Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka ois muuttanut halvemman elämän perässä maalle siis pois pk-seutu?

Vierailija
28.12.2022 |

Missä säästit? Asuminen, liikkuminen? Teetkö töitä? Mitä?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa.

Vierailija
2/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot ovat halvempia, mutta ylläpito kalliimpaa, etenkin nyt energiakriisin aikaan. Puhumattakaan kahden auton kuluista, mitä ilman ei tule toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turku tai Tampere maaseutua?

Vierailija
4/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pienen omakotitalon 90 000 eurolla.

Omaani olin maksanut kaupungissa 150 000 eurolla. Varaava takka on, asennutin paneelit ja maalämmön, ostin aggregaatin.

50 000 jäi säästöön. Teen kesät kausitöitä puutarhalla ja poimin marjoja myyntiin. Niistä saan vuodeksi aika hyvin rahaa kun kulut on niin pienet

Vierailija
5/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisin maalle? Maksan mielekläni siitä lisää, että kaikki on lyhyen matkan päässä ja pääsen tekemään halutessani sitä sun tätä. Vaikka museoon, jos siltä tuntuu ja sieltä ravintolasn tms.

Vierailija
6/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuttaisin maalle? Maksan mielekläni siitä lisää, että kaikki on lyhyen matkan päässä ja pääsen tekemään halutessani sitä sun tätä. Vaikka museoon, jos siltä tuntuu ja sieltä ravintolasn tms.

Sisälukutaidostasi päätellen sun tuskin kannattaa erityisesti mitään tehdäkään.

Vierailija
7/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yksineläjänä ainakin kaupunkiasuminen tulee halvemmaksi. En tarvitse autoa enkä omakotitaloa.

Vierailija
8/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yksineläjänä ainakin kaupunkiasuminen tulee halvemmaksi. En tarvitse autoa enkä omakotitaloa.

Lisäys: asuin siis maalla jonkin aikaa, enää en.

Vierailija
9/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni sairaseläke. Jämsän keskustassa on palvelut lähellä, ei autolle tarvetta ja halpahintainen asumus antaa mahdollisuuden muuten käyttää rahojaan.

Vierailija
10/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin lapsineni. Asutaan nykyään länsirajalla pohjoisessa. Järjettömästi täällä ei tapahtumia ole, mutta kaikki tarvittava löytyy ja enemmänkin. Elän oikein mukavasti nykyään taloudellisesti.

Vierailija
11/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallemuutto on hankalaa siinä mielessä, että ainoa ihmisryhmä, jolle se oikeasti voisi sopia, on eläkeläiset. Heidän ei tarvitse käydä töissä (joita maalla ei ole), ja heillä olisi aikaa tuunata ok-taloa ja puutarhaa, kun heillä sitä aikaa on. Rahaakin useimmilla eläkeläisillä on enemmän kuin duunareilla, eikä ehkä enää kiinnostusta juosta keikoilla, teatterissa yms.

Toisaalta ongelmaksi voi muodostua juuri palveluiden heikkous. Jos on tottunut asumaan suht lähellä erikoissairaanhoidon palveluita, eläkeläistä voi hirvittää muuttaa jonnekin peräkylään, mistä kestää tunteja päästä keskussairaalaan.

Vierailija
12/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee vaikka ketjuun jossa sulta kysyttiin että miksi et muuta maalle, tän ketjun aihe on ne jotka on muuttaneet. Kiitos.

ap

Vierailija
13/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin säästö tulee siinä, että sain maksettua asuntolainan pois, kun ostin talon maalta ja myin kaupunkiosakkeen. Samoin kuin tuolla aiemmalla, säästöön jäi aika paljon. Ja toisaalta, en osta enää turhaa baskaa, kuten vaatteita, kenkiä, meikkejä, enkä käy kampaajalla tai kahviloissa, leffassa tms.

Töissä käyn puolet siitä mitä kaupungissa, muun ajan möyrin kasvimaata ja teen taidetta ja muita pikkuhauskoja hörhöjuttuja. 

Vierailija
14/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nykyään halvempaa ole. Haluaisin kyllä asua maaseudulla mieluummin. Toki talon hinta on halvempi vähän syrjemmässä, mutta kun se talo ei ole se ainoa rahareikä.

Vierailija
15/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maallemuutto on hankalaa siinä mielessä, että ainoa ihmisryhmä, jolle se oikeasti voisi sopia, on eläkeläiset. Heidän ei tarvitse käydä töissä (joita maalla ei ole), ja heillä olisi aikaa tuunata ok-taloa ja puutarhaa, kun heillä sitä aikaa on. Rahaakin useimmilla eläkeläisillä on enemmän kuin duunareilla, eikä ehkä enää kiinnostusta juosta keikoilla, teatterissa yms.

Toisaalta ongelmaksi voi muodostua juuri palveluiden heikkous. Jos on tottunut asumaan suht lähellä erikoissairaanhoidon palveluita, eläkeläistä voi hirvittää muuttaa jonnekin peräkylään, mistä kestää tunteja päästä keskussairaalaan.

Etätyöläiselle sopii myös.

Vierailija
16/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois pk-seudulta, mutta en maalle, vaan kerrostaloon pikkukaupunkiin. Säästin todella paljon asumiskuluissa, asuinneliöt lähes tuplaantuivat 300 € halvemmalla hinnalla. Autoa en tarvitse, sillä täällä kaikki on kävely- tai pyöräilyetäisyydellä. Palvelut on ihan riittävän hyvät, kaikki pakollinen löytyy omalta kylältä. Isompia häppeninkejä jos kaipaa, niin bussilla pääsee vajaassa tunnissa maakunnan pääkaupunkiin. Muutin oikeastaan työpaikan vuoksi, mutta muut asiat tuli vähän yllättäenkin positiivisina bonuksina. 

Vierailija
17/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläiselle sopii myös.

Jos ei ole vielä toinen jalka haudassa, etätyöläinen haluaisi kuitenkin juuri niitä palveluita. Itsekin olen ollut etätyöläinen 25 vuotta ja tunnen monta saman alan etätyöläistä. Heistä tasan yksi asuu korvessa, muut pk-seudulla ja Tampereella.

Vierailija
18/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös muuttamista maalle. Vaikka omakotitalossa energiakustannukset ovat tällä hetkellä suuret, ja auto on lähes pakollinen.

Työni pystyy tekemään etänä, ja olen hieman erakkoluonne. Olen kotoisin maalta, ja kaipaan ympärilleni luontoa ja rauhaa. Iän myötä tuo kaipaus on vain voimistunut.

Kaupungissa on toki kaikki lähellä, terveyspalvelut ja kulttuuri. Olen edelleen kahden vaiheilla asian kanssa.

Vierailija
19/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois Hesasta kirjoitti:

Onko Turku tai Tampere maaseutua?

On.

t. Stadin kundi

Vierailija
20/125 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kovapalkkainen asiantuntijatyö. Luulen että olisi silti mieluisampaa asua jossain pienemmällä paikkakunnalla ja tehdä vaikka 25h viikossa marketissa töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä