Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakavasti sairasta makuutetaan tuntikausia päivystyksessä lattialla, viimeisillään raskaana oleva ei pääse sairaalaan

Vierailija
29.12.2022 |

Näitä tarinoita saa tällä hetkellä lukea somessa joka päivä. Miten voi tapahtua Suomessa?

Viimeisillään raskaana olevan naisen emättimestä alkaa valua verta. Hän soittaa sairaalaan, jostasanotaan, että ole kotina vaan. Hän soittaa ambulanssin. Sairaalasta sanotaan ambulanssihoitajalle, ettei saa tuoda sairaalaan.

Lopulta lapsen isä vaan vie vaimonsa sairaalaan. Lääkäri ihmettelee, miksi ette tulleet ambulanssilla.

Kommentit (847)

Vierailija
841/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairaan on oma lääkäri lähettänyt sairaalaan. Hän makaa tuntikausia sairaalan lattialla ilman apua. Vointi heikkenee. Lopulta oma lääkäri tuo hänelle patjan ja ruokaa. Sairaalan hoitaja tukee uhkailemaan, että poistaa potilaan päivystyksestä. Vasta, kun lääkäri ilmoittaa, että tekee sairaalan toiminnasta rikosilmoituksen, potilas saa hoitoa.

Varmaan Porvoossa. Omalääkäri järjestelmää ei ole ollut vuosikymmeniin. Yksikään lääkäri ei kanna potilailleen päivystykseen ruokaa. Potilaita ei makuuteta lattialla. Jos ptls itse lattialle menee niin omapa on häpeänsä.

Vierailija
842/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabi perhe pääsi kummasti tulkkeineen minunkin ohitseni, eikä kipuja näkynyt heillä olevan.

Suomalaiset on unohdettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää, että kaikista medioista tuutataan joka hetki, kuinka tripla epidemiat täyttävät sairaalat. Muistaako kukaan, että varoiteltiin rokotusten heikentävän immuunipuolustusta. Nyt kaikki vähintään 3 piikkiä ottaneet ovat koko ajan sairaana. Niin nuoret kuin vanhat. Flunssaa ja jo kolmatta koronaa. Me rokottamattomat emme ole sairastaneet kuin yhden koronan, eikä sekään ollut paha. Olemme päivittäin ihmisjoukoissa, että siitä ei ole kiinni. 

Vierailija
844/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaja kirjoitti:

"Ihmettelen miksi ihmiset käyttävät niin vähän yksityislääkäriä."

Tiesitkö, että Suomessa maksetaan koko Euroopan korkeimpiin kuuluvia veroja - vai etkö ole verotuksen piirissä tai työelämässä?

Miksi kukaan suostuu maksamaan tähän maahan enää veroja, kun niille ei saa missään tilanteessa minkäänlaista vastinetta päiväkodeista vanhuspalveluihin?

Voidaanhan me jättää verot maksamatta, kun ei saada palvelujakaan. Joukkovoimalla meitä ei voi rangaista.

Vierailija
845/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mu äitiä makuutettiin päivystyksessä 7 tuntia jo 90-luvulla. Äiti kuoli, aivoinfarkti. Ei kuollut heti.

Vierailija
846/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat pullistelevat ulkomaalaisia, laittomasti ja laillisesti Suomessa oleskelevia, joille hallitus antoi ohituskaistan suomalaisten edelle.

Mut lähetettiin keskussairaalaan tk:sta aamulla ja jouduin istumaan käytävällä koko päivän iltaan saakka, vaikka olin kuumeen, huonovointisuuden ja huimauksen takia niin huonossa kunnossa, että pelkäsin kuolevani sinne käytävälle. Makuupaikkoja ei ollut. Edes keuhkokuumeessa en ole ollut niin sairas.

Sinne tuli jotain ohituskaistalaisia, jotka huudettiin vuoronperään hoitohuoneeseen tulkin kanssa heti saapumisensa jälkeen ja lähtivät lappu kourassa nopeaa pois. Me muut saatiin istua koko päivä. Siellä oli mm sydänongelmainen mies, jalan katkaissut nuori, tajuttomaksi mennyt lapsi ja monta muuta todella kivuissa olevaa. En ole valehtelematta ikinä tuntenut itseäni niin arvottomaksi. Viimeistään tuolla käynnillä tajusin, missä jamassa sairaanhoito tässä maassa on. Moni kyselee jo somessa apua mitä tehdä, kun on ollut itse/ lapset olleet kovin sairaana useita viikkoja ja mistään et saa apua. Yksityiselle ei aikoja, sairaanhoidon puhelinarviointiin on kuulemma 3 pv jonoa ja ilman soittoa ei saa mennä päivystykseen.

Tulisihan se kalliiksi istuttaa tulkkiakin koko päivä odottamassa.

Vierailija
847/847 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ärsyttää, että kaikista medioista tuutataan joka hetki, kuinka tripla epidemiat täyttävät sairaalat. Muistaako kukaan, että varoiteltiin rokotusten heikentävän immuunipuolustusta. Nyt kaikki vähintään 3 piikkiä ottaneet ovat koko ajan sairaana. Niin nuoret kuin vanhat. Flunssaa ja jo kolmatta koronaa. Me rokottamattomat emme ole sairastaneet kuin yhden koronan, eikä sekään ollut paha. Olemme päivittäin ihmisjoukoissa, että siitä ei ole kiinni. 

Jaa. Mä olen ottanut 4 piikkiä, eikä mua kyllä vaivaa yhtään mikään, kipeänä olin vuosi sitten viimeksi päivän, kun nappasin töistä noron. Niin että ei kaikki. Ei flunssia eikä koronoita, vaikka ruuhkabusseissa räitään ja köhitään taas kuten ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi