyvin ja opetus oli laadukasta. Opiskelin uudemman kerran 2017 ja tarjolla oli pelkkää ryhmätyötä, itseoppimista ja turhanpäiväisiä tehtäviä. Olen myös pitkäaikaissairas. Ennen lähes kaikki lääkkeeni olivat Kela-korvattavia. Nyt vain yksi niistä on. Ennen lääkärinajat poliklinikallani olivat tunnin mittaisia. Nyt niitä on harvemmin ja ne ovat max 30 min mittaisia. Lääkärit ovat usein suomea osaamattomia eikä mikään hoidu. Kaikki tiedämme terveysasemien ja päivystysten tilanteen sekä vanhustenhuollon. Suomalaisille Kaikki on koko ajan kalliimpaa ja palveluja saa entistä huonommin. Palkat junnaavat paikoillaan ja tukia pienennetään, kun kaikki vaan kallistuu. Ihmisten elintaso on huonompi kuin 10-15 vuotta sitten.

Vierailija
816/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena kaunis, mutta kun ei sitä henkilökuntaa ole. Päivystyksen ruuhkat johtuu isolta osalta siitä että nykyiset osastotkin on kiinni kun ei ole henkilökuntaa, puhumattakaan uusien avaamisesta.

Vierailija
817/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto voisi ihan helposti tehdä asioita, että saataisiin hoitajavaje kuntoon (paremmat palkat, paremmat työ-olot jne.), mutta kun oma rahapussi kiinnostaa enemmän, niin tämä on tulos.

Hetkonen, oikeistoko nyt on vallankahvassa? 

Vierailija
818/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JÄRKYTTÄVÄÄ, me veronmaksajat kärsimme, toinen maksaa niitä, toinen ei, kumpi saa hoitoa??!!. En ole oikein Perussuomalaisten kannattaja ollut, mutta ruotsalaisen ystäväni kannustamana aion äänestää keväällä heitä. Kuulemma Ruotisissa lupailtiin ja lupailtiin eri puolueista muutoksia, mutta vasta nyt siellä tapahtuu.

Vierailija
819/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminvointivaltio. #sarkasmi

Tytär kirjoitti:

Vanha ,yli 90 vuotias isäni vietiin ambulanssilla sairaalaan. Oli löydetty ulkona kaatuneena.

Hän odotti yli 4 h päivystyksessä odotustilassa istuen. Kun kukaan ei tullut kertaakaan kysymään vointia ,lähti kotiin ilmoittamatta kävelemään 3.5 km päähän. Naapurin nainen huomasi isän n. 2 km päässä . Isä oli hoiperrellut ja putoamassa syvään virtaavaan jokeen. Tämä naapuri oli saattanut isän kotiin (Ei tiennyt , että oli aiemmin kaatunut ym)

Illalla kävin isän luona,jolloin kertoi reissustaan. Soitin päivystykseen. KUKAAN saa siellä ei tiennyt , että isä oli sieltä lähtenyt pois. Eli isää ei oltu käyty katsomassa ,vointia kysytty koko päivänä!

Lisäksi olen isän tiedoissa lähiomaisena. Myöskään minulle ei oltu soitettu.

Tuloksena laaja kallonalainen verenvuoto,josta johtuen isän kunto romahti ,vaikka vein heti illalla suoraan sairaalaan. Isä ei toipumut enää entiselleen .

Vierailija
820/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu. Pääministerimme sanoi että Suomi on vauras maa. Ei taida hyvinvointivaltiosta enää olla paljon jäljellä.

Suomi on vauras maa. Kysymys on siitä, mihin rahaa käytetään.

Aikoinaan ajateltiin että hyvät julkiset palvelut kaikille, jotta ihmiset haluaisi maksaa veroja.

No, osa puolueista halusi ennemmin ns 'valinnan vapautta' (joka onkin toiminut niiiin hyvin esim elintarvikekaupassa, valinnanvaraa onkin tosi paljon!) ja julkisten varojen ohjaamista mm suuryritysten tukiin.

Long story short, alettiin ulkoistaa palveluja. Ja sitten voitiinkin tehostaa ja vähentää henkilöstöä. Hoitohenkilökunta siirtyi yksityisille ja esim Norjaan. Kun resurssien kapeneminen johti jonoihin, niin siinähän sitten olikin syy yksityistää entisestään ja taas voidaan säästää kun on niin kallista. Ja palkatkin maksaa ihan liikaa. Kukaan varakas ei enää halua käyttää julkisia palveluja senkään vertaa kuin ennen. Asiakaskunta eriytyy ja resursseista päättää varakkaat poliitikot, jotka eivät enää näe julkisia palveluja kuin menoeränä.

Mutta niin, kyllä se hyvinvointivaltio oli mennyttä jo viimeistään 20 vuotta sitten, ihmiset ei vaan tajunneet, eikä kaikki tunnu tajuavan vieläkään. Että äänestäkää vaan niitä veroalennuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi